Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ready nas duo til Sqeezebox`n (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er pt ved at overfører mine filer fra min gamle harddisk til min netop nyindkøbte Ready nas duo, et større projekt som nok kommer til at tage nogle dage... er der virkelig ikke en hurtigere måde at gøre den slags på end via USB?

Hm aner ikke om dette indlæg skulle postes et et it forum i stedet for, men nu prøver jeg lige at se om der skulle være nogle kloge hoveder herinde først, det plejer der jo at være, så med mindre jeg er helt galt på den med min post, bedes admin mig have undskyld!

Jeg har ladet mig fortælle at det via ready nas duo kan lade sig gøre, at streame sine filer, over nettet, på en eller anden måde, til sin pc feks i sommerhusert, men helt ærligt... hvordan gør jeg det og er det i det hele taget muligt ?

- Det er første gang jeg roder med den slags netværksting, så jeg er lidt på herrens mark

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

USB er det hurtigste hvis det er usb 2.0(high speed)

Ang. streaming over internettet, så er det da muligt, men afhængig af internetforbindelsen og hvilken type filer der skal streames så kan der blive et problem med hastigheden, ved mp3 streaming vil der formentlig ikke være nogen problemer.

Det vil kræve en port forwarding - dette opsættes i din router (jeg antager at du anvender en router med indbygget firewall) læs mere her: http://www.readynas.com/forum/faq.php#How_can_I_setup_port-f orwarding_to_the_ReadyNAS%3F

Det vil sikkerhedsmæsigt være godt hvis der kun accepteres indkomne forbindelser fra en kendt ip adresse eller alternativt at der logges med brugernavn adgangskode på en eller anden måde.

Bemærk at medmindre du har fast IP så kan denne ændre sig med jævne mellemrum.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
Jeg ved ikke om dette kan være til nogen hjælp? http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=16557 &p=101592&hilit=firefly+java#p101592

Undskyld jeg først svarer nu, men har haft travlt med "skidtet". men mange tak for dit svar *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes