Forfatter |
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Jeg ser tilfældigvis at min lille biostue er omtalt i denne tråd. Jeg vil derfor knytte nogen kommentarer dertil.
Min største begrænsning er rummets størrelse. Det fungerer dog glimrende når man kun er to derinde. Det er altså ikke beregnet til at imponere vennerne.
Jeg har ikke brugt megen energi på nogen umiddlbar wow-effekt m.h.t lækker indretning o.lign. - som en én sagde: "Det er sgu ikke kønt i dagslys".. (jeg giver ham ret). Men produkterne er efter min mening førsteklasses, og oplevelsen når lyset er slukket og det hele kører er dybt tilfredstillende. .
Jeg har dog stadig drømme, og de går på at få bygget en 1.sal med et dedikeret biorum. men det har nok lange udsigter...
|
|
|
kunne det ikke gøres for nogle lunde penge, at få det til at se godt ud ?
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Jeg fatter den ikke rigtigt. Hvorfor ialverden har han valgt klasse A og rør til lyden. Hvis han havde brugt icepower moduler kunne han have gemt hele lyddelen af vejen i et skab.
Jeg kan forestille mig det vil være et fantastisk sted at se en Bluray, men det kæmpelærred vil nok snarere fremhæve DVD og Laserdisk mediets mangler fremfor dets fordele.
|
|
|
det er nok fordi han har bygget det før icepower var opfundet
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
Hurin skrev:
Jeg fatter den ikke rigtigt. Hvorfor ialverden har han valgt klasse A og rør til lyden. Hvis han havde brugt icepower moduler kunne han have gemt hele lyddelen af vejen i et skab.
Jeg kan forestille mig det vil være et fantastisk sted at se en Bluray, men det kæmpelærred vil nok snarere fremhæve DVD og Laserdisk mediets mangler fremfor dets fordele.
|
|
|
det er nok fordi han har bygget det før icepower var opfundet |
|
|
Eller fordi rør lyder bedre
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kuno Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: http://monolith-
theater.net/
Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre filmlyd end det
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er 5kanal uden sub ' så er det nok mig der sætter på en af topposterne når det drager om lyden men jeg mangler lige et 3D projekter eller tv + en 3Dbluray så er det en anden stue før det kan blive bedre..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuno skrev:
Nice
|
|
|
Jeg svarer så det samme som hvér gang den biograf bliver fremhævet som et eksempel på det ypperste inden for hjemmebio: Det kan godt være det er noget af det _vildeste_, men det _ypperste_, det er det langtfra. Der er jo bare kylet ufattelige mængder af elektronik ind i et mere eller mindre tilfældigt rum. Jeg tør slet ikke tænke på hvad det grønne lys fra de forstærkere gør ved billedet . Når vi er oppe i den seriøse ende, så står rummet for MINDST 50% af ydelsen, både for billede og lyd. Jeg vil, helt seriøst, hellere have et top-notch rum, og for 100k udstyr, end Kipnis' setup. Brug 100k på rummet og 5-600k på udstyret, så vil jeg garantere at man kan få en væsentligt federe oplevelse end de 6 millioner dollars har givet ham. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: http://monolith- theater.net/ Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre filmlyd end det  |
|
|
Med risiko for at lyde som en mavesur uimponeret vestjyde, så tror jeg nu nok man kan gøre det væsentligt bedre end bare at stable nogle bif-højttalere ind i sin hjemmebio. Studielyd er efter min mening langt mere værd at stile efter, end bif-lyd. Og billedsiden - 200 tommer med en JVC HD100, det er decideret dumt.
Nej sådan noget her, det er hjemmebif når det sparker mås...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Med risiko for at lyde som en mavesur uimponeret vestjyde, så tror jeg nu nok man kan gøre det væsentligt bedre end bare
at stable nogle bif-højttalere ind i sin hjemmebio. Studielyd er efter min mening langt mere værd at stile efter, end bif-lyd. Og
billedsiden - 200 tommer med en JVC HD100, det er decideret dumt.
Nej sådan noget her, det er hjemmebif når det sparker mås...
 |
|
|
Hehe du skal nu ikke frygte at lyde som en mavesur jyde - jeg er bare ikke enig i din holdning  Jeg har endnu ikke oplevet
lyd så dynamisk, klar og uanstrengt som i biografer (givet at der er gjort noget ud af det i biografen selvfølgelig). Selv
topmodellerne hos M&K kom ikke nærheden af det jeg går og drømmer om.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jonas_h skrev:
Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: http://monolith- theater.net/ Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre filmlyd end det  |
|
|
Med risiko for at lyde som en mavesur uimponeret vestjyde, så tror jeg nu nok man kan gøre det væsentligt bedre end bare at stable nogle bif-højttalere ind i sin hjemmebio. Studielyd er efter min mening langt mere værd at stile efter, end bif-lyd. Og billedsiden - 200 tommer med en JVC HD100, det er decideret dumt.
Nej sådan noget her, det er hjemmebif når det sparker mås... 
|
|
|
Nu kører han så også med JVC HD750. Han har lavet en "update", det står øverst i højre hjørne. Det var så helt tilbage i 2008, så mon ikke han har opgraderet sidenhen igen. Men det gør det ikke meget bedre. Mener ikke der er meget mere knald på lampen i den. Det kunne være sjovt at se en Sony VW50 på 200" efter godt 3600 timer på pæren Så skal man sidde med nightvision kikkert 
|
Til top |
|
|