Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Hej,
Super fedt projekt - tillykke med det 
Jeg ville klart smide centeren op på en hylde over lærredet...
/erla
|
|
|
det vil jeg også.det er som regel også en den øverste halvdel at talen foregår.
jeg er spændt på at se hvordan du løser dit projektor problem
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
erla skrev:
Hej,
/erla
|
|
|
|
|
|
da jeg langt fra kender meget til surround så må jeg sige at man oftest ser centerhøjttalere der sidder UNDER lærredet, er der ikke en grund til det? IMO ville den side alt for højt oppe..
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Hej,
/erla
|
|
|
Tusind tak erla 
Der er vist meget delte meninger om placeringen af centeren i mit tilfælde, men rent logisk synes jeg den burde være øverst. Problemet er at jeg ikke bare lige kan afprøve det, da det kræver at jeg først monterer en hylde til den.
Men jeg skal nok finde på et eller andet...
Ellers også et fuldstændig vildt setup du har der erla!!!  Faldt også lige over dine billeder af NAD 3020. Det var jo lige så jeg fik tårer i øjnene pga. minder fra selvsamme forstærker fra mine teenageår 
/Danny __________________ Mein Heimbio
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
erla skrev:
Hej,
/erla
|
|
|
|
|
|
Hej p.las,
billeder følger meget snart af min projektorløsning. Den er ikke god, men det virker!
Er der nogen der ved om Sanyo Z4 har endnu bedre Lens Shift end Z3?
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zuko skrev:
p.las skrev:
erla skrev:
Hej,
/erla
|
|
|
|
|
|
Hej p.las,
billeder følger meget snart af min projektorløsning. Den er ikke god, men det virker!
Er der nogen der ved om Sanyo Z4 har endnu bedre Lens Shift end Z3?
/Danny
mener du mere lens shift ,eller bedre? |
|
|
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zuko skrev:
erla skrev:
Hej,
/erla
|
|
|
Tusind tak erla 
Der er vist meget delte meninger om placeringen af centeren i mit tilfælde, men rent logisk synes jeg den burde være øverst. Problemet er at jeg ikke bare lige kan afprøve det, da det kræver at jeg først monterer en hylde til den.
Men jeg skal nok finde på et eller andet... |
|
|
Jamen selvtak da - ville ønske jeg selv havde et rum jeg i den grad kunne dedikere hjemmebioen... okay, har fyret det meste af spisestuen, men er stadig nød til at gå på kompromis og synes ikke det er optimalt ikke at have et spisebord... men man må jo lide for kunsten  Mht. til centerplacering, så tænk på at centeren typisk indeholder dialogen, og den er visuelt oftere placeret i toppen af billedet end i bunden  Jeg har selv bare knaldet et par billige hyldebøjler op og skruet en hylde på dem, oven over min skærm - det koster under en hund og fungerer glimrende... mine håndværksmæssige færdigheder gør så, at det ikke er videre kønt, men med lidt snilde og en til lejligheden udskåret hylde af et billigt stykke træ, kan det sikkert komme til at se ganske hæderligt ud... En lille liste forest på hylden forhindrer centeren i at falde ned, og en liste på bagkanten nedenunder, tilter centeren så den peger imod lyttepositionen. En anden mulighed kunne i dit tilfælde være, at hænge centeren op i noget tovværk du med et par kroge fastgører til væggene - måske i virkeligheden det nemmeste, og kunne måske endda komme til at se ret funky ud... anyway vil det gøre det nemt at prøve placeringen af.
Zuko skrev:
Ellers også et fuldstændig vildt setup du har der erla!!!  Faldt også lige over dine billeder af NAD 3020. Det var jo lige så jeg fik tårer i øjnene pga. minder fra selvsamme forstærker fra mine teenageår 
/Danny |
|
|
Hehe - tusind tak  Ja, 3020 er en klassiker man bare må eje  /erla
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
mener du mere lens shift ,eller bedre?
|
|
|
Jeg mener mere/kraftigere, altså i stand til at placere projektoren endnu længere væk fra lærredets center.
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Jamen selvtak da - ville ønske jeg selv havde et rum jeg i den grad kunne dedikere hjemmebioen... okay, har fyret det meste af spisestuen, men er stadig nød til at gå på kompromis og synes ikke det er optimalt ikke at have et spisebord... men man må jo lide for kunsten 
Mht. til centerplacering, så tænk på at centeren typisk indeholder dialogen, og den er visuelt oftere placeret i toppen af billedet end i bunden 
Jeg har selv bare knaldet et par billige hyldebøjler op og skruet en hylde på dem, oven over min skærm - det koster under en hund og fungerer glimrende... mine håndværksmæssige færdigheder gør så, at det ikke er videre kønt, men med lidt snilde og en til lejligheden udskåret hylde af et billigt stykke træ, kan det sikkert komme til at se ganske hæderligt ud...
En lille liste forest på hylden forhindrer centeren i at falde ned, og en liste på bagkanten nedenunder, tilter centeren så den peger imod lyttepositionen.
En anden mulighed kunne i dit tilfælde være, at hænge centeren op i noget tovværk du med et par kroge fastgører til væggene - måske i virkeligheden det nemmeste, og kunne måske endda komme til at se ret funky ud... anyway vil det gøre det nemt at prøve placeringen af.
|
|
|
Hej igen erla,
nej det er sgu også en drengedrøm der er gået i opfyldelse for mig med et dedikeret rum til hjemmebiograf/lytterum.
Ja jeg må få en hylde banket op til centeren. Tror ikke det med kæderne bliver så nemt i mit tilfælde med gipsvægge, men det kunne ellers have set fedt ud 
Jeg har også overvejet at rykke hele lærredet mindst 40 cm ud fra væggen for at højttalerfronter og lærred flugter med hinanden.
Forøvrigt kiggede jeg for sjov på nettet efter en NAD 3020, men den er sgu da ikke sådan lige at anskaffe 
Jeg tror du er en sjov fyr erla, jeg må lige ved lejlighed have læst din natmads-tråd igennem 
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zuko skrev:
erla skrev:
Jamen selvtak da - ville ønske jeg selv havde et rum jeg i den grad kunne dedikere hjemmebioen... okay, har fyret det meste af spisestuen, men er stadig nød til at gå på kompromis og synes ikke det er optimalt ikke at have et spisebord... men man må jo lide for kunsten 
Mht. til centerplacering, så tænk på at centeren typisk indeholder dialogen, og den er visuelt oftere placeret i toppen af billedet end i bunden 
Jeg har selv bare knaldet et par billige hyldebøjler op og skruet en hylde på dem, oven over min skærm - det koster under en hund og fungerer glimrende... mine håndværksmæssige færdigheder gør så, at det ikke er videre kønt, men med lidt snilde og en til lejligheden udskåret hylde af et billigt stykke træ, kan det sikkert komme til at se ganske hæderligt ud...
En lille liste forest på hylden forhindrer centeren i at falde ned, og en liste på bagkanten nedenunder, tilter centeren så den peger imod lyttepositionen.
En anden mulighed kunne i dit tilfælde være, at hænge centeren op i noget tovværk du med et par kroge fastgører til væggene - måske i virkeligheden det nemmeste, og kunne måske endda komme til at se ret funky ud... anyway vil det gøre det nemt at prøve placeringen af.
|
|
|
Hej igen erla,
nej det er sgu også en drengedrøm der er gået i opfyldelse for mig med et dedikeret rum til hjemmebiograf/lytterum.
Ja jeg må få en hylde banket op til centeren. Tror ikke det med kæderne bliver så nemt i mit tilfælde med gipsvægge, men det kunne ellers have set fedt ud 
Jeg har også overvejet at rykke hele lærredet mindst 40 cm ud fra væggen for at højttalerfronter og lærred flugter med hinanden.
Forøvrigt kiggede jeg for sjov på nettet efter en NAD 3020, men den er sgu da ikke sådan lige at anskaffe 
Jeg tror du er en sjov fyr erla, jeg må lige ved lejlighed have læst din natmads-tråd igennem 
/Danny
|
|
|
hvis du får den set igennem vil du se han er bas glad ihvertfald, sindssyg eller ej vil jeg ikke udtale mig om  
|
Til top |
|
|
Fernandez Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 18 April 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hold op hvor ser det bare godt ud!  Damn!
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC_Disko skrev:
jeg sad faktis os lige og tænkte på køleskab, skal der ik os være det ? havde faktis et stående for en måned siden, er dog solgt nu. men havde passet godt ind

har du nogen planer for hvordan du vil klare de varme somre ? der kan jo blive utrolig varmt oppe under et tag måske du har overvejet nået klima anlæg ? de kan jo fås til få penge idag. 2-3000 kr ?
ellers er det jo bare et rigtig fedt projekt du har gang i, glæder mig til at se resultatet
mvh |
|
|
Hvad hedder det køleskab? Det ser hammer godt ud, måske noget man selv sku have fat i  __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Fernandez og Emil K. og alle andre 
Tak for roser og nu er det vist på tide jeg smider et par statusbilleder. Rent faktisk er disse billeder næsten en måned gamle, men projektet er faktisk også gået helt i stå! Dette skyldes dels at jeg er startet på nyt job efter ni år det foregående sted og at jeg desuden er startet på et omfattende projekt i vores kolonihave. Og hjemmebiografen fungerer jo, der mangler blot en hel række småting. Det er vist det klassiske eksempel 
 Den røde "klump" foran stolene er en kæmpe-sækkestol som dels fungerer som puf eller blot til at smide sig i.

På billederne er centerhøjttaleren ikke på sin plads og det samme er projektoren faktisk heller ikke. Det er de dog begge nu og jeg skal nok snarest tage nogle friske billeder. Min placering af projektoren er som tidligere forklaret noget speciel.
Men udover de manglende ting er jeg forbandet glad for min helt egen hjemmelavede hjemmebiograf og den vækker da også lidt begejstring hver gang en ny besøgende bliver præsenteret for den 
Kan I holde Jer muntre...
/Danny
__________________ Mein Heimbio
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud, måske vi kunne se nogle pics fra bagkanalerne?
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser super godt ud 
Er spændt på at se hvor du endte med at placere centeren...
/erla
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 25 April 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo rigtig godt ud Zuko!!
Må jeg spørge hvor meget rockwool og gipspalder løb op i, og hvilken slags rockwool du har brugt?
Jeg skal i nærmere fremtid selv til at bygge en hjemmebio på vores uudnyttede loft. Der skal dog lægges gulv og isoleres som dit. Er heller ikke håndværker, så er spændt på om jeg kan bikse det hele sammen
|
Til top |
|
|
Zuko Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
# interfacelift mener du et billede fra stolene eller?
#erla hej erla, hmmm tja jo øhhh indtil videre ligger centeren fortsat på gulvet og det er jeg bange for at den gør indtil efteråret 
#Furious jt Tak tak Jeg har faktisk overhovedet ikke fået regnet på det endnu, men jeg vil skyde på mindst 20 af de store. Jeg har brugt Rockwool A-batts 95 mm.
På et tidspunkt vil jeg regne det hele sammen og lave en sjov opstilling af materialeforbrug, som f.eks.: Mindst 1000 gipsskruer, 70 m2 isolering, 800 kg gips, 100 m forskalling osv. osv.
Men held og lykke med dit kommende projekt og man kan sgu meget mere end man tror!
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 25 April 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det ser bare så megalækkert ud det der, det er til dags dato det fedeste loftrum jeg har set. Håber virkelig du får brugt det
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 25 April 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|