Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må jeg give jan ret i Hmmpof... KAN DU kommer igang  __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Hmmpof Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja, jeg ved det godt. Jeg har lige en kælder jeg skal have banket op først, så kan det være jeg kommer igang til sommer. Der er lige et par ting der skal ordnes i huset først som vist har lidt højere prioritet....  . Jeg er ret tændt på ideen og må jo blankt indrømme at det har stået sådan i 2 år nu uden jeg har rørt det. Efter jeg så dit setup må jeg nok sige at der er noget der rykker i mig. Det står jo bare som tom spildplads lige nu  . Mit rum er knapt så bredt, men nok ligeså langt. Grundplanet er 50 kvm. Ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Jeg skal jo udenfor for at komme derover plus at der ikke er fjernvarme derovre, hvilket betyder EL-radiatorer.....  skal varme det op. Min sidste concern er om jeg vil få det brugt ligeså meget som, hvis jeg bare skal vade ned i kælderen ? Dog vil jeg sige at nu er frøet plantet efter at have set dit værk......så skal det bare vandes lidt engang imellem og pludselig går jeg igang. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg færdig nedenunder med fruens hygge rum bestående af Hyundai plasma, Lumatron DVD, jamo front, jamo sub, Sony reciever, mv ... ikke de fedeste komponenter, men det er mere ellere mindre acceptabelt.
Mit loft har pt denne indretning:
Bio str. – 68m2
Reciever - AX5
DVD – Pioneer 868
Effekt til fronter – 2 x NAD 218
Front – dynaudio contouer 3,3
Surround – dynaudio audience 82
Bag surround - contour 1,3 MK 2
Center – dynaudio contour
Sub - SVS PC ultra.
Projektor – sony HS-50
TV – thomson scenium 61”
Lærred – 230cm motoriseret lærred (samt et 2m 4/3 lissau i reserve når motorlærredet er til rep.)
Diverse: Ixox, black rhodium, monster, supra, force 1145s. satreceiver, playstation mv.
uvurderlig Rockfonkunst i henholdsvis 20 samt 50mm.
brændeovn til at holde varmen de kolde aftener.
På ventelisten står stadig 1 stk. pc ultra SUB.
Gad vide om lyden kunne blive betydeligt bedre ved udskiftning af mine gamle 218? jeg er ret lun på noget classé, men har svært ved at vurdere lyden korrekt da det er i andre lokaler samt på andre HT jeg har hørt dem. De er også utroligt flotte i design. Jeg ville i såfald beholde de to 218 og tilslutte dem surround HT.
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Så blev jeg færdig nedenunder med fruens hygge rum bestående af Hyundai plasma, Lumatron DVD, jamo front, jamo sub, Sony reciever, mv ... ikke de fedeste komponenter, men det er mere ellere mindre acceptabelt.
Mit loft har pt denne indretning:
Bio str. – 68m2
Reciever - AX5
DVD – Pioneer 868
Effekt til fronter – 2 x NAD 218
Front – dynaudio contouer 3,3
Surround – dynaudio audience 82
Bag surround - contour 1,3 MK 2
Center – dynaudio contour
Sub - SVS PC ultra.
Projektor – sony HS-50
TV – thomson scenium 61”
Lærred – 230cm motoriseret lærred (samt et 2m 4/3 lissau i reserve når motorlærredet er til rep.)
Diverse: Ixox, black rhodium, monster, supra, force 1145s. satreceiver, playstation mv.
uvurderlig Rockfonkunst i henholdsvis 20 samt 50mm.
brændeovn til at holde varmen de kolde aftener.
På ventelisten står stadig 1 stk. pc ultra SUB.
Gad vide om lyden kunne blive betydeligt bedre ved udskiftning af mine gamle 218? jeg er ret lun på noget classé, men har svært ved at vurdere lyden korrekt da det er i andre lokaler samt på andre HT jeg har hørt dem. De er også utroligt flotte i design. Jeg ville i såfald beholde de to 218 og tilslutte dem surround HT.
|
|
|
Får vi ikke nogle billeder af fruens hyggerum?
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
Får vi ikke nogle billeder af fruens hyggerum?
|
|
|
jo naturligvis, det skal bare lige være helt færdigt. Der mangler lige lidt gardiner samt andre småting. Jeg står samtidig i arbejde til over knæhaserne, så der går lige et par dage eller 3..
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan skrev:
jo naturligvis, det skal bare lige være helt færdigt. Der mangler lige lidt gardiner samt andre småting. Jeg står samtidig i arbejde til over knæhaserne, så der går lige et par dage eller 3.. |
|
|
Jamen vi venter da bare så..... Det er jo altid godt at have lidt at glæde sig til!!
|
Til top |
|
|
HIFI-Newbie Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 06 April 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig læst mig igennem de 23 sider (spændende læsning btw) og der er ikke så meget at sige andet end at det er et kanon flot projekt og virkelig kanont med så gode illustrationer
Jonas
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 April 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Gad vide om lyden kunne blive betydeligt bedre ved udskiftning af mine gamle 218? |
|
|
Nu kommer det selvfølgelig an på budgettet, men det kan gøres bedre end 218. Jeg har lige haft ejet en en ganske kort periode og den er ganske fin, men der findes klart bedre.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 06 April 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja bestemt kan det gøres bedre evt noget gammelt forstærker kunst ala nakamichi PA7, der får du valuta for pengene!
hvornår skal vi se billeder i øvrigt?
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI-Newbie skrev:
Så fik jeg endelig læst mig igennem de 23 sider (spændende læsning btw) og der er ikke så meget at sige andet end at det er et kanon flot projekt og virkelig kanont med så gode illustrationer
Jonas |
|
|
Tak for de rosende ord, det må efterhånden tage lidt tid at kæmpe sig gennem tråden __________________ L.B, Kyhn - Nu var det jo lige de classé jeg havde set mig lun på, men de koster desværre kassen fra ny. Jeg ville prøve med nogle nye kabler istedet, men de var ikke lange nok så der skal lige ommøbleres lidt i racket. Det er temmelig vanskeligt at rode med kabler på den måde jeg har lavet det... men med lidt snilde går det da. Jeg tager lige nogle billeder af hyundai stuen snarrest, det er ren og skær sløseri at jeg ikke har fået det gjort allerede
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
måsek du skulle kontakte henrik300, hen er jo ved at skifte sin ud?
Jeg glæder mig til billederne, det er altid sjovt
Får du nydt biffen lidt, eller er du stadig druknet i arbejde?
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
måsek du skulle kontakte henrik300, hen er jo ved at skifte sin ud?
Jeg glæder mig til billederne, det er altid sjovt
Får du nydt biffen lidt, eller er du stadig druknet i arbejde? |
|
|
jeg vil lige prøve med nye kabler og andre småting. Jeg ved heller ikke rigtig hvorfor jeg pludselig gerne vil have dem? Det lyder jo egentlig rigtig godt nu. Måske jeg bare er blevet smittet med L.B. sygen "køb køb- mere endnu"  den største arbejdspukkel er overstået, og jeg har været i biffen hver aften denne uge  . Det gælder jo om at nyde det før sommeren for alvor kommer, og udendørslivet kalder.
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tog jeg lige et par billeder af... den må vel døbes "pejsebioen" Grejet i pejsebioen består af: - Reciever - Sony STR-DB 1070 QS
- DVD - 200Kr.- lumatron
- front HT - Jamo 210 sat med tilhørende sub.
- center - ingen
- bag ht - noget sony halløj
Jeg er jo ikke meget for kabelbakker, men her gik den desværre ikke med at gå gennem væggen. Istedet har jeg skåret ud i fodpanelet og trukket kablerne i kælderen.  Sofaer med anlægget placeret i hjørnet. Der må jo ikke stå for meget fremme når junior kommer skridende sidelæns gennem rummet på scooteren   Det var oprindeligt en pejsestue vi havde lavet, men den blev brugt alt for lidt.
|
Til top |
|
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en super gennemført løsning;-)
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er heller ikke så langt ud i baren hvis man lige får lyst til en kold fadøl. 
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Der er heller ikke så langt ud i baren hvis man lige får lyst til en kold fadøl.
|
|
|
Og det er jo en rigtig god ting!
|
Til top |
|
|
Muws Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow - lækker løsning - og med sådan et "bar shot" der, så gør du en stakkels vejlenser yderst tør i ganen..... Misundelse er en grimmer ting
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muws skrev:
wow - lækker løsning - og med sådan et "bar shot" der, så gør du en stakkels vejlenser yderst tør i ganen.....
Misundelse er en grimmer ting 
|
|
|
Jamen du skal da ikke gå rundt og være tørstig. Her er lige 1/2 fad du kan skylle halsen med..   For at det ikke skal være helt OT er min "2226-B Marantz stereo phonic receiver" med på billedet. Den er gammel men spiller stadig godt. Den har (som de gamle amp. skal ha´,en loudnes-knap) samt pre-out. Den trækker HT på terassen.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
For at det ikke skal være helt OT er min "2226-B Marantz stereo phonic receiver" med på billedet.
|
|
|
Godt "kringlet"
- BR
|
Til top |
|
|