Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: spørgsmål om projektor fra en begynder.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dark Helmet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg har gennem et stykke tid haft lyst til at købe en projektor, mest til film og spil. Derfor har jeg læst hvad jeg har kunne finde på nettet, og sat mig lidt ind i hvad der findes osv.

Jeg er studerende hvorfor jeg kører på et stramt budget. ca. 3000-4000kr har jeg skrabet sammen til projektoren. Jeg ved godt at de fleste vil sige at man ikke kan få meget projektor for de penge, men mit behov er altså heller ikke så stort.  HD ready og HDMI ville være fedt, og keystone også. Intet af det er dog et krav, det skal bare være flot (meget relativt, I know..)  Jeg vil også meget gerne købe brugt hvis muligheden byder sig. Det er egentligt også det mit spørgsmål går på.

Jeg har kig på en brugt Sanyo Z3 til 4000kr, som jeg er meget fristet af (Selv om jeg godt kan se at prisen nok burde være tættere på 3000..) Sådanne tilbud dukker regelmæssigt op rundt omkring på nettet, og ovenstående model har fået gode anmeldelser. Men hvis jeg laver en søgning på f.eks Edb.priser.dk med et loft på 4000 kr, så dukker der mange projektorer op, som umiddelbart ser ud som om de er bedre rent teknisk..

Bør man ikke bare købe en ny projector så? hvis man kan kan få en ny med bedre/samme teknisk som en brugt til samme pris? Er der noget jeg ikke ved? Sanyo Z3 kostede jo trods alt 12000 kr da den udkom 4-5 år siden.. Er den bedre ind en ny med tilsvarende tekniske detaljer?

Jeg sætter pris på input og råd generelt. (Og lad mig endelig vide hvis i står og skal til at sælge noget som lyder som noget for mig :) )

MVH Mark

Til top Vis Dark Helmet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dark Helmet

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Velkommen til forummet "Dark Helmet"

3-4000kr er ikke meget at gøre med når vi snakker projektor. Du skal huske at beregne lærred og kabler med i prisen. Billede kvaliteten er ikke særlig god på en væg som ikke er plan eller reflektiv og du kunne evt. kigge lidt på hvordan omgivelserne er i rummet du vil have projektoren hængene. Hvis du f.eks. kan mørklægge rummet behøver du ikke kigge så meget efter lumen styrke men mere farve gengivelse og skarphed. At se en projektor live fortæller 1000 ord som de siger med billeder  

Du siger dit behov ikke er så stort, så du har spillerum med det. Godt du ikke har været for meget inde i projektor/skærm verden da behovet hurtigt stiger med hvad man oplever  

Der er forskel imellem hvilke komponenter de forskellige producenter bruger i projektorene og hvor godt de er produceres. Du kan sikkert komme tæt på eller måske enda bedre med en ny projektor end Z3'eren med dit budget. Men kan jeg ikke helt svare på men min nuværende erfaring.

Her er et par links til hjemmesider med test og forums som kan give lidt hjælp og inspiration.

projectorcentral projectorreview recorder.dk avforum avsforum minhembio danskhjemmebioforum

Dark Helmet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for rigtig god hjælp

Til top Vis Dark Helmet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dark Helmet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes