Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VDH og VA... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
Brian7500 skrev:
shras skrev:
dan a. skrev:

Hvad signal kabel angår så har jeg prøvet d-501 hybrid, d-501 silver hybrid, d-102 mk3 hybrid, the intergration hybrid, the orchid, mc-gold hybrig og the second, af dem var the orchid det beste og der efter kom d-501 silver hybrid. disse to kabler har den rette livlighed, da andre kan godt virke som om at de sløver signalet en anelse

Jeg er enig i af VdHs kabler godt kan lyde en anelse tilbagetrukket, men jeg mener ikke at The Orchid er svaret på dette. Hvor kulkablerne trods alt gør et godt job ifht at gengive instrumentet naturligt, så mener jeg at The Orchid tilfører betoning i anslaget, og glemmer resten.

Skal det hele være rigtigt godt (og stadig til billige penge) har jeg fundet at Duelunds kabler kan være en vej frem.

Må der investeres mere er Yter et fantastisk bud.

Det lyder trods alt som om vi hører nogenlunde det samme, men har forskellige præferencer.

Hvilke signalkabler mener du da, er brugbare fra VDH? Smertegrænsen er 4k pr stk. Og de skal kunne fåes med XLR....

Som jeg skriver så er de forholdsvis billige kulkabler fra VdH rigtigt gode til prisen (The Second og The Integration eks.).

Jeg går ud fra at du mener 4k pr. sæt?

Til den pris vil jeg ikke købe VdH, men kigge på brugtmarkedet. Der er pt. et sæt Yter ballancerede kabler til 3500 kr (nej, jeg er ikke sælger af dem).

Jeg tænker bare, om ikke der vil være en god synergi i at vælge samme mærke kabler til både højttaler og signal.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Mit råd er at hvis du vil prøve vdh signal kabler så find et brugt, så hvis det ikke er dig,kan du sælge det igen uden det store tab,hvis du har mod på det kan du evt. søge på www.ebay.uk der er ingen told fra england og man kan finde nogle ok handler.

Der er stor forskæld på om lederne er lavet af metal eller kul ,metal lederne lyder mere som det du kender mens kul leder er mere afrundet/blød i lyden, nogen vil sikkert også kalde det kedelig,jeg vil sige at det kan få en transistor amp til at lyde lidt som en rør amp,har dog ikke rørenes varme.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes