Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HIFI & Surround 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
dumbo skrev:

Må da ærligt tilstå at jeg savlede pænt meget over den Audia Flight 100....den er sgu godt nok lækker...  Men jeg stod nu alligevel ikke med grabberne nede i den....!!!!

Jeg tror altså ikke at elektronikken har godt af at blive totalt savlet til

Nej da slet ikke af dig , jeg så godt hvordan du bare stod der i timer
ps

jeg savlet også over noget du havde med og hvad var det mon

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Så så... jeg brugte det meste af tiden til at pille lak og finer af dine højttalere

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Så så... jeg brugte det meste af tiden til at pille lak og finer af dine højttalere

Tager bare et pille sæt med næste år .

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hvad så jensen - er du tilfreds med dine "Black magic" ?  

Og jeg? jeg glæder mig til at høre dem tilspillet, en dag...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Hvad så jensen - er du tilfreds med dine "Black magic" ?  

Og jeg? jeg glæder mig til at høre dem tilspillet, en dag...

ja er ved at brænde nogle ind til dig .

så når du har tid råber du bare højt .

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Thomas Sillesen skrev:

det lyder som om han bare skal tage sine Mahler, pilleæsker med, -så er du tilfreds

...er der dødelig dosis i en Mahler

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jam´n, så vil jeg da også være med i debatten

Var derinde lørdag med brormand og selvom vi er enige om mange ting, når vi taler hifi, ja, så kan jeg vist se andetsteds i denne tråd, at vi, i alt fald på nogle punkter, oplevede tingene forskelligt - hurra for det, så er der plads til mere end én udbyder på markedet

Jeg tager ikke på messe med forventningen om, at få ekstreme lydoplevelser - omgivelserne er alt andet lige en begrænsende faktor. Jeg forventer heller ikke, at blive sat ved et flot dækket bord med hvid dug, når Kvickly har smagsprøver på den nye Knorr-sauce  Med andre ord; der er tale om smagsprøver - nå, pjat.

Hvis vi skal starte med arrangementet som sådan;

Det er lidt ærgeligt med de små lytterum på 1. og 2. sal, hvor folk står på nakken af hinanden, men hvor finder man faciliteter hvor, dette kan undgåes??

De stande, hvor der gives demoer med jævne mellemrum, eksempelvis hos Hi-Fi Klubben, hvor der hele tiden står en kødrand - hvorfor kan I ikke finde et system med "billetter", så man ikke skal stå og "spilde tiden" i tre kvarter for at sikre sig en plads. Udlevér en billet med tidspunkt på, så kan man bruge tiden på at gå rundt i stedet for!

Det store fællesrum rent standmæssigt er i min bevidsthed desværre lige så inspirende som at læse navnebogen over København og omegn, men økonomi er selvfølgelig en faktor, de enkelte må tage hensyn til så okay...

Og så fulgte vi i øvrigt opfordringen om at tage elevatoren op til 2. sal og derfra trapperne ned til stueetagen med det resultat, at vi havnede ude på en afsats, hvor vi, via et tag og en jerntrappe, måtte helt ud på gaden og tilbage til indgangen

Ellers skal der ikke lyde noget negativt om arangementet - jeg er glad for at nogen vil lægge et stort arbejde i at sætte en sådan messe op. Tak for det.

Og så til lydindtrykkene ifølge mine ører;

Vassago / Vienna Acoustics lød faktisk ret homogent og behageligt med god dynamik - jeg kendte faktisk ikke rigtigt til produkterne før min bror for et par måneder siden købte et sæt højttalere. Positiv oplevelse.

Kibri standen er næsten som at besøge en go´ ven. Hyggelige mennesker, der serverer Matador-mix og en go´ sludder. De små højttalere, opsat på en træplade, var måske ikke just en "ud af kroppen oplevelse", men deres "skævtskårne" højttalere derimod lyder faktisk ganske godt - men de er mere charmerende end de er kønne

Dynaudio/McIntosh set-up´et var imponerende - i alt fald rent opsætningsmæssigt. Lydmæssigt var jeg fælt skuffet - det lød som om, der var en tung dyne trukket ned over lydbilledet (eller også havde jeg ikke renset mine ører godt nok efter brusebadet)?! Ellers en ok stand.

Holfi, spillende på Dali Helicon 400, havde en ganske vellydende opstilling og de talte ganske fornuftigt for deres sag med hensyn til hvor teknik og økonomi skulle prioriteres i et surround set-up.

Densen var jeg lidt skuffet over. Produkterne er seriøst flotte og ganske givet gode - det kom bare ikke frem, da jeg lyttede.

Peak Consult er lidt uden for nummer - da vi var forbi lød det unægteligt som om, at der var gået en enhed i højre højttaler. Så uden for bedømmelse.

Studio Sound havde fundet det store skyts frem og lydindtrykket var i den grad imponerende fysisk - dog med en noget udefinerbar bund, men det kan være rummet.

Så var der lige nogle italienske standerhøjttalere på 1. eller 2. sal, som jeg ikke kan huske navnet på - 24.000,- for et sæt, men de lød utroligt dynamiske og velopløste med en go´ bund størrelsen taget i betragtning. God oplevelse.

Hi-Fi Klubbens 2 stande opgav vi at besøge - gider ikke stå og kigge op i loftet i 30-45 minutter for at komme til.

Tog i stedet til Åboulevarden hvor Hi-Fi Klubben  havde valgt at demonstrere B&W´s nye 802 i samspil med Classé. Umådeligt kontant, velopløst og kontrolleret lydbillede - jeg savlede faktisk lidt. Der er dog noget med bunden, jeg ikke helt kan forene mig med. Den er nok, når alt kommer til alt, yderst korrekt men alligevel lyder den lidt klinke-klanke-klunk i mine ører - dog noget jeg ville kunne leve med, hvis nogen gav mig et sæt i fødselsdagsgave

Peter Lyngdorf var også tilstede på Åboulevarden og han er unægteligt en af branchens helt store ildsjæle - hvordan han holder dampen oppe, ved jeg ikke, men revet med blev jeg i den grad. Opstillingen bestod af 2 Tact hjørnesubs og et sæt Dali MS4 (delefrekvens 400 hz) spændt for blandt andet den nye fulddigitale SDA2200 forstærker - EKSTREMT dynamisk men en anelse køligt i lyden. Men indrømmet - jeg er en af de "få", der i den grad mener at rumkorrektion og for den sags skyld digital forstærkerteknologi er fremtiden. Tak til PL for en, endnu en gang, spændende demo og altid hjælpsomme og informative indstilling til os Tact´omaner.

Det var vist rigeligt fra min side - der blev naturligvis lyttet til mere, men hukommelsen svigter

Hilsen

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

jensen skrev:
Thomas Sillesen skrev:

det lyder som om han bare skal tage sine Mahler, pilleæsker med, -så er du tilfreds

...er der dødelig dosis i en Mahler

Jaa men han der gjore det fik også et slag over hans finger haha.

Håber han læser dette .

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Tak til jer alle for en god messe!

Jensen - jeg bliver nødt til at spørge..Hvonår løfter du sløret for hvorledes man i Odense gør et par spritnye Beethoven klar til en hi-fi messe?

Du nævnte noget med "tæsk i garagen"????

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Ja helt klart, interessant udstilling. Dog vil jeg sige at der er langt mellem de egentlige nyheder, branchen rykker lidt langsomt.

En god veninde og hendes veninde bemærkede dog en grum ting. Der lugtede fælt af nørd og sur armsved. Præcis som på et computerparty. Mon ikke det er en ting man kunne eliminere til næste år? I så fald tror jeg at flere af det modsatte køn vil joine sådanne arrangementer.

Just my 5 cents
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Ja helt klart, interessant udstilling. Dog vil jeg sige at der er langt mellem de egentlige nyheder, branchen rykker lidt langsomt.

En god veninde og hendes veninde bemærkede dog en grum ting. Der lugtede fælt af nørd og sur armsved. Præcis som på et computerparty. Mon ikke det er en ting man kunne eliminere til næste år? I så fald tror jeg at flere af det modsatte køn vil joine sådanne arrangementer.

Just my 5 cents

Ja, den største morskab for min kæreste var da også at tælle og kigge på nørder.

Som hun sagde; "Der er godt nok mange, der i  dagens anledning er lukket ud af kælderen"  

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Velkommen tilbage, Christian

Det bliver nok svært at gøre noget ved nørdlugten, eftersom hifi næsten pr. definition er et nørd-interessefelt. Det er vel også selve emnet for messen der får pigerne til at holde sig væk og rende i Øksnehallen til "Bolig og Indretning 2005" i stedet.

Armsveden bemærkede jeg nu ikke generelt, bortset fra at jeg genkendte en enkelt årligt tilbagevendende gæst som samler alle de kataloger, han kan komme i nærheden af. Jeg tror ikke han nogensinde vasker sig, og han kan altså gøre et af de mindre udstillingslokaler fuldstændigt uudholdeligt at være i.

Hvis nogen herværende læsere føler sig truffet, så tag det som en opfordring til et bad - gerne i løbet af ugen inden næste messe.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Tak til jer alle for en god messe!

Jensen - jeg bliver nødt til at spørge..Hvonår løfter du sløret for hvorledes man i Odense gør et par spritnye Beethoven klar til en hi-fi messe?

Du nævnte noget med "tæsk i garagen"????

De står bare derude og spiller

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Velkommen tilbage, Christian

Det bliver nok svært at gøre noget ved nørdlugten, eftersom hifi næsten pr. definition er et nørd-interessefelt. Det er vel også selve emnet for messen der får pigerne til at holde sig væk og rende i Øksnehallen til "Bolig og Indretning 2005" i stedet.

Armsveden bemærkede jeg nu ikke generelt, bortset fra at jeg genkendte en enkelt årligt tilbagevendende gæst som samler alle de kataloger, han kan komme i nærheden af. Jeg tror ikke han nogensinde vasker sig, og han kan altså gøre et af de mindre udstillingslokaler fuldstændigt uudholdeligt at være i.

Hvis nogen herværende læsere føler sig truffet, så tag det som en opfordring til et bad - gerne i løbet af ugen inden næste messe.

hehe

ja han var der lørdag og søndag .

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Just my 5 cents

Hold kæ.., jeg troede du var rejst...

Er der gang i biksen - lad høre

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:
De stande, hvor der gives demoer med jævne mellemrum, eksempelvis hos Hi-Fi Klubben, hvor der hele tiden står en kødrand - hvorfor kan I ikke finde et system med "billetter", så man ikke skal stå og "spilde tiden" i tre kvarter for at sikre sig en plads. Udlevér en billet med tidspunkt på, så kan man bruge tiden på at gå rundt i stedet for!

Jeg har oplevet Klubben gøre præcis dét i Sverige, det fungerede glimrende.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Dog vil jeg sige at der er langt mellem de egentlige nyheder, branchen rykker lidt langsomt. 

Der er vel ikke nogen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg takker jer for en god messe.

Kunne ikke gøre alle tilfreds, men håber, at jeg gav jer hvad i kom for med vores lille "princess", ked af at tiden ikke var til megen snak, men meget glad for, at der var nogen der tog "teten" og lavede en messe.

Tak for det store besøg og de mange roser.

Peak

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Selvtak ! Det var som du siger en rigtig hyggelig dag. Blot en skam at dagen gik så hurtigt. Jeg kunne godt have brugt en dag mere til at lytte mere intenst 

God skiferie

Vi tales ved

Transient

dumbo skrev:

Tak til Sven Palvig og Bent L for hjælpen....

Og for iøvrigt også til "Transient" som lagde både bil og benzin til.....tak for en hyggelig dag...

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:

Så var der lige nogle italienske standerhøjttalere på 1. eller 2. sal, som jeg ikke kan huske navnet på - 24.000,- for et sæt, men de lød utroligt dynamiske og velopløste med en go´ bund størrelsen taget i betragtning. God oplevelse.

De hedder Diapason Adamantes III og fik megen ros - de var spændt efter DK Design VS1 ref. MKII

Ellers tak til alle der besøgte vore rum og gav sig tid til at lytte, det var et par gode dage med en masse rare folk.

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes