Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 09:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit stereoanlæg (nye billeder s. 3) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 23 December 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Super lækkert set-up

Kan dog læse ovenfor at din V II dac omtrent kan konkurrere med din vinyl afspiller. Jeg tror du kan opnå en stor forbedring vil at kaste flere penge efter en dac næste gang du bliver ramt af opgraderingsbacilling  Jeg kører selv med streaming, dog via squeebox og med servafspilning. 



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 23 December 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
kunne du give et par ord om din Musical Fidelity V-Dac II?

finder den nemlig ret spændene og jeg skal bruge faktisk alle indgange på den så gerne lidt om dem alle hvis du har prøvet
dem?

MvH LAC


Ja. Det kan du tro jeg vil. Det her er nyt land for mig, men jeg skal prøve efter bedste evne. Åndeløs overraskende
fremragende god. Jeg kan klart anbefale den. Men du kan kun bruge toslink eller coax indgangen..ikke begge på en
gang...det er enten eller.. Og jeg har prøvet toslink med et 5 m kabel. Fremragende lyd, men diskanten bliver en ganske lille
smule unuanceret og presset, men lyden er absolut mere end acceptabelt. Men om det kun er på pc baseret audio og ikke via en cd-afspiller må jeg være dig svar skyldig. Coax har jeg ikke prøvet. Det er USB indgangen du skal
bruge når det er pc og det er her dac`en brillere. Jeg har rigtigt svært ved at høre forskel på den og min Ayre CD. Dog stadig lidt til Ayres
fordel, men det er meget meget tæt løb. Hvis jeg ikke vidste hvad det var der spillede ville jeg have svært ved at høre
forskellen. Det er ægte highend for 2000 kr. Meget chokerende. Jeg har fået den største respekt for pc baseret audio. Jeg
nyder setuppet hver dag. Jeg har lidt planer om opgradering af strømforsyningen til en Musical Fidelity V PSU II, samt et USB
kabel fra Furutech...GT2.....dette kunne rykke en smule mere....er i det mindste lidt mere hifi rigtigt....tja...nu må jeg se.

Ellers vil valget for dig måske være Musical Fidelitys M1 dac.....det er mere en rigtig dac...med flere indgange...balanceret
m.m. og den skulle også være med asynkron USB....og det er jo vigtigt....Håber du kan bruge dette til inspiration ?   
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 23 December 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Super lækkert set-up


Kan dog læse ovenfor at din V II dac omtrent kan konkurrere med din vinyl afspiller. Jeg tror du kan opnå en stor forbedring
vil at kaste flere penge efter en dac næste gang du bliver ramt af opgraderingsbacilling  Jeg kører selv med streaming, dog
via squeebox og med servafspilning. 



Tak. Vinylen overlever. Den er stadig bedst. Men det andet her er sgu chokerende godt. Har lidt flere planer som ovenfor
beskrevet. Plus en masse betjeningsmæssige tiltag der er spændende. Der er selvfølgelig også Logitech Touch og en NAS
server. Alt er under overvejelse. Men jeg er kun lige begyndt.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 28 December 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

hej MGTF

super lækkert setup du har dig :-) man bliver lidt misundelig

Jeg er selv (Lidt) på udkig efter nogle martin logan højttalere. har dog ikke helt haft tid endnu til at komme ud og lytte på
nogen... men kunne godt tænke mig at høre lidt om dine oplevelser med martin logan. Er de svære at stille op og få til at spille
i rummet - og hvordan varierer lyden når man bevæger sig eller ikke sidder direkte i sweet spot?

mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 28 December 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
hej MGTF

super lækkert setup du har dig :-) man bliver lidt misundelig

Jeg er selv (Lidt) på udkig efter nogle martin logan højttalere. har dog ikke helt haft tid endnu til at komme ud og lytte på
nogen... men kunne godt tænke mig at høre lidt om dine oplevelser med martin logan. Er de svære at stille op og få til at spille
i rummet - og hvordan varierer lyden når man bevæger sig eller ikke sidder direkte i sweet spot?

mvh
Bonde

Tak for roserne.

Nej de er ikke svære at stille op og de er ligesom alle andre typer højtalere. Vær ikke bange eller nervøs. Vær omhyggelig og følg manualen. Den eneste anke de har er at lyden forsvinder lidt når dine ører er over højden på panelet (når man står op), men det ligger fysisk i princippet. De spreder ikke opad og nedad, men det er en fordel (ingen indflydelse fra loft og gulv). Men dette er ikke et problem på de store modeller, da de er høje. Lyden varierer ikke mere end andre mht sweetspot. Dertil lægges en vidunderlig luft, naturlighed og sprødhed som ingen andre. Jeg har også et andet sæt, Martin Logan Vista, som er en del af min surroundopsætning og de står ikke tilbage for noget som helst.

 

 

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 28 December 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  


Det lyder godt:) var lidt nervøs for om de ville opføre sig som "almindelige" højttalere. Det er jo et lidt andet princip. Og hvad
man kan læse rundt omkring på nettet er der delte meninger om måden højttalerne fra Martin logan performer. Men sådan er
det vel altid - folk har deres forskellige meninger...

Hvor meget har du egentlig gjort ud af at absorbere bag panelerne? Designet på HT'erne, gør vel at lyden spredes lige meget
frem og bag? Kan det ikke give lidt komplikationer med efterklangen?

Jeg lytter meget off- sweet spot da jeg ofte sidder og arbejder ved stuebordet. så vil helst have at lyden ikke mudrer
fuldstændig, men at man stadig har den gode sprøde, luftige lyd:)

Jeg har kigget lidt på martin logan electro motion ESL højttalerne. Det er vist deres mindste og nyeste elektrostat højttaler.
Tænker at det måske vil være et fint sted at starte, men skal selvfølgelig lige ud og høre dem først. Skal bare lige ind i det nye
år:) Disse HT'er, er dog ikke en hybrid som dine, så ved ikke helt hvor meget power forstærkeren skal kunne levere - men det
må en lille demo vel kunne vise

men tak for svarene indtil videre - Godt nytår
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 28 December 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Der er altid forskellige meninger, men sådan er det jo. Man kan ikke få alt. Jeg har ikke gjort noget ud af absorberingen bag til endnu....det kommer måske, men da panelet er buet vil du ikke få reflektionerne retur i panet, men de vil blot sprede sig ud i rummet og give fornemmelsen af rummelighed....men der står så meget godt i manualen...at den bare skal læses...den er meget udførlig og du kan downloade den via Martin Logans hjemmeside. Der er også en fin henvisning til Quads Peter Walker.

Højtaleren mudre ikke ved off sweetspot, men udenfor højtalerens spredningsområde fornemmes de blot at have lidt mindre output, det er alt. Det genere ikke for der lytter du ikke seriøst alligevel. Jeg går tit og laver mad og jeg har mine Martin Logan Vista højtalere stående inde i min stue og jeg kan stadig høre dem for fuld ublæsning.

PS: Du kan også gå på You-Tube og søg Martin Logan. Der er "live" opsætning af højtalerne. Meget interessant.

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 28 December 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  


Hvis det er alt hvad man fornemmer når man ikke befinder sig i sweet-spot, så er det da til at leve med. Det er jo ikke meget
anderledes end hvad der opleves med traditionelle højtalere. Men tror da lige jeg vil bruge et par dage på at kigge de ting
igennem du har nævnt. Bare lige for at danne mig et fornuftigt overblik :-) Og så må jeg vist hellere komme langs og få lyttet
lidt på nogle Martin Logan

Men i hvert fald, tak for svarene. Rart med lidt info fra en der er kendt med produktet.

Go aften

mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 29 December 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Super fedt setup!

Jeg har også kigget lidt på V-Dac II. Jeg skal bruge den mellem forstærker/receiver og min Laptop i stuen. Hvordan er det med strøm mellem Forstærker og Laptop? Jeg har engang hørt, at strømmen i analoge kabler kan ødelægge en forstærker/receiver pga. spændingsforskelle. Er det samme gældende med USB? Grunden til, at jeg spørger, er den ikke skal bruges med en fast tilsluttet computer, men derimod flere forskellige bærbare.

På forhånd tak

Godt nytår
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 29 December 2011 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Det, at man forbinder en pc med en forstærker med et analogt kabel, gør at der er en masse højfrekvent støj, som let kan brænde en forstærker af. Derfor er en digital forbindelse det bedste via en separat dac.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 29 December 2011 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

El Dueño skrev:
Super fedt setup!

Jeg har også kigget lidt på V-Dac II. Jeg skal bruge den mellem forstærker/receiver og min Laptop i stuen. Hvordan er det med strøm mellem Forstærker og Laptop? Jeg har engang hørt, at strømmen i analoge kabler kan ødelægge en forstærker/receiver pga. spændingsforskelle. Er det samme gældende med USB? Grunden til, at jeg spørger, er den ikke skal bruges med en fast tilsluttet computer, men derimod flere forskellige bærbare.

På forhånd tak

Godt nytår

Hvis ikke din PC og forstærker er galvanisk adskilt kan der forekomme visse problemer med en afbrændt forstærker, hvis du hiver analog stikket. Det er vist noget med en størrre forskel i stelpotentialet. V-Dac II er galvanisk adskilt også på USB, V-link er også galvanisk adskilt og jeg tror faktisk alle USB dimser til hifi-lyd er galvaniske adskilte. Det har producenterne set. Ellers spørg hos forhandleren. Håber du kan bruge det ?

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 29 December 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:

El Dueño skrev:
Super fedt setup!

Jeg har også kigget lidt på V-Dac II. Jeg skal bruge den mellem forstærker/receiver og min Laptop i stuen. Hvordan er det med strøm mellem Forstærker og Laptop? Jeg har engang hørt, at strømmen i analoge kabler kan ødelægge en forstærker/receiver pga. spændingsforskelle. Er det samme gældende med USB? Grunden til, at jeg spørger, er den ikke skal bruges med en fast tilsluttet computer, men derimod flere forskellige bærbare.

På forhånd tak

Godt nytår

Hvis ikke din PC og forstærker er galvanisk adskilt kan der forekomme visse problemer med en afbrændt forstærker, hvis du hiver analog stikket. Det er vist noget med en størrre forskel i stelpotentialet. V-Dac II er galvanisk adskilt også på USB, V-link er også galvanisk adskilt og jeg tror faktisk alle USB dimser til hifi-lyd er galvaniske adskilte. Det har producenterne set. Ellers spørg hos forhandleren. Håber du kan bruge det ?



Mange tak :) Det var lige det jeg manglende.. Skal nemlig bruge den til to forskellige laptops og var bange for at ødelægge min forstærker, når jeg skiftede med USB mellem de to computere. Men det ser ud til, at det går :) Glæder mig til at prøve DAC'en!
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Lidt opdatering: Nyt lækkert tykt helduldent gulvtæppe, diffusore på bagvæggen og 2 basstraps i hjørnerne. Det har givet mig
et mere tight lydbillede med god 3-dimentionalitet og godt styr på mellembassen, der var lidt for markant. Højtalerne er også
tiltet lidt frem, hvilket bevirkede, at transienter er blevet mere tydelige. Desuden er mit gamle Sonorous hifirack er kommet til
ære og værdighed igen, idet jeg manglede lidt plads. Effektforstærkeren er kommet op på en hylde der er afkoblet med Holfi
fødder både mellem gulv og hylde og mellem hylde og forstærker. Desuden har jeg fået en ældre bedaget Thomson DVD
afspiller op at køre med toslink forbindelse til min Musical Fidelity V- Dac II. Hrmmm.....absolut brugbar lyd. Alle netkabler er nu
skiftet til Supra.




Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Sikke et dejligt rum at høre musik i. Det lyder som regel godt med skråvægge, men hvis man må spørge? Hvorfor ligger dine kabler på små træklodser?

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 17 Februar 2012 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Sikke et dejligt rum at høre musik i. Det lyder som regel godt med skråvægge, men hvis man må spørge? Hvorfor ligger dine kabler på små træklodser?

      carsten

Ja, det lyder nu ganske godt, men der har været lidt problemer med bassen i hjørnerne. Der har været lidt vel rigelig forstærkning omkring 150 - 500 hz. Derfor de 2 bastraps, som virker utroligt godt og højtalerne er nu flyttet lidt tættere sammen, dvs. længere væk fra hjørnerne. De små klodser er myrtle blocks fra Ayre Acoustics (Myrtle er en speciel træsort der har fjedrende virkning), som afkobler kablerne fra gulvet. De er nemlig ligeså stive som en sømands.....de kan rasle i særlige tilfælde. De gør de ikke nu.

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
anders br
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 17 Februar 2012 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

du skriver at du ripper dine cder i AIFF format i itunes, er det bedre end apple lossless?

__________________
Mvh Anders
Til top Vis anders br's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders br Besøg anders br's Websted
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 17 Februar 2012 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

anders br skrev:
du skriver at du ripper dine cder i AIFF format i itunes, er det bedre end apple lossless?


Kompliceret spørgsmål.

Det korte svar: ja.....men.....AIFF svarer til WAV, begge er ukomprimeret og apple lossless svarer til FLAC og er komprimeret
og fylder filerne ca. halvdelen. Slutresultatet skulle gerne blive det samme, Jeg foretrækker ukomprimeret, men jeg er også
gammeldags. Der er en minimal forskel, men jeg tror ikke jeg ville kunne fortælle hvad der var hvad, hvis det var en blindtest.
Men hvis du kører MAC bør du bruge deres formatudgaver og i windows deres udgaver. Ingen af dem er bedre end de andres,
men styresystemet afgør hvad der er bedst. Kan du bruge det ?
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:
anders br skrev:
du skriver at du ripper dine cder i AIFF format i itunes, er det bedre end apple lossless?


Kompliceret spørgsmål.

Det korte svar: ja.....men.....AIFF svarer til WAV, begge er ukomprimeret og apple lossless svarer til FLAC og er komprimeret
og fylder filerne ca. halvdelen. Slutresultatet skulle gerne blive det samme, Jeg foretrækker ukomprimeret, men jeg er også
gammeldags. Der er en minimal forskel, men jeg tror ikke jeg ville kunne fortælle hvad der var hvad, hvis det var en blindtest.
Men hvis du kører MAC bør du bruge deres formatudgaver og i windows deres udgaver. Ingen af dem er bedre end de andres,
men styresystemet afgør hvad der er bedst. Kan du bruge det ?
Der burde ikke være nogen forskel på flac, wav, lossless, m4p, aiff osv. Det
er forskelllen de er pakket på, feks. lossless og flac som iøvrigt kan indeholde data der viser kunstner, title hvilket wav ikke kan! Blir pakket ud under
afspilningen hvilket gør de ikke fylder så meget.
Jeg kan altså IKKE høre forskel og tvivler seriøst på der er nogen der kan :-)
Ret mig hvis jeg er helt galt på den.... :-)
Mvh Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen
 
anders br
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

jeg kører med windows.. Hvad siger du der er bedst der?

Har du arbejdet i at bruge andre afspilningsprogrammer end itunes? Jeg kunne godt tænke mig at købe musik der er rippet i
højere khz.. Har du erfaring med det?

__________________
Mvh Anders
Til top Vis anders br's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders br Besøg anders br's Websted
 
thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

anders br skrev:
jeg kører med windows.. Hvad siger du der er bedst der?

Har du arbejdet i at bruge andre afspilningsprogrammer end itunes? Jeg kunne godt tænke mig at købe musik der er rippet i
højere khz.. Har du erfaring med det?
Ved ikke hvem du spørger, men jeg har for nylig rodet med hd musik, og der er virkelig forskel,
alting er mere detaljeret, mere sort, og bare luftigt. Du kan købe 24/96 musik på bla Bluecoastrekords.com ;-)
Mht iTunes er det ikke det bedste og desudener du låst til 16/44khz da iTunes ikke understøtter hd filer :-(
Thomas

Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes