| Forfatter |
|
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
men selvom denon i mine øjne er et elendigt mærke (undskyld men synes virkelig de stinker, og forpester deres omverden med elendig lyd) skal man jo huske på de ENGANG lavede nogle fede produkter der rent faktisk spillede kanon, og havde et godt price/value forhold.. det ku jo være fedt hvis de begyndte på det igen..
|
|
|
Hvad er det for produkter Denon lavede engang og de ikke laver (tilsvarende)mere?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS: er på ingen måde expert i Denon.. og skal ik kunne sige hvad de har lavet af udstyr der ik er kommet til Danmark.. det kan jo være det er som med Cerwin Vega at hifiklubben kun vælger at koncentrere sig om det absolut ringeste de laver..
men vil da gerne se dig komme med alternativer til de nedenstående
Denon S1
S10 serien
DCD3560
plus de sku ha lavet en gude PU... D1000 mener jeg den hedder
men det eneste man ser fra dem nu er lowfi løsninger til hjemmebiffen.. men synes det er fedt hvis de begynder at tage stereo seriøsst igen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon fremstiller stadig S1 og S10 serien og opdaterer forsat på den. At Der ikke er danske forhandlere der har dem er vel ikke Denons skyld?
Syntes du DCD3560 lyder godt? 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
SteenS: er på ingen måde expert i Denon.. og skal ik kunne sige hvad de har lavet af udstyr der ik er kommet til Danmark.. det kan jo være det er som med Cerwin Vega at hifiklubben kun vælger at koncentrere sig om det absolut ringeste de laver..
Denon S1
S10 serien
DCD3560
men det eneste man ser fra dem nu er lowfi løsninger til hjemmebiffen.. men synes det er fedt hvis de begynder at tage stereo seriøsst igen
|
|
|
Nu har jeg tilfældigvis haft en Denon S1 og skal jeg samnmenligne den direkte med Mit Proceed sæt så får den altså mange stygen på lydsiden og så kan man godt begynde at diskutere om de 28.000 kroner den har kostet en gang ikke lige er i overkanten.
Sådan lidt i realation til de 70.000 kroner for et Denon produkt.Bevares den kan jo godt være god,men personligt ville jeg også helelre give 70.000 kroner for en Mark Levison hvor jeg med sikkerhed ved at jeg får topkvalitet i form af gode komponenter, kompromiløs opbygning, lang levetid og god neutral lyd. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Live21 skrev:
|
Denon S1
S10 serien
DCD3560
|
|
|
Nu har jeg tilfældigvis haft en Denon S1 og skal jeg samnmenligne den direkte med Mit Proceed sæt så får den altså mange stygen på lydsiden og så kan man godt begynde at diskutere om de 28.000 kroner den har kostet en gang ikke lige er i overkanten.
Sådan lidt i realation til de 70.000 kroner for et Denon produkt.Bevares den kan jo godt være god,men personligt ville jeg også helelre give 70.000 kroner for en Mark Levison hvor jeg med sikkerhed ved at jeg får topkvalitet i form af gode komponenter, kompromiløs opbygning, lang levetid og god neutral lyd.
|
|
|
næh synes faktisk ik 28 k er meget for den.. Edit: en af de bedste DAC´s jeg har hørt.. som jeg skrev vil det blive en kold dag i helvede før jeg køber den nye til 70 k.. den skal overgå samtlige forventninger mange gange.. men før jeg har hørt den er det lidt svært at sige.. og udtalelser som hifi4fun kommer med finder jeg mildest talt uheldige
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
|
Denon fremstiller stadig S1 og S10 serien og opdaterer forsat på den. At Der ikke er danske forhandlere der har dem er vel ikke Denons skyld?
|
|
|
steenS var det ik os det jeg sagde med hifiklubben kun koncentrere sig om det billige ? og at jeg ik aner hvad de laver der ik kommer til DK.. og heller ik får det hørt.. hvis jeg endelig sku rejse ud for at høre nyt udstyr blev det på ingenmåde Denon !!
har aldrig hørt dcd3560 hvor den ik har været modded
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21:
Pickuppen hedder Denon DL-1000.
Og ja, den er fremragende.
I øvrigt er dette en mærkelig diskussion.
Lyt dog til forstærkeren på en given lejlighed. Der er da ingen, der kan udtale sig om noget nu.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
|
|
|
|
Det gør de ikke - serien hedder idag SA.
Dem Live21 refererer til, laves ikke mere - DCD-S1 og S10 osv. Det er længe siden de gik ud af produktion! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Live21 skrev:
|
Denon S1
S10 serien
DCD3560
|
|
|
Sådan lidt i realation til de 70.000 kroner for et Denon produkt.Bevares den kan jo godt være god,men personligt ville jeg også helelre give 70.000 kroner for en Mark Levison hvor jeg med sikkerhed ved at jeg får topkvalitet i form af gode komponenter, kompromiløs opbygning, lang levetid og god neutral lyd.
|
|
|
næh synes faktisk ik 28 k er meget for den.. et af de bedste drev jeg har hørt..
|
|
|
Det mener du da ikke seriøst??. .
Men ok, fint nok ,jeg syntes i dirkete modvægt til mit proceed drev at det er noget slasket i lyden for at bruge et kendt Kubik ord. .
Men borset fra det er det et meget lækkert drev,men lyden følge ikke helt i med og slet ikke til 28000 kroner, det må jeg erkende den dag i dag, men jeg havde da mange gode år med den bortset fra 3 værstedsbesøg på 5 år.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej nu må i stoppe.. jeg vil ik sidde og forsvare Denon  hvis der er nogen der ik kan lide dem er det mig !! men har lidt svært ved at stå 100% fast da jeg ik har hørt de forskellige modeller i flere setups og ik selv har ejet dem (dog er der lyttet en del på dem) og de nævnte modeller synes jeg alle har kvaliteter der langt overgår noget jeg har set/hørt fra dem siden (af det der findes i dk)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
SteenS skrev:
|
|
|
|
Det gør de ikke - serien hedder idag SA.
Dem Live21 refererer til, laves ikke mere - DCD-S1 og S10 osv. Det er længe siden de gik ud af produktion!
|
|
|
Som jeg ser det laves de stadig....
http://denon.jp/asia/PRODUCTS/sseries.html
Mener også at have set en DCD-S10mk3 et sted...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
ej nu må i stoppe.. jeg vil ik sidde og forsvare Denon hvis der er nogen der ik kan lide dem er det mig !! men har lidt svært ved at stå 100% fast da jeg ik har hørt de forskellige modeller i flere setups og ik selv har ejet dem (dog er der lyttet en del på dem) og de nævnte modeller synes jeg alle har kvaliteter der langt overgår noget jeg har set/hørt fra dem siden (af det der findes i dk) |
|
|
Hvis du mener at din United afspiller bedre CD lyd en de dyre maskiner du referere til (se anden tråd) og samtidig syntes at en Denon DCD-S10mkI er bedre en din United, sååååå.....
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS: somsagt har jeg ik hørt denon dcd-s10 andre steder end her og sad ik i sweetspot.. men den var marginalt bedre.. dog skal der nok være en del der vil sige united var bedre end s-10 men har du hørt nogle af de alternativer som jeg sagde united slår ? for så tror jeg ik du ville grine så højt, jeg har selv ejet dem !!! ik kun hørt kort andet sted.. de er simpelthen snot elendige.. og alligevel koster de fra 12 til 40 k.. det er der united kommer ind.. der er da nogle der er bedre.. men godtnok os mange der ik er. og her kom jeg så med eksempler på nogle der ik er som jeg selv har haft hjemme og lyttet meget til.. som jeg sagde var det mit indtryk at denon var marginalt bedre, men fik ik hørt nok på den til at ku sige det
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man stadig få den United DVD afspiller nogen steder?
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil sgu´også ha´en....!!! United rules!!!!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu da en underlig diskution den her.. ingen har hørt produktet eller hva?
og alligevel bliver produktet og mærke nedgjort, svinet til og der bliver mellem linierne sagt at alle de idioter der handler i hifiklubben eller som har denon er helt blanke.. (personligt handler jeg bl.a. selv i hifiklubben og har altid været en tilfreds kunde)
personligt har jeg selv massere denon og har haft MEGET denon og har altid være SUPER MEGA tilfreds...
et lillge vredes udbrud pga. alt det l**t som der lige pludselig skal siges om et produkt som folk ikke engang har hørt.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| SteenS: somsagt har jeg ik hørt denon dcd-s10 andre steder end her og sad ik i sweetspot.. men den var marginalt bedre.. dog skal der nok være en del der vil sige united var bedre end s-10 men har du hørt nogle af de alternativer som jeg sagde united slår ? for så tror jeg ik du ville grine så højt, jeg har selv ejet dem !!! ik kun hørt kort andet sted.. de er simpelthen snot elendige.. og alligevel koster de fra 12 til 40 k.. det er der united kommer ind.. der er da nogle der er bedre.. men godtnok os mange der ik er. og her kom jeg så med eksempler på nogle der ik er som jeg selv har haft hjemme og lyttet meget til.. som jeg sagde var det mit indtryk at denon var marginalt bedre, men fik ik hørt nok på den til at ku sige det |
|
|
Griner ikke af United/Denon, men af dig 
Hvorfor har du ejet/købt elendige CD-afspillere fra 12-40K?   
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen nicolai18 sådan er det herinde,hfk og denon bliver rakket herinde fra tid til anden uden påviselig grund  at folk ikke engang har hørt produktet siger vel alt?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS: suk.. okay.. den første.. Gryphon tabu: den fik jeg i en byttehandel og tjente pænt godt på den. var meningen at jeg ville beholde den, men så kom jeg til at høre den..
den næsten Opera Audio consonance: den fik jeg da jeg solgte nogle speakers som delbetaling.. tror det er den ringeste cd spiller jeg har hørt, men os den tjente jeg på.
Rega Planet blev købt fordi den spiller så bundhamrende falsk at meget musik kommer til at lyde godt
grin løs hvis du synes det er så sjovt, men der har du grunden til jeg har haft dem..
men har DU hørt dem ?
Nicolai18: jeg sagde det var latterligt at kritisere en amp man ik har hørt, og jeg synes det er fedt hvis denon igen begynder at lave gode stereo produkter.. jeg snakker ik om hvordan denon evt lyder i surround og er p***e ligeglad, men stereo spiller de afhelvede til.. men da du klart har valgt du vil have surround burde det jo ik betyde noget hvordan det spiller i stereo ?????
at jeg rakker hifiklubben lidt ned fordi de kun vælger at tage de ringeste produkter ind fra CV og Denon er der vel ik noget underligt i ? hvis man er til snurrerundt lyd er denon sikkert ok, men musik kan det ik spille !! (læs: dvs de produkter fra denon som klubben fører) synes det er fedt hvis denon begynder at lave stereo udstyr i den prisklasse..
men for at komme tilbage til tråden og mit sidste indlæg der ik var OT.. sakser jeg det lige igen
HIFI IS FUN skrev:
|
hej.
for 70kg kan man jo sagtens få en marklevinson integreret.
og den er da både bedre og mere lækkert udført.
det er bare min mening .om du har en anden er fint nok for mig.
| | |
Du har ik set eller hørt den endelige version af denon !! og alligevel er du sikker på en ML er bedre ???? har du overhovedet hørt ML 383 ?
at klubfolkene skal begynde at tude kan jeg ik fordrage.. der er EN der har rakket en amp ned som han ik har hørt eller set den endelige udgave af.. der er ingen der kritisere jeres elskede klub.. det jeg har sagt er at de prioritere lowfi snurrerundt dimser.. fedt for dem der vil have det.. men derfor kan man stadig ik få topmodellerne indenfor Denon og CV, samt det er få steder de har classe og B&W topmodellerne..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21: Det var bedre...rent ud af posen...jeg accepterer 
Nej, jeg har ikke hørt disse...og er generelt helt enig med dig! En dyr kasse og en fint, gerne musikklingende navn, så kører vi med skyhøje priser...
Det er derfor branchen kolapser og folk vælger surround, de gode dyder er sjældne...og her på siden opbakkes de midelmådige produkter i tvivlsomme "tests".
JEg har dog stadig forhåbninger til den unge Witzel 
|
| Til top |
|
| |