Emne: Lyd og billed udstillingens bedste lyd? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
Angående B&W/Classé ... er jeg den eneste der synes at denne
sammensætning kun var årsag til en gang hovedpine pga ekstrem aggressiv
diskant og metallisk, udynamisk klang ?
|
|
|
Lige præcis disse prædikater synes jeg er vanskelige at forsvare.
800D er en meget nøgtern og dynamisk monitor. At det var aggressivt
skyldes den valgte mellemtone - diskanten var noget af det bedste jeg
har hørt. Ikke noget varme i det setup - så langt er vi enige. Jeg
synes det var imponerende men umusikalsk.
At du selv foretrækker noget andet er vel ok
Den højttalers problem er ikke enheder men delefilter.
Prisen kan man så diskutere men de virker som et godt køb hvis man sammenligner med Audio Vector Si6 AA.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
|
Hvis du ikke har hørt Kajkagens Rouge aner du jo ikke hvordan det lyder |
|
|
Korrekt! Men det ændrer stadig ikke på, at Rega og Densen/AV set-uppene nok var de mest forskellige på udstillingen. I mine ører udelukker det ene fuldstændigt det andet som musikformidler. Men i øvrigt tror jeg næppe jeg tager fejl, når jeg antager at en Rouge med 2 rør pr. kanal og en gedigen trafo, nok ikke vækker de døde til live igen. Rørlyd er i min verden temmeligt forskellig, men en vis mildhed er næsten altid ét af fælleselementerne. Resten kender jeg udmærket, så jeg vil påstå, at selvom Rouge måtte være nok så analytisk, så ender det samlede resultat ud med at være behaaaageligt anyway. Det pga af de øvrige komponenter
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Den højttalers problem er ikke enheder men delefilter.
|
|
|
Tror nu nok den får lidt svært ved at lyve sig fra Kevlar i mellemtoneenhederne
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Først en tak til de mennesker, hvis vej gik forbi Rega rummet og tak for de mange posetive kommentarer vi fik.
Så er der lige nogle ting jeg gerne vil kaste lys over.
Til Acer: Rega har lavet deres højttalere med en 5" bas i mere end 15 år altså lang tid før Systemaudio begyndte at lave mange små enheder i små kabinetter. Rega`s nye højttalere er i den nye serie udstyret med en ekstra bas i siden, jeg ved ikke om Systemaudio også gør det, men hvis de gør så er det et tilfælde.
Til Witzel: Jeg ved ikke hvilken kommentar jeg har givet der p***er dig af, det eneste jeg gjorde var at svare nej, da du viste mig en hjemmebrændt CD og bad om at få den afspillet. Jeg er ked af at jeg ikke genkendte dig, men jeg har set dig en gang hos Scala for et halvt år siden. Der var fyldt med mennesker den aften, så jeg og det må skyldes min alder, havde glemt hvordan du så ud. Hvis du havde præsenteret dig, det gør vi i min aldersgruppe, så havde du fået samme svar, men jeg ville gerne have stillet mig til rådighed efter "lukketid" for en special demo, hvad jeg også havde gjort for andre. Når jeg ikke demonstrerer de CD`er folk kommer med, så skyldes det hovedsagligt 2 oplevelser. Den ene var på en udstilling i Odense for mange år siden, hvor en kundes dødsmetal cd ryddede et rum med 50 personer på under 1 minut for alle undtagen ynglingen der sad og headbangede oppe på første række. Den anden var under en demo af et par Snell A, hvor en ældre herre gav mig et kassettebånd med hans yndlingsmusik, der viste sig at være indisk 12 tonemusik der, selvom det faktisk er spændende musik også ryddede rummet, måske også fordi at Dolby`n stod og pumpede. Vi lever af at sælge vores produkter og vil selvfølgelig gerne være sikre på at de bliver præsenteret bedst muligt, det håber jeg du forstår. At jeg tilsyneladende har lydt sur undskyldes hermed, det var jeg ikke, så jeg må arbejde lidt med min signalgivning.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd: du har aldrig overvejet at spørge hvilket musik det er istedet for en skal vi sige konsekvent afvisning ? og eftersom vi kun var to, var der ik mange andre end os selv vi ku skræmme væk.. og med al respekt for dit musikvalg (selv kan jeg godt lide blues/jazz genren) men i den prisklasse det system befandt sig i tror jeg ik det er det målgruppen for det normalt spiller, og under alle omstændigheder vil folk vel høre flere slags musik før køb ?
selv skyndte jeg mig da os ud fra Densen første gang jeg var forbi fordi de spillede nick og jay, for så at komme tilbage senere da der blev spillet noget ik helt så poppet musik
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Jamen da kære Kajkage!
I øvrigt er her et link, der burde vække interesse  http://www.uradio.ku.dk/~skj/FFKKKISOD.html
Nu har jeg studeret dit eget line-up en kende. En integreret rørBørge fra Rouge, som får sit signal fra en Linn Ikemi. Det virker i mine øjne nok ikke som den allermest ophidsende og farlige sammensætning denne verden har set. Det tyder lidt i retning af, at behaaaaagelig lyd er din foretrukne variant. Det tror jeg næppe du finder meget af hos B&W800D, det ville jeg i hvert tilfælde ikke forvente af dem. Så vil jeg mere mene, at man fandt din lyd hos Rega og til dels også hos Linn.
Men at du så på baggrund af det, kan udnævne Densen set-uppet med AV HTén på, som bedste stereo på messen, forekommer mig dybt besynderligt. Ikke at jeg skal kritisere Densen line-uppet - det er ikke det. Men hvis man lytter til Rega og derefter Densen/AV line-uppet, så er der altså mindst ét af disse der ikke gengiver kildematerialet korrekt. Uden at indlemme B&W htén i denne diskussion, så mener jeg, at Rega kontra Densen, nok var noget af det mest forskellige der blev spillet på lige den dag. Raidho spillede ikke da jeg var til stede, men jeg har hørt deres ting før.
Jeg er m.a.o. lidt forvirret, for ikke at sige meget. Er der andre der sidder inde med et lignende indtryk
|
|
|
Hejsa ohh du knallertfætter 
Mit setup er som du siger meget behageligt, men på ingen måde tilbagelænet...jeg har skam haft et komplet Linn setup (Ikemi, Silver interconnect, Kairn, Klout, K600, Espek) og den lyd var jeg mildest talt ikke fortaler for! Magen til tilbagelænet analytisk umusikalsk flad lyd skal man lede længe efter, så det blev meget hurtigt skiftet ud!
Før det havde jeg en B&W604S2 med Denon AVR-2803 foran, hvilket blev for skarp i diskanten...
Som skrevet stak jeg bare lige hovedet ind i Rega lokalet, og synes godt om hvad jeg hørte, specielt da jeg så på prisskiltene...dermed ikke sagt at jeg vil have Rega hjem i stuen, jeg synes blot det lød godt til prisen!
Havde skam Densen B200 og B350 monoblokkene på besøg i min ydmyge bolig, da jeg testede hvad jeg skulle have fat i til at trække mine Strauss, og var klar til at sælge min bedstemor for at få dem på hylden, magen til musikalitet og drive skal man lede længe efter!...men så kom Jensen og presenterede mig for Roguen...den var bedre...ikke meget, men nok, fastere bas lyder underligt, men det var min første indskydelse og så har den har rigtig god kontrol over Strauss'ene...den var ikke nær så fremme i skoene (forward) som Densen, men meget tæt på! Og så var den billigere så det kunne ikke være vildere...
Så hvis du ikke har hørt Roguen, ville jeg sige at den har samme lyd som Densen...de er i hvert fald i samme familie i mine øjne, men Roguen er bare mere dynamisk og musikalsk i mine øjne...passer perfekt sammen med Strauss! Så det er ikke en "Farlig" opsætning jeg har...men den er fandme ophidsende ! MEN Rega og Linn lyden er absolut ikke det mit anlæg har, og ikke det jeg går efter... dog mener jeg at Linn Ikemi er en undervurderet cd-afspiller...den får lyden ud af højttaleren og inddrager lytteren i lydbilledet...får musikken til at være nærverende i stedet for noget man føler ligger i det fjerne...hvis i forstår det ? (I mit setup i hvert fald...sammenlignet med Opera Audio, som var ekstrem passiv og tilbagelænet ifht. Linn'en). Hvis du meg Behaaaagelig lyd mener at man kan give den fuld skrald på volumenknappen uden diskanten bliver skærende og uudholdelig at høre på...ja, så har jeg behaaaagelig lyd. Det er kun under meget få musiknumre min diskant bliver aggressiv på den måde B&W'erne gjorde det, hvilket jeg absolut ikke brød mig om...
Så min idé om et kildemateriale der er gengivet så korrekt som muligt...er når foden begynder at rokke og anlægget glemmes til fordel for musikken (det er svært hvis der er en diskant der er ved at skille ens marv fra benene som i B&W-setup'et)...her er sammensætningen af ens anlæg alfa/omega, da alt man propper i kæden vil lave en påvirkning af lyden i en eller anden grad, større eller mindre, til det bedre eller dårlige (alt efter hvad man synes om), så hvis du ikke har hørt Linn Ikemi i andet end Linn-setups (hvilket ville være en skam for Ikemi'en) og ikke har hørt Rogue'en, så kan du faktisk ikke rigtig udtale dig om lyden i mit anlæg. Så skulle du tage at komme og høre det i stedet for, ta gerne din cd-afspiller med ... Jeg er færdig med umusikalske og analytiske l**teanlæg, det har jeg fået nok af med mit Linn-setup... Lige PT har jeg endnu ikke hørt et anlæg hvis lyd jeg synes bedre om end mit nuværende setup så det er jo på sin vis rigtig fedt! Glæder mig dog til at se om Audia Flight ONE spiller bedre i mit setup end Roguen gør
Så blandet som min musiksmag nu er (lige fra goth metal til klassisk, fra klassisk til jazz til alm rock/pop), skal jeg have et anlæg der kan formidle det hele så det lyder utrolig godt...og det kan man med det setup jeg har nu...det er ikke så kritisk mht. kildematerialet som f.eks. mit tidligere linn system var, hvor jeg kun kunne tåle at høre på 5% af mine cd'er 
Fed hjemmeside om Kajkagekast 
Hilsen Kajkagen... der helst ikke vil kastes med  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mulleblop: læs og forstå sorry ku ik lade være, hvis du ser til hvad det er han kommentere giver det meget mere mening..
og han sagde alt rørgrej sjældent kan genere nogen, spiller meget behageligt.. ligesom strauss.. (ikke at det ik lyder af det store)
og netop det at du ik ved hvorfor han snakker om rega og alt muligt andet viser at du ik har læst det han har skrevet.. eller forstået ?
personligt undres jeg os en del over at man både kan lide rega og densen setup.. for de var netop komplet modsætninger og nu når kurt ik vil skrive det så var ingen af dem neutrale hvilket gør det endnu mere underligt..
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel ingen anlæg der spiller neutrale...er der ?
Men ja...mit anlæg spiller meget "behageligt" men ikke det som jeg ser som kedeligt tilbagelænet behageligt (læs.: engelsk lyd: Naim, Linn, Arcam etc....) men jeg kan dog ikke forestille mig folk vil have et anlæg der spiller ubehageligt ? 
Det i siger med Rega kontra Densen er nok rigtig nok...dog hørte jeg som skrevet ikke meget på Rega-setuppet...og man kan vel godt lide en lyd uden at ville have den hjem i stuen kan man ikke ? For at forvirre endnu mere var jeg også vild med lyden som Dali/Denon kom med... igen ... set i lyset af ydelse kontra pris...comprente ?
Hilsen Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kajkage: jeg havde det ligesom dig.. og os derfor jeg var så vild med strauss, og sammen med ML og audio research var det sku en oplevelse.. dynamik i uhørt grad og flot flot lyd.. men alligevel blev det´kedeligt, ik så meget på grund af lyden, den var stadig stor og flot imponerende og det hele, men på ingen måde korrekt.. alt kom lidt til at lyde af ens setup.. man undgår alle problemer med lyttetræthed osv, men man kan aldrig hive det sidste ud af pladerne, det der gør det rigtig fedt.. men hvis man prøver på det ender man med stor sandsynlighed med et sygt setup der er analytisk, p***e irriterende at høre på og giver kronisk hovedpine.. præcist som hifiklubben formåede med deres B&W setup, en time til og jeg havde hængt mig selv fra nærmeste lygtepæl.. men hvis det lykkedes at sammensætte et setup med monitor egenskaber der samtidig kan spille musik bliver man så rigeligt belønnet for besværet.. men det er en lang og snørklet vej..
og nu jeg ik har opera audio mere kan jeg os sige jeg kun toig den som delbetaling for at komme af med andet uønsket grej.. den var da for elendig i mit setup og derfor jeg gladeligt sendte den rundt til alle der gerne vil høre den i håb om nogen ville kunne lide den
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
en vej som jeg tror ender blindt... for hvis man følger den vej havner man der hvor man kun kan spille kildematerialer der er helt suverænt indspillet og der har jeg ikke lyst til at havne igen ...der var jeg med mit Linn...
Det du skriver der Live21 lyder meget godt, men bliver til en utopi i og med der er så mange problemer med kildematerialets kvalitet i forhold til vores anlæg...nogle cd'er/lp'er osv der lyder helt eminent på et anlæg vil måske lyde middelmådigt på et andet.
Så det der med et anlæg der farver er ret essentielt ifht musikalitet eftersom kildematerialet ofte er middelmådigt. Så med mindre kildematerialet er virkelig godt indspillet vil jeg mene at Monitor og Musikalitet er en slags modsætninger (det ene udelukker i høj grad det andet da kildematerialet er så forskelligt i kvalitet)... altså bliver man nødt til at indgå et kompromis så man kan få stor musikalitet, høre de fleste af sine kildematerialer med god/rigtig god lyd og stadig have et meget informativt anlæg som ikke bliver for analytisk, da dynamikken og musikaliteten forsvinder med dette!
Kan du se hvor jeg vil hen ? Hvad siger du til det ? __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
at du har ret.. det er tæt på umuligt.. selv synes jeg at jeg er kommet et godt stykke vej.. ca 20% af mine plader og cder lyder fantastisk 50% lyder godt mens 20 % lyder af l**t.. i marts får jeg et ekstra komponent der vil øge det tal væsenligt.. med mit strauss setup var det 90 % der lød godt og 10 % der lød ok
men det er ikke altid højttalernes skyld det er tæt på umuligt.. der findes nogle monitor speakers der har alt, jbl feks (de dyre vel at mærke, ik dem man normalt finder) (vil ik nævne mine egne) men med monitor speakers skal forstærker passe til ens højttalere, og ens cdspiller skal passe både til forstærker og højttaler.. slet slet ik så let som det lyder. og der kræves at man prøver rigtig mange alternativer.. og hvis man tager fejl på bare et punkt går det direkte igennem hele kæden og ender med et anlæg man aldrig bliver tilfreds med..
som jeg ser dine valg har du taget den lette vej.. med vienna kan det næsten ik gå galt og med gode komponenter til dem kommer man rigtig langt.. og den lyd man får er fantastisk. ingentvivl om det.. desværre for mig var det bare ik den lyd jeg søgte, men vil stadig have dynamikken fra dem !! og helst mere til
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
man hvordan kan du få dynamikken (som åbenbart i høj grad fås pga de evt svagheder fra kildematerialet "sminkes væk") og samtidig have et anlæg der med monitor-egenskaber afslører alle disse fejl...
Selvfølgelig ville jeg helst have dynamikken fra mit anlæg, og samtidig have et anlæg der fortalte mig ALT hvad der var på mit kildemateriale, så jeg ikke gjorde glip af den mindste ting...men det er to uforenelige ting, da mange kildematerialer ikke kan klare den tur...det er kun nogle audiofile optagelser der kan klare det... Altså vil man med det anlæg du beskriver der kunne høre en meget lille del af det man har lyst til, men til gengæld så englene synger, men resten af det man har lyst til at høre bliver uudholdeligt!
Hvis man ikke er villig til dette, så må den optimale...den eneste løsning...være at sammensætte sig et anlæg der spiller alt det kildemateriale man har rigtig godt, og det meste af det afsindig godt! Man kan ikke både få i pose og i sæk når man arbejder med så forskellig kvalitet på kildematerialet (efterhånden et meget brugt ord;), så må man jo tage det næstbedste... jeg tror ikke den drøm du forfølger der, som alle hifi-folk vel forfølger i større eller mindre grad, kan lade sig gøre...derfor utopi man bliver nødt til at indgå et kompromis...så er det bare hvor man indgår det på skalaen Monitor/Klinisk <---> Musikalitet/Dynamik (ved godt at det måske ikke er den helt rigtige måde at opstille det på...men hvis man ser opstillingen i lyset af den generelle kvalitet af kildemateriale og man vil kunne lytte til både gode og mindre gode indspilninger, så holder den ret godt).
Hvad siger du til det Live21 ?
Hilsen Dennis aka. Kajkagen  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det kan godt gå galt med Strauss speakeren Live ... det så vi til hifi-messen...
Live21: jeg tror faktisk vi er forholdsvis enige... det er bare meget godt at få sat ord på, og få prøvet sine teorier ... lommefilosofier... i en åben debat...
Du har bare valgt at tage dit kompromis længere ude imod Monitor/Klinisk end jeg har, og derfor er der 20% af dine cd'er der lyder af l**t, nogle der lyder godt og nogle andre der lyder helt fantastisk...
den teori burde så gøre at ade fleste af mine cd'er lyder rigtig godt og nogle der lyder ok, men ingen der lyder fantastisk... der er jeg så i den heldige situation at jeg synes at der er nogle cd'er der lyder helt fantastisk og resten lyder rigtig godt... og så er der lige U2 opsamlings cd'erne der ...igen... falder udenfor da de er verdens dårligst indspillede cd'er, umulige at høre på Linn systemet, men de kan da høres på mit setup i kortere tid ...
Så det lader til vi er ret enige, men jeg kan ikke forstå hvordan du vil forene de, i mine øjne, uforenelige ting...og undgå kompromis'et ?
Hilsen Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ens højttalere skal afsløre dårligt udstyr så man kan få noget der dur. feks havde jeg en grim oplevelse med nogle kabler på mit strauss setup, der ku det virkelig ik høres hvor ringe de var..
dårligt kildemateriale er en helt anden ting.. ens højttalere afslører ikke dårlige indspilninger, den fortæller kun det den får besked på fra ens cd spiller. forstærker og pre, samt kabler til en vis grad. det er disse ting der afslører dårligt optagede plader/cd.. det kan man aldrig komme udenom, derfor kan man nemt løbe ind i absolut pop hits nr 67 hvor kvaliteten måske ik er optimal.. men det vil ik lyde dårligt hvis det ik er virkeligt elendigt.. i min samling af musik er der vel omkring 20 plader og cder der aldrig kommer til at lyde godt, men stadig hæderligt..
med de oplevelser jeg har haft tror jeg ik problemet er så stort, og ik specielt være på et system med de egenskaber jeg leder efter, end på et der farver..
jeg vil prøve at beskrive en oplevelse af et af mine ynglingsnumre.. det går meget på dynamik..
Dire straits private investigations (det må alle kende)
det bliver stille opbygget fra start med få udbrud af den helt dynamiske slags for så at gå helt amok i slutningen..
på strauss ml og arc var forskellen i sangen meget mindre, det holdte ik helt kæft når det skulle kan man vel sige, og gik ik helt amok i voldskab når pladen kaldte på det.. alle de små udbrud der kommer i løbet af sangen blev lidt gemt i den bløde og behagelig lyd. stor og flot var den stadigvæk, men der manglede lige det sidste der gør det til en rigtig fed oplevelse..
den oplevelse fik jeg på alle mine plader, og ingentvivl om det klædte nogen få optagelser, men det var langt de færreste..
spørgsmålet er så hvordan man kan få det på alt sit musik eller idetmindste tæt på alle sine plader.. selv tror jeg at jeg har fundet svaret.. og i marts er jeg et stort stykke tættere på. har (næsten) hørt det endelige resultat, dog ikke hjemme..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mulleblop.. og hvad tror du han mener med at vække de døde til live ??? ik det du skrev vel ? han mente netop at det ik kan genere nogen.. spille flot og behageligt.. fik du fat i hvorfor rega og Densen blev nævnt ? og det med rouge slet ik var hvad han kommentere, men det øvrige grej  hvilket os giver en meget stor indikation af hvordan det samlede system spiller.. men igen ik rigtig det han kommenterede, men mere sin undren over hvordan man kan lide to så vidt forskeligt spillende anlæg som rega og densen.. hvilket der kom et imponerende svar på, så denne del af tråden er ik så interesant mere
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop: du behøver ikke at forsøge at forsvare mig...tak ellers... jeg er en voksen knægt der godt kan stå til regnskab for det jeg har skrevet...jeg føler ikke jeg skal forsvare mit valg af udstyr for nogen (læs.: Knallerfætteren), men vil da meget gerne skrive hvorfor jeg har valgt det udstyr jeg har, hvilket jeg også har gjort... At kurt ikke mener at mit anlæg vækker de døde til live igen kan jeg ikke rigtig tage mig af...specielt ikke da han ikke har hørt det...
Umiddelbart ville jeg da også selv skyde en rørslæde (som er kendt for "blød" lyd) sammen med en Linn-komponent (kendt for "tilbagelænet engelsk" lyd) til at være ret kedeligt og uinspirerende, men jeg ved jo så bedre og er vild lykkelig med mit anlæg uanset hvordan Kurt skriver det burde lyde (og når jeg så kan se han tager fejl er det jo endnu sjovere, for så kan jeg komme til at beskrive lyden for ham )...det synes jeg selv jeg har forklaret ham...
Men ja, Kubikken er vist en meget troende person ... en af guds gode børn tror jeg, og det er jo heller ikke en dårlig ting 
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
ens højttalere skal afsløre dårligt udstyr så man kan få noget der dur. feks havde jeg en grim oplevelse med nogle kabler på mit strauss setup, der ku det virkelig ik høres hvor ringe de var..
dårligt kildemateriale er en helt anden ting.. ens højttalere afslører ikke dårlige indspilninger, den fortæller kun det den får besked på fra ens cd spiller. forstærker og pre, samt kabler til en vis grad. det er disse ting der afslører dårligt optagede plader/cd.. det kan man aldrig komme udenom, derfor kan man nemt løbe ind i absolut pop hits nr 67 hvor kvaliteten måske ik er optimal.. men det vil ik lyde dårligt hvis det ik er virkeligt elendigt.. i min samling af musik er der vel omkring 20 plader og cder der aldrig kommer til at lyde godt, men stadig hæderligt..
med de oplevelser jeg har haft tror jeg ik problemet er så stort, og ik specielt være på et system med de egenskaber jeg leder efter, end på et der farver..
jeg vil prøve at beskrive en oplevelse af et af mine ynglingsnumre.. det går meget på dynamik..
Dire straits private investigations (det må alle kende)
det bliver stille opbygget fra start med få udbrud af den helt dynamiske slags for så at gå helt amok i slutningen..
på strauss ml og arc var forskellen i sangen meget mindre, det holdte ik helt kæft når det skulle kan man vel sige, og gik ik helt amok i voldskab når pladen kaldte på det.. alle de små udbrud der kommer i løbet af sangen blev lidt gemt i den bløde og behagelig lyd. stor og flot var den stadigvæk, men der manglede lige det sidste der gør det til en rigtig fed oplevelse..
den oplevelse fik jeg på alle mine plader, og ingentvivl om det klædte nogen få optagelser, men det var langt de færreste..
spørgsmålet er så hvordan man kan få det på alt sit musik eller idetmindste tæt på alle sine plader.. selv tror jeg at jeg har fundet svaret.. og i marts er jeg et stort stykke tættere på. har (næsten) hørt det endelige resultat, dog ikke hjemme..
|
|
|
Hvor jeg så ikke tror du har fundet svaret, da jeg tror det er to uforenelige ting hvis man vil tilgodese alle indspilninger man ( læs.: jeg) har lyst til at høre...
ang. højttalerer og hvad man spænder for som du skriver om først i dit indlæg, så kan jeg ikke se hvor du vil hen med det i vores lille diskussion (det er vel hele ens anlæg der afslører hvor god en indspilning er?)...ellers tror jeg vi er ret enige mht. den helt grundlæggende forståelse af Monitor <--> Musikalsk som jeg har beskrevet i ovenstående indlæg... at du så har fundet en måde hvorpå du, i dine ører, kan forene disse to ting ved alle indspilninger (hvilket i min fornuft lyder til at være umuligt), lyder rigtig fedt, og jeg glæder mig til at komme en tur forbi dig og høre udfaldet!
hvorfor kom jeg forresten til at tænke på ham der ikke må nævnes' lydfilosofi: "Desto større forskel der er på lyden fra cd til cd i ens setup, desto mindre farver anlægget", når jeg læser dine indlæg mht. et anlægs farvning af lyden ...sikker på du ikke skulle prøve et stort Linn anlæg Live 
En lidt provokerende hilsen fra Kajkagen  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen andre der har inputs til Live21's og/kontra mine tanker inden for lyd ? Det kunne være fedt at få flere kort på bordet...flere bolde i luften...flere inputs eller hvad nu man kalder det... __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige det her citat fra dig Live21 i din søgen efter ICE:
Live21: "Go4it.. jeg er ik så plaget af religion, hvis noget lyder bedre, ja så er det os bedre, jeg prøver aldrig at bortforklare eller lede efter positive ting.."
bare lige for at følge op på min Linn teori (hvis nogen er lidt sat af, så er det linn's slogan )
er du Skabs-Linn-mand Live 
"This is so good it must be fattening" Citat af Stevie fra "Family Guy"
Linn-Hilsen fra Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
ingen andre der har inputs til Live21's og/kontra mine tanker inden for lyd ? Det kunne være fedt at få flere kort på bordet...flere bolde i luften...flere inputs eller hvad nu man kalder det...
|
|
|
Hmm uden at virker sur eller gnaven, for det er ikke sådan ment, så synes jeg I har bevæget jer lidt langt væk fra trådens topic. Hvis I laver en ny tråd skal jeg gerne give mit besyv med. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|