Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HIFI & Surround 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at være der tidligt lørdag. Skal jo have det hele med, og søndag kan jeg desværre ikke, så jeg skal nå det hele lørdag.

Det skal nok blive spændende. Det lyder jo som om der bliver masser at kigge på.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

I'll be there!!!
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej !

jeg prøver at nå det i dag  i morgen er det søndag der skal ikke laves noget sofaen kaller

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Netop hjemvendt fra dette års messe med lidt blandede indtryk.  Udemærket arrangement, men desværre med et par svipsere.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Netop hjemvendt fra dette års messe med lidt blandede indtryk.  Udemærket arrangement, men desværre med et par svipsere.

Lad os da høre mere....

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det går ikke alt for stærkt med at få vores navn på udstiller-listen, så jeg vil da lige benytte lejligheden til at nævne at vi får to rum på messen, hvor vi formentligt vil fremvise Musical Fidelity, Roksan, DLS og Monitor Audio.

Tager i så den integrerede MF KW med og sætter til den var desvære ikke i brug under Århus udstillingen.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

jdg1 skrev:

Lad os da høre mere....

Det lød nok lidt mere negativt end hvad meningen var

Generelt synes jeg at det var en ganske god messe.  Specielt Hifi-Klubbens rum med B&W 800d/Classé og Studio Sounds rum tog kegler hos kæresten og jeg (ja, det havde lykkedes mig at få hende hevet med ).

Desværre led messen af samme børnesygdom som sidste år; de små rum på 1. og 2. sal, hvor det var næsten umuligt at komme til.  Jeg ved udemærket godt, at alternativer er svære at finde, men man kan da håbe at det lykkedes at finde noget andet næste gang, for det er næsten synd for de udstillere der er klemt sammen på de 9-10 kvm.  Derudover savnede jeg også nogle high-end bio sager, lidt a la HTP's (hed de ikke det? ) rum sidste år.

Men som sagt var det på bundlinien en ganske god oplevelse og jeg vender da klart tilbage næste år, også selv om det bliver på Scandic igen .  (og kæresten har allerede bedyret at hun skal med igen næste år ).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

der må da være flere med nogle oplevelser fra i dag ? eller skal svenskerne endnu engang overgå os med dækning af danske messer
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Så kommer min blandede oplevelser af min dag på messen.

Vi startede med at være foran hotellet ca. 10.45 og jeg skal love for at der var en del flere mennesker end sidste år, jeg tror der var en 10-15 mennesker sidste år, nu var der vel en 60-80, men det gik nu pænt hurtigt med at kommer ind, hvor vi nærmest blev headhuntet til at høre B&W's 800D og Classe toplinje, og det kunne jo også være ret sjovt. Problemet er bare at den gode Kjell som afholder demoet snakker lige rigeligt for min smag, men fair nok han skal jo have mulighed for at fortælle lidt om deres nye flagskib. En eller anden normand, kan ikke huske hans navn, havde fået lov til at lege DJ og spillede lidt forskelligt musik som generelt var ok. Lyden, tjaaaaa, i forhold til prisen må jeg nok indrømme at jeg var temmeligt skuffet. Den øvre mellemtone og diskant var ret så fremragende syntes jeg, mens nedre mellemtone og bassen bestemt ikke var min smag, det kan muligvis have være rummet hvor der var ruder langs hele bagvæggen, men der var nærmest en slags mærkelig resonans i den nedre mellemtone, og bassen gik godt nok ikke specielt dybt i forhold til hvad jeg havde regnet med. Mine to hifivenner jeg havde med syntes dog det lød ret fornuftigt, men hvad fanden ved de også  ?

Så smuttede vi en tur op på 2 salen hvor vi turede lidt rundt, de positive overraskelser var helt klart, ligesom sidste år, Peak Consult, i år havde de dog deres standerhøjttalere med, damn de lød godt og bassen i forhold til størrelsen var ret imponerende, det er godt klaret hvert år. Desuden var jeg meget begejsteret for Vienna Acoustic Bethoven Grand tror jeg det var, koblet på noget Audia grej, fandeme god lyd og det virkede som om at man havde undgået de værste resonanser i det meget lille rum. Første gang jeg hørte VA højttalere og en meget positiv oplevelse. Og ved siden af var der nogle små VA standerhøjttalere og bortset fra at den manglede temmeligt meget bas lød de fantastisk med et kanon dybde perspektiv.

Derefter turede vi lidt rundt, b.la var vi et smut inde hos JJAZ for lige at kigge på deres højttalere og øhhh, det var en slags alternativ oplevelse, hold kæft en grim grøn farve man havde valgt til kabinettet og, ligesom sidste år, syntes jeg ikke finishen var speciel god ihvertfald ikke til prisen på 40K, lyden kunne jeg ikke udtale mig om, der blev af en eller anden grund specielt ufatteligt lavt musical musik, lidt mystisk.

Kibri havde som altid ret hyggelige omgivelser og nogle ret sjove små sattelit højttalere de havde fået meeeen de lød nu ikke så godt når de hang 50 cm fra loftet med loftvendt diskant. Deres "alm." højttalere kørte vist på rør i dag, og det syntes jeg klart har hjulpet meget i forhold til de gange jeg eller har hørt dem. Og deres nye forforstærker så ret lækker ud, lidt Densen agtig.

Interceptor havde slæbt det store grej med med ML Prodigy, Grendel og andet lækkert Mike Bladelius grej, men det jeg nåede at høre imponerede mig ikke, måske et for ille rum til de store ML højttalere ?

En tur hos Activ hifi med Red Rose højttalere og Clearaudio pladespiller var en ret positiv oplevelse selvom jeg bestemt ikke brød mig om den musik der blev spillet lød det rigtigt rigtigt godt, men nogle spøjse højttalere som mest af alt mindede om to centerhøjttalere. Nice.

Rega var jeg et kort smut indenom, for små højtalere så der var jeg hurtigt ude igen.

Hos TapeConnectio hørte vi på Musical Fidelity og DLS 55, det lød ret godt men de kan ikke spille det vilde bas, og damn den så lækker ud den der KW500.

Innowatt var vi også et kort smut indenfor, efter min mening er og bliver de der 2*35 watt altså for lidt.

AR fandt vi først til sidst, og det lød meget bedre end sidste år hvor det nærmest var en katastrofe, bassen var ikke helt på plads, men resten lød ret godt, og at se de der spejlkabinetter in real life var sjovt, de er rimeligt cool, men meeeget mindre end jeg havde regnet med. Og så var Peter helt nede på jorden og ikke så arrogant som han kan være, god strategi og dejligt at se.

Så smuttede vi ned i stueetagen for at se os omkring, vi startede hos KT Radio og hørte nogle vist nok nye Gamut højtalere. Jeg har før hørt standerversionen, og efter min mening lider de store af det samme som de små, nemlig en ret underlig bas, eller mangel på samme, dem bryder jeg mig godt nok ikke om. Underligt, for Avance som laver dem har andre højttalere som jeg er ret begejstret for. Og så kan det godt undre mig at man vælger at bruge et par SA7K til en ren surround opsætning og vise Star Wars, man kan vist ikke ligefrem kalde en SA7K for specielt velegnet til surround, dem ville jeg godt nok hellere have hørt i en ren stereoopsætning.

Hos Tonkraft var der jo Dynaudio, og noget integreret HTPC med ICE moduler, og det lød rigtigt godt. Jeg gik ingen priser på det, men jeg tror ikke det var helt billigt. Så var der deres Master koblet på nogle Mac monotrin, damn det lød ringe det fatter jeg ikke noget af, totalt død lyd.

Studiosound havde nogle ret cool højttalere, de var ihverfald store, jesus christ, og de lød faktisk ret godt. Men jeg fatter ikke helt systemet med at man skal sidde på en barstol for at de lyder godt, ellers kommer lyden nærmest 1½ meter oppefra pga. størrelsen på højttaleren.

Pioneer havde et meget lækkert plasma fjernsyn som vist noget HDTV, der er noget at glæde sig til. Jeg ville bare ønske at Pioneer droppede deres højttaler produktion for det kan de altså ikke finde ud af.

Jeg glædede mig ret meget til at opleve Densen og det var en skuffelse af de større, hvordan bassen kom til at lyde som det var en Cerwin Vega, fra de Audiovector M3 som de spillede på er en gåde, men det lød jævnt ringe. Synd for Densen komponenterne, man skulle nok havde koblet dem på en anden højttaler, for de Audiovector var totalt ødelæggende for musikoplevelsen.

Så var der det sædvanligt store kaos rum, en hel masse producenter spillede mellem hinanden. Det lillebitte Parasound anlæg var dog ret sødt, og kunne det rack monteres hvis man har et dukkehus eller lign. ret cool ;-)

Vi sluttede af hos Hififorum og Linn, ikke det store, det var dog ret sjovt da de blev nødt til at "genstarte" cd afspilleren da den gik kold da der blev skiftet format

Det var vist det, jeg har helt sikkert glemt nogle men sådan er det jo.

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at det var en fin messe i år. Lyden var også bedre end sidste år flere steder. Der var også mange der i år brugte mindre højttaler i de små rum.

Bedste stand var Holfis. Fin lytning med god forklaring på, hvorfor man ikke skal bruge center højttaler. Endelig går udviklingen den rigtige vej. Jeg fik købt mig nogle "The Magican". Nu må jeg havde dem afprøvet herhjemme, men på udstillingen var de gode.

Der var også en fin demo hos Hifiklubben med B&W. Bare for mange mennesker.

Tonkraft med de store Dynaudio klarede ikke godt kor musik. Det er også svært, men til den pris burde de nu det. Men det kan være indspildningen.

De grønne højttaler hos jjas, syntes jeg var meget flotte. Dejligt med en anden og anderledes spændende farve. Og "grønt er jo godt for øjnene". Fint med at rummet skulle illustrere et hyggeligt hjem.

Tak for arrangementet.

bernd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Blev der spillet på denons nye reciver flagskib til 45.000 kr.

eller lexicons rv-8.

Til top Vis bernd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bernd

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

bernd skrev:

Blev der spillet på denons nye reciver flagskib til 45.000 kr.

eller lexicons rv-8.

Ikke hvad jeg hørte af.  Som skrevet tidligere, så savnede man lidt noget high-end hjemmbio.

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det var synd at så mange udstillere var henvist til små værelser. Der var jo nærmest trafikprop ud og ind af værelserne. Jeg var ret forundret over dette koncept.

Men man fik da set og hørt lidt.

Jeg savnede noget bio med crt projektor. (har jeg set godt nok efter?)

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg tog lige et smut ind på mæssen, det var pænt sat op, men min faurit blev Peak Consult der hang det godt sammen ellers syntes jeg at mange steder stak diskanten af, i Studiosound med barstolene uden bar var der en rigtig god bas, melemtone men der syntes jeg at diskanten stak meget af som Jesper Juul skrev at man skulle side på en barstol, jeg nåede ikke det hele for man skulle vændte for at komme ind elers ok.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Glimrende udstilling med et ret bredt udvalg af produkter.

Personligt blev jeg særlig positivt overrasket over Medlyds beskedent udseende (men i forhold til fremtoningen ret kostbare) opstilling med Rega CD , Lavardin IT forstærker og J-M Reynaud højttalerne. Højttalerne havde dog en sær detalje foran diskanten, som lignede noget fra et billigt plastikanlæg.

Andre positive oplevelser var bl.a. PeterARs bånd - der er noget helt forførende ved den lethed som sådanne bånd har - men der manglede nu noget vægt - noget krop - i mangel af bedre udtryk.

-Og så kunne heller ikke han byde på klassisk musik med fuldt symfoni-rakester. Men det er nu ikke kun til ham, denne kritik skal gå. Mange steder blev der spillet den slags behagelige musik med lille besætning, som lyder godt i enhver sammenhæng.

Så jeg ærgrer mig over at jeg glemte at få min Prokofievs Romeo og Julie med Cleveland og Maazel på Decca/London med.

Clearaudio og RedRose samt de små Diapason Adamantes sammen med DK design, gjorde det nu også fint.

Der var flere gode oplevelser, men dem jeg her har nævnt, har vist ikke været nævnt før, og når jeg særligt nævner disse, var det fordi de overraskede mig.

Er jeg i øvrigt den eneste der fandt billedet fra Z3'eren betydeligt mere sløret end på de to andre PJ's (JVC og Panasonic AE700) hos Best-Seat?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Er jeg i øvrigt den eneste der fandt billedet fra Z3'eren betydeligt mere sløret end på de to andre PJ's (JVC og Panasonic AE700) hos Best-Seat?

Helt enig! Den Z3'er var vidst ikke indstillet helt korrekt.  Til gengæld synes jeg slet ikke at den JVC var pengene værd overhovedet, i forhold til de to andre (kostede den ikke 6 gange mere??)

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Synd at Jensen havde et så lille rum. Jeg personligt kunne godt have tænkt mig en god demo af hans udstyr under rette forhold.

Når nu det store udstyr var taget med er det synd at det stod udenfor rummet. Flotte er de

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Fra søndag kl 17.00 kan man læse mere om messen på min hjemmeside http://www.biojensen.dk/ PS kun stande med surround.

Synd at HTP(home theater professionals) ikke var med på messen da de plejer at medbring det bedste fra Barco + Miller&kreisel håber at de kommer til næste år.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Boye skrev:

Helt enig! Den Z3'er var vidst ikke indstillet helt korrekt.  Til gengæld synes jeg slet ikke at den JVC var pengene værd overhovedet, i forhold til de to andre (kostede den ikke 6 gange mere??)

Kan ærklære mig helt enig. Synes faktisk at JVC'en havde det dårligste billede af de 3.

Måske vil de bare gerne sælge nogle flere Panny'er ;)

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Den største oplevelse synes jeg, med hjemmebio briller på, var på 2. sal hvor de spillede på Rotel pre/pro med focal højttalere. projektoren var vist infocus sp777!! jeg har glemt hvilket firma der stod for demoen, men det slog benene væk under mig på trods af at det foregik i et 30 m¨2 værelse.

Men generelt set var arrangementet da noget nær perfekt synes jeg.

Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes