| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fesent... At 8'erne får B&O anlæg har jo intet med god eller dårlig
lyd at gøre - det er blot et navn der lokker flere snobberøve til at
købe bilen.
Men intet imod bilen, ville give min højre klunke for at eje en A8  Sad i en A8'er og pilleroderagede til bilmessen i Bella sidste år, hæhæ.
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al ære og respekt for det projekt. Det kommer helt sikkert til at sætte nye standarder for lyd i bilen.
Jeg synes bare at det er tarveligt at råbe sådan op når man ikke vil vise billeder af sit produkt. De fik to slots i finans på TV2 og begge gange fik vi kun at vide at det er ICE og aktive højttalere hele vejen rundt. Så så man en af de akustiske linser kører op og ned. Man måtte ikke se billeder af kontrolpanelet eller resten af indretningen. "Hey vi har lavet det helt vilde nye lydsystem til biler.....men du må ikke se det" Ja, jeg har gået i skole, så jeg ved godt at der er noget der hedder aktiekurser og first mover og alt det der, men alligevel come on. Det gælder i øvrigt alle producenter som laver det trick for at gøre sig interessente. Så vent dog til vi må se det hele.
I øvrigt er jeg i modsætning til ovenstående spændt på at se det og muligvis en dag høre det. Der er sket meget i udviklingen af biler, hvad angår personlig indstilling for hver passager af siddestillinger, belysning, klima osv. Det er da på tide at lyden følger med. Indtil nu har løsningen været flere højttalere, ingen før nu er gået ind og bearbejdet hver enkelt højttaler for at forsøger at skabe sweetspot for alle fire mennesker, som uheldigvis sidder i en firkant.
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte anlægget i en A8 6,0 W12 Lang.
Det kan B&O kun gøre bedre. Der var enorme resonansproblemer i kabinen.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Fesent... At 8'erne får B&O anlæg har jo intet med god eller dårlig
lyd at gøre - det er blot et navn der lokker flere snobberøve til at
købe bilen.
|
|
|
hørt!!
------------------------------------------------------------ ------
Kender nogle i øvrigt noget til ekstraprisen for sådan et par højtalere der kan køre lidt op og ned?
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
God lyd i biler har været en salgsparameter ved større biler i noget tid. Man ser det bare ikke så til i bil-dyre danmark.
Volvo's biler kan fåes med Dynaudio lyd, og BMW's nye 5'er serie (så vidt jeg husker) kan fåes med lyd fra Harman gruppen incl logic7 m.v. Begge biler har faktisk hifi-mæssige kvaliteter.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i min Peugeot er der "standard" JBL og Clarion i en ok kvalitet... Kan sagtens gøres bedre men alligevel... Det er sgu ok.  __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
|
God lyd i biler har været en salgsparameter ved større biler i noget tid. Man ser det bare ikke så til i bil-dyre danmark.
Volvo's biler kan fåes med Dynaudio lyd, og BMW's nye 5'er serie (så vidt jeg husker) kan fåes med lyd fra Harman gruppen incl logic7 m.v. Begge biler har faktisk hifi-mæssige kvaliteter.
|
|
|
Tilføjelse til listen: Mark Levinson i Lexus

|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har B&O jo aldrig været kendetegnet ved god lyd, på nær ganske få undtagelser, men de er derimod garant for bæredygtigt design. Så jeg vil ikke tro at der kommer bedre lyd i A8 men sikkert et stilfuldt design til musk enhed og højtalere.
Derimod er Mark Levinson garant for god lyd, så vi man have god lyd så skal man købe en lexus.
|
| Til top |
|
| |