Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 November 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
dan a. skrev:
Hmmm, lyder spændende, men hvad mit voodoo kabel gør det nu også godt, så ingen grund til at tænke mere over det, men super du fantd en god partner til dit bertram kabel.
NU MÅ DET VÆRE SLUT MED HIFI INVESTERINGER I LAAAANG TID syntes det virke bekendt
|
|
|
Du har ret, jeg har vistnok brugt denne udtalelse et par gange på det sidste ! Men nu er der simpelthen lavvande i hifi kassen ,så det er SLUT ( tror jeg nok )
Hvem laver det Voodoo kabel du nævner ??
|
|
|
Det er en kabel fabrikant som heder voodoo cable, her er deres hjemmeside.
http://www.voodoocable.net/index.htm
Det ht kabel jeg har er dette http://www.voodoocable.net/VSSP.html, jeg byttede mig til det med et chord signature ht kabel, men blev også tilbudt yter kablet for chord kablet. Jeg har så pt i gang med at lave en bytte handel med to sæt chord signature RCA til 2 sæt af disse http://www.voodoocable.net/VUIC.htm, et XLR og et RCA, men handlen er ikke gennemført i nu. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
Sendt: 22 November 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem laver det Voodoo kabel du nævner ??
[/QUOTE] Det er en kabel fabrikant som heder voodoo cable, her er deres hjemmeside.
http://www.voodoocable.net/index.htm
Det ht kabel jeg har er dette http://www.voodoocable.net/VSSP.html, jeg byttede mig til det med et chord signature ht kabel, men blev også tilbudt yter kablet for chord kablet. Jeg har så pt i gang med at lave en bytte handel med to sæt chord signature RCA til 2 sæt af disse http://www.voodoocable.net/VUIC.htm, et XLR og et RCA, men handlen er ikke gennemført i nu.
[/QUOTE]
Hvis du får mulighed for, det så tag og giv Yter kablet et lyt. Det er tæt på Bertram sølv kabel lydmæssigt, men noget billigere . Konstruktions princippet minder lidt om Bertrams !
Jeg kender ikke Voodoo kablet og derfor ikke sammenligne ! Men Bertram sølv og Yter er kabler jeg kender og rykker HELT VILDT garanteret !
|
Til top |
|
|
Slazher Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot anlæg  Man må sige du får gjort dig nogle erfaringer. Kan du huske hvor du købte dit Aavik Hifi bord i tidernes morgen? Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slazher skrev:
Super flot anlæg  Man må sige du får gjort dig nogle erfaringer.
Kan du huske hvor du købte dit Aavik Hifi bord i tidernes morgen?
Mvh Michael
|
|
|
Tak tak 
Aavik racket har jeg købt brugt i sin tid ! Det forhandles desværre ikke mere ,da Aavik ikke eksisterer mere ! Deres web site findes muligvis stadigvæk, men man kan ikke kontakte dem har prøvet i flere år !
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt setup fotos 2010 !
Det er første gang jeg prøver mig frem med imageshack 

|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hallo Gonz, tak for en hammer interessant og hyggelig musik, kabel og harddisk afprøvning i går  super initiativ   Dit set-up spiller lækkert med et godt bas-fundament, dine Holfi højttalere kan sgu levere varen  Afprøvning af forskellige strøm-kabler, signal-kabler og højttaler-kabler, var til at høre med samme, ikke noget med, at lige spille det igen Da der så blev sat tre bærbare op til afspilning med forskellige programmer og samplinger, gik der hurtigt et par timer mere Så for mig, forløb de 7 timer i nogle kort blitz-sekunder, med nogle behagelige nørder som delte synspunkter og viden, på kryds og tværs  krydret med en god del humor, så der også blev grinet en hel del
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

stiv skrev:
Hallo Gonz, tak for en hammer interessant og hyggelig musik, kabel og harddisk afprøvning i går super initiativ   Dit set-up spiller lækkert med et godt bas-fundament, dine Holfi højttalere kan sgu levere varen Afprøvning af forskellige strøm-kabler, signal-kabler og højttaler-kabler, var til at høre med samme, ikke noget med, at lige spille det igen Da der så blev sat tre bærbare op til afspilning med forskellige programmer og samplinger, gik der hurtigt et par timer mere
Så for mig, forløb de 7 timer i nogle kort blitz-sekunder, med nogle behagelige nørder som delte synspunkter og viden, på kryds og tværs krydret med en god del humor, så der også blev grinet en hel del 
|
|
|
Hej STIV selv tak 
Ja tiden gå sgu hurtigt i behageligt selskab 
Det var en rigtig lærerig dag, hvor vi fik testet en del grej !
Vi fik bla hørt at der f.eks er kæmpe forskel på lydkvaliteten på net kabler, højttalerkabler,signalkabler og dac, samt computer software til afvikling af musik.
ALT SAMMEN PÅ EN DAG
Udførlig rapport, med navn på div produkter vi testede samt fotos, kommer senere på ugen 
|
Til top |
|
|
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gonz....
Har lige gennemlæst alle 8 sider, tak for en spændene rejse i dit univers... meget forstående hustru:)
Jeg er i samme process ligenu...
Har prøvet lidt af hvert både med kabler og amp´s højtalerene skifter jeg ikke... der smidt alt for mange penge i...
Men efter dig og Stiv´s lyttedag / aften lovede i en rapport... gik den i glemmeren eller ?
Jeg er noget lun på det Accuphase setup...
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
Hej Gonz....
Har lige gennemlæst alle 8 sider, tak for en spændene rejse i dit univers... meget forstående hustru:)
Jeg er i samme process ligenu...
Har prøvet lidt af hvert både med kabler og amp´s højtalerene skifter jeg ikke... der smidt alt for mange penge i...
Men efter dig og Stiv´s lyttedag / aften lovede i en rapport... gik den i glemmeren eller ?
Jeg er noget lun på det Accuphase setup...
|
|
|
Hej WiredFor Sound !
Jeg har ikke glemt det lovede indlæg, der har bare været så mange indputs at forholde sig til så jeg vil sikre mig at jeg får det væsentlige med !
Vedr mit Accuphase setup, så kan jeg kun give det min varmeste anbefaling ! Det er simpelthen en klasse bedre end alt hvad jeg har haft indtil videre ! Jeg er faktisk helt holdt op med at kigge efter gode tilbud på forstærkere og cd afspillere siden jeg fik dette grej !
Hvis man ser bort fra lyden, er der jo osse parametre som ejerglæde og holdbarhed og gensalgsværdi og her er Accuphase vel nærmest second to none i hifi branchen !
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytte indtryk af netkabler .
Følgende netkabler blev testet, DIY LMC m/Furatech og Wattgate stik ! Bertram sølv, Wireworld Stratus 2m, Wireworld Aurora 2m.
No 1. Wireworld Aurora ( sikken en forskel i begge ender af frekvens området) super gennemsigtig og sikken bund ! Købte straks et sæt i Lydbutikken, små 1500kr latterlig billigt i forhold til ydelsen !
No 2. Bertram sølv , ikke ligeså imponerende som Wireworld Aurora, men stadigvæk væsentlig bedre end de 2 sidste koster til gengæld væsentlig mere end Aurora ! 
No.3 Mit eget DIY LMC med superstik . Dette kabel har jeg egentlig selv syntes var ok, men i forhold til Wireworld Aurora og Bertram Sølv, forget it !
No. 4 Wireworld Stratus det er sgu utroligt, at der er så stor forskel på Aurora og Stratus fra samme fabrikant ! Stratus har slet ikke samme bund og gennemsigtighed i lyden, det er nærmest som en dyne over musikken, minder en del om visse Supra netkabler jeg tidligere har prøvet ! 
andre lytteindtryk fra nørdetræf følger senere 
PS: Dette er lytteindtryk som gør sig gældende med det pågældende setup og det er jo ikke sikkert at resultatet vil blive det samme i andre setup. Kan dog tilføje at virkningen af de forskellige netkabler gav samme resultat i et setup bestående af Teknifi pre amp SR 11, Mono amps JC1 Parasound , Lyngdorf CD 1 samt Dali MS5 Euphonia !
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa der sker sgu ikke så meget på hifi fronten for tiden og det er min kone glad for 
Har dog investeret i en Iphone dock, som jeg bruger i dagligdagen, når den står på baggrundsmusik !
Den tager det digitale signal direkte ud af min Iphone og Ipod og det ryger så ned i den digitale indgang på min Accuphase DP-67 !
Onkyo ND-S1

|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pretty Ugly  det kræver en nærmer lyt  og så med en remote 
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo i tråden, gør klar til nørdtræf  ses på det aftalte sted til den aftalte tid, på det hemmelige sted 
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|