Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HIFI & Surround 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Helt enig, Jensen  - vi kunne godt bruge sådan et tiltag heroppe nordpå en gang imellem, for der mangler initiativtagere i forvejen!

holfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

hej med jer

Igen i år havde holfi messens bedste lyd!  

John71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hvordan var Holfi´s nye Sacd/DVD.....?
Til top Vis John71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John71

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Kender I det; man får skrevet en hel masse og på en eller anden måde fået det slettet..nej vel, det er bare mig.

Når men jeg prøver igen.:

Hørte ikke B&W setupet på selve udstillingen, men inde på Åboulevarden. Har aldrig brudt mig om B&W og njaaa heller ikke denne gang. Bevares det lød flot, men, lyden fra B&W bliver aldrig rigtig noget for mig. Lyden er nok "korrekt" gengivet, den er bare lidt for klinisk, kold og monitoragtig (der jo nok en årsag til de benyttes i flere stor indspilningsstudier). Jeg ville blive træt af lyden hvis jeg havde dem der hjemme. De mangler helt klart ørevenlig lyd. Og kan jeg tillade mig at sige det, når det jeg har kun koster en brøkdel af dette setup. Ja, det mener jeg godt jeg kan.

Derefter ville høre Hr. Lyngdorf. Han er jo fantastisk den mand. Han ved en masse og han prøver helt klart at føre det ud i virkeligheden. Ind i hans produkter. Man bliver facineret af ham.

Men inden jeg kom til Åboulevarde, hørte jeg (vi) på lidt af det der var. Talte en kort stund med Jensen om hans medtaget kanon lækre amp. Den fylder godt i landskabet, men helt sikkert noget der kunne løfte lyden betragteligt i mit hjemmesetup. Det spillede fedt sammen med Beethoven grand. Jeg må se at få tid til opgradering af amp derhjemme...

Ellers bliver man jo aldrig imponeret på en udstilling. Det er nok heller ikke meningen, men kun at få indtryk og derefter evt. få noget grej med hjem.

Hvad med Mcintoch...?? Hvad siger i til dem ?...

holfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

John71 skrev:
Hvordan var Holfi´s nye Sacd/DVD.....?

Jeg fik desværre ikke hørt den, jeg var der om lørdagen

Spillede den om søndagen?

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ingen messehaj (kender KT Odense samt denne messe sidste år) – så når jeg siger at det er den bedste jeg har oplevet, er det ikke så meget værd.

Begrundelse: Der var mange udstillere, det betød at det virkeligt var muligt at høre mange forskellige ting. Så er man på banen efter nyt var mulighederne store for at lære noget at kende. Musikken havde gode kår, der var overraskende mange stereo set ups. Og i modsætning til sidste år var der mange steder man kunne (være heldig) at falde ned i en stol og lytte med fornøjelse.

Jeg nød at gå rundt – selv på gangene kan man høre hvor forskelligt Krall barberer sig. Fra det rå og gyngende til det lilleputtepige pæne. Nogle gange var hun fri på gulvet, nogle steder blev hun i højttaleren.

Kibri sætter standarden med utrolig varieret musikprogam – og med musikalsk performance. Startede der og grundlæggende var der ingen der performerede musikken bedre, nogen lige så godt og måske specielt mere imponerende (dvs. mere klang men ofte mindre musikenergi). Peak Consult endnu en god demonstration, dejlig speaker. Godt at genhøre Studio Sound – kunne ikke lide lyden i Odense, men nu var der kommet check på det, ikke helt min kop te – men nu kan jeg forstå andres beundring.

Jensen som er en utrolig vitaminbombe for dansk hifi, havde 2 fine demoer – kunne bedst lide den lille – men godt var det. Mange hilsener fra wifi – godt gået Jensen.

Så lige det rum hvor Logan’s Prodigy spillede – det eneste rum jeg så med billeder i. Højttalerne er i mine øre det bedste jeg har hørt fra ML – billedet var enormt, men jeg begyndte at tælle bumsekratere på en ellers dejlig pige, nej det er ikke lige mig. Men altså rigtig gode speakere.

En kommentar til ”de små og kolde rum” Kan ikke bruge denne undskyldning – disse rum er såmænd nok ikke dårligere end det man har derhjemme – så er lyden grim, er der noget i setuppet der ikke er i orden. Ingen dårlige undskyldninger – tak.

Ildsjælen Head Honcho Densen og Co – havde rigtig god lyd, og det er en flot produktlinie Densen har. Tilllykke med messen – sådan kan det altså gøres! Dacapo – please!

Nå – SES er jo ingen uheldig mand – drog hjem til Fyn med Wifi og 6 kg vinyl fra Accord, Circles og Lydbutikken.

Og så kom dagens bedste lyd på chateau Manley – så meget body and soul hørte jeg ingen steder på messen. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Studiosound havde nogle ret cool højttalere, de var ihverfald store, jesus christ, og de lød faktisk ret godt. Men jeg fatter ikke helt systemet med at man skal sidde på en barstol for at de lyder godt, ellers kommer lyden nærmest 1½ meter oppefra pga. størrelsen på højttaleren.

Ved normal lytteafstand er siddehøjden ikke kritisk. Årsagen til barstolene var simpelthen for at række to ikke skulle generes for meget af dem som sad på forreste række.

Mvh,

Karsten

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Studiosound: Det var bestemt ikke mit indtryk, jeg startede med at sætte mig på første række i lænestolene, som vist er forholdvis normal lytteafstand, og der var det meget tydeligt at musikken kom oppe fra. Det faldt først på plads da jeg satte mig op på barstolene, som vel godt og vel var hævet lidt over 1 meter i forhold til forreste række. Vel også meget naturligt da den nederste mellemtone ? var placeret en smule højere end ens hoved når man sad i lænestolene på første række ?

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Jeg synes at lyden hos McIntosh skuffede fælt..!!! Jeg mener at lyden var tynd og uden nerve og nærvær!! Om det skyldes Dynaudio højtt. eller setuppet ved jeg ikke!!!

Men f**k hvor er det flotte produkter!! Iøvrigt en af de flotteste stande på messen...!!

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg var kun lidt rundt og kigge lidt. Blev ikke så længe nogle af stederne, men jeg synes at Audio Pro/Marantz var en OK oplevelse. Jeg kunne også godt lide JM Lab 927Be pg Rotel i det store rum.

Hvad mener I i øvrigt om ideen med, at Acoustic Reality kommer med en eAR 202 med USB-indgang? Jeg synes det lyder som en ret god ide til en billig penge, hvis ellers lyden bliver så god som han sagde.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:

KBAndersen skrev:

Jeg synes at lyden hos McIntosh skuffede fælt..!!! Jeg mener at lyden var tynd og uden nerve og nærvær!! Om det skyldes Dynaudio højtt. eller setuppet ved jeg ikke!!!

Men f**k hvor er det flotte produkter!! Iøvrigt en af de flotteste stande på messen...!!

Mvh. Hifido

Tjaaa, det jeg hørte var flot lyd. Dog igen, det en messe og det kan ikke retfærdigøre produkterne rigtigt. Ved ikke hvad det stod med de Dynaudio højttalere, men det var nok ikke billigt..

Du skriver det er flotte produkter, tjaaa, jeg synte nu de er tude grimme, men det er smag og behag..

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
jeg ved godt det er en udstilling og man ved denne lejlighed kan udstille topmodellerne, dog synes jeg der manglede noget udstyr som folk har råd til, var inde med 3 kammerater, og vi snakkede om det kunne have været rart også at have haft nogle surround rum med anlæg op til 20000 måske. fx DLS setup med marantz reciever eller B&W DM serien og noget NAD/Denon. Altså noget billigere grej.

Det er nu engang sådan på en messe at der kommer en masse mennesker med hver sine holdninger og forventninger - og sådan skal det jo være. Jeg oplevede f.eks. to personer inden for 20 sekunder komme ud af samme rum og den ene sagde "hvorfor skal I altid spille så højt", mens jeg overhørte den anden sige "dét nummer skal altså spilles højere...". Én synes anlæggene er for billige, én at de er for dyre. Én at der er for meget surround, én at der er for lidt. Det er jo også vigtigt at forstå at der ikke bliver holdt store møder hvor udstillerne aftaler hvad der spilles på... Den enkelte udstiller vælger selv hvad han har lyst til at vise frem på netop denne messe. Vi valgte f.eks. at give et bud på hvad vi har at tilbyde på ren stereo, og undlade surround og billede i det hele taget helt. Det overraskede en del mennesker at jeg ikke stod og viste projektor frem, men Tape Connection er nu engang (heldigvis!) mere end mig og projektorer. Vi kan ikke vise det hele hver gang, så vi må jo prioritere...

Der har f.eks. også været temmeligt mange der har savlet over den nye KW 500 fra Musical Fidelity, og lidt brok over at vi ikke har spillet på den. Sådan er det jo når et firma lancerer flere meget spændende produkter på én gang, vi kan ikke spille på det hele. Når det er sagt, så vil jeg da gerne benytte lejligheden til at påpege at med produkter i denne klasse er det altid muligt - og tilrådeligt - at høre det hjemme i stuen i stedet for, messerne skal først og fremmest bruges som inspiration. Jeg føler at mange er bange for at spilde butikkernes tid ved at låne udstyr hjem, specielt hvis man ikke lige er direkte købsinteresseret. Sådan ser jeg slet ikke på det - jo flere der får hørt vores produkter, jo bedre, også selv om det er folk der ikke selv er interesseret i at købe dem. Jeg vil da hellere end gerne stille udstyr til rådighed, hvis der er 3-4 venner (eller hifi4all brugere?) der vil sætte sig sammen i en weekend og hygge sig med en test-lytning, også selv om det bare er for sjov. Hvis nogen savner at lytte på en KW500 (eller hvilket som helst andet), så kan de bare sige til.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg føler at mange er bange for at spilde butikkernes tid ved at låne udstyr hjem, specielt hvis man ikke lige er direkte købsinteresseret. Sådan ser jeg slet ikke på det - jo flere der får hørt vores produkter, jo bedre, også selv om det er folk der ikke selv er interesseret i at købe dem. Jeg vil da hellere end gerne stille udstyr til rådighed, hvis der er 3-4 venner (eller hifi4all brugere?) der vil sætte sig sammen i en weekend og hygge sig med en test-lytning, også selv om det bare er for sjov. Hvis nogen savner at lytte på en KW500 (eller hvilket som helst andet), så kan de bare sige til.

Fantastisk holdning! Det er hermed taget til efterretning!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Spørger lige igen: var infinity ikke på messen?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Tak til Sven Palvig og Bent L for hjælpen....

Og for iøvrigt også til "Transient" som lagde både bil og benzin til.....tak for en hyggelig dag...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Spørger lige igen: var infinity ikke på messen?

Såvidt jeg ved: Nej.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Okay tak skal du have otto!

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

En andet ting jeg godt kan stille stort ? ved .

Hvorfor skal folk pille når man enda sætter skilte på hvor der står nix pille , det går over min forstand .

Jeg havde en sjov oplevelse , der var en der stor og forsøgte at få hul på lakken på den ene mahler , oppe i det ene hjørne .

Det samme med den amp jeg havde til at stå mange skulle lige have ders finger ned i den .

hvorfor har folk ikke mere respekt for andres ting

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Kan godt følge dig Jensen....det er sgu svineri, specielt det med dine Mahler....

Må da ærligt tilstå at jeg savlede pænt meget over den Audia Flight 100....den er sgu godt nok lækker...  Men jeg stod nu alligevel ikke med grabberne nede i den....!!!!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Må da ærligt tilstå at jeg savlede pænt meget over den Audia Flight 100....den er sgu godt nok lækker...  Men jeg stod nu alligevel ikke med grabberne nede i den....!!!!

Jeg tror altså ikke at elektronikken har godt af at blive totalt savlet til

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes