Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HIFI & Surround 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
3DX skrev:

jensen skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Så så... jeg brugte det meste af tiden til at pille lak og finer af dine højttalere
Tager bare et pille sæt med næste år .

det lyder som om han bare skal tage sine Mahler, pilleæsker med, -så er du tilfreds

...er der dødelig dosis i en Mahler

Jaa men han der gjore det fik også et slag over hans finger haha.

Håber han læser dette .

jeg havde bare sagt "kan du pille af med dig" 

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Dav

man kan og skal ikke gøre alle tilfredse. ...og vil heller ikke

jeg vil langt hellere ha' 10 der siger det lød for fedt, og 10 der siger det slet ikke er dem, -end 20 der siger det lød ok. og det var der, så den del er vi tilfredse med.

det skal ikke lyde ok, man skal syntes det lydder for fedt.

også igen igen... snup dog nogen cd/lp med, så i hører det i vil. om ikke så for vores skyld, så vi lærer noget "nyt" at kende.

JJ Cale, og sange fra første sal er på vej i posten  -tak for den del af det.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Ja, for ikke at glemme "Sange fra 1. sal", den skal jeg have bestilt snarest.

Plus en besøgende der havde sin hjemmekomponerede musik med, en fed blanding af stilarter med god inspiration fra Orbital. Glæder mig til at modtage en kopi af den.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Frisk skrev:

De hedder Diapason Adamantes III og fik megen ros - de var spændt efter DK Design VS1 ref. MKII

Spillede i VS1 Reference MKII til messen?

Nogen der hørte den i så fald, og kan komme med nogel indput?

Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

JJ Cale, og sange fra første sal er på vej i posten  -tak for den del af det.

den er også på vej

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
den er også på vej

Ups.. Det overså jeg.. Den er udsolgt på www.cdon.dk derfor har jeg ikke bestilt den endnu, nå skidt.. Man kan jo lave en kopi i firmaregi

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Fandt den i limited version, -med dvd i også

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Både CD og CD+DVD versionen er udsolgt hos CDON, men skidt DVD'en kan jeg godt undvære.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:

Studio Sound havde fundet det store skyts frem og lydindtrykket var i den grad imponerende fysisk - dog med en noget udefinerbar bund, men det kan være rummet.

Det kvadratiske næsten kubiske rum havde en uheldig resonans i basområdet, næste år når vi tager de store () højttalere med, så prøver vi en diagonal opsætning, måske virker det lidt bedre.

Mvh,

Karsten

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Boye skrev:

Velkommen tilbage, Christian

Det bliver nok svært at gøre noget ved nørdlugten, eftersom hifi næsten pr. definition er et nørd-interessefelt. Det er vel også selve emnet for messen der får pigerne til at holde sig væk og rende i Øksnehallen til "Bolig og Indretning 2005" i stedet.

Armsveden bemærkede jeg nu ikke generelt, bortset fra at jeg genkendte en enkelt årligt tilbagevendende gæst som samler alle de kataloger, han kan komme i nærheden af. Jeg tror ikke han nogensinde vasker sig, og han kan altså gøre et af de mindre udstillingslokaler fuldstændigt uudholdeligt at være i.

Hvis nogen herværende læsere føler sig truffet, så tag det som en opfordring til et bad - gerne i løbet af ugen inden næste messe.

hehe

ja han var der lørdag og søndag .

Ja, han har forpestet udstillingen mindst de sidste 10 år, han følger med uanset hvor den bliver afholdt. Han må åbenbart have købt så meget hifi at han ikke har råd til sæbe.

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Pascal skrev:
Frisk skrev:

De hedder Diapason Adamantes III og fik megen ros - de var spændt efter DK Design VS1 ref. MKII

Spillede i VS1 Reference MKII til messen?

Nogen der hørte den i så fald, og kan komme med nogel indput?

Hej Pascal

Jo den stod i rum 106 - var vist på side 20 i showguiden. Der var fuldt hus hele dagen og fik rigtigt flotte bemærkninger.

Setuppet bestod af : DK design VS1 ref. MkII amp. - Monrio Nasdaq CD - Diapason Adamantes III - Xindak power- signal- og højttalerkabler og Xindak netstøjsfilter på Hepta med ISP hylder.

Nogen må kunne komme med kommentarer eftersom rummet var fyldt begge dage.

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
jensen skrev:
Boye skrev:

Velkommen tilbage, Christian

Det bliver nok svært at gøre noget ved nørdlugten, eftersom hifi næsten pr. definition er et nørd-interessefelt. Det er vel også selve emnet for messen der får pigerne til at holde sig væk og rende i Øksnehallen til "Bolig og Indretning 2005" i stedet.

Armsveden bemærkede jeg nu ikke generelt, bortset fra at jeg genkendte en enkelt årligt tilbagevendende gæst som samler alle de kataloger, han kan komme i nærheden af. Jeg tror ikke han nogensinde vasker sig, og han kan altså gøre et af de mindre udstillingslokaler fuldstændigt uudholdeligt at være i.

Hvis nogen herværende læsere føler sig truffet, så tag det som en opfordring til et bad - gerne i løbet af ugen inden næste messe.

hehe

Ja, han har forpestet udstillingen mindst de sidste 10 år, han følger med uanset hvor den bliver afholdt. Han må åbenbart have købt så meget hifi at han ikke har råd til sæbe.

Er det en lille mørk mand med kraftige sorte skægstubbe?

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Vi må have en lugtedetektor op ved hovedindgangene, og Nivea til at sponsorer noget sæbe, Ifø nogle brusere, Kbh. vandforsyning noget vand, og Rexona noget armspray så vi andre kan trække vejret i de små lokaler uden at få fornemmelsen af at skulle kaste op
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Frisk skrev:

Setuppet bestod af : DK design VS1 ref. MkII amp. - Monrio Nasdaq CD - Diapason Adamantes III - Xindak power- signal- og højttalerkabler og Xindak netstøjsfilter på Hepta med ISP hylder.

Nogen må kunne komme med kommentarer eftersom rummet var fyldt begge dage.

Det har jeg faktisk gjort.
Tag det med det sædvanlige glimt i øjet.

Jeg skrev:

Årets tema er vist power amps af gigantiske dimensioner.
I hvert fald blev vi i et andet rum af et sæt højttalere (Dia-noget, er det dem Live21 har?) udsat for en trommesolo med et infernalsk lydtryk.
Planen var vist at demonstrere det smarte delefilters (eller mangel på samme) evne til at gengive dynamik.
Det er ikke umuligt det var dynamisk, tilgengæld var det helt klart at vil man spille så højt skal man have styr på sit rum. Og det var der ikke.Mens ørene blødte havde jeg fornemmelse af at hele rummet sang og spillede sammen med den gæve trommeslager.
Hvis kravene ikke er højere vil anbefale en Fostex fuldtone enhed i en trækasse i stedet. Det er mindst ligeså dynamisk, og formodentlig meget billigere.

Jeg synes det er synd at spille så højt. Det var faktisk ikke rart, og jeg synes ellers ikke jeg er specielt sart på det område.

Men det kunne da være sjovt at høre de højttalere i kendte omgivelser, for der er afgjort potentiale i dem.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Blødt rullende transportsystem.

Til næste år, hvor der kommer endnu flere besøgende kan jeg anbefale denne polske løsning på at få folk rundt i lokalerne. Var engang i Polen og skulle selvfølgelig se den ”Sorte Madonna”. Det gør den kvindelige del af polakkere vist hver dag. Altså den del af kvinderne der har levet af svinefedt og pølse. Meget runde kvinder. 

Vi stod og tænkte hvordan kommer vi igennem denne kødrand. Nu var det med koret og tenorer er ikke så dumme som man tror. Vi gled ind i kødklumpen og alle de runde bagdele drejede os lige så elegant videre til næste runde og næste 50 meter længere fremme trimlede vi ud af dette ”rullende fortov”.

Der er flere fordele. Det var absolut meget ”krydrede” damer så lugtesansen var efter 50m total brugt. Intet kan længere chokere, der vil heller ikke længere kunne tales om udæmpede rum. Det kan måske blive for meget.

Tænkte faktisk på det polske transportbånd i lørdags, jeg er nemlig ikke så tiltalt af et mandligt do – og det var ind imellem da tæt på.

Så udstillere bør kontakte Tørnæs AF og få et billigt tilbud på intern transport og dæmpning næste gang.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
jensen skrev:
Boye skrev:

hehe

Han er svensker. Leverandørerne kalder ham Jesus, fordi han 'i gamle dage' havde længere hår og skæg. I gamle dage lugtede han ENDNU værre, så han har forbedret sig. Jeg har set ham samle flasker i skraldespandene i S-toget.  På udstillingen så jeg ham lige nuppe 15 HIFI KLUBBEN poser - så kan man da også samle mange flasker.

Men siden han øjensynligt ikke bruger penge på personlig hygiejne må han da have det vildeste Hifi derhjemme, og det er måske derfor at forhandlerne altid lytter høfligt til hans spørgsmål og arrangørerne aldrig smider ham ud.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Apropos dæmpning undrer det mig meget så lidt dæmpning der var i de fleste rum, det var meget langt fra stuen derhjemme.

Når jeg kom tilbage til vores eget rum (efter en af de få gåture jeg var ude på), så var det slående så "stille" der var hos os. Der var musikken, men ikke nær så meget efterklang og bilyd som på de andre stande. Meget mere ren lyd, meget mere sort baggrund og tydeligvis en meget mere dynamisk gengivelse istedet for den konstante "summen og rumlen" som et udæmpet rum byder på.

Personligt er jeg ude af stand til at bedømme om noget lyder middel-godt eller rigtig-godt med så dårlig akustik som de fleste bød på. En undtagelse var Peak Consult der i den grad fik tæmmet rummet med deres flotte bagvæg, deres setup lød faktisk rigtig rigtig godt.

RETTELSE: Jeg snakker naturligvis kun om 1. og 2. sal på messen.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Apropos dæmpning undrer det mig meget så lidt dæmpning der var i de fleste rum, det var meget langt fra stuen derhjemme.

Når jeg kom tilbage til vores eget rum (efter en af de få gåture jeg var ude på), så var det slående så "stille" der var hos os. Der var musikken, men ikke nær så meget efterklang og bilyd som på de andre stande. Meget mere ren lyd, meget mere sort baggrund og tydeligvis en meget mere dynamisk gengivelse istedet for den konstante "summen og rumlen" som et udæmpet rum byder på.

Personligt er jeg ude af stand til at bedømme om noget lyder middel-godt eller rigtig-godt med så dårlig akustik som de fleste bød på. En undtagelse var Peak Consult der i den grad fik tæmmet rummet med deres flotte bagvæg, deres setup lød faktisk rigtig rigtig godt.

Nogenlunde enig. Derfor også den lidt spidse kommentar til Diapasson (STAVNING!).
Jeg fik ikke hørt musikken spille hos Peak Consult, men jeg synes dog også at Kibri havde gjort noget godt ved rummet.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Nogenlunde enig. Derfor også den lidt spidse kommentar til Diapasson (STAVNING!).
Jeg fik ikke hørt musikken spille hos Peak Consult, men jeg synes dog også at Kibri havde gjort noget godt ved rummet.

Lige netop Kibri's lidt specielle konstruktion er afhængig af en hvis mængde reflektion fra rummet, så jeg tror ikke de behøver at dæmpe ligeså voldsomt som de fleste andre. Det er faktisk ret sjovt, for hvis man stikker hovedet helt ned til deres højttaler lyder det ret skidt, men når man kommer ud på lytteafstand ændrer det sig totalt.

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Vil også gerne høre om reaktioner på DK design VS1 ref. MkII amp. Der findes en surroundudgave også som skulle være fed.
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes