Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 18:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Absolut High-end Bio... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Jeg ser tilfældigvis at min lille biostue er omtalt i denne tråd. Jeg vil derfor knytte nogen kommentarer dertil.

Min største begrænsning er rummets størrelse. Det fungerer dog glimrende når man kun er to derinde. Det er altså ikke beregnet til at imponere vennerne.

Jeg har ikke brugt megen energi på nogen umiddlbar wow-effekt m.h.t lækker indretning o.lign. - som en én sagde: "Det er sgu ikke kønt i dagslys".. (jeg giver ham ret). Men produkterne er efter min mening førsteklasses, og oplevelsen når lyset er slukket og det hele kører er dybt tilfredstillende..

Jeg har dog stadig drømme, og de går på at få bygget en 1.sal med et dedikeret biorum. men det har nok lange udsigter...

kunne det ikke gøres for nogle lunde penge, at få det til at se godt ud ?

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

power watt skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Wof74IUmVx0

Jeg fatter den ikke rigtigt. Hvorfor ialverden har han valgt klasse A og rør til lyden. Hvis han havde brugt icepower moduler kunne han have gemt hele lyddelen af vejen i et skab.

Jeg kan forestille mig det vil være et fantastisk sted at se en Bluray, men det kæmpelærred vil nok snarere fremhæve DVD og Laserdisk mediets mangler fremfor dets fordele.

det er nok fordi han har bygget det før icepower var opfundet

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
Hurin skrev:

power watt skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Wof74IUmVx0

Jeg fatter den ikke rigtigt. Hvorfor ialverden har han valgt klasse A og rør til lyden. Hvis han havde brugt icepower moduler kunne han have gemt hele lyddelen af vejen i et skab.

Jeg kan forestille mig det vil være et fantastisk sted at se en Bluray, men det kæmpelærred vil nok snarere fremhæve DVD og Laserdisk mediets mangler fremfor dets fordele.

det er nok fordi han har bygget det før icepower var opfundet



Eller fordi rør lyder bedre
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
kuno
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
[QUOTE=power watt] http://www.youtube.com/watch?v=Wof74IUmVx0


det er denne, ik'

http://www.hometheaterdesignmag.com/208great/[/QUOTE]

Nice

Til top Vis kuno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuno
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: http://monolith-
theater.net/

Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre filmlyd end det
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

hvis det er 5kanal uden sub ' så er det nok mig der sætter på en af topposterne når det drager om lyden
men jeg mangler lige et 3D projekter eller tv + en 3Dbluray så er det en anden stue før det kan blive bedre..


__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

Nice

Jeg svarer så det samme som hvér gang den biograf bliver fremhævet som et eksempel på det ypperste inden for hjemmebio: Det kan godt være det er noget af det _vildeste_, men det _ypperste_, det er det langtfra. Der er jo bare kylet ufattelige mængder af elektronik ind i et mere eller mindre tilfældigt rum. Jeg tør slet ikke tænke på hvad det grønne lys fra de forstærkere gør ved billedet . Når vi er oppe i den seriøse ende, så står rummet for MINDST 50% af ydelsen, både for billede og lyd. Jeg vil, helt seriøst, hellere have et top-notch rum, og for 100k udstyr, end Kipnis' setup. Brug 100k på rummet og 5-600k på udstyret, så vil jeg garantere at man kan få en væsentligt federe oplevelse end de 6 millioner dollars har givet ham.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: http://monolith-
theater.net/

Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre filmlyd end det

Med risiko for at lyde som en mavesur uimponeret vestjyde, så tror jeg nu nok man kan gøre det væsentligt bedre end bare at stable nogle bif-højttalere ind i sin hjemmebio. Studielyd er efter min mening langt mere værd at stile efter, end bif-lyd. Og billedsiden - 200 tommer med en JVC HD100, det er decideret dumt.

Nej sådan noget her, det er hjemmebif når det sparker mås...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jonas_h skrev:
Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: theater.net/">http://monolith- theater.net/ Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre
filmlyd end det


Med risiko for at lyde som en mavesur uimponeret vestjyde, så tror jeg nu nok man kan gøre det væsentligt bedre end bare
at stable nogle bif-højttalere ind i sin hjemmebio. Studielyd er efter min mening langt mere værd at stile efter, end bif-lyd. Og
billedsiden - 200 tommer med en JVC HD100, det er decideret dumt.


Nej sådan noget her, det er hjemmebif når det sparker mås...


Hehe du skal nu ikke frygte at lyde som en mavesur jyde - jeg er bare ikke enig i din holdning Jeg har endnu ikke oplevet
lyd så dynamisk, klar og uanstrengt som i biografer (givet at der er gjort noget ud af det i biografen selvfølgelig). Selv
topmodellerne hos M&K kom ikke nærheden af det jeg går og drømmer om.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jonas_h skrev:
Snakker vi ultimativ hjemmebif, så skal denne da nævnes: http://monolith-
theater.net/

Brug evt. Google Translate til at læse lidt derinde. Tror ikke man får bedre filmlyd end det

Med risiko for at lyde som en mavesur uimponeret vestjyde, så tror jeg nu nok man kan gøre det væsentligt bedre end bare at stable nogle bif-højttalere ind i sin hjemmebio. Studielyd er efter min mening langt mere værd at stile efter, end bif-lyd. Og billedsiden - 200 tommer med en JVC HD100, det er decideret dumt.

Nej sådan noget her, det er hjemmebif når det sparker mås...

Nu kører han så også med JVC HD750. Han har lavet en "update", det står øverst i højre hjørne. Det var så helt tilbage i 2008, så mon ikke han har opgraderet sidenhen igen. Men det gør det ikke meget bedre. Mener ikke der er meget mere knald på lampen i den. Det kunne være sjovt at se en Sony VW50 på 200" efter godt 3600 timer på pæren  Så skal man sidde med nightvision kikkert

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes