Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 19:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Insaniac’s Hjemmebio (Upd: 23/08-08) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 20 November 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Takker.

Torkild: Har lånt den af en ven. Aner ikke hvor han har den fra?! Vidste faktisk slet ikke den ikke var ude på DVD. Kendte nemlig ikke filmen.


__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 21 November 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej Insaniac,

Det ser sgu' godt ud :-)

Håber selv på nogenlunde samme setup, når jeg flytter i lejlighed om et halvt til helt års tid.

Jeg sad og tænkte på, om du har spekuleret / gjort mere ved støjen fra din Z3'er?
Jeg har selv en Z3 og har samme holdning til min: den larmer mere end den bør (jeg kører også i eco-mode). Uden at kunne sige det med sikkerhed, så tror jeg også, at den larmer mere end da jeg fik den.

Mvh
Kenneth


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 21 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Kenneth: Jeg synes, at det går lidt den anden vej. Jeg føler mig ikke generet af Z3eren mere. Det er sjældent, at jeg lægger mærke til den.  

Men nogen gange, er det som om den siger lidt mere end andre gange. Nu har jeg også lige sat helt ny pære og nyt luftfilter i, efter den gamle pære kun sprang efter 600timer Vidste ikke, man kunne rense luftfiltrene. Så lærte jeg det på den hårde måde!


__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 21 November 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
Kenneth: Jeg synes, at det g�r lidt den anden vej. Jeg f�ler mig ikke generet af Z3eren mere. Det er sj�ldent, at jeg l�gger m�rke til den.  

Men nogen gange, er det som om den siger lidt mere end andre gange. Nu har jeg ogs� lige sat helt ny p�re og nyt luftfilter i, efter den gamle p�re kun sprang efter 600timer Vidste ikke, man kunne rense luftfiltrene. S� l�rte jeg det p� den h�rde m�de!


Lad være med at sige det - min er på 6-7-800 timer nu :/
Rensede dog mit filter for en tre-uger siden.

Lydmæssigt, så er det heller ikke sådant at det irriterer mig voldsomt - men den er tilstede, det er man ikke i tvivl om.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 21 November 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
Takker.Torkild: Har lånt den af en ven. Aner ikke hvor han har den fra?! Vidste faktisk slet ikke den ikke var ude på DVD. Kendte nemlig ikke filmen.


Okay, så var det for godt til at være sandt.
Håbede lige på at det kunne være en fra udlandet med danske undertekster.

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 23 August 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt billeder fra min nye lejlighed 

Jeg mangler stadig at få styr på kablerne bag receiver og til baghøjtalerne. Ellers synes jeg det er lykkedes at gemme kablerne godt.
Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal håndtere dem bag receiveren, så det bliver pænt. Any suggestions?






















Billede fra sweetspot Lærredet hænger ikke skævt, selvom det ser sådan ud. Væggen er bare ikke helt parallel med den modsatte væg, så sofaen står lidt ud i rummet.



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 23 August 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

flotte gulve og grønt have inde i stuen hehe jo det er ikke væggen som er skæv

men ham der har taget billedet nå men ps3 holder ... lærredet er det ikke lidt lang oppe ???

måske en sub mere bare holde stilen  

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 23 August 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Lækkert. RIGTIG stilrent! Dog er planter på hifiet rent bladfemi!  Men meget lækker stue. Men jeg tænkte på, hvorfor ikke få et rullelæred når du nu tydeligvis går så meget op i design. Er det fordi prisen på et ordenligt tab-tension simpelthen er for højt? Eller er det en anden grund?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
emilblicher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 23 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Fed biograf. Men jeg vil nok sige at din center måske er placeret lidt for lang nede i forhold til dit lærred.
Til top Vis emilblicher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilblicher
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 23 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

emilblicher skrev:
Fed biograf. Men jeg vil nok sige at din center måske er placeret lidt for lang nede i forhold til dit lærred.

Den er nok placeret lidt for langt nede, men hvorfor er det relateret til lærredet?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 23 August 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
Så er der lidt billeder fra min nye lejlighed 

Jeg mangler stadig at få styr på kablerne bag receiver og til baghøjtalerne. Ellers synes jeg det er lykkedes at gemme kablerne godt.
Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal håndtere dem bag receiveren, så det bliver pænt. Any suggestions?

Hej Insaniac.

Tillykke med lejligheden, resultatet og de ekstra kvm. Synes det ser rigtig godt ud.

Du har jo en fin anledning til at kaste dig over lidt hjemmesløjd. En kasse uden låg vendt på hovedet, hvis du forstår hvad jeg mener. Den skal bare tilpasses pladsen bag din Marantz. Den kunne evt. være trekantet. Med en smule mdf, lim, spartel og maling er jeg sikker på du vil kunne opnå et godt resultat. Kassen kunne samtidig være fundament for en lille lampe, der kunne kaste lidt lys i hjørnet.

Eller måske du kunne købe dig til en færdig løsning i samme stil. Det vil selvfølgelig være nemmere.

Synes at afstanden mellem lærred og centerhøjttaler virker meget stor. Fungerer det?



__________________
Hvert femte menneske på jorden er kineser. Så må der være en i min familie. Det kunne være mor? Eller far? Min søster Pernille? Eller måske min adoptivbror Ho Chau Chei? ...tror sgu det er Pernille.
Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn
 
emilblicher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 23 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

emilblicher skrev:
Fed biograf. Men jeg vil nok sige at din center måske er placeret lidt for lang nede i forhold til dit lærred.

Den er nok placeret lidt for langt nede, men hvorfor er det relateret til lærredet?

Syntes det bliver lidt mere realistisk, hvis centeren ikke er så langt væk fra billedet. Bare min mening.

Til top Vis emilblicher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilblicher
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 23 August 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det fungerer med centerhøjtaleren der, selvom det selvfølgelig ikke er optimalt. Men jeg kan ikke komme på andre placeringer, som samtidig også vil være pænt at se på. Jeg ville også helst have set TVet oppe på væggen og helst et tab-tension lærred, for som I nævner, så hænger det en smule for højt. Det er til at leve med, men skulle det være perfekt, så ville jeg sænke det 40-50cm.

Jeg har altid været en gadget-freak, men efter at være blevet nød til at flytte til ny lejlighed, som koster det dobbelte af den gamle og jeg stadig er på SU (er igang med mit speciale i biokemi), så har jeg ikke alverdens penge mere, så har måtte nedsætte mit forbrug gevaldigt.
Jeg er også begyndt at se lidt fremad, da det er meget muligt jeg skal flytte til USA eller et andet land i en årrække for at lave en evt. ph.D. Så synes jeg det ville være lidt ærgeligt at ofre en masse penge fra opsparingen på nyt hjemmebio udstyr.

Men fremtidige ønsker er helt klart:
- Tab tension lærred
- Ny projektor

Og tak for de fine ord


__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 23 August 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Super lækker stil. Keep it up!

Hvor har du købt dine malerier, du har hængende på væggen bag sofaen?
Jeg kunne nemlig godt bruge noget i den stil.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 24 August 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Takker  De er købt i Ilva til 800kr stykket. Da jeg så kom til kassen var de pludselig sat ned til 400kr stykket. Bonus 

__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 24 August 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Så er det også lige et billede af mit ikea baggrundsbelysning, hvor man kan skifte farve.



Kan meget godt lide effekten sådan rent visuelt. I praktisk kan jeg ikke rigtig gøre op med mig selv hvad jeg synes - om det er distraherende eller ej.

__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 24 August 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

damn. de billeder friske

Lækker belysning.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Fed bio. Godt kompromis med TV og rammelærred!

Kæmper selv med at kombinere hjemmebio og dagligstue og synes du har kommet med et flot resultat.

Hvorledes mørklægger du?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes