Emne: Hvad skal jeg vælge? (TV) ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
starchild Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg er, som I nok kan se helt ny her inde, men faldt lige over dette forum i min søgen på et godt tv til min nye lejlighed, og spørger nu om jeres mening.
Jeg skal ha' mig et fladskærms tv, plasma eller LCD - allerede her er jeg i tvivl.
Jeg kommer til at sidde 3-4 meter fra fjernsynet, hvor stort skal det være og skal det være plasma eller LCD - gerne HD ready da jeg ønsker at bruge det til f.eks PS3 på et senere tidspunkt. Jeg er totalt lost.
Prisen ligger pt. på max 7-8.000 kr, gerne billigere.
Kom med jeres forslag, og begrundelse 
Christoffer
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes alt fra 37"-50" kan gå... Hvis du spørger mig personligt, så skal det være 50" på den afstand!  Men nu er det lidt svært at finde nogle tv der holder sig indenfor budgettet, så derfor ville end 42" nok ikke være helt af vejen. Det er også det jeg har herhjemme...  Til de penge burde det være muligt at hive et Panasonic PX70 hjem, mener Cinemagic har dem hjemme til lidt over 8000 inkl. fragt. Det mener jeg er det bedste køb du kan gøre lige pt, hvis ikke du vil spare lidt mere sammen!  ang. LCD vs. Plasma, så mener jeg plasma er LCD klar overlegen... Havde en ven med ude og kigge, ham mente LCD var det eneste rigtige - han havde bare aldrig kigget på fladskærme. Vi nåede kun igennem 2 butikker, og så var han 100 % på at han ville have plasma!  Med venlig hilsen __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt jeg sidder med ca. samme afstand til mit, og jeg synes 32" er ALT rigeligt, egentlig synes jeg 26" sagtens kan gå, men 32" er helt fint, hvis det bliver større så synes jeg sgu det bliver for meget af det gode.. Men det viser vel også bare hvor stor forskel der er på folks præferencer..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
| Det er sjovt jeg sidder med ca. samme afstand til mit, og jeg synes 32" er ALT rigeligt, egentlig synes jeg 26" sagtens kan gå, men 32" er helt fint, hvis det bliver større så synes jeg sgu det bliver for meget af det gode.. Men det viser vel også bare hvor stor forskel der er på folks præferencer.. |
|
|
Et seriøst fladskærms tv er faktisk blevet en hybrid mellem et tv og en biograf ! Hvis antennesignalet, og møbleringen ellers kan bære det, så er 3m afstand = 50" !
Hvis ikke fra dag 1, - så ca fra max 3. uge.
TRO MIG ! !
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde jeg en afstand på 3-4 meter, kunne intet under 40" på nogen måder gør mig tilfreds. 3 meter var jeg hoppet på 42" - 4 meter var det blevet en 50".
Men det smag og behag. Hvis man kommer fra et lille TV, skal man lige vænne sig til størrelsen. Og det er KUN et spørgsmål om tilvænning...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
| Det er sjovt jeg sidder med ca. samme afstand til mit, og jeg synes 32" er ALT rigeligt, egentlig synes jeg 26" sagtens kan gå, men 32" er helt fint, hvis det bliver større så synes jeg sgu det bliver for meget af det gode.. Men det viser vel også bare hvor stor forskel der er på folks præferencer.. |
|
|
Et seriøst fladskærms tv er faktisk blevet en hybrid mellem et tv og en biograf ! Hvis antennesignalet, og møbleringen ellers kan bære det, så er 3m afstand = 50" !
TRO MIG ! ! |
|
|
Hvordan kan du generalisere sådan? Nu har jeg haft fladskærm i 2 år, den første var en 26" og den nye er 32", så det vil sige der snart er gået 104 uger, og jeg har da på intet tidspunkt haft behov for et 50".. Jeg vil endda gå så langt som at sige at jeg aldrig vil have et 50" inden for døren, jeg synes det er ALT for stort både at se tv på og kigge på generelt, og så er det sgu ikke fjernsynet jeg indretter min stue efter.. Så indse at der er forskellige behov, ikke alle er lige kæmpebilledsfikseret..  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
TRO MIG ! !
|
|
|
Hvordan kan du generalisere sådan? Nu har jeg haft fladskærm i 2 år, den første var en 26" og den nye er 32", så det vil sige der snart er gået 104 uger, og jeg har da på intet tidspunkt haft behov for et 50".. Jeg vil endda gå så langt som at sige at jeg aldrig vil have et 50" inden for døren, jeg synes det er ALT for stort både at se tv på og kigge på generelt, og så er det sgu ikke fjernsynet jeg indretter min stue efter.. Så indse at der er forskellige behov, ikke alle er lige kæmpebilledsfikseret..
|
|
|
Du er så den ene undtagelse der bekræfter reglen. .
I fora som dette "TV/Projektion", har brugeren typisk en vinkling på TV, - der i den grad også omfatter film. Og hvis du har noget, der bare ligner en filmisk oplevelse af feks "Ringenes Herre" på et 26", - så siger jeg tillykke !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
TRO MIG ! !
|
|
|
Hvordan kan du generalisere sådan? Nu har jeg haft fladskærm i 2 år, den første var en 26" og den nye er 32", så det vil sige der snart er gået 104 uger, og jeg har da på intet tidspunkt haft behov for et 50".. Jeg vil endda gå så langt som at sige at jeg aldrig vil have et 50" inden for døren, jeg synes det er ALT for stort både at se tv på og kigge på generelt, og så er det sgu ikke fjernsynet jeg indretter min stue efter.. Så indse at der er forskellige behov, ikke alle er lige kæmpebilledsfikseret..
|
|
|
I fora som dette "TV/Projektion", har brugeren typisk en vinkling på TV, - der i den grad også omfatter film. Og hvis du har noget, der bare ligner en filmisk oplevelse af feks "Ringenes Herre" på et 26", - så siger jeg tillykke ! |
|
|
Jeg påstår på intet tidspunkt at opnå filmisk oplevelse eller hvad du kalder det, og trådstarter spørger heller ikke specifikt efter et kæmpe tv til hans dvd-aftener, han nævner sågar intet om at det skal indgå i en hjemmebiograf, han siger blot at han skal flytte i lejlighed og har brug for et tv, og at han måske senere vil supplere med en PS3, altså intet om at han skal opnå biografoplevelse, filmisk stemning eller noget som helst andet, han skal bare have et tv til at se tv på, ligesom 80% den danske befolkning.. Jeg tror at du agerer lidt ud fra dine egne ønsker og hvad du synes og det er også fint, så længe du bare ikke generaliserer.. Og jeg tror hvis du blæser det op på den almene befolkning at du finder flere der deler min holdning, endda et overvejende flertal.. Og hvordan definerer du en seriøs fladskærm? Er seriøs fladskærm = stor fladskærm? Jeg synes da min fladskærm er temmelig "seriøs" hvis man tolker seriøs, som værende af en god kvalitet.. Den har både DVB-C og T tuner, nem navigation, masser af ind- og udgange, fin billedkvalitet og så har den ikke kostet mere end 8 tusind, så alt i alt synes jeg da at mit tv er "seriøst" uden at være en hybrid i mellem et tv og en biograf.. Min pointe er bare at det gælder om at forholde sig til hvad trådstarter efterspørger hverken mere eller mindre, og der er det min påstand at du "pådutter" ham dine egne ønsker og ikke forholder dig objektivt til hans emne.. Sådan lidt groft sagt, det skal ikke lyde for dømmende eller bedrevidende..  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
TRO MIG ! !
|
|
|
|
|
|
I fora som dette "TV/Projektion", har brugeren typisk en vinkling på TV, - der i den grad også omfatter film. Og hvis du har noget, der bare ligner en filmisk oplevelse af feks "Ringenes Herre" på et 26", - så siger jeg tillykke !
|
|
|
Jeg påstår på intet tidspunkt at opnå filmisk oplevelse eller hvad du kalder det, og trådstarter spørger heller ikke specifikt efter et kæmpe tv til hans dvd-aftener, han nævner sågar intet om at det skal indgå i en hjemmebiograf, han siger blot at han skal flytte i lejlighed og har brug for et tv, og at han måske senere vil supplere med en PS3, altså intet om at han skal opnå biografoplevelse, filmisk stemning eller noget som helst andet, han skal bare have et tv til at se tv på, ligesom 80% den danske befolkning.. Jeg tror at du agerer lidt ud fra dine egne ønsker og hvad du synes og det er også fint, så længe du bare ikke generaliserer.. Og jeg tror hvis du blæser det op på den almene befolkning at du finder flere der deler min holdning, endda et overvejende flertal..
Og hvordan definerer du en seriøs fladskærm? Er seriøs fladskærm = stor fladskærm? Jeg synes da min fladskærm er temmelig "seriøs" hvis man tolker seriøs, som værende af en god kvalitet.. Den har både DVB-C og T tuner, nem navigation, masser af ind- og udgange, fin billedkvalitet og så har den ikke kostet mere end 8 tusind, så alt i alt synes jeg da at mit tv er "seriøst" uden at være en hybrid i mellem et tv og en biograf..
Min pointe er bare at det gælder om at forholde sig til hvad trådstarter efterspørger hverken mere eller mindre, og der er det min påstand at du "pådutter" ham dine egne ønsker og ikke forholder dig objektivt til hans emne.. Sådan lidt groft sagt, det skal ikke lyde for dømmende eller bedrevidende..
|
|
|
Jeg forholder mig til tendensen blandt brugere i dette forum . Og de ser altså typisk meget film ! Og film er nu en gang bedst på store skærme . Det er muligt at Hr og Fru Flæskesteg og 80% af "Vild med Dans" seerne har et andet behov . .
En seriøs fladskærm,er i mine øjne et produkt der viser et godt billede, - helst så tæt på kildematerialet som muligt.Brugerflade, og features som DVB-C tuner er i den sammenhæng lidt ligegyldig.
Jeg vover den påstand,at de facto størrelsen på TV i Danske hjem er 42" plus inden for 10 år ?Slangen i paradiset bliver de voldkomprimerede digitale antenne signaler . .
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit forslag til dig,spar noget mere op til et Panasonic TH 42PX80E du vil ikke fortryd det,har selv haft et px70,har nu px80,der er klar forskel på disse to,det vil jeg gøre. __________________ Mit HiFi Bio
|
| Til top |
|
| |
starchild Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for de mange råd jeg har fået her inde, og kan nu fortælle det blev til et Panasonic TH-42PX80 efter jeg også har fået mange anbefalinger fra kollegaer - så nu venter jeg spændt på posten imorgen :)
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
lennon skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
TRO MIG ! !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg påstår på intet tidspunkt at opnå filmisk oplevelse eller hvad du kalder det, og trådstarter spørger heller ikke specifikt efter et kæmpe tv til hans dvd-aftener, han nævner sågar intet om at det skal indgå i en hjemmebiograf, han siger blot at han skal flytte i lejlighed og har brug for et tv, og at han måske senere vil supplere med en PS3, altså intet om at han skal opnå biografoplevelse, filmisk stemning eller noget som helst andet, han skal bare have et tv til at se tv på, ligesom 80% den danske befolkning.. Jeg tror at du agerer lidt ud fra dine egne ønsker og hvad du synes og det er også fint, så længe du bare ikke generaliserer.. Og jeg tror hvis du blæser det op på den almene befolkning at du finder flere der deler min holdning, endda et overvejende flertal..
Og hvordan definerer du en seriøs fladskærm? Er seriøs fladskærm = stor fladskærm? Jeg synes da min fladskærm er temmelig "seriøs" hvis man tolker seriøs, som værende af en god kvalitet.. Den har både DVB-C og T tuner, nem navigation, masser af ind- og udgange, fin billedkvalitet og så har den ikke kostet mere end 8 tusind, så alt i alt synes jeg da at mit tv er "seriøst" uden at være en hybrid i mellem et tv og en biograf..
Min pointe er bare at det gælder om at forholde sig til hvad trådstarter efterspørger hverken mere eller mindre, og der er det min påstand at du "pådutter" ham dine egne ønsker og ikke forholder dig objektivt til hans emne.. Sådan lidt groft sagt, det skal ikke lyde for dømmende eller bedrevidende..
|
|
|
Jeg forholder mig til tendensen blandt brugere i dette forum . Og de ser altså typisk meget film ! Og film er nu en gang bedst på store skærme . Det er muligt at Hr og Fru Flæskesteg og 80% af "Vild med Dans" seerne har et andet behov . .
En seriøs fladskærm,er i mine øjne et produkt der viser et godt billede, - helst så tæt på kildematerialet som muligt.Brugerflade, og features som DVB-C tuner er i den sammenhæng lidt ligegyldig.
Jeg vover den påstand,at de facto størrelsen på TV i Danske hjem er 42" plus inden for 10 år ?Slangen i paradiset bliver de voldkomprimerede digitale antenne signaler . . |
|
|
Agree to disagree.. Hvis du spoerger herinde, saa jo, saa er 42" sikkert standard, men tror nu nok at den generelle dansker vil vaere tilfreds med 32"... Og nu er der jo ogsaa ofte en anden part i husholdningen der har noget at sige. De fleste kvinder jeg snakker med, har den mening at elekronik helst skal fylde saa lidt som muligt... og der passer et 42" altsaa ikke ind. men det er self. bare MIN paastand :D
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|