Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 18:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kvalitets DVD/DIVX afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

MP3 fans har også travlt med at forklare os at 192kbps MP3'er er umulige at skelne fra CD - men blandt alle de MP3 filer jeg er stødt på hos venner, fra kazaa osv er jeg aldrig nogensinde stødt på een eneste fil i 'den gode kvalitet'. Summa summarum: Det bliver kun brugt til den dårlige kvalitet, det samme sker helt sikkert med DivX. desværre

Det smarte ved netop DivX er at du kan komme i nærheden af DVD kvalitet, selv med en meget hård komprimering, derfor er det jo et velegnet medie da det ikke kræver nær så meget lager plads at opbevare film! F.eks. kan man ha en komplet spillefilm på en enkelt CD-rom, hvor kvaliteten mere ligner DVD end det ligner VHS.

Med hensyn til MP3, så kan man jo selv bestemme den bitrate man vil encode med, hvis man selv kopiere musikken fra cd... Og jeg må ærligt tilstå at jeg ikke kan høre nævneværdig forskel på noget i 160Kbit, og f.eks. noget i 340Kbit. Men 128Kbit. som nok er den mest normale MP3 opløsning, er nok et kompromis imellem størrelse og lydkvalitet...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
MP3 fans har også travlt med at forklare os at 192kbps MP3'er er umulige at skelne fra CD - men blandt alle de MP3 filer jeg er stødt på hos venner, fra kazaa osv er jeg aldrig nogensinde stødt på een eneste fil i 'den gode kvalitet'. Summa summarum: Det bliver kun brugt til den dårlige kvalitet, det samme sker helt sikkert med DivX. desværre

Jeg kunne ikke være mere enig, det interessante er ikke hvordan et specifikt medie klarer sig under optimale forhold, ned ad bakke i medvind. Det interessante er hvordan mediet _i praksis_ bliver brugt. Lidt det samme gør sig faktisk gældende hvad _bedre_ formater angår - det hjælper ikke noget at en rigtigt god multikanal musik-indspilning løfter oplevelsen i forhold til CD, hvis 80% af indspilningerne bruger bagkanalerne forkert.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Jeg ved det - jeg har hørt det før. Jeg kender ikke til teknikken bag, så jeg vil ikke argumentere imod dig på dette punkt. Men fortæl mig så hvor jeg kan købe/downloade/skaffe en-eller-anden hollywood film i samme kvalitet som fra DVD?

Det bliver kun brugt til den dårlige kvalitet, det samme sker helt sikkert med DivX. desværre

Generelt har du sikkert ret. Jeg har set nogle downloadede divx-filer baseret på amerikansk hdtv, og selvom det ikke fylder mere en andre divx-filer (jeg taler ikke om formatet Divx HD, men blot om DivX med HD-materiale som kilde), synes jeg umiddelbart, at billedkvaliteten på projektor bliver bedre end på DVD. Måske ikke på alle punkter, men det har en generel smoothness, som jeg tror skyldes, at det stammer fra en progressiv kilde. Det er dog TV-serier og ikke film, jeg her taler om.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes