Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Denon til 70.000 kr. Det er helt godnat.! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

steenS: det letteste (og til tider sjoveste ) er jo at p***e på folk og sige de er underlige hvis de kan lide et givent produkt man selv har haft hjemme og hader..

jeg har jo haft lidt udstyr hjemme efterhånden, noget længere end andet..

for at tage det fra en ende af: holfi nb 2 se og nb3 se.. den test der er her på siden er ufatteligt god for de produkter.. men rasmus slyngborg var vist os pænt glad for klubben og holfi.. kan overhovedet ikke genkende noget af det han har skrevet om dem..

så er der pathos logos: den er sgu underlig.. min teori er at den spiller godt i ålborg hos maltheK og Ronin (som jeg normalt er meget enig med i hans anmeldelser) men den pathos spillede så bund elendigt her... måske den er bedre med meget letdrevne speakers..

Bryston 4bsst: spot on.. kanon anmeldelse

odyssey stratos: spot on igen

B&W: 800D.. hmm tror messen i århus var uheldige med classe og rummet der ik passede. med de rette betingelser tror jeg ik den er rost for meget.

DLS R55: hmm synes absolut ik den kan følge med hvis man opgradere, det har den for store mangler til, men eller ok anmeldelse..

dali 470 SE synes jeg får for hård en test..

SA anmeldelserne rammer alle meget godt det jeg synes, dog lidt mere fokus på deres mangler havde ik været ringe

Strauss: igen spot on

audio aero har jeg hørt og er noget uenig, men har ik hørt nok på dem til at ku bedømme dem ordenligt

Dali euphonia synes jeg er alt for positiv, men igen som med B&W har jeg ik haft dem hjemme på eget udstyr.. så umuligt at sige..

synes faktisk anmeldelserne herinde har en rimelig høj standard.. men lidt mere fokusering på hvor det måske falder lidt igennem mangler der, så man kan bedømme om det er et område der er vigtigt for en, eller om det er et fair kompromis til prisen..

Ronni´s anmeldelse af eben er et mesterstykke..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Live 21

Hvad betyder det helt præcist når du skriver at en Planet spiller falsk !?!

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

hej Bent.

Planet maler med MEGET store pensler.. og er på ingenmåde neutral.. den spiller som den selv har lyst til.. personligt kan jeg meget godt lide lyden fra den, især på dårlige indspilninger der ofte vinder på at blive afspillet med udstyr der har en meget kraftig egenlyd

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej Live 21

Hvad mener du med bred pensel ?, hvilken egenlyd er det du taler om ?, hvilke frekvenser mener du bliver fremhævet ? Hvilke referencer sammenligner du med, hvad mener du med at den spiller falsk ?

Venligst

Bent

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Medlyd:

arghhh ok

en bred pensel: den udglatter og springer informationer over

Egenlyd: meget mørk, samt den har et udpræget løft i popbunden (ca 70-100 hz)

Referencer: Gryphon tabu, Opera Audio 2.0, audio research cd1 som jeg alle tre har ejet samtidig med jeg os har haft en Rega Planet

Falsk: den spiller som den selv har lyst til (læs ovenstående)

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Medlyd:

arghhh ok

en bred pensel: den udglatter og springer informationer over

Egenlyd: meget mørk, samt den har et udpræget løft i popbunden (ca 70-100 hz)

Referencer: Gryphon tabu, Opera Audio 2.0, audio research cd1 som jeg alle tre har ejet samtidig med jeg os har haft en Rega Planet

Falsk: den spiller som den selv har lyst til (læs ovenstående)

Hvilket frekvensområde springer den over.

70-100 Hz er et meget snævert område ca. fra C til G, hvordan har du sikret dig at der rent faktisk er tale om en CD fejl ?

Med hvilke højttalere og hvilket anlæg har du konstateret at den lyder mørk, kunne det ikke ligeså godt være dine referencer der lød lyst på dit anlæg ?

Jeg spiller også, hvad jeg selv har lyst til uden dog at det har foranlediget beskyldninger om falskspil. Når noget er falsk plejer det at betyder at det ikke svinger med de frekvenser referencetonen gør, hvad betyder det i din verden ?

Dine referencer har jeg ingen kommentarer til, men det lyder ikke som om du stadig har dem, hvorfor ikke ?

og selv arghhh

Venligst

Bent

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Det er ufatteligt, hvordan nogen lytter med øjnene.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

nu er det mørke noget jeg også har kunne kanstatere på sa højttalere med no kabel.... så det er næppe live21's referencer der er noget i vejen med.

jeg er ikke i stand til at fastsætte noget specielt frekvensområde, men jeg mener at den ekstra markering dækker det dybeste mellemtone område og den øverste bas.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Bent gider dig ik mere, du bliver jo ik tilfreds før det er kørt så langt ud som overhovedet muligt.. har hørt den på 5 forskellige komplette setup  (2 i butik) (plus en masse udstyr jeg har lånt eller haft hjemme ved siden af) men for den lille chance at du rent faktisk er interesseret i hvorfor jeg mener om den som jeg gør, får du en længere forklaring, hvis du bare vil forsvare dine produkter er det vel os ok.. (husk jeg aldrig har sagt den spiller dårligt på nogen måde, kun den spiller på sin egen måde)

Manglede en cd spiller til at spille min ynglings musik (alternativ rock) der er plaget af ringe "optagelser" (ik enig i det er optagelserne, men det må blive en anden gang) derfor lyttede jeg på nogle der var berygtet for at være alt andet end analytiske.. derfor smuttede jeg i KT Radio på frederiksberg, og fandt 4 cd spillere jeg ville høre. hmm den ene var en rotel RCD 1072 (dette er den ringeste cd spiller jeg nogensinde har hørt ! (nu håber jeg fandme ik rotel importøren er fintfølende) primare D.20 (mest for sjov da jeg ik havde hørt den før) en arcam jeg ik kender navnet på og Rega planet..

det blev spillet på nogle JMlap speakers til 55k modellen er svedt ud.. og arcam grej jeg heller ik kender navnet på og NO kabler.. alt i alt et setup der spillede ok, men bestemt ik noget jeg kender ret godt eller kan lide, men godt nok til at bedømme fire for mig ukendte spillere. (med de 14 dages retur for øje, ku det ik gå helt galt jo)

at du ser alle regas produkter som den store sandhed er jeg lidt ligeglad med.. lmen klart nok da du jo skal tjene dine penge på deres produkter.. havde måske forventet du ku se dem for det de er..

men regaen var absolut det jeg søgte.. havde taget lidt taproot, Live, Soul Ayslum og counting crows med, og den formåede at få det til at lyde rimeligt "musikalsk" hvor de andre lød klemt når det gik hårdt for sig..

hjemkommet:

Mark Levinson

Vienna Acoustics Strauss

Audio Research LS2b mkII

(de fleste vil jo mene man er sindsyg at sætte en cd spiller til 6500 ind i det setup, men til noget af min musik er det bedre det lyder godt end det lyder korrekt)

her hørte jeg den bla imod min audio Research cd1 der er mange gange dyrere, og regaen blev smadret for vildt når det kom til roligt musik, jazz, soul, blød rock, pop osv. på alle måder, lydbilledet, dynamik.. men når der sku spilles min ynglingsmusik (den lidt hårdere rock) gjorde den det måske ik helt korrekt, men det lød så meget bedre end med cd1, denne oplevelse er gået igen med alle andre cd spillere jeg har haft og på alle setups.. den kommer med varme og mest væsenligt luft, der er ik meget musik der kan lyde klemt på den..

Har hørt tre modeller af den.. og alle har haft problemer med toploadingen larmer når den spiller !! om det er fordi de ik er blevet behandlet ordenligt skal jeg ik ku sige..

her kommer en lille liste af udstyr jeg har hørt den på:

Højttalere:

JMLAP

System Audio 1750

Vienna Acoustics: strauss

Vienna Acoustics: Beethoven

Dali: 909 (føj)

Dali: helicon 800

Dali Evidence 470 SE

4SPtech: Timepice 2.0

Amps:

Arcam

Mark Levinson 27.5

Harman Kardon avr 8500

Doxa 70

Pathos Logos

Belles 350A

Odyssey Audio Stratos

tact SDAI2175

plus et utal af kabler..

beholdte den i lang tid som en indskiftning hver gang jeg sku høre noget lidt hårdere rock musik der lyder klemt på mere analytiske spillere.. og vil anbefale den til alle der lytter en del til den alternative rock musik, eller dem der er komplet ligeglad med om det er korrekt eller ej, bare det lyder godt

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Live21: "de fleste vil jo mene man er sindsyg at sætte en cd spiller til 6500 ind i det setup"

ville bare sige at hvis du har givet 6500 kr. for den, er det ikke den orginale Planet da den kostede 4K.

SteenS
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Live21: Så er den altså erstattet af United?

Bent: HVorfor ikke bare acceptere andres mening? Dine indlæg er opslidende og at tænke på at du er branchemedlem.... En ting er sikkert, jeg kommer ALDRIG til at købe igennem/via dig....

Har aldrig hørt REGA og har heller ikke den store interesse i at gøre det nu....

Til top Vis SteenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteenS

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Live21: "de fleste vil jo mene man er sindsyg at sætte en cd spiller til 6500 ind i det setup"

ville bare sige at hvis du har givet 6500 kr. for den, er det ikke den orginale Planet da den kostede 4K.

ok så planet 2000 eller hvad den nu hed.. den normale version, som ikke er udgået

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

SteenS skrev:

Live21: Så er den altså erstattet af United?

Bent: HVorfor ikke bare acceptere andres mening? Dine indlæg er opslidende og at tænke på at du er branchemedlem.... En ting er sikkert, jeg kommer ALDRIG til at købe igennem/via dig....

Har aldrig hørt REGA og har heller ikke den store interesse i at gøre det nu....

Rega er nu ik så dårligt, synes somsagt de laver nogle gode produkter til prisen, men at de har deres egen lyd, troede jeg aldrig nogen ville bestride.. men ens egne børn osv...

nej regaen blev ik skiftet ud med united, det blev gryphon og opera audio.. united 5064M kan som alle neutrale cd spillere jeg har hørt, heller ik spille "ringe indspilninger" da de ik farver lyden

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej Live21..

Tråden fik da vist taget lidt af en drejning....

Nogen gange tror jeg du går mere op i at få prøvet så meget hifi som overhovedet, end at arbejde med de ting du får hjem / hører.

Nogen gange kræver det altså lidt arbejde at få det til at lyde godt / optimalt!

En god øvelse er at resonnere over hvorfor tingene lyder som de gør... ex. Er det forstærkeren, der ikke dur, eller er det måske fordi jeg placerer to kæmpe 3-vejshøjttalere i hvert hjørne af et 9 kvm. stort værelse, og skruer op på næsten fuld styrke rockmusik? Jeg tror du vil kunne udtale dig langt mere kvalificeret om mange ting, hvis du giver dig lidt bedre tid til at sætte dig ind i, hvorfor tingene lyder som de gør.

Ovenstående er venligt ment, og skal opfattes som 100% konstruktiv kritik!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

MaltheK: ja eftersom du er glad for pathos Logos kan jeg godt forstå du ser sådan på.. men det setup jeg havde der ku jeg virkelig ik få hurtigt nok ud af døren.. alt andet jeg har haft har været prøvet i flere slags rum, og med mange kombinationer af udstyr.. men pathos logos, beethoven og opera audio er den ringeste sammensætning jeg nogensinde har hørt, selvom de hver især er tre meget roste produkter..

ät jeg ofte får noget udstyr ind som ik holder længe er en blanding af nysgerrighed og søgen efter mit ideal.. hvis noget har det jeg vil have beholder jeg det os..

at jeg har et lille rum nu betyder ik jeg ik har hørt udstyret andre steder.. og jeg har fundet forstærker og højttaler som jeg ik skiller mig af med.. og med kabler er jeg os ved at være der.. samt jeg ofte får udstyr hjem som jeg bare er nysgerrig for at høre..

som du kan se har jeg haft regaen i mange opsætninger, en del af udstyret er noget nogen har haft med der er kommet på besøg.. sådan har jeg valgt at lære flere produkter at kende

jeg har desværre den holdning at der er meget udstyr derude det simpelthen er for ringe.. det må jo så være mig der ik kan høre det hele lyder ens

har os haft flere lytterum end de fleste.. dvs 4 af slagsen det sidste halvandet år.. tro ikke at jeg ik hvad placering betyder.. regner du med jeg bare smider det op hvor jeg synes det ser pænt ud ? eller som så mange andre har massive racks og kæmpe tv imellem speakerne

og tro mig, jeg ville meget hellere undlade at svare på disse spørgsmål, især fra bent da han er fuldstændig ligeglad med svaret.. (omtaler ALDRIG rega fremover)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

MaltheK: ja eftersom du er glad for pathos Logos kan jeg godt forstå du ser sådan på.. men det setup jeg havde der ku jeg virkelig ik få hurtigt nok ud af døren.. alt andet jeg har haft har været prøvet i flere slags rum, og med mange kombinationer af udstyr.. men pathos logos, beethoven og opera audio er den ringeste sammensætning jeg nogensinde har hørt, selvom de hver især er tre meget roste produkter..

ät jeg ofte får noget udstyr ind som ik holder længe er en blanding af nysgerrighed og søgen efter mit ideal.. hvis noget har det jeg vil have beholder jeg det os..

at jeg har et lille rum nu betyder ik jeg ik har hørt udstyret andre steder.. og jeg har fundet forstærker og højttaler som jeg ik skiller mig af med.. og kabler er jeg os ved at være der med.. samt jeg ofte får udstyr hjem som jeg bare er nysgerrig for at høre..

jeg har desværre den holdning at der er meget udstyr derude det simpelthen er for ringe.. det mås jo så være mig der ik kan høre det hele lyder ens

og tro mig, jeg ville meget hellere undlade at svare på disse spørgsmål, især fra bent da han er fuldstændig ligeglad med svaret..

Man kan heller ikke ramme plet hver gang, men hvorom alting er så fungerede Pathos fremragende med Strauss heroppe. Sjovt nok var der efter min test af Strauss en masse onde tunger, rygter og historier om at jeg både havde sagt at Strauss var defekt, spillede dårligt og overhovedet ikke fungerede, men så må jeg jo have skrevet en lodret løgn i testen, eller også var skandale-tøserne bare ude og spille kloge igen. Det eneste jeg har fået stryg for siden var at jeg skrev at diskanten kunne være lidt hidsig, og det resulterede jo i den bemærkning der kan læses på Jensens hjemmeside under gæstebogen fra en eller anden "klog" mand der tillige var p***e utilfreds med at jeg havde glemt at få skrevet udstyret der var brugt, ned til sidst. Også selvom jeg endda skrev i testen at jeg først til sidst blev gjort opmærksom på den regulering man kan foretage som rent faktisk afhjalp problemet - det var stadig et problem, jeg kunne ikke lytte og hvad ved jeg. Op i håret - ikke mit problem, for vi kan jo ikke være lige "dygtige" alle sammen

Alt andet lige - de var gode, og det er Beethoven også, og ikke om jeg fatter hvad der gik galt hos dig, men det er helt afgjort ikke forstærkeren der er problemet. Jeg kan jo også mindes alle de problemer du havde med dit rum osv., og så er der jo lige den afgørende faktor der overskygger alle de andre - SMAG. Hvad nu hvis den lyd bare ikke lige var dig? Sådan er det jo desværre engang imellem, og vores referencer er alle sammen forskellige. Det er facts of life - bare læs folks meget varierende oplevelser af f.eks. messen i Århus. Der kan man tydeligt læse hvor forskelligt folk lytter og oplever tingene, og selv med det i baghovedet, er det alle de andre der overhovedet ikke kan lytte.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Ronin: den klippede ved halv styrke på beethoven  det kan ik være rummet.. fatter det heller ik, kender din smag og er normalt meget enig i den, og tror bestemt heller ik maltheK har grund til at være utilfreds med hans..

måske rørerne havde taget skade ? men burde stadig ik få den til at klippe.. men den har ik givet mig lyst til at aktivt opsøge en til for at se om det er det samme.. lidt doven har man lov til at være

men den gamle beethoven var en meget anderledes speaker end strauss..

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Live21, tak for du ikke bliver sur

Sjovt nok var jeg meget tæt på at ende op med nøjagtig samme setup: Logos, Opera og en Beethoven  Det er ikke godt at vide, hvordan jeg havde fået det til at spille sammen?

Jeg er nu idag meget tilfreds med mit setup. Og (måske) i modsætning til dig, er jeg ved at have fundet mig til rette med lyden, og har fundet ud af hvilket lydideal jeg har og hvad det er jeg skal gå efter. Jeg har ikke brug for at prøve sp meget nyt.

Så går jeg ellers og arbejder med det jeg har nu - Prøver lidt forskellige opstillinger, justerer højden på mine EA2'ere med en ½ cm ad gangen (jo længere = mere homogenitet, højere op = mere transperens).

Det tager lidt tid, men det er faktisk meget underholdende!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Malthe: hehe tager lige et billede af mit gulv  du kan tro det er smadret af mærker fra mine speakers, tror jeg har prøvet alle tænklige muligheder. på langs og på tværs, med alle mulige afstande, sætter altid et par mærker der hvor jeg er tilfreds, så jeg altid kan finde tilbage..

du har jo valgt en lidt anden vej end jeg har.. sonus faber og pathos logos, vil jeg gætte på er meget charmerende, men efter al sandsynlighed ik min lyd, faktisk den modsatte.. men det er stadig et lækkert setup du har, og går automatisk udfra der var noget galt med den sammensætning jeg havde pathos logos i.. ku godt forestille mig den passer kanon med sonus faber

personligt elsker jeg at høre nyt.. for tiden lytter jeg især på amps, dog ku jeg aldrig finde på at udskifte min belles 350A (medmindre det utænklige sku ske at jeg finder noget der passer bedre ind her, ku jeg ik forestille mig, men man kan blive overrasket) samt jeg har fået en venlig invitation til et besøg hos en meget spændende dansk højttaler fabrik, noget jeg glæder mig meget til. selvom jeg har fundet hvad jeg vil mene som det ultimative udstyr for mig, der kun skal finjusteres vil jeg bestemt stadig lytte på alt hvad jeg får mulighed for.. at høre et nyt setup er altid en oplevelse for mig.. og det vildeste er at det er gratis.. hvem siger hifi er en dyr hobby ??

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Til Steen S

Jeg beklager, hvis du ikke kan forstå at jeg reagerer, når Live 21 buldrer ind på scenen med udsagn der er uden bund i virkeligheden. Lad gå at han finder en Planet mørk, lad gå at han synes den maler med bred pensel, men at postulere at den spiller falsk er noget hovedløst vrøvl. Jeg er fuldstændig enig i at en Planet har sin egen lyd, gud ske lov for det, men er det nu så unikt, personligt kender jeg intet Hi Fi produkt der ikke har en egenlyd, spørgsmålet er så bare om man kan lide den lyd. Det er rigtigt som Live 21 påpeger, at vi lever af at sælge Rega, det betyder dog ikke at vi ser Rega som "den store sandhed" vi ser Rega som et bud på en reproduceret virkelighed, et bud vi godt kan lide.

Jeg, klogere er jeg ikke, går ind i disse debatter, når folk og det er ikke kun Live 21, kører deres hadekampagner mod forretninger, produkter eller personer og hvis det afstedkommer, at jeg mister dig som kunde, so be it, det må dog også være andre, end brushoveder, tilladt at give bud på virkeligheden.   

Venligst

Bent

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum