Mange tak for de pludselig mange interessante svar. Det er en stor hjælp og varmer jo næsten lige så meget som en
gammel rørforstærker.
Lexicon RT-30 virker bestemt interessant, men efter at have læst en del om den diverse steder på nettet har jeg fået det
indtryk at den er prissat betydeligt over hvad den burde og at Oppo giver voldsomt meget mere for pengene. Er du af en
anden opfattelse, Winter?
Panos, Jeg har søgt efter den tråd du refererer til, men endnu uden videre held. Jeg er dog gennem søgningen stødt på en
hel del positive kommentarer om Marantz SACD 15, så hvis nu Pearl Lite skulle vise sig endog lige at være et hak eller to
bedre på et eller flere punkter, så er den bestemt stadig med i mine overvejelser.
alrmad, den Sony afspiller du nævner har jeg godt haft kig på igennem længere tid, omend jeg ikke har skrevet den på
listen ovenfor, og i kombination med en Nuforce modifikation af Oppo så kunne det bestemt godt være en spændende
mulighed. Jeg har allerede læst en del om Nuforce's modifikation, og mine primære bekymringer går blot i retning af besvær
(bl.a. med told og moms) i forhold til forsendelse frem og tilbage over Atlanten, samt prisforskel i forb. med at købe Oppo i
Europa... Hvis du selv har været igennem møllen eller kender nogen der har, så kunne man måske til at fortælle lidt om
hvordan det foregik og hvad den samlede pris endte på?
hrmand, jeg finder det meget interessant at du betegner Sony SCD 1 som noget af det ypperste inden for SACD. Mener du
dermed også at det er et godt tilbud jeg har set som giver "mere for pengene" (meget subjektivt, naturligvis, men med en
begrundet forklaring tilknyttet kunne det være interessant at høre din mening om det) end de øvrige der har været nævnt i
denne tråd? I denne omgang er det udelukkende HDCD og SACD der interesserer mig - kunne der komme DVD Audio med
oven i købet ville det da bare være dejligt, men selvom jeg sagtens kan nyde at se en film en gang om måneden (om
overhovedet så ofte) så er jeg ikke den store film-entusiast og kan faktisk slet ikke huske hvornår jeg sidst så tv, og
multikanalhalløj er jeg helst fri for i hjemmet.
Razzer, kunne man få dig til at oplyse hvor og hvornår du købte din Cary afspiller, og hvor meget du gav for den? Det lader
til at der kun findes en forhandler af Cary i hele Spanien, og det ligger langt væk herfra hvor jeg bor, så jeg kunne måske
godt finde på at købe den i Danmark, såfremt valget skulle falde på netop den.
Jeg er ikke interesseret i bare at købe et eller andet mere eller mindre tilfældigt, der bare kan spille de ønskede formater
indtil jeg finder noget bedre - så venter jeg hellere lidt længere indtil jeg kan købe noget som jeg ved jeg kan leve med i
flere år frem. Det setup jeg har lige nu er (indrømmet MEGET!) langt fra det bedste man kan få, men jeg satser nu alligevel
på at beholde det nogle år endnu (det næste jeg udskifter bliver nok højtalerne, selvom jeg tror det bliver vanskeligt at finde
nogle der spreder og gengiver specielt stemmer og akustiske instrumenter ligeså godt som dem jeg har samtidig med at
give den ekstra naturlige bas jeg er ude efter, uden at prisen bliver aldeles astronomisk), så lige nu ser jeg bare
mulighederne an for at tilføje anlægget den ekstra funktionalitet også at kunne afspille i hvert fald SACD og, som sagt, helst
også HDCD. Jeg har nogle rigtig lækre HDCD skiver fra Reference Recordings, og selvom jeg virkelig nyder dem som de er,
så kan det alligevel godt pine mig lidt at vide at der nok er en del mere at hente med en HDCD afspiller, og det samme gør
sig gældende med nogle af mine SACD indspilninger som bl.a. inkluderer nogle Mozart symfonier opført af Scottish Chamber
Orchestra dirigeret af Sir Charles Mackerras udgivet af Linn. Selvom det er en nydelse hver gang jeg sætter disse skiver på,
så kan jeg altså bare ikke slippe følelsen af "hold op, hvor dette bare fortjener det bedste jeg overhovedet kan give det" -
det er jo nok fordi man er ved at være smittet af den der så berygtede hifi-virus... *mangler der ikke en smiley der både ser
syg og glad ud på en og samme tid?*