Forfatter |
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå jazzman kom du af med nogle tømmer mæmd
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
nå jazzman kom du af med nogle tømmer mæmd  |
|
|
Haha, ikke noget som 1 liter kaffe og en ålemad ikke kunne klare
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ Jesper L
De ser altså bare skønne ud de der Snell A3i
lækkert setup det lyder sikkert rigtig godt, også
fint med den TEAC spolemaskine. 
M V H SAVKLINGE
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Snell der er bare en konge højtaler 
Sådan et sæt har jeg lyttet MEGET til førhen på en 200W Klasse A forstærker og det spillede sku så englene sang 
Så tillykke med dem  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. Mange mange tak for alle kommentarerne  Hehe...ja de kræver lidt mere accept fra konen end sædvanligt, men hun er faktisk rimelig nem hvad det angår. Faktisk var det hende der sagde, at mine J3´ere da skulle frem i stuen da vi flyttede sammen. De var mægtig flotte...som hun sagde  A3´erne har bare stået lysende klart i min erindring siden jeg fik J´erne for 20 år siden. Jeg ved godt jeg måske kunne have fået noget der var bedre, men sådan er det når følelser og sentimentalitet hersker. De skulle bare haves på et eller andet tidspunkt. Og har ikke fortrudt det overhovedet. Jeg vil helt sikkert gerne have haft en high-end forstærker til dem, men jeg er nødt til at gå lidt på kompromis. Både økonomisk men også mht. funktionalitet. Det sidste pga. anvendelsen i stuen herunder surround delen. Så inden for en overskuelig fremtid, skal Marantz SR6004 ind på hylden...men der er lige et tag og en stue der skal renoveres først. Dammit..skulle have købt lejlighed i stedet  Anyways - det luner med jeres kommentarer og er glad for at kunne bidrage lidt til forummet
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot set up! Smart lavet, det udtræk til pladespiller. Min svigerfar fik reddet sig en Tandberg spolebåndoptager, som ellers skulle smides ud. Den virker 100% og han hygger sig nu med sine gamle musik optagelser fra 60'erne, som blev gravet frem fra gemmerne. Ka' godt forstå du holder fast i din TEAC, nostalgien skal også plejes.
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
Flot set up! Smart lavet, det udtræk til pladespiller. Min svigerfar fik reddet sig en Tandberg spolebåndoptager, som ellers skulle smides ud. Den virker 100% og han hygger sig nu med sine gamle musik optagelser fra 60'erne, som blev gravet frem fra gemmerne. Ka' godt forstå du holder fast i din TEAC, nostalgien skal også plejes. |
|
|
Jo tak  Pladespiller udtrækket måtte jeg lave fordi der ikke rigtig var plads andre steder til den. Og frem skulle den. Den virker 100% da skinnerne er konstrueret til tunge servere. Ikke ligesom de billige skinner man kan få i køkkenforretninger. De kan iøvrigt købes her, hvis andre skulle være interesseret: http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6435_6436__________________
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, A3 dem har jeg også. Hvis du finder en god ny forstærker så hører jeg gerne om det.
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell A - En af mine favorit højtalere, forstår dog ikke helt at du ikke placerer dem helt op ad væggen, en af de få højtalere der er designet til dette. Samtidig tror jeg J har bedre af at komme længere væk fra væg hvis muligt.
mht en bedre forstærker har du ret, disse speakers fortjener en seriøs amp når dit budget er til det, behøver dog ikke kun være AR, mange andre også billigere typer kan bruges..
Et issue kan være bas skummet er mørnet, dette kan være svært at finde ud af da tilgængeligheden er svær til disse basser..
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskanten på bagsiden er grunden til at de netop ikke er designet til at stå op mod væggen, men præcis som her lidt ude. Det gældet i øvrigt også bassen som er rundstrålende.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
oh sorry
det må være den sidste model så, husker A, A2 var til væg placering..
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mikkel d Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Endelig fandt er nogle der også elsker Snell A. Jeg kunne simpelthen også godt tænke mig sådan et sæt AIIIèr. Jeg ved at denne model er lavet som AIII og AIIIi. Jeg har hørt et par som dine Jesper altå AIIIi, og det var en oplevelse...Men man høre jo så meget og mange myter omkring Snell i de sidste år HI-Fi klubben forhandlede dem. Jeg er interesseret i at høre fra nogle der har set/hørt begge modeller, og ved hvad forskellen er. Om der er forskel på enhederne og om "kvaliteten" er den samme. Jeg har hørt at Peter Snell udviklede AIII, men hvad med AIIIi????
Jeg håber at nogle af jer Snell drenge kan kaste lys og klarhed over disse ting.
Mvh
|
Til top |
|
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW - FLOT setup! Bliver motiveret til at finde et sæt Snell på standere som dine, til spisestuen  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev Snell´erne forkælet med en forsinket julegave  1 sæt Aragon Palladium mono effektblokke og 1 stk. Aragon pre-amp med separat strømforsyning. Lidt data på blokkene
Såå...600 watt/4 ohm i hver kanal.....DAMN de spiller godt. Lidt bedre billeder følger, da jeg skal have lavet reolen om...de er sq store sådan nogle blokke 
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud  "POWER CONSUMPTION: 1600-watts" stykket! Jeg håber det er peak forbrug eller bliver det en dyr fornøjelse. __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Det ser lækkert ud "POWER CONSUMPTION: 1600-watts" stykket! Jeg håber det er peak forbrug eller bliver det en dyr fornøjelse. |
|
|
Haha...det opdagede jeg også lige, da jeg fandt specs frem. Det har kørt siden i morges  Håber så sandelig det er peakforbrug....  Tak iøvrigt  __________________
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tillykke med sættet, jeg har en ven som også her et sæt palladium og en diy rør pre, de er super fede, har du prøvet at slå dem over i klasse A drift (1 x 100w), de lyder bedere i klasse A ifølge min ven, han bruger dem til at sæt JBL TI 250 LE.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|