| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kikket lidt efter Denon DCD3560 på div. eBay sider mm. da en kammerat gerne vil ha en magen til min.
Og er lettere rystet over at se DCD3560 og 3520 maskiner gå for mellem 900 og 1300 EUR 
Det er da helt vildt!
Er priserne bare exploderet på disse eller? 
Nogen der har set nogen billigere?
Har åbenbart været heldig og få en til 1700 kr. og fået ny laser i i Hifi klubben tilbage i 05. for samlet 2400 kr.(Fandt iøvrigt en reserve laser for 350 kr. samtidig som jeg har skulle den med tid blive dårlig + den gamle der blev skiftet er der nok stadiglidt liv i, den fungerede da fint før jeg for alle tilfældes skyld og mens de stadig kunne, lod den skifte.)
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har selv haft en engang brugt som drev. Vel noget af det bedste drev der findes også idag. Laseren er dog komplet umulig at få fat i. Var heldig at skaffe en på Ebay og solgte maskinen og laser hver for sig. Fik 2500,- for laseren alene . Den var uorginal. Synes det lyder gakgak med de ebay priser. Vil nok holde mig i skindet når laseren ikke kan fås mere. De bliver solgt til mellem 3000 - 3500,- brugt på ksb. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DCD3560 og 3520, er fra HiFI tidens guldalder, og hvor man virklige kunne bygge HiFi der både holde og lyd godt, derfor
er disse ting i stor kurs i dag.
Se bare hvad pladespiller fra HiFi guldalder (HiFI guldalder, er fra slut 70er til mit 80er), går for i dag.
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Denon DCD3560 og 3520, er fra HiFI tidens guldalder, og hvor man virklige kunne bygge HiFi der både holde og lyd godt, derfor er disse ting i stor kurs i dag.
Se bare hvad pladespiller fra HiFi guldalder (HiFI guldalder, er fra slut 70er til mit 80er), går for i dag. |
|
|
Så du påstår at DCD3520 og DCD3560 senest er kommet på markedet i midtfirserne?? Nixen du, DCD3520 kom på markedet allersidst i 80'erne og DCD3560 er fra starten af 90'erne 
Forgængeren igen, DCD3300, er fra 1987
Iøvrigt er tyskerne vist ret så vilde med Vintage hifi og priserne er derefter. Ikke om jeg gad gi mange basseører for en oldgammel nedslidt CD afspiller der ikke engang fås reservedele til længere! 
|
| Til top |
|
| |
StigCarlsson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DCD3560 imponerer mekanisk, men som drev er den ikke god standard som følge af håbløst SP/DIF output...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De laser kan findes over alt mener det er KSS-151A.
Det er ikke lang tid siden jeg blev tilbud at opkøbe en masse til.
KRELL KPS25, KPS25S, KPS25SC, JVC Victor XL-Z900, JVC Victor XL-Z999 Reimyo CDP-777 and Phase Tech CT-1 CDM 9 PRO mechanics, like BURMEISTER 979 - Forsell Air Reference - JADIS JD-1 - MARANTZ CD-23 - NAIM AUDIO CDI - ROTEL RCD-990 - THETA DATA BASIC II - PS AUDIO LAMBDA 2 Wadia 861 Wadia 850 og div sony maskiner de havde flere 100 på lager.. forhandler med dem endnu..
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StigCarlsson skrev:
|
DCD3560 imponerer mekanisk, men som drev er den ikke god standard som følge af håbløst SP/DIF output...
|
|
|
Det er der løsninger for.
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| De laser kan findes over alt mener det er KSS-151A. |
|
|
Okay. Ku' du fortælle nærmere om hvor, for jeg ville MEGET gerne ha' fat i en ny laser til min DCD3560, og synes at ha' ledt mange steder uden at kunne finde nogen.
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en CD transport med PC drev der spiller røven ud af bukserne på alt andet jeg har hørt. Så det er åbenbart lidt
uden betydning det mekaniske når bare det andet er godt nok.
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
jensen skrev:
| De laser kan findes over alt mener det er KSS-151A. |
|
|
Okay. Ku' du fortælle nærmere om hvor, for jeg
ville MEGET gerne ha' fat i en ny laser til min DCD3560, og synes at ha' ledt mange steder uden at kunne finde nogen.
|
|
|
Prøv at se her vdr. laser-fejl http://www.lampizato r.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/laser/Laserology.html
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic, det talte vi om i en anden tråd , Så langt dit S/Pdif er klokkerent, (endnu bedre med fifo), er det meget lidt, det mekaniske har indflydelse . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterhånden har teknologien indhentet nødvendigheden af super stabile og gode drev som den har.
Nyere teknologi der læser data og sampler og samler data før det vidre sendes på en helt anden måde end tidligere (da disse super stabile drev var en nødvendighed) har en rum tid nu været fremme og gjort at drev kun behøver at være noget jammerligt, tyndt og mekanisk spinkelt plast bras at se på, men ikke desto mindre stadig givet god lyd og set anvendt selv i super dyrt high end.
Hvor godt et drev er afhænger så meget af denne anvendte teknologi og i hvor høj grad denne ophæver behovet for mekanisk stabilitet mm. ?
Dette kan jo variere en del, nyere teknologi eller ej, man går altså fra en problem stilling til en anden.
Fra mekanisk indflydelse til elektronisk indflydelse ( der da også har været tilstede i et og andet omfang før)
Man kan altså blot nu slippe uden om at bruge resurser på mekanikken ved at optimere elektronikken.
Dette ændre dog ikke på at Denon DCD3560 stadig er en glimrende cd. transport.
Jeg er dog selv spændt på at få min nye Abrahamsen V6,0 DAC med USB indgang og teste hvor godt et direkte signal fra en PC cd. afspiller er i forhold?
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt kræver ifølge nogle at jitter reduktions kredsløbet i din dac er supergodt idet overførsel via USB skulle være ret ringe.
Mit drev har en 32 MB buffer i udgangen. Samtidigt er udgangkredsløbet kraftigt dimensioneret så der kan trækkes meget lange
kabler uden at degradering af lyden forekommer.
Boydk dette drev slår min Pioneer 989 tilbage til stenalderen rent lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 05:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Wauuw. Taget sådan en nypris i betragtning, ka' det vist bedre betale sig at købe noget helt andet. Det var da en vild pris...
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic, jamen så mangler vi da bare at høre, hvad det er for et drev, du har købt   . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic, playing "hard to get"?????  !! __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Har lige købt en CD transport med PC drev der spiller røven ud af bukserne på alt andet jeg har hørt. Så det er åbenbart lidt
uden betydning det mekaniske når bare det andet er godt nok. |
|
|
Arrh...du véd jo jo godt at det mekaniske også har betydning!  Jeg tror du har fået Heedeslag! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |