| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
PPP_DK det undrer mig godt nok stadig.. hader virkelig skarpe lyde og efter ti min begynder jeg at få hovedepine.. mit setup nu er for lyst, ik meget men lidt, musik en hel dag så skruer jeg meget ned efter 3-4 timer.. og hvis det ik havde været fordi mine speakers kommer med en mørkere diskant havde jeg investeret i nogle mørktklingene kabler frem for dem jeg bruger nu..
håber du kommer med ud til vitus, for lyder til du vil have de samme ting som mig ud af et setup, så er lidt nysgerrig om hvad du vil synes, nu kommer der godtnok to fynboer onsdag, men helt ærligt kan man jo ik rigtig tage SA ejere seriøst 
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
| Forstærkningen i waveguiden er i området fra 6,8 kHz og nedefter, hvor der dæmpes i filteret for at ramme en lineær respons. I det lave område er der dæmpet 18 dB i filteret, så det er ikke meget sovs diskanterne får dernede. Ved 750 Hz skæres der med 24 dB/oktav. Ellers ligger diskantens generiske -3dB punkt i waveguiden ved 500 Hz. |
|
|
Interessant.. Rigtig interessant endda.. Gad vide hvad det så er jeg hører.. Ville gerne lave en serie målinger på dem både akustisk og elektrisk, kan de skilles ad?
StudioSound skrev:
| Du/I er meget velkommen, jeg stikker naturligvis også ørerne forbi jer |
|
|
Gør endelig det.. Vi er selv ret stolte af vores lille ny Planen var at tage dem med op til dig så du kan høre dem under hjemlige forhold, men det er lige det med tiden.. Damn, den er knap..
__________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
PPP_DK det undrer mig godt nok stadig.. hader virkelig skarpe lyde og efter ti min begynder jeg at få hovedepine.. mit setup nu er for lyst ej blot til lyst!, ik meget men lidt, musik en hel dag så skruer jeg meget ned efter 3-4 timer jeg tror du oplever lyttetræthed..... og hvis det ik havde været fordi mine speakers kommer med en mørkere diskant havde jeg investeret i nogle mørktklingene kabler frem for dem jeg bruger nu..det er vel ikke pga. din nye super DVD/CD multiafspiller, som får ALT med fra skiverne 
håber du kommer med ud til vitus håber også at vi finder en dato, hvor det passer - den 19/3 er IKKE godt for mig, for lyder til du vil have de samme ting som mig ud af et setup hvis du vil have STOR letflydende lyd, med fysisk bas når den skal være der og når den ikke skal så holder den kaje og så ellers ligger 5-10% (mindst) til i bassen, så er du i samme båd som Kaptajnen - Yessør!
Misforstå mig ikke, jeg er ikke til lutter bulder altid, nej bassen skal være differensieret, således man kan høre forskel på trommer og bas og bare bulder
, så er lidt nysgerrig om hvad du vil synes, nu kommer der godtnok to fynboer onsdag, men helt ærligt kan man jo ik rigtig tage SA ejere seriøst SA, er det ikke dem med mellemtoner til bas og uden baffel for at forøge WAF tallet. Det er bare for ynkeligt - næh du - prøv en slambert på 12" eller større og du skal mærke hvordan luften flyttes...
|
|
|
Enten er man til store basser eller så er man ikke - gæt selv hvad Kaptajnen foretrækker....Yessør!
Men det kunne da rigtig nok være interessant at få en Thorens 126/Mørch på besøg med et par Belles - bare for at se hvad de synes om Snellerne...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp, kom til fyns land, så skal jeg vise dig at sa kan spille bas så det kan mærkes....
det er et spm om at få nok effekt i røven.... måske jeg også kan nå at få vinyl inden da...... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
ppp, kom til fyns land, så skal jeg vise dig at sa kan spille bas så det kan mærkes....
det er et spm om at få nok effekt i røven.... måske jeg også kan nå at få vinyl inden da......
|
|
|
he-he... Bare hør Eben eller dem, de havde med i år (dobbelte 8" skaaning) - de kunne da spille bas som et maskingevær og giver endog uventede hårde slag i mellemgulvet.
Men det bliver aldrig den "mur" af luft, som en 12" kan levere - de kobler til rummet på hver sin måde...
Scintila'erne kan også noget dejligt i bassen - bare synd at de begynder at blafre ved selv de mindste udladninger - tal om overkill med ICA 1000 ASP foran, men dette naturligvis for at demonstrere at de kan trække måske verdens mest fæle højtaler med en impedanskurve, der går ned på 1ohm - fyfor-pyfor...
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal da kludre noget i det for at få en SS9300 til at lyde hårdt...efter min mening, men jeg har nu heller aldrig hørt den for enden af en tragt 
Bemærkningen om at "dette er en helt ny måde at lytte på" giver mig kuldegysninger og tanken om diverse test af Eben er nærliggende 
Lad os få en mere direkte dialog, hvor en skovl er en skovl og lyst er lyst og skingert er skingert...ppp, du skærer fint ind til benet...jeg tager hatten af... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle enheder kan bringes til at lyde grimt, også en SS9300. Ligesom en SS9700 kan tæmmes til ukendelighed og lyde helt mørk og blød istedet for dens naturlige sprødhed.
90% af en højttalers lyd ligger efter min mening i delefiltret, det giver også lidt af forklaringen på at der kan laves rigtig gode højttalere med billige enheder og dårlige højttalere med gode enheder  __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da selvfølgelig en satsning fra min side at stille op med et sæt helt nye højttalere som jeg ikke selv havde lyttet til. Så naturligvis må jeg tage de hug som tilkommer mig. Ellers er der egentligt ikke noget usædvanligt i at et sæt nye højttalere er lidt skarpe i lyden.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Alle enheder kan bringes til at lyde grimt, også en SS9300. Ligesom en SS9700 kan tæmmes til ukendelighed og lyde helt mørk og blød istedet for dens naturlige sprødhed.
90% af en højttalers lyd ligger efter min mening i delefiltret, det giver også lidt af forklaringen på at der kan laves rigtig gode højttalere med billige enheder og dårlige højttalere med gode enheder 
|
|
|
Helt enig... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillad mig at bidrage med mine ydmyge indtryk:
Pass grej: Synd at så potent elektronik skal trækkes med en lille HT. Hvem havde proppet et får ind i HT?!
AR + Apogee: Peter i ydmyg stil...det klædte ham  Underlig HT. Den kan IKKE spille højt...og flyt hovedet 10 cm...så falder hele lydbilledet fra hinanden. Hvorfor skal en sangerinde fylde 5m3??!!
Mictor/Børresen: Potentialet er givet til stede....men bassen ødelagde alt. Men det virker til at den besyndelige frekvenskarakteristik kendt fra Raidho/Eben er ved at blive ændret til det bedre.
Underlig HT modsat Mårten: Nås man stiller op med sådan noget grej beder man selv om høvl! Hold da op det lød underligt  Ud over at give tinitus undrer jeg mig over hvordan det kan være at Lisa Ekdahl havde slugt en megafon.
Jorma/vitus/Mårten: Toplasse - nej verdensklasse. man skulle blot se på antallet af lyttere. Stor ros - sådan skal det gøres!
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten
jeg er ikke helt med.
jeg troede en af fordelene var at wooferne KUN arbejder i deres stempel område. hvis de skal det (med det de er lavet af) så må tweeteren da gå ret langt ned.
du nævner 2K ! der må wooferne da være begyndt at bryde op osv. og være langt væk fra rent stempel område.
har du nogen målinger på den ht'er, incl. de enkelte enheders område.
jeg kan nemt hører deres kolosale dynamik, men de lyder i mine ører også alt for pressede i toppen. som om tweeteren skriger på at få mindre at lave.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Det var da selvfølgelig en satsning fra min side at stille op med et sæt helt nye højttalere som jeg ikke selv havde lyttet til. Så naturligvis må jeg tage de hug som tilkommer mig. Ellers er der egentligt ikke noget usædvanligt i at et sæt nye højttalere er lidt skarpe i lyden.
Mvh,
Karsten
|
|
|
så må de jo ha' en chance den 5-6
nu er det ikke en eben, der behøver 1000 timser tilspilning vel så for du travlt 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra fabrikantens hjemmeside:
The crossover frequency is set at 950Hz. That is over two octaves lower than many other 2-way systems on the market! __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
med den nye diskant er Timepiece delt ved 750 Hz.. har desværre ik hørt den endnu, men med den respons der kommer fra staterne sku de være imponerende..
men man bliver jo nysgerrig med de revalation, det ender jo med man må den lange vej med dsb til messen på lørdag
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
Hej Karsten
jeg er ikke helt med.
jeg troede en af fordelene var at wooferne KUN arbejder i deres stempel område. hvis de skal det (med det de er lavet af) så må tweeteren da gå ret langt ned.
du nævner 2K ! der må wooferne da være begyndt at bryde op osv. og være langt væk fra rent stempel område.
Man skal passe på ikke at blande tingene sammen, her taler vi om den elektriske/fysiske belastning som enheden udsættes for. Det svarer stort set til at enheden rulles af med 12dB/oktav fra 2 kHz i et konventionelt design, når der skæres ved 750 Hz med 24dB/oktav i waveguiden.
har du nogen målinger på den ht'er, incl. de enkelte enheders område.
Jeg har kun de målinger der følger med hvert sæt højttalere, samt hvad der er på SP's hjemmeside.
jeg kan nemt hører deres kolosale dynamik, men de lyder i mine ører også alt for pressede i toppen. som om tweeteren skriger på at få mindre at lave.
Jo, det var sandt med den gamle Vifa diskant. Valget af den er en lidt pudsig historie. Som med så mange andre var ambitionerne til at starte med at lave en billig highend højttaler. Det var Timepiece 1.0 som ligger 15 år tilbage, problemet var så at den ydelse de fik fra diskanten var så god at den oprindelige polypropylen bas slet ikke kunne følge med. Så gik det slag i slag med bedre basenheder, bedre kabinet etc. så det faktisk endte med at det blev diskanten der blev det svage punkt. Det er så det der bliver adresseret nu. Mit sæt er faktisk prototypen med den nye diskant, bygget på rekort tid for at nå messen, så der vil givetvis blive pudset lidt af på designet på efterfølgende versioner. Idéen med en billig highend højttaler er så desuden taget op igen, og skulle være på banen i løbet af nogle måneder.
Mvh,
Karsten |
|
|
__________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
så må de jo ha' en chance den 5-6
nu er det ikke en eben, der behøver 1000 timser tilspilning vel så for du travlt 
|
|
|
1000 timer er nok ikke påkrævet, 200 ville nok være tæt på optimalt. De spiller i døgndrift nu og er allerede en hel del bedre.
Mvh,
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen kommentarer til lytteindtrykket af DK Design group´s Billige forstærker ??? Der er før skrevet meget om kineser forstærkere men ikke om lytteindtrykket af dem !!
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
|
Er der nogen kommentarer til lytteindtrykket af DK Design group´s Billige forstærker ??? Der er før skrevet meget om kineser forstærkere men ikke om lytteindtrykket af dem !!
|
|
|
Jeg fik lyttet lidt til den på et sæt Diapson højttalere, akustikken var lidt banegårdsagtig men jeg syntes egentligt ikke der var noget at udsætte på ydelsen af hverken forstærker eller højttalere.
Mvh,
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
| [QUOTE=piobyte]
|
|
|
Jeg fik lyttet lidt til den på et sæt Diapson højttalere, akustikken var lidt banegårdsagtig men jeg syntes egentligt ikke der var noget at udsætte på ydelsen af hverken forstærker eller højttalere.
Mvh,
Karsten
Tak for det , det kan være man skal køre en tur for at få en lytter til en amerikansk kineser. Er der mon en forhandler her på fyn ?? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |