Jam´n, så vil jeg da også være med i debatten 
Var derinde lørdag med brormand og selvom vi er enige om mange ting, når vi taler hifi, ja, så kan jeg vist se andetsteds i denne tråd, at vi, i alt fald på nogle punkter, oplevede tingene forskelligt - hurra for det, så er der plads til mere end én udbyder på markedet 
Jeg tager ikke på messe med forventningen om, at få ekstreme lydoplevelser - omgivelserne er alt andet lige en begrænsende faktor. Jeg forventer heller ikke, at blive sat ved et flot dækket bord med hvid dug, når Kvickly har smagsprøver på den nye Knorr-sauce
Med andre ord; der er tale om smagsprøver - nå, pjat.
Hvis vi skal starte med arrangementet som sådan;
Det er lidt ærgeligt med de små lytterum på 1. og 2. sal, hvor folk står på nakken af hinanden, men hvor finder man faciliteter hvor, dette kan undgåes??
De stande, hvor der gives demoer med jævne mellemrum, eksempelvis hos Hi-Fi Klubben, hvor der hele tiden står en kødrand - hvorfor kan I ikke finde et system med "billetter", så man ikke skal stå og "spilde tiden" i tre kvarter for at sikre sig en plads. Udlevér en billet med tidspunkt på, så kan man bruge tiden på at gå rundt i stedet for!
Det store fællesrum rent standmæssigt er i min bevidsthed desværre lige så inspirende som at læse navnebogen over København og omegn, men økonomi er selvfølgelig en faktor, de enkelte må tage hensyn til så okay...
Og så fulgte vi i øvrigt opfordringen om at tage elevatoren op til 2. sal og derfra trapperne ned til stueetagen med det resultat, at vi havnede ude på en afsats, hvor vi, via et tag og en jerntrappe, måtte helt ud på gaden og tilbage til indgangen 
Ellers skal der ikke lyde noget negativt om arangementet - jeg er glad for at nogen vil lægge et stort arbejde i at sætte en sådan messe op. Tak for det.
Og så til lydindtrykkene ifølge mine ører;
Vassago / Vienna Acoustics lød faktisk ret homogent og behageligt med god dynamik - jeg kendte faktisk ikke rigtigt til produkterne før min bror for et par måneder siden købte et sæt højttalere. Positiv oplevelse.
Kibri standen er næsten som at besøge en go´ ven. Hyggelige mennesker, der serverer Matador-mix og en go´ sludder. De små højttalere, opsat på en træplade, var måske ikke just en "ud af kroppen oplevelse", men deres "skævtskårne" højttalere derimod lyder faktisk ganske godt - men de er mere charmerende end de er kønne 
Dynaudio/McIntosh set-up´et var imponerende - i alt fald rent opsætningsmæssigt. Lydmæssigt var jeg fælt skuffet - det lød som om, der var en tung dyne trukket ned over lydbilledet (eller også havde jeg ikke renset mine ører godt nok efter brusebadet)?! Ellers en ok stand.
Holfi, spillende på Dali Helicon 400, havde en ganske vellydende opstilling og de talte ganske fornuftigt for deres sag med hensyn til hvor teknik og økonomi skulle prioriteres i et surround set-up.
Densen var jeg lidt skuffet over. Produkterne er seriøst flotte og ganske givet gode - det kom bare ikke frem, da jeg lyttede.
Peak Consult er lidt uden for nummer - da vi var forbi lød det unægteligt som om, at der var gået en enhed i højre højttaler. Så uden for bedømmelse.
Studio Sound havde fundet det store skyts frem og lydindtrykket var i den grad imponerende fysisk - dog med en noget udefinerbar bund, men det kan være rummet.
Så var der lige nogle italienske standerhøjttalere på 1. eller 2. sal, som jeg ikke kan huske navnet på - 24.000,- for et sæt, men de lød utroligt dynamiske og velopløste med en go´ bund størrelsen taget i betragtning. God oplevelse.
Hi-Fi Klubbens 2 stande opgav vi at besøge - gider ikke stå og kigge op i loftet i 30-45 minutter for at komme til.
Tog i stedet til Åboulevarden hvor Hi-Fi Klubben havde valgt at demonstrere B&W´s nye 802 i samspil med Classé. Umådeligt kontant, velopløst og kontrolleret lydbillede - jeg savlede faktisk lidt. Der er dog noget med bunden, jeg ikke helt kan forene mig med. Den er nok, når alt kommer til alt, yderst korrekt men alligevel lyder den lidt klinke-klanke-klunk i mine ører - dog noget jeg ville kunne leve med, hvis nogen gav mig et sæt i fødselsdagsgave 
Peter Lyngdorf var også tilstede på Åboulevarden og han er unægteligt en af branchens helt store ildsjæle - hvordan han holder dampen oppe, ved jeg ikke, men revet med blev jeg i den grad. Opstillingen bestod af 2 Tact hjørnesubs og et sæt Dali MS4 (delefrekvens 400 hz) spændt for blandt andet den nye fulddigitale SDA2200 forstærker - EKSTREMT dynamisk men en anelse køligt i lyden. Men indrømmet - jeg er en af de "få", der i den grad mener at rumkorrektion og for den sags skyld digital forstærkerteknologi er fremtiden. Tak til PL for en, endnu en gang, spændende demo og altid hjælpsomme og informative indstilling til os Tact´omaner.
Det var vist rigeligt fra min side - der blev naturligvis lyttet til mere, men hukommelsen svigter 
Hilsen
MBAA