Emne: Supertræf 2005 - oplevelser ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Så er jeg endeligt tilbage i det nordsjællandske igen efter en hyggelig tur på Supertræf.
Jeg kan se at der er lidt kommentarer som jeg lige vil svare på.
Højttalerne blev opstillet dybfrossne og helt friske fra kassen hvilket desværre gik lidt ud over lyden. Hen mod eftermiddagen spillede de helt fornuftigt, jeg hørte de sidste 5 minutter før JORMA/Vitus sidste demo og i min bog var der stadig noget galt - desværre (blev der kun for ikke at miste pladsen...) desværre var der ikke så mange folk tilbage, men dem der havde været der hele dagen kommenterede det. Nu bliver der lagt timer på dem og puslet lidt med grejet, så mon ikke de kommer til at spille helt fint til messen i næste weekend. Havde ellers glædet mig til at høre de Belles, som den kære Live21 skamroser...
Bassen virker på nogen punkter lidt rund og blød, årsagen er fraværet af lavfrekvente "group delay errors" som findes i hovedparten af konventionelle konstruktioner. Til gengæld bliver der åbenbaret detaljer i det lave område som jeg ikke har hørt det gjort før. Bassen kunne jeg godt lide...
Det med at spille for højt har jeg hørt folk klage over ved tidligere lejligheder, så jeg skal nok få lydstyrken ned næste weekend. Jeg kan godt selv lide høj musik, men det er jo ikke meningen at skræmme folk væk
Det der med at spille for højt:
- Jeg har det sådan at hvis der er orden i sagerne, har jeg lyst til at skrue op.
- I modsat fald har jeg egentlig mest lyst til at gå...
Mvh,
Karsten |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_DK du må jo bare sørge for at komme med ud til vitus  men at en 9300 diskant er skinger kan jeg virkelig ikke forstå  regner med at tage turen over til kbh messen.. sparker mig selv for ik at have været med oppe i viborg, altid noget de svenske fora har rigeligt med billeder
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke problemet ligger i SS9300'eren.. Sådan som jeg hører den lyder det mest som om man presser diskantenheden for langt ned i frekvens, når Karsten (som, ja, elsker høj musik) så spiller ved høje lydtryk bryder diskanten voldsomt op og det lyder grimt..
Nu har jeg desværre kun hørt dem ved for højt lydtryk og det er som sagt kun hvad jeg tror der går galt. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
PP-DK ja det er bertram kabler der er flest af, derudover ligner det noget jps og audience samt netkabler fra G&S hvis jeg ik tager meget fejl, selvom bertram har mange gode kvaliteter, er de til den lyse side i nogle frekvenser, tror det har gjort udslaget..
æv jeg er træt af jeg ik kom derop.. ser rigtig fedt ud, dejligt med store rum uden en milliard mennesker

en anden teori er at hende i vinduet med hendes læderstøvler har reflekteret lavfrekvente lyde der har ramt de uheldige lyttere 
|
|
|
LOL, personen i baggrunden har vist vand i kælderen 
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Jeg tror ikke problemet ligger i SS9300'eren.. Sådan som jeg hører den lyder det mest som om man presser diskantenheden for langt ned i frekvens, når Karsten (som, ja, elsker høj musik) så spiller ved høje lydtryk bryder diskanten voldsomt op og det lyder grimt..
Nu har jeg desværre kun hørt dem ved for højt lydtryk og det er som sagt kun hvad jeg tror der går galt.
|
|
|
Dem du har hørt var med Vifa diskant, Revelation sættet er det første sæt med den nye diskant. Pga. waveguiden svarer den fysiske belastning af diskanten stort set til at der på konventionel vis deles med et 2. ordenfilter ved 2 kHz. Elektrisk set "tror" diskanten at delefrekvensen ligger på 6.8 kHz, så den burde ikke blive stresset under normale omstændigheder.
Lad os nu se, det bliver interessant at høre responsen fra messen her i weekenden, der spilles til og pusles herfra. Jeg er dog klar over at SP'erne aldrig vil blive en højttaler som alle vil synes om i og med at den præsenterer musikken meget anderledes end konventionelle højttalere. Typisk er det tilhængere af bånd og elektrostater der synes om lydidealet.
Det jeg præsenterer er noget jeg selv synes om og jeg har egentligt heller ikke nogen ambitioner om at prøve på at behage alle. Selvfølgelig er lyden på en messe sjældent optimal, så man skal altid huske på at tage det man hører med et vis forbehold. Jeg vil da naturligvis gøre hvad jeg kan for at optimere på tingene.
Mvh,
Karsten
__________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
Live21 skrev:
|
PP-DK ja det er bertram kabler der er flest af, derudover ligner det noget jps og audience samt netkabler fra G&S hvis jeg ik tager meget fejl, selvom bertram har mange gode kvaliteter, er de til den lyse side i nogle frekvenser, tror det har gjort udslaget.. Jeg tror ikke at Bertram og G&S er glad for denne "reklame"...
æv jeg er træt af jeg ik kom derop.. ser rigtig fedt ud, dejligt med store rum uden en milliard mennesker

en anden teori er at hende i vinduet med hendes læderstøvler har reflekteret lavfrekvente lyde der har ramt de uheldige lyttere 
|
|
|
LOL, personen i baggrunden har vist vand i kælderen LOL, jeg husker hende nu mest for at hun sad og SMS'ede - i hvert fald sagde det BI-BI-BIBE-BIB! Det er jo det de unge vil ha'    |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
JJAZ skrev:
|
Nu har jeg desværre kun hørt dem ved for højt lydtryk og det er som sagt kun hvad jeg tror der går galt.
|
|
|
Dem du har hørt var med Vifa diskant, Revelation sættet er det første sæt med den nye diskant. Pga. waveguiden svarer den fysiske belastning af diskanten stort set til at der på konventionel vis deles med et 2. ordenfilter ved 2 kHz. Elektrisk set "tror" diskanten at delefrekvensen ligger på 6.8 kHz, så den burde ikke blive stresset under normale omstændigheder.
Lad os nu se, det bliver interessant at høre responsen fra messen her i weekenden, der spilles til og pusles herfra. Jeg er dog klar over at SP'erne aldrig vil blive en højttaler som alle vil synes om i og med at den præsenterer musikken meget anderledes end konventionelle højttalere. Typisk er det tilhængere af bånd og elektrostater der synes om lydidealet. Karsten!
Hvad har bånd og elektrostater nu gjort???
Det kan jeg ikke tage seriøst - Kaptajnen er skuffet over en sådan undskyldning!
Jeg har både hørt Martin Logan hos Vitus. Her med et godt anlæg bag...
Quad ELS 63 har jeg hørt under ikke optimale forhold, hvor de endda havde stået uspillede i månedsvis og med mit dengang beskedne setup, jeg havde medbragt...
Jeg synes bare at du skulle se og finde årsagen til problemet, istedet for at tørre problemerne af på bånd og elektrostater...
Det jeg præsenterer er noget jeg selv synes om og jeg har egentligt heller ikke nogen ambitioner om at prøve på at behage alle. Selvfølgelig er lyden på en messe sjældent optimal, så man skal altid huske på at tage det man hører med et vis forbehold. Jeg vil da naturligvis gøre hvad jeg kan for at optimere på tingene.
Mvh,
Karsten
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Jeg synes bare at du skulle se og finde årsagen til problemet, istedet for at tørre problemerne af på bånd og elektrostater...
|
|
|
Bånd og elektrostater har såmen ikke gjort noget, andet end hvad nogle sådanne gør på godt og ondt. Det jeg siger er at dem jeg har haft på besøg i lytterummet, som er til den type lyd, har alle uden undtagelse syntes om det de har hørt.
Jeg prøver skam ikke at undskylde noget, tingene bliver bedømt udfra lyden og de ører der lytter, sådan er det. Nu har jeg en lille uge til at spille det nye sæt til samt optimere lidt på systemet, så må vi se hvordan det går i kbh her i weekenden.
SP'erne er ikke behagesyge på nogen måde, så hvis det er det man ønsker, så er det nok andre højttalere der skal lyttes på. Til gengæld kan de nogle ting som er ret unikke, som nogen heldigvis godt kan lide.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
LOL, personen i baggrunden har vist vand i kælderen  |
|
|
Hehe, nu når i er så skrappe til at genkende kabler, så kan jeg
fortælle at jeg genkender støvlerne på personen som Jorma mandens
eskorte, jeps en kvinde til hifi træf
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Bånd og elektrostater har såmen ikke gjort noget, andet end hvad nogle sådanne gør på godt og ondt. Det jeg siger er at dem jeg har haft på besøg i lytterummet, som er til den type lyd, har alle uden undtagelse syntes om det de har hørt. Så må dette setup have lydt noget anderledes - bedre...
Jeg prøver skam ikke at undskylde noget, tingene bliver bedømt udfra lyden og de ører der lytter, sådan er det. Nu har jeg en lille uge til at spille det nye sæt til samt optimere lidt på systemet, så må vi se hvordan det går i kbh her i weekenden. Håber at du får "løst" problemet - husk at opstille dem "optøede"...
SP'erne er ikke behagesyge på nogen måde, så hvis det er det man ønsker, så er det nok andre højttalere der skal lyttes på. Til gengæld kan de nogle ting som er ret unikke, som nogen heldigvis godt kan lide. Behage syge kan man ikke kalde dem - langtfra, og ja jeg er nok mere til det behagelige end den "tortur agtige lyd" - desværre hørte jeg ikke sættet med mindre volumen på...
Mvh,
Karsten |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
syska skrev:
|
|
|
|
Hehe, nu når i er så skrappe til at genkende kabler, så kan jeg fortælle at jeg genkender støvlerne på personen som Jorma mandens eskorte, jeps en kvinde til hifi træf 
|
|
|
Jeg går ud fra, at det er Jormas kone. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Zorglub skrev:
syska skrev:
|
|
|
|
Hehe, nu når i er så skrappe til at genkende kabler, så kan jeg fortælle at jeg genkender støvlerne på personen som Jorma mandens eskorte, jeps en kvinde til hifi træf 
|
|
|
Jeg går ud fra, at det er Jormas kone.
|
|
|
Hej Sven, det er bare os "gamle", som ikke forstår street-language - jeg tror at eskorte betyder ledsager og IKKE at forveksle med noget helt andet...
Skulle forresten have hilst dig fra Modifix, men jeg så dig kun bagfra inde hos Jorma/Vitus...
Hvad synes du forresten om lyden denne gang, er dit stadig bedre?
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound havde lidt for højt niveau. Det havde lydt bedre en del lavere. Tilspildning vil nok også gøre lyden mere fin.
Jeg fornemmede en ro over anlægget, som skyldes den kraftige effektforstærker eller måske var det strømrensningen. Råstyrke var der ihvertfald bag. En ting der griber om sig med kraftigere og kraftigere forstærkere.
Synd med den voldsomme bas hos Eben. Der redde jeg mig en hovedpine. Men de havde prøvet at få højttaleren færdig.
Sunaudio manglede til gengæld bas, da deres højttalere var alt for små. Kæmpe forstærker og små højttaler.
Den udskældte Peter her på Forumet var en herlig fyr. Fin demo. Her passede lydstyrken. Forbavsende hvad man kan få for en billig penge. Der males med lidt bred pensel.
Anlægget Jorma kom med, syntes jeg var lidt bedre end sidste år. Bas niveauet var for højt. Noget skyldes sikkert rummet. Men sopranen jeg hørte var rigtig god. Tidligere var en forsangeren lidt vel stor. Fasen skule nok være vendt.
Men det var en god udstilling. Og jeg er stadig glad for mit eget anlæg. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
|
StudioSound havde lidt for højt niveau. Det havde lydt bedre en del lavere. Tilspildning vil nok også gøre lyden mere fin.
Jeg fornemmede en ro over anlægget der bliver vi nok aldrig enige, hvis ro er lig med lysten til at forlade lytteseancen, så..., som skyldes den kraftige effektforstærker eller måske var det strømrensningen. Råstyrke var der ihvertfald bag. En ting der griber om sig med kraftigere og kraftigere forstærkere.
Synd med den voldsomme bas hos Eben Ja, ligesom sidste år var der smæk for skillingen... Der redde jeg mig en hovedpine. Men de havde prøvet at få højttaleren færdig.
Sunaudio manglede til gengæld bas, da deres højttalere var alt for små. Kæmpe forstærker og små højttaler. Jammen, den (kvarte) Nelson effekt var altså bare så lækker - flot lød det da, selv med de små 2 vejs (med Kef B110 lignende basendheder)...
Den udskældte Peter her på Forumet var en herlig fyr. Fin demo. Her passede lydstyrken. Forbavsende hvad man kan få for en billig penge. Der males med lidt bred pensel. Ja, det lød godt og jeg kunne sagtens leve med det setup, hjemme - synd at bassen får problemer med basken mod membranerne da den jo godt kan flytte luft - ja et spændende anlæg...
Anlægget Jorma kom med, syntes jeg var lidt "lidt" - jeg gad godt høre andre anlæg klare de trommesæt bedre - bare trommer lød så godt i VIRKELIGHEDEN - nej gas, men det lød altså godt.... bedre end sidste år. Bas niveauet var for højt. Nej, kan du ikke lide bas? Noget skyldes sikkert rummet. Men sopranen jeg hørte var rigtig god. Tidligere var en forsangeren lidt vel stor. Fasen skule nok være vendt.
Men det var en god udstilling. Og jeg er stadig glad for mit eget anlæg. Ok, det kunne være sjovt at høre... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Sven Palvig skrev:
|
Jeg fornemmede en ro over anlægget der bliver vi nok aldrig enige, hvis ro er lig med lysten til at forlade lytteseancen, så..., som skyldes den kraftige effektforstærker eller måske var det strømrensningen. Råstyrke var der ihvertfald bag. En ting der griber om sig med kraftigere og kraftigere forstærkere. Jeg syntes da også at lyden var noget hård, men jeg har lyttet oppe hos StudieSound, og der syntes jeg ikke at de var hårde. Jeg er ikke til metalmembraner, men jeg lyttede efter andre kvaliteter.
Synd med den voldsomme bas hos Eben Ja, ligesom sidste år var der smæk for skillingen... Der redde jeg mig en hovedpine. Men de havde prøvet at få højttaleren færdig. Sidste år syntes jeg at det ikke var godt. I år ville det have været bedre, hvis de var blevet færdige.
Sunaudio manglede til gengæld bas, da deres højttalere var alt for små. Kæmpe forstærker og små højttaler. Jammen, den (kvarte) Nelson effekt var altså bare så lækker - flot lød det da, selv med de små 2 vejs (med Kef B110 lignende basendheder)... Nemlig!
Den udskældte Peter her på Forumet var en herlig fyr. Fin demo. Her passede lydstyrken. Forbavsende hvad man kan få for en billig penge. Der males med lidt bred pensel. Ja, det lød godt og jeg kunne sagtens leve med det setup, hjemme - synd at bassen får problemer med basken mod membranerne da den jo godt kan flytte luft - ja et spændende anlæg... Højttalerne er ikke mig. De er dog bedre end sidste år model. Jeg savnede dybde i lydbilledet.
Anlægget Jorma kom med, syntes jeg var lidt "lidt" - jeg gad godt høre andre anlæg klare de trommesæt bedre - bare trommer lød så godt i VIRKELIGHEDEN - nej gas, men det lød altså godt.... bedre end sidste år. Bas niveauet var for højt. Nej, kan du ikke lide bas? Jeg elsker bas! Noget skyldes sikkert rummet. Men sopranen jeg hørte var rigtig god. Tidligere var en forsangeren lidt vel stor. Fasen skule nok være vendt. Jorma havde udstillingens bedste lyd. Og det var bedre end sidste år. Men jeg hørte en tromme cd på SACD, og jeg kan altså ikke lide SACD. Jeg ville meget gerne have hørt det på det alm. lag. Jeg tror helt sikkert, at det havde givet en bedre dynamik. SACD syntes jeg er for "pæn". Men det er rart, at har man penge nok, kan man købe en rigtig godt anlæg. Jeg har også lyst til at besøge Jorma i Sverige.
Men det var en god udstilling. Og jeg er stadig glad for mit eget anlæg. Ok, det kunne være sjovt at høre... Jamen hvorfor kommer du så ikke. |
|
|
|
|
|
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
| Dem du har hørt var med Vifa diskant, Revelation sættet er det første sæt med den nye diskant. Pga. waveguiden svarer den fysiske belastning af diskanten stort set til at der på konventionel vis deles med et 2. ordenfilter ved 2 kHz. Elektrisk set "tror" diskanten at delefrekvensen ligger på 6.8 kHz, så den burde ikke blive stresset under normale omstændigheder. |
|
|
Elektrisk som 6.8kHz.. Øhhh... Er SP Tech ikke netop delt ekstremt lavt for at kunne nå de to stk. 8" ????
StudioSound skrev:
| Lad os nu se, det bliver interessant at høre responsen fra messen her i weekenden, der spilles til og pusles herfra. Jeg er dog klar over at SP'erne aldrig vil blive en højttaler som alle vil synes om i og med at den præsenterer musikken meget anderledes end konventionelle højttalere. Typisk er det tilhængere af bånd og elektrostater der synes om lydidealet. |
|
|
Jeg har meget svært ved at se en lydmæssig lighed imellem elektrostater og SP Tech, faktisk er de så langt fra Martin Logan og Quad som jeg kan forestille mig?!?
StudioSound skrev:
| Det jeg præsenterer er noget jeg selv synes om og jeg har egentligt heller ikke nogen ambitioner om at prøve på at behage alle. Selvfølgelig er lyden på en messe sjældent optimal, så man skal altid huske på at tage det man hører med et vis forbehold. Jeg vil da naturligvis gøre hvad jeg kan for at optimere på tingene. |
|
|
Du får jo generelt rigtig god kritik for dine setups, så mon dog ikke.. Det sjove ved Hifi er netop mangfoldigheden og de mange forskellige lydidealer vi har. Uden dem var der ikke meget spas ved det.
Vi ses derinde om et par dage, jeg glæder mig til at se og høre de nye kæmper hos dig  __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
ppp_dk skrev:
Sven Palvig skrev:
|
Jeg fornemmede en ro over anlægget der bliver vi nok aldrig enige, hvis ro er lig med lysten til at forlade lytteseancen, så..., som skyldes den kraftige effektforstærker eller måske var det strømrensningen. Råstyrke var der ihvertfald bag. En ting der griber om sig med kraftigere og kraftigere forstærkere. Jeg syntes da også at lyden var noget hård, men jeg har lyttet oppe hos StudieSound, og der syntes jeg ikke at de var hårde. Jeg er ikke til metalmembraner, men jeg lyttede efter andre kvaliteter. Uha metalmembraner, jeg får allerede tinitus, minder mig om mine gamle RSTL diskanter...
Synd med den voldsomme bas hos Eben Ja, ligesom sidste år var der smæk for skillingen... Der redde jeg mig en hovedpine. Men de havde prøvet at få højttaleren færdig. Sidste år syntes jeg at det ikke var godt. I år ville det have været bedre, hvis de var blevet færdige.
Sunaudio manglede til gengæld bas, da deres højttalere var alt for små. Kæmpe forstærker og små højttaler. Jammen, den (kvarte) Nelson effekt var altså bare så lækker - flot lød det da, selv med de små 2 vejs (med Kef B110 lignende basendheder)... Nemlig! Yessør!
Den udskældte Peter her på Forumet var en herlig fyr. Fin demo. Her passede lydstyrken. Forbavsende hvad man kan få for en billig penge. Der males med lidt bred pensel. Ja, det lød godt og jeg kunne sagtens leve med det setup, hjemme - synd at bassen får problemer med basken mod membranerne da den jo godt kan flytte luft - ja et spændende anlæg... Højttalerne er ikke mig. De er dog bedre end sidste år model. Jeg savnede dybde i lydbilledet. Jeg kunne ikke rigtig sætte ord på, men liv, kød og blod måske, men som sagt lød det alligevel godt og det slår mit eget på flere parametre - kunne godt tænke mig at høre setup'et hjemme på mine Snell A3i'er...
Anlægget Jorma kom med, syntes jeg var lidt "lidt" - jeg gad godt høre andre anlæg klare de trommesæt bedre - bare trommer lød så godt i VIRKELIGHEDEN - nej gas, men det lød altså godt.... bedre end sidste år. Bas niveauet var for højt. Nej, kan du ikke lide bas? Jeg elsker bas! Bas er jo mange ting, og jeg indrømmer klart, at hvis der er noget i mit setup, som fjerner sig fra "normalen" er det bassen. Den skal være fysisk NÅR den er der ellers skal den bare holde KÆ..! Noget skyldes sikkert rummet. Rummet bestemmer en hel del...Men sopranen jeg hørte var rigtig god. Tidligere var en forsangeren lidt vel stor. Fasen skule nok være vendt. Jorma havde udstillingens bedste lyd. Og det var bedre end sidste år. Men jeg hørte en tromme cd på SACD Hvis vi taler om samme CD (Sheffield Lab Drum & Track Disc) mener jeg bestemt at Jorma sagde at det var alm. 16 bit CD..., og jeg kan altså ikke lide SACD. Jeg ville meget gerne have hørt det på det alm. lag. Jeg tror helt sikkert, at det havde givet en bedre dynamik. SACD syntes jeg er for "pæn". Men det er rart, at har man penge nok, kan man købe en rigtig godt anlæg. Jeg har også lyst til at besøge Jorma i Sverige.
Men det var en god udstilling. Og jeg er stadig glad for mit eget anlæg. Ok, det kunne være sjovt at høre... Jamen hvorfor kommer du så ikke. He-he du har jo inviteret mig før når jeg har fisket efter det - den saglige Modifix også måske.
Duelund ved jeg dælme ikke om jeg tør besøge, men det kunne virkelig være spændende at høre hans kreationer, selv om jeg næsten ikke kan forestille mig at kunne lide hans højttalere med negativt Q på -0.4...Men man har da hørt om kamelslugning... |
|
|
|
|
|
|
|
|
ppp_dk
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
StudioSound skrev:
| Dem du har hørt var med Vifa diskant, Revelation sættet er det første sæt med den nye diskant. Pga. waveguiden svarer den fysiske belastning af diskanten stort set til at der på konventionel vis deles med et 2. ordenfilter ved 2 kHz. Elektrisk set "tror" diskanten at delefrekvensen ligger på 6.8 kHz, så den burde ikke blive stresset under normale omstændigheder. |
|
|
Elektrisk som 6.8kHz.. Øhhh... Er SP Tech ikke netop delt ekstremt lavt for at kunne nå de to stk. 8" ????
Forstærkningen i waveguiden er i området fra 6,8 kHz og nedefter, hvor der dæmpes i filteret for at ramme en lineær respons. I det lave område er der dæmpet 18 dB i filteret, så det er ikke meget sovs diskanterne får dernede. Ved 750 Hz skæres der med 24 dB/oktav. Ellers ligger diskantens generiske -3dB punkt i waveguiden ved 500 Hz.
StudioSound skrev:
| Lad os nu se, det bliver interessant at høre responsen fra messen her i weekenden, der spilles til og pusles herfra. Jeg er dog klar over at SP'erne aldrig vil blive en højttaler som alle vil synes om i og med at den præsenterer musikken meget anderledes end konventionelle højttalere. Typisk er det tilhængere af bånd og elektrostater der synes om lydidealet. |
|
|
Jeg har meget svært ved at se en lydmæssig lighed imellem elektrostater og SP Tech, faktisk er de så langt fra Martin Logan og Quad som jeg kan forestille mig?!?
StudioSound skrev:
| Det jeg præsenterer er noget jeg selv synes om og jeg har egentligt heller ikke nogen ambitioner om at prøve på at behage alle. Selvfølgelig er lyden på en messe sjældent optimal, så man skal altid huske på at tage det man hører med et vis forbehold. Jeg vil da naturligvis gøre hvad jeg kan for at optimere på tingene. |
|
|
Du får jo generelt rigtig god kritik for dine setups, så mon dog ikke.. Det sjove ved Hifi er netop mangfoldigheden og de mange forskellige lydidealer vi har. Uden dem var der ikke meget spas ved det. Enig
Vi ses derinde om et par dage, jeg glæder mig til at se og høre de nye kæmper hos dig 
Du/I er meget velkommen, jeg stikker naturligvis også ørerne forbi jer |
|
|
__________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|