Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
Sendt: 11 September 2013 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
Hej skal til at skifte transistorer på min akai gx630d men hvad er bedst at aflodde med, sugetråd som jeg iøvrigt aldrig har prøvet eller elektrisk
tinsuger som jeg kan låne...faktisk bare en loddekolbe med sugepumpe i men er den for voldsom ? jeg mener kan den hive printbaner af ?
Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
Sendt: 17 September 2013 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
Sugetråd er udemærket på enkeltsidet print, er det et dobbeltsidet print med gennempletteringer skal det suges ud. Bemærk at pertinax (kendes på
den brune farve) print ikke tåler så meget varme før kobberet løsner sig. Når man bruger sugeren kan det være en ide at tilføre lidt ekstra tin inden
man suger hvis der er meget tin på loddeøen.
Bruger siden: 14 Maj 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
Sendt: 17 September 2013 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
Klip transistor benene forsigtigt over, fjern ben resterne med en pincet, sug rent med sugetråd eller tinsuger, altid godt med lidt frisk tin inden brug af sugetråd eller tinsuger.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum