Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HIFI & Surround 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Frisk skrev:

Setuppet bestod af : DK design VS1 ref. MkII amp. - Monrio Nasdaq CD - Diapason Adamantes III - Xindak power- signal- og højttalerkabler og Xindak netstøjsfilter på Hepta med ISP hylder.

Nogen må kunne komme med kommentarer eftersom rummet var fyldt begge dage.

Det har jeg faktisk gjort.
Tag det med det sædvanlige glimt i øjet.

Jeg skrev:

Årets tema er vist power amps af gigantiske dimensioner.
I hvert fald blev vi i et andet rum af et sæt højttalere (Dia-noget, er det dem Live21 har?) udsat for en trommesolo med et infernalsk lydtryk.
Planen var vist at demonstrere det smarte delefilters (eller mangel på samme) evne til at gengive dynamik.
Det er ikke umuligt det var dynamisk, tilgengæld var det helt klart at vil man spille så højt skal man have styr på sit rum. Og det var der ikke.Mens ørene blødte havde jeg fornemmelse af at hele rummet sang og spillede sammen med den gæve trommeslager.
Hvis kravene ikke er højere vil anbefale en Fostex fuldtone enhed i en trækasse i stedet. Det er mindst ligeså dynamisk, og formodentlig meget billigere.

Jeg synes det er synd at spille så højt. Det var faktisk ikke rart, og jeg synes ellers ikke jeg er specielt sart på det område.

Men det kunne da være sjovt at høre de højttalere i kendte omgivelser, for der er afgjort potentiale i dem.

/vilmann

Så vent til næste år der laver jeg et rockrum hvor der kun spilles højt

Jeg vil tage min TED N cd med .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Frisk skrev:
Hej Pascal

Jo den stod i rum 106 - var vist på side 20 i showguiden. Der var fuldt hus hele dagen og fik rigtigt flotte bemærkninger.

Setuppet bestod af : DK design VS1 ref. MkII amp. - Monrio Nasdaq CD - Diapason Adamantes III - Xindak power- signal- og højttalerkabler og Xindak netstøjsfilter på Hepta med ISP hylder.

Nogen må kunne komme med kommentarer eftersom rummet var fyldt begge dage.

Havde desværre ikke selv mulighed for at komme til udstillingen, da jeg er i Stockholm i øjeblikket, men jeg håber der er nogen, der vil komme med nogle kommentare.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu kan jeg se at der er gået "lugt" i denne tråd. Jeg vil foreslå at man lader den stakkels nordmand i fred, ja han lugter ikke af violer, men han gør næppe nogen ubodelig skade. Jeg kan iøvrigt afkræfte at han bruger mange penge på Hi Fi og at det skulle være grunden til at han ikke bliver smidt ud fra udstillinger, jeg tror måske bare, at Hi Fi sælgere er mere tolerante end folk flest !

Venligst

Bent Sejbæk

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen,

Jeg har været lidt i tvivl om jeg skulle starte en ny tråd, eller komme med mine kommentarer her. Grunden er at jeg ikke rigtigt vil komme ind på lyden på udstillingen, men derimod det mere praktiske i forbindelse med udstillingen.

Først vil jeg gerne sige tak til jer alle, mit indtryk er at alle udstillere generelt oplevede en utrolig god stemning fra de besøgende. Efter min mening gjorde det udstillingen til en af de bedste, hvis ikke den bedste, i de syv år jeg har lavet udstillinger i københavn.

Jeg har læst alle jeres kommentarer i denne tråd, og vi har modtaget en del pr mail. Jeres råd er alle taget til efterretning, og vi vil lave en del små justeringer, selvom vi generelt oplevede at udstillingen forløb rigtigt godt.

* Blandt de nye tiltag bliver en garderobe, således at I ikke skal rende rundt og svede (kan jo ikke have at I alle lugter som den berømte nordmand  )

* Skiltningen vil blive forbedret, så det bliver lidt lettere at finde rundt fra 2 til første og tilbage. Men der skal dog lyde en stor tak for at I generelt alle tog den til 2, og fyldte elevatorerne godt op. Det kaos vi tidligere har haft med elevatorerne blev ihvertfald undgået !

* Vi kan se at mange downloadede showguiden i forvejen fra vores webside: www.hifi-musik.dk  og næste år vil vi gøre den endnu mere omfattende. (hvis der sidder en hård programmør derude der vil give en hånd med siden, hører jeg gerne fra vedkommende).

Tilbage er vist bare at sige tak til jer alle, og på gensyn næste år !

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Dejligt at høre, der også bliver messe næste år

Jeg kan huske i 80erne at der kun var messe i Århus - aldrig i københavn

Det er grotesk at en storby som københavn først har fået en rigtig lydmesse på det sidste - og som stadig kan gøres bedre...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

* Blandt de nye tiltag bliver en garderobe, således at I ikke skal rende rundt og svede (kan jo ikke have at I alle lugter som den berømte nordmand  )

*

også en Nordman...  som har fået alt vores olie, og så kan han ikke engang tager et bad inden han tager til kbh....

han skulle skamme sig

(tænk at ha' sovet på værelse med ham )

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

blitz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg mener faktisk at der er en del andre end den pågældende nordmand som burde skamme sig.

Men der er jo altid nogen som åbenbart finder det okay at "jokke" på folk som i forvejen ikke har det for let. (Føj!! sådan noget stinker mere end armsved)

Tak til medlyd for de velmente ord

Blitz

Til top Vis blitz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blitz

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hold da op.. Et minimum af hygiejne er vel det mindste man kan kræve af folk i dag, eller..?

Lad os få tråden tilbage på sporet.. Messen var fed og viste endnu en gang at hvad folk betragter som god lyd er ligeså forskelligt som at spise østers eller kødsovs.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej Blitz,

Jeg synes, som du og Medlyd, at det ikke er et problem at folk er forskellige, og at nogle lugter.

Min humoristiske bemærkning i mit indlæg var derfor egentligt ikke møntet på Nordmanden, men mere på det faktum at man naturligt får det varmt når man i flere timer går rundt indendøre med vintertøj på.

Men ok, det kunne misforståes, undskyld.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:

Det er lidt ærgeligt med de små lytterum på 1. og 2. sal, hvor folk står på nakken af hinanden, men hvor finder man faciliteter hvor, dette kan undgåes??

De stande, hvor der gives demoer med jævne mellemrum, eksempelvis hos Hi-Fi Klubben, hvor der hele tiden står en kødrand - hvorfor kan I ikke finde et system med "billetter", så man ikke skal stå og "spilde tiden" i tre kvarter for at sikre sig en plads. Udlevér en billet med tidspunkt på, så kan man bruge tiden på at gå rundt i stedet for!

Det store fællesrum rent standmæssigt er i min bevidsthed desværre lige så inspirende som at læse navnebogen over København og omegn, men økonomi er selvfølgelig en faktor, de enkelte må tage hensyn til så okay...

Og så fulgte vi i øvrigt opfordringen om at tage elevatoren op til 2. sal og derfra trapperne ned til stueetagen med det resultat, at vi havnede ude på en afsats, hvor vi, via et tag og en jerntrappe, måtte helt ud på gaden og tilbage til indgangen

Måske kunne man opfordre til (som jeg også så nogle steder), at man snakker (diskuterer) udenfor rummene, men egentlig opfatter jeg det ikke som det store problem.

Jeg vil helt klart tilslutte mig ideén med billetter til de lukkede demoer. Jeg mener også Densen gjorde netop dette sidste år til den lukkede demo.

Det store fællesrum mener jeg har sin berettigelse. Evt. som stedet hvor man bare kigger og køber småting og den slags. Jeg synes egentlig det generelt fungerede meget godt. Dog synd at nogle af dem der demonstrerede hifi stod i dette rum.

Jeg oplevede også det sjove at åbne døren til en skakt i mit forsøg på at komme ned fra 1. sal, men så gik jeg da bare tilbage og tog elevatoren. Men bedre skiltning kunne måske have løst dette problem.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Nu kan jeg se at der er gået "lugt" i denne tråd. Jeg vil foreslå at man lader den stakkels nordmand i fred, ja han lugter ikke af violer, men han gør næppe nogen ubodelig skade. Jeg kan iøvrigt afkræfte at han bruger mange penge på Hi Fi og at det skulle være grunden til at han ikke bliver smidt ud fra udstillinger, jeg tror måske bare, at Hi Fi sælgere er mere tolerante end folk flest !

Venligst

Bent Sejbæk

tolerante ja det kan du tro vi er .

Der skal være plads til alle .

Han var da inde ved mig op til flere gange og høre noget vild blues , så smag for musik har han .

Næste år tager jeg en god øl med til ham .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:
MBAA skrev:

Det er lidt ærgeligt med de små lytterum på 1. og 2. sal, hvor folk står på nakken af hinanden, men hvor finder man faciliteter hvor, dette kan undgåes??

De stande, hvor der gives demoer med jævne mellemrum, eksempelvis hos Hi-Fi Klubben, hvor der hele tiden står en kødrand - hvorfor kan I ikke finde et system med "billetter", så man ikke skal stå og "spilde tiden" i tre kvarter for at sikre sig en plads. Udlevér en billet med tidspunkt på, så kan man bruge tiden på at gå rundt i stedet for!

Det store fællesrum rent standmæssigt er i min bevidsthed desværre lige så inspirende som at læse navnebogen over København og omegn, men økonomi er selvfølgelig en faktor, de enkelte må tage hensyn til så okay...

Og så fulgte vi i øvrigt opfordringen om at tage elevatoren op til 2. sal og derfra trapperne ned til stueetagen med det resultat, at vi havnede ude på en afsats, hvor vi, via et tag og en jerntrappe, måtte helt ud på gaden og tilbage til indgangen

Måske kunne man opfordre til (som jeg også så nogle steder), at man snakker (diskuterer) udenfor rummene, men egentlig opfatter jeg det ikke som det store problem.

Jeg vil helt klart tilslutte mig ideén med billetter til de lukkede demoer. Jeg mener også Densen gjorde netop dette sidste år til den lukkede demo.

Det store fællesrum mener jeg har sin berettigelse. Evt. som stedet hvor man bare kigger og køber småting og den slags. Jeg synes egentlig det generelt fungerede meget godt. Dog synd at nogle af dem der demonstrerede hifi stod i dette rum.

Jeg oplevede også det sjove at åbne døren til en skakt i mit forsøg på at komme ned fra 1. sal, men så gik jeg da bare tilbage og tog elevatoren. Men bedre skiltning kunne måske have løst dette problem.

Den med trappen/elevatoren er god.... HVordan kunne du dog!!!

Mht. "lukkede Demo'er", vil jeg også helt klart tilslutte mig idden med at der benyttes et billetsystem. Man bliver så fri for at vente i laaang tid på at komme ind og måake også denne massen og skubben der helt klart er. Og måske billetsystem med siddeplads nr ???...

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Så er billederne fra weekenden blevet uploadede ! www.hifi-musik.dk

Man kan blandt andet se Jensen give fingeren til en eller anden forstærker

Thomas Sillesen

blitz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Godt ord igen.

Du har ret det kan være en varm oplevelse at være på hifi messe.

Tråden tilbage... ?? siger du jjaz..tja, men nu har der altså været en 6-7 indlæg som på en ret ubehagelig måde udlevere en person som vi vist alle kender.

Et er at komme med en sjov bemærkning eller hentydning, men her er man altså gået over stregen. Hvor sjov tror du egentlig den pågældende synes det er vist han læser denne tråd???

Blitz

Til top Vis blitz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blitz

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Han piller hjørner af så han har nogle skrammede demomodeller til en billig penge .

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hvorfor mente holfi egentlig man skulle springe centeren over? er der nogen der kan uddybe det?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jamen for Søren da.....man er åbenbart blevet populær som fotomodel...!!!

Har da fundet mig selv på 2 af billederne fra messen....kunne være man skulle begynde at tage penge for det....hvis jeg nu lover at bruge dem på HiFi...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Hvorfor mente holfi egentlig man skulle springe centeren over? er der nogen der kan uddybe det?

En center højttaler har jeg dårlige erfaringer med. Lyden syntes jeg, bliver grumset, uklar, udefinerlig og nogetaf dynamikken forsvinder. Bliver centeren fjernet, klarer lyden op og bassen bliver meget nemmere at følge og forstå. Jeg har ved Holfi demostrationer udtrykt ønske, om ikke centeren kunne blive koblet fra, og det gjorde de straks. Der var flere der nikkede bekræftende til forbedringen. Holfi har altid haft nogle gode demoer.

Når man hører stereo, er der lyd i højre side, i venstre side og der er skam også derimellem. Så hvorfor man skal placere en monohøjttaler i midten, har jeg aldrig kunne forstå. Ej heller forlige mig med. Centeren er fra start beregnet til store biografer, og her kan det være en fordel.

Men Holfi gør det til forskel fra systemet, hvor man bare kan koble centeren ud i den digitale domæne, så gør Holfi det i den analoge del. Centerlyden bliver simpelthen delt i til venstre og højre højttaler. Man bruger en fasesplitter. Faktisk en ting sóm Steen Duelund har foreslået for mange år siden.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

flex195 skrev:

En center højttaler har jeg dårlige erfaringer med. Lyden syntes jeg, bliver grumset, uklar, udefinerlig og nogetaf dynamikken forsvinder. Bliver centeren fjernet, klarer lyden op og bassen bliver meget nemmere at følge og forstå. Jeg har ved Holfi demostrationer udtrykt ønske, om ikke centeren kunne blive koblet fra, og det gjorde de straks. Der var flere der nikkede bekræftende til forbedringen. Holfi har altid haft nogle gode demoer.

Når man hører stereo, er der lyd i højre side, i venstre side og der er skam også derimellem. Så hvorfor man skal placere en monohøjttaler i midten, har jeg aldrig kunne forstå.

nej vel. hvad laver den der  der er jo masser info. der i forvejen. jeg mener det er til mere skade en gavn. det med bassen er noget sludder hvis du spørg mig. (kommer måske an op hvordan det er sat op) men den ødelægger total rum fornemmelsen, perspektiv og placering af musikere og speciel sang, bliver en flad fornemmelse.

Ej heller forlige mig med. Centeren er fra start beregnet til store biografer, og her kan det være en fordel.

til hjemmebio'en er den nu også helt på sin plads

Men Holfi gør det til forskel fra systemet, hvor man bare kan koble centeren ud i den digitale domæne, så gør Holfi det i den analoge del. Centerlyden bliver simpelthen delt i til venstre og højre højttaler. Man bruger en fasesplitter. Faktisk en ting sóm Steen Duelund har foreslået for mange år siden.

ja det er klart

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det var en god messe, med mere plads (luft) end de gange hvor falconer centret var "boldbane".

Jeg var dog noget overrasket over, at der ikke var flere af udstillerene der solgte små dimser som f.eks. multifjernbetjeninger og lign. (jeg ved godt at top Sound, JJAZ og Densen havde forskellige ting) Men det må da være på en messe at man kan skyde tilbehør i 0-1000 kroners klassen afsted. Jeg undrer mig specielt over at der ikke var nogen der havde one4all kameleon til "demo", da der må være rigtig mange der kan se det smarte i at have en enkelt fjen'er i stedet for de 4-5 vi typisk benytter.

Det kan godt være jeg er den eneste der har det sådan men jeg er hoppet på både Cambridge Audio M1+ fjernbetjening og et sæt hørebøffer på tidligere messer. 

Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes