Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 19:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Larsens lofthjemmebio over lejligheden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Hej,

Super fedt projekt - tillykke med det

Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...

/erla
det vil jeg også.det er som regel også en den øverste halvdel at talen foregår.

jeg er spændt på at se hvordan du løser dit projektor problem

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

erla skrev:
Hej,

Super fedt projekt - tillykke med det

Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...

/erla
det vil jeg også.det er som regel også en den øverste halvdel at talen foregår.

jeg er spændt på at se hvordan du løser dit projektor problem

da jeg langt fra kender meget til surround så må jeg sige at man oftest ser centerhøjttalere der sidder UNDER lærredet, er der ikke en grund til det? IMO ville den side alt for højt oppe..

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Hej,

Super fedt projekt - tillykke med det

Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...

/erla

Tusind tak erla

Der er vist meget delte meninger om placeringen af centeren i mit tilfælde, men rent logisk synes jeg den burde være øverst. Problemet er at jeg ikke bare lige kan afprøve det, da det kræver at jeg først monterer en hylde til den.

Men jeg skal nok finde på et eller andet...

Ellers også et fuldstændig vildt setup du har der erla!!!
Faldt også lige over dine billeder af NAD 3020. Det var jo lige så jeg fik tårer i øjnene pga. minder fra selvsamme forstærker fra mine teenageår

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

erla skrev:
Hej,

Super fedt projekt - tillykke med det

Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...

/erla
det vil jeg også.det er som regel også en den øverste halvdel at talen foregår.

jeg er spændt på at se hvordan du løser dit projektor problem

Hej p.las,

billeder følger meget snart af min projektorløsning. Den er ikke god, men det virker!

Er der nogen der ved om Sanyo Z4 har endnu bedre Lens Shift end Z3?

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Zuko skrev:
p.las skrev:

erla skrev:
Hej,

Super fedt projekt - tillykke med det

Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...

/erla
det vil jeg også.det er som regel også en den øverste halvdel at talen foregår.

jeg er spændt på at se hvordan du løser dit projektor problem

Hej p.las,

billeder følger meget snart af min projektorløsning. Den er ikke god, men det virker!

Er der nogen der ved om Sanyo Z4 har endnu bedre Lens Shift end Z3?

/Danny

 mener du mere lens shift ,eller bedre?

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Zuko skrev:

erla skrev:
Hej,

Super fedt projekt - tillykke med det

Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...

/erla

Tusind tak erla

Der er vist meget delte meninger om placeringen af centeren i mit tilfælde, men rent logisk synes jeg den burde være øverst. Problemet er at jeg ikke bare lige kan afprøve det, da det kræver at jeg først monterer en hylde til den.

Men jeg skal nok finde på et eller andet...

Jamen selvtak da - ville ønske jeg selv havde et rum jeg i den grad kunne dedikere hjemmebioen... okay, har fyret det meste af spisestuen, men er stadig nød til at gå på kompromis og synes ikke det er optimalt ikke at have et spisebord... men man må jo lide for kunsten 

Mht. til centerplacering, så tænk på at centeren typisk indeholder dialogen, og den er visuelt oftere placeret i toppen af billedet end i bunden

Jeg har selv bare knaldet et par billige hyldebøjler op og skruet en hylde på dem, oven over min skærm - det koster under en hund og fungerer glimrende... mine håndværksmæssige færdigheder gør så, at det ikke er videre kønt, men med lidt snilde og en til lejligheden udskåret hylde af et billigt stykke træ, kan det sikkert komme til at se ganske hæderligt ud...

En lille liste forest på hylden forhindrer centeren i at falde ned, og en liste på bagkanten nedenunder, tilter centeren så den peger imod lyttepositionen.

En anden mulighed kunne i dit tilfælde være, at hænge centeren op i noget tovværk du med et par kroge fastgører til væggene - måske i virkeligheden det nemmeste, og kunne måske endda komme til at se ret funky ud... anyway vil det gøre det nemt at prøve placeringen af.


Zuko skrev:

Ellers også et fuldstændig vildt setup du har der erla!!!
Faldt også lige over dine billeder af NAD 3020. Det var jo lige så jeg fik tårer i øjnene pga. minder fra selvsamme forstærker fra mine teenageår

/Danny



Hehe - tusind tak

Ja, 3020 er en klassiker man bare må eje

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

mener du mere lens shift ,eller bedre?

Jeg mener mere/kraftigere, altså i stand til at placere projektoren endnu længere væk fra lærredets center.

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Jamen selvtak da - ville ønske jeg selv havde et rum jeg i den grad kunne dedikere hjemmebioen... okay, har fyret det meste af spisestuen, men er stadig nød til at gå på kompromis og synes ikke det er optimalt ikke at have et spisebord... men man må jo lide for kunsten 

Mht. til centerplacering, så tænk på at centeren typisk indeholder dialogen, og den er visuelt oftere placeret i toppen af billedet end i bunden

Jeg har selv bare knaldet et par billige hyldebøjler op og skruet en hylde på dem, oven over min skærm - det koster under en hund og fungerer glimrende... mine håndværksmæssige færdigheder gør så, at det ikke er videre kønt, men med lidt snilde og en til lejligheden udskåret hylde af et billigt stykke træ, kan det sikkert komme til at se ganske hæderligt ud...

En lille liste forest på hylden forhindrer centeren i at falde ned, og en liste på bagkanten nedenunder, tilter centeren så den peger imod lyttepositionen.

En anden mulighed kunne i dit tilfælde være, at hænge centeren op i noget tovværk du med et par kroge fastgører til væggene - måske i virkeligheden det nemmeste, og kunne måske endda komme til at se ret funky ud... anyway vil det gøre det nemt at prøve placeringen af.

Hej igen erla,

nej det er sgu også en drengedrøm der er gået i opfyldelse for mig med et dedikeret rum til hjemmebiograf/lytterum.

Ja jeg må få en hylde banket op til centeren. Tror ikke det med kæderne bliver så nemt i mit tilfælde med gipsvægge, men det kunne ellers have set fedt ud

Jeg har også overvejet at rykke hele lærredet mindst 40 cm ud fra væggen for at højttalerfronter og lærred flugter med hinanden.

Forøvrigt kiggede jeg for sjov på nettet efter en NAD 3020, men den er sgu da ikke sådan lige at anskaffe

Jeg tror du er en sjov fyr erla, jeg må lige ved lejlighed have læst din natmads-tråd igennem

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Zuko skrev:

erla skrev:

Jamen selvtak da - ville ønske jeg selv havde et rum jeg i den grad kunne dedikere hjemmebioen... okay, har fyret det meste af spisestuen, men er stadig nød til at gå på kompromis og synes ikke det er optimalt ikke at have et spisebord... men man må jo lide for kunsten 

Mht. til centerplacering, så tænk på at centeren typisk indeholder dialogen, og den er visuelt oftere placeret i toppen af billedet end i bunden

Jeg har selv bare knaldet et par billige hyldebøjler op og skruet en hylde på dem, oven over min skærm - det koster under en hund og fungerer glimrende... mine håndværksmæssige færdigheder gør så, at det ikke er videre kønt, men med lidt snilde og en til lejligheden udskåret hylde af et billigt stykke træ, kan det sikkert komme til at se ganske hæderligt ud...

En lille liste forest på hylden forhindrer centeren i at falde ned, og en liste på bagkanten nedenunder, tilter centeren så den peger imod lyttepositionen.

En anden mulighed kunne i dit tilfælde være, at hænge centeren op i noget tovværk du med et par kroge fastgører til væggene - måske i virkeligheden det nemmeste, og kunne måske endda komme til at se ret funky ud... anyway vil det gøre det nemt at prøve placeringen af.

Hej igen erla,

nej det er sgu også en drengedrøm der er gået i opfyldelse for mig med et dedikeret rum til hjemmebiograf/lytterum.

Ja jeg må få en hylde banket op til centeren. Tror ikke det med kæderne bliver så nemt i mit tilfælde med gipsvægge, men det kunne ellers have set fedt ud

Jeg har også overvejet at rykke hele lærredet mindst 40 cm ud fra væggen for at højttalerfronter og lærred flugter med hinanden.

Forøvrigt kiggede jeg for sjov på nettet efter en NAD 3020, men den er sgu da ikke sådan lige at anskaffe

Jeg tror du er en sjov fyr erla, jeg må lige ved lejlighed have læst din natmads-tråd igennem

/Danny

hvis du får den set igennem vil du se han er bas glad ihvertfald, sindssyg eller ej vil jeg ikke udtale mig om

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 18 April 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa Zuko:

Virkligt fedt projekt du der har gang i  

M.v.h

Ronni



__________________
mine DVD`er ikke opdateret

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez
 
Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ja, hold op hvor ser det bare godt ud!
Damn!


__________________
Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.
 
Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 20 April 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:

jeg sad faktis os lige og tænkte på køleskab, skal der ik os være det ? havde faktis et stående for en måned siden, er dog solgt nu. men havde passet godt ind

har du nogen planer for hvordan du vil klare de varme somre ? der kan jo blive utrolig varmt oppe under et tag måske du har overvejet nået klima anlæg ? de kan jo fås til få penge idag. 2-3000 kr ?

ellers er det jo bare et rigtig fedt projekt du har gang i, glæder mig til at se resultatet

mvh



Hvad hedder det køleskab?
Det ser hammer godt ud, måske noget man selv sku have fat i


__________________
Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

#Fernandez og Emil K. og alle andre

Tak for roser og nu er det vist på tide jeg smider et par statusbilleder. Rent faktisk er disse billeder næsten en måned gamle, men projektet er faktisk også gået helt i stå!
Dette skyldes dels at jeg er startet på nyt job efter ni år det foregående sted og at jeg desuden er startet  på et omfattende projekt i vores kolonihave.
Og hjemmebiografen fungerer jo, der mangler blot en hel række småting. Det er vist det klassiske eksempel


Den røde "klump" foran stolene er en kæmpe-sækkestol som dels fungerer som puf eller blot til at smide sig i.

På billederne er centerhøjttaleren ikke på sin plads og det samme er projektoren faktisk heller ikke. Det er de dog begge nu og jeg skal nok snarest tage nogle friske billeder. Min placering af projektoren er som tidligere forklaret noget speciel.

Men udover de manglende ting er jeg forbandet glad for min helt egen hjemmelavede hjemmebiograf og den vækker da også lidt begejstring hver gang en ny besøgende bliver præsenteret for den

Kan I holde Jer muntre...

/Danny

 



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud, måske vi kunne se nogle pics fra bagkanalerne? 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Ser super godt ud

Er spændt på at se hvor du endte med at placere centeren...

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 25 April 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det ser jo rigtig godt ud Zuko!!

Må jeg spørge hvor meget rockwool og gipspalder løb op i, og hvilken slags rockwool du har brugt?

Jeg skal i nærmere fremtid selv til at bygge en hjemmebio på vores uudnyttede loft. Der skal dog lægges gulv og isoleres som dit. Er heller ikke håndværker, så er spændt på om jeg kan bikse det hele sammen

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 25 April 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

# interfacelift
mener du et billede fra stolene eller?

#erla
hej erla, hmmm tja jo øhhh indtil videre ligger centeren fortsat på gulvet og det er jeg bange for at den gør indtil efteråret

#Furious jt
Tak tak
Jeg har faktisk overhovedet ikke fået regnet på det endnu, men jeg vil skyde på mindst 20 af de store.
Jeg har brugt Rockwool A-batts 95 mm.

På et tidspunkt vil jeg regne det hele sammen og lave en sjov opstilling af materialeforbrug, som f.eks.: Mindst 1000 gipsskruer, 70 m2 isolering, 800 kg gips, 100 m forskalling osv. osv.

Men held og lykke med dit kommende projekt og man kan sgu meget mere end man tror!

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 25 April 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jamen det ser bare så megalækkert ud det der, det er til dags dato det fedeste loftrum jeg har set. Håber virkelig du får brugt det
Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 25 April 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

mente et billede af baghterne 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 25 April 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

SMUKT!!

Man kommer i drømmeland af at se den bio

Og godt lavet, det hjemmelavede lærred. Det ligner ikke en hjemmelavet model

Mvh Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes