Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bred kabelbakke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen, der kan henvise mig til forhandlere af kabelbakker, der er mere en 50mm i bredden? Om det er aluminium, plast eller andet gør ikke det store..

Bakken skal kunne rumme nedenstående mængde kabler

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på en lytter her, har samme problem. Iøvrigt meget sigende skærmbillede..

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

det kan din lokale elektrikker helt sikkert hjælpe med..
Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Silvan mener jeg også har kabelbakker op i ret store størrelser. Ring evt. og hør inden du bevæger dig derud...

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
det kan din lokale elektrikker helt sikkert hjælpe med..

Ja, men lidt mere præcise henvisninger evt. vha links kunne være behjælpeligt

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

hmm.. Nu bor jeg i jylland og ved ikke lige hvem din elektrikker er, men slå op i telefonbogen og find en, ring til ham og spørg
Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er udmærket klar over at man kan købe kabelbakker hos en elektrikker, så hvis der ikke kommer bedre og mere konstruktive forslag kunne det jo være jeg blev nødt til at ty til ham

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Wexøe har nogle geniale løsninger. Se bla denne: http://www.wexoe.dk/fileadmin/produktchefer/dokumentation/IS U/isu_09_final.pdf

De har også et hav af kabelkanaler. Ring og hør hvem der forhandler i nærheden af dig.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Endnu et link til Wexøe. Deres kabelbakker i stål eller alu: http://www.wexoe.dk/fileadmin/produktchefer/dokumentation/Te halit/Installationskanaler_alu_st_l_04.pdf

Der er rigeligt med plads, men de koster sikkert også lidt!

De har også almindelige plast kanaler i diverse farver.

Mvh

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg husker rigtigt, så kan man ikke købe Wexøe kabelkanaler i fri handel. Men man kan jo altid prøve at tage ned til den nærmeste Nordisk Solar (www.solar.dk) eller Louis Poulsen (www.lp-elteknik.dk) -elgrosister og høre om man ikke kan få lov til at købe det man skal bruge. Ellers er man nød til at forhøre sig hos sin nærmeste elektrikker.

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

jeg er 100% sikker på at du ikke kan handle direkte hos hverken solar eller PL, eller nogen anden elgrosist for den sags skyld, derfor er der nok ikke nogen vej udenom, med mindre du kan finde nogle hos et byggemarkede, din trikker har formentlig nogle katelog fra de forskellige levenradører, hvor du sikkert kan finde det design som passer dig..

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Næ man kan ikke handle direkte de steder! Så fik de travlt. Men hvis du har mulighed for at handle via din arbejdsplads kunne det løse problemet! Så skal du bare være opmærksom på at købeloven ikke gælder som ved forbruger køb da det nu er business to business og her kan de fleste vilkår i købeloven afviges. Bla reklamationsret/garanti og returret. Så værd sikker på hvad du bestiller eller tag den igennem din elektrikker - her er du beskyttet af købeloven!

Mvh

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Min store knejt er elektriker og de kan skaffe mange forskellige typer kabelbakker ikke bare de typiske kontor miljø plastik dimmere. Tror helt sikkert det er der man får det største udvalg og højst sandsynlig den bedste service

Mvh Claus

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

nå, de lokale elektrikere har ikke kunnet hjælpe specielt meget og Silvam fører ikke så brede bakker - det må blive en specialopgave for en bliktud eller lign

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Måske et U profil i alu?? Metalcenteret i Rødovre har i mange dimensioner! Men det er altså rå alu - uden eluxering eller børstet overflade! De har en hel del rester hvis man ikke lige skal bruge 6 meter! Man betaler per kg. og lidt forskellig kg. pris alt efter profil. Det er "lidt" dyrt ved små købe, men tag da ud og kig og hør hvad det koster hvis du finder noget der kan bruges!

Man kunn hæfte nogle vinkler på væggen og bore huller i siden på U-profilet til skruer der kan gå ind i vinklerne! Få profilet malet i en passende farve, eller slebet og eluxeret hvis det skal være vildt...

Mvh

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke bare samle kablerne istedet for at lade dem hænge lige ned? Så længe kabelbakken er et par cm dyb, så burde der vel ikke være noget problem?
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Man kunne også bygge en i MDF! Den kan være lige så bred som fjernsynet hvis det skulle være ;o) Og budgettet burde heller ikke blive overbelastet. Lidt maling og så er den fin!

Mvh

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Som Granholm skrev, kan du bygge en i MDF. Min far har lavet en smart løsning til sin Pioneer plasma - han har bygget en panel af sort lakeret træ (lig med piano finish), og den passer perfekt sammen med plasma'en. Du tager bare en plade (ex. MDF), der er ligeså bred som din skærm eller lidt smallere, afhængig af smag. Derefter monterer du bare pladen vertikalt på væggen med lidt luft, så der er plads til kablerne, og voila - så er de skjult bag en elegant løsning. Det lyder simpelt og som en fattigmandsløsning, men det ser fantastisk godt ud.

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode forslag

Mht til bredden på bakken, så bliver den desværre nødt til at være omkring de 25cm, da jeg ikke kan klemme kablerne sammen så højt oppe under tv'et uden at risikere de hopper ud (og tager skade..) - og da de gerne skulle skjules helt op til underkanten bliver bakken altså nødt til at være ganske bred (og svær at finde).

Mht mdf kassen så kunne det blive sidste udvej men jeg hælder mere til løsningen Granhols taler om. Det ville være super cool..

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Den dyre løsning... Få dig en AV-reciever, så du kun kører strøm og billede op i skærmen ;)

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes