Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Supertræf 2005 - oplevelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

PPP_DK det undrer mig godt nok stadig.. hader virkelig skarpe lyde og efter ti min begynder jeg at få hovedepine.. mit setup nu er for lyst, ik meget men lidt, musik en hel dag så skruer jeg meget ned efter 3-4 timer.. og hvis det ik havde været fordi mine speakers kommer med en mørkere diskant havde jeg investeret i nogle mørktklingene kabler frem for dem jeg bruger nu..

håber du kommer med ud til vitus, for lyder til du vil have de samme ting som mig ud af et setup, så er lidt nysgerrig om hvad du vil synes, nu kommer der godtnok to fynboer onsdag, men helt ærligt kan man jo ik rigtig tage SA ejere seriøst

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Forstærkningen i waveguiden er i området fra 6,8 kHz og nedefter, hvor der dæmpes i filteret for at ramme en lineær respons. I det lave område er der dæmpet 18 dB i filteret, så det er ikke meget sovs diskanterne får dernede. Ved 750 Hz skæres der med 24 dB/oktav. Ellers ligger diskantens generiske -3dB punkt i waveguiden ved 500 Hz.

Interessant.. Rigtig interessant endda.. Gad vide hvad det så er jeg hører.. Ville gerne lave en serie målinger på dem både akustisk og elektrisk, kan de skilles ad?

StudioSound skrev:
Du/I er meget velkommen, jeg stikker naturligvis også ørerne forbi jer

Gør endelig det.. Vi er selv ret stolte af vores lille ny  Planen var at tage dem med op til dig så du kan høre dem under hjemlige forhold, men det er lige det med tiden.. Damn, den er knap..

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

PPP_DK det undrer mig godt nok stadig.. hader virkelig skarpe lyde og efter ti min begynder jeg at få hovedepine.. mit setup nu er for lyst ej blot til lyst!, ik meget men lidt, musik en hel dag så skruer jeg meget ned efter 3-4 timer jeg tror du oplever lyttetræthed..... og hvis det ik havde været fordi mine speakers kommer med en mørkere diskant havde jeg investeret i nogle mørktklingene kabler frem for dem jeg bruger nu..det er vel ikke pga. din nye super DVD/CD multiafspiller, som får ALT med fra skiverne

håber du kommer med ud til vitus håber også at vi finder en dato, hvor det passer - den 19/3 er IKKE godt for mig, for lyder til du vil have de samme ting som mig ud af et setup hvis du vil have STOR letflydende lyd, med fysisk bas når den skal være der og når den ikke skal så holder den kaje og så ellers ligger 5-10% (mindst) til i bassen, så er du i samme båd som Kaptajnen - Yessør!

Misforstå mig ikke, jeg er ikke til lutter bulder altid, nej bassen skal være differensieret, således man kan høre forskel på trommer og bas og bare bulder

, så er lidt nysgerrig om hvad du vil synes, nu kommer der godtnok to fynboer onsdag, men helt ærligt kan man jo ik rigtig tage SA ejere seriøst SA, er det ikke dem med mellemtoner til bas og uden baffel for at forøge WAF tallet. Det er bare for ynkeligt - næh du - prøv en slambert på 12" eller større og du skal mærke hvordan luften flyttes...

Enten er man til store basser eller så er man ikke - gæt selv hvad Kaptajnen foretrækker....Yessør!

Men det kunne da rigtig nok være interessant at få en Thorens 126/Mørch på besøg med et par Belles - bare for at se hvad de synes om Snellerne...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

ppp, kom til fyns land, så skal jeg vise dig at sa kan spille bas så det kan mærkes....

det er et spm om at få nok effekt i røven.... måske jeg også kan nå at få vinyl inden da......

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

ppp, kom til fyns land, så skal jeg vise dig at sa kan spille bas så det kan mærkes....

det er et spm om at få nok effekt i røven.... måske jeg også kan nå at få vinyl inden da......

he-he... Bare hør Eben eller dem, de havde med i år (dobbelte 8" skaaning) - de kunne da spille bas som et maskingevær og giver endog uventede hårde slag i mellemgulvet.

Men det bliver aldrig den "mur" af luft, som en 12" kan levere - de kobler til rummet på hver sin måde...

Scintila'erne kan også noget dejligt i bassen - bare synd at de begynder at blafre ved selv de mindste udladninger - tal om overkill med ICA 1000 ASP foran, men dette naturligvis for at demonstrere at de kan trække måske verdens mest fæle højtaler med en impedanskurve, der går ned på 1ohm - fyfor-pyfor...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Man skal da kludre noget i det for at få en SS9300 til at lyde hårdt...efter min mening, men jeg har nu heller aldrig hørt den for enden af en tragt

Bemærkningen om at "dette er en helt ny måde at lytte på" giver mig kuldegysninger og tanken om diverse test af Eben er nærliggende

Lad os få en mere direkte dialog, hvor en skovl er en skovl og lyst er lyst og skingert er skingert...ppp, du skærer fint ind til benet...jeg tager hatten af...

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Alle enheder kan bringes til at lyde grimt, også en SS9300. Ligesom en SS9700 kan tæmmes til ukendelighed og lyde helt mørk og blød istedet for dens naturlige sprødhed.

90% af en højttalers lyd ligger efter min mening i delefiltret, det giver også lidt af forklaringen på at der kan laves rigtig gode højttalere med billige enheder og dårlige højttalere med gode enheder

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Det var da selvfølgelig en satsning fra min side at stille op med et sæt helt nye højttalere som jeg ikke selv havde lyttet til. Så naturligvis må jeg tage de hug som tilkommer mig. Ellers er der egentligt ikke noget usædvanligt i at et sæt nye højttalere er lidt skarpe i lyden.

Mvh,

Karsten

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Alle enheder kan bringes til at lyde grimt, også en SS9300. Ligesom en SS9700 kan tæmmes til ukendelighed og lyde helt mørk og blød istedet for dens naturlige sprødhed.

90% af en højttalers lyd ligger efter min mening i delefiltret, det giver også lidt af forklaringen på at der kan laves rigtig gode højttalere med billige enheder og dårlige højttalere med gode enheder

Helt enig...

LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Tillad mig at bidrage med mine ydmyge indtryk:

Pass grej:
Synd at så potent elektronik skal trækkes med en lille HT. Hvem havde proppet et får ind i HT?!

AR +  Apogee:
Peter i ydmyg stil...det klædte ham
Underlig HT. Den kan IKKE spille højt...og flyt hovedet 10 cm...så falder hele lydbilledet fra hinanden. Hvorfor skal en sangerinde fylde 5m3??!!

Mictor/Børresen:
Potentialet er givet til stede....men bassen ødelagde alt. Men det virker til at den besyndelige frekvenskarakteristik kendt fra Raidho/Eben er ved at blive ændret til det bedre.

Underlig HT modsat Mårten:
Nås man stiller op med sådan noget grej beder man selv om høvl! Hold da op det lød underligt
Ud over at give tinitus undrer jeg mig over hvordan det kan være at Lisa Ekdahl havde slugt en megafon.

Jorma/vitus/Mårten:
Toplasse - nej verdensklasse. man skulle blot se på antallet af lyttere. Stor ros - sådan skal det gøres!

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten

jeg er ikke helt med.

jeg troede en af fordelene var at wooferne KUN arbejder i deres stempel område. hvis de skal det (med det de er lavet af) så må tweeteren da gå ret langt ned.

du nævner 2K ! der må wooferne da være begyndt at bryde op osv. og være langt væk fra rent stempel område.

har du nogen målinger på den ht'er, incl. de enkelte enheders område.

jeg kan nemt hører deres kolosale dynamik, men de lyder i mine ører også alt for pressede i toppen. som om tweeteren skriger på at få mindre at lave.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Det var da selvfølgelig en satsning fra min side at stille op med et sæt helt nye højttalere som jeg ikke selv havde lyttet til. Så naturligvis må jeg tage de hug som tilkommer mig. Ellers er der egentligt ikke noget usædvanligt i at et sæt nye højttalere er lidt skarpe i lyden.

Mvh,

Karsten

så må de jo ha' en chance den 5-6  

nu er det ikke en eben, der behøver 1000 timser tilspilning vel  så for du travlt

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

her er et eksempel på målinger fra timepiece stander højttaleren

http://www.4sptech.com/timepiece_2.0_specifications.php

og for continuum, stander udgaven af revalation (hvis jeg har forstået det korrekt)

http://www.4sptech.com/continuum_AD_specifications.php

alt i alt, nogle uhyggeligt pæne målinger

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Fra fabrikantens hjemmeside:

The Timepiece 2.0 crossover frequency is set at 950Hz. That is over two octaves lower than many other 2-way systems on the market!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

med den nye diskant er Timepiece delt ved 750 Hz.. har desværre ik hørt den endnu, men med den respons der kommer fra staterne sku de være imponerende..

men man bliver jo nysgerrig med de revalation, det ender jo med man må den lange vej med dsb til messen på lørdag

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Hej Karsten

jeg er ikke helt med.

jeg troede en af fordelene var at wooferne KUN arbejder i deres stempel område. hvis de skal det (med det de er lavet af) så må tweeteren da gå ret langt ned.

du nævner 2K ! der må wooferne da være begyndt at bryde op osv. og være langt væk fra rent stempel område.

Man skal passe på ikke at blande tingene sammen, her taler vi om den elektriske/fysiske belastning som enheden udsættes for. Det svarer stort set til at enheden rulles af med 12dB/oktav fra 2 kHz i et konventionelt design, når der skæres ved 750 Hz med 24dB/oktav i waveguiden.

har du nogen målinger på den ht'er, incl. de enkelte enheders område.

Jeg har kun de målinger der følger med hvert sæt højttalere, samt hvad der er på SP's hjemmeside.

jeg kan nemt hører deres kolosale dynamik, men de lyder i mine ører også alt for pressede i toppen. som om tweeteren skriger på at få mindre at lave.

Jo, det var sandt med den gamle Vifa diskant. Valget af den er en lidt pudsig historie. Som med så mange andre var ambitionerne til at starte med at lave en billig highend højttaler. Det var Timepiece 1.0 som ligger 15 år tilbage, problemet var så at den ydelse de fik fra diskanten var så god at den oprindelige polypropylen bas slet ikke kunne følge med. Så gik det slag i slag med bedre basenheder, bedre kabinet etc. så det faktisk endte med at det blev diskanten der blev det svage punkt. Det er så det der bliver adresseret nu. Mit sæt er faktisk prototypen med den nye diskant, bygget på rekort tid for at nå messen, så der vil givetvis blive pudset lidt af på designet på efterfølgende versioner. Idéen med en billig highend højttaler er så desuden taget op igen, og skulle være på banen i løbet af nogle måneder.

Mvh,

Karsten

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

så må de jo ha' en chance den 5-6  

nu er det ikke en eben, der behøver 1000 timser tilspilning vel  så for du travlt

1000 timer er nok ikke påkrævet, 200 ville nok være tæt på optimalt. De spiller i døgndrift nu og er allerede en hel del bedre.

Mvh,

Karsten

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogen kommentarer til lytteindtrykket af DK Design group´s  Billige forstærker ??? Der er før skrevet meget om kineser forstærkere men ikke om lytteindtrykket af dem !!

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Er der nogen kommentarer til lytteindtrykket af DK Design group´s  Billige forstærker ??? Der er før skrevet meget om kineser forstærkere men ikke om lytteindtrykket af dem !!

Jeg fik lyttet lidt til den på et sæt Diapson højttalere, akustikken var lidt banegårdsagtig men jeg syntes egentligt ikke der var noget at udsætte på ydelsen af hverken forstærker eller højttalere.

Mvh,

Karsten

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
[QUOTE=piobyte]

Jeg fik lyttet lidt til den på et sæt Diapson højttalere, akustikken var lidt banegårdsagtig men jeg syntes egentligt ikke der var noget at udsætte på ydelsen af hverken forstærker eller højttalere.

Mvh,

Karsten

Tak for det , det kan være man skal køre en tur for at få en lytter til en amerikansk kineser. Er der mon en forhandler her på fyn ??

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes