Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste overførsel fra PC til DAC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 September 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Men kan købes alle steder, importøren har den på lager, og AAGE sælger den for ca. en "tusse", det er for billigt til ikke at prøve.

Får min i næste uge.

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 September 2011 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Til dem, der ABSOLUT IKKE er bange for DIY, synes lige, I skulle checke denne ud:

http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/behringer/Behringe r.html

.

Ser ret interessant ud. Jeg er stor fan af DIY, der er bare det "MEN" at jeg er god med hammer, sav... men knap så ferm med en loddekolbe, så resultatet ville næppe komme til at ligne (hvis det overhovedet ville virke).

Men til prisen er der næsten råd til et loddekursus
Til top Vis SørenD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenD

CPHMALMO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2011
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Desværre er Stello U3 endnu ikke kommet på det skandinaviske marked. Den får temmelig gode anmeldelser.

Tjek disse sider:
http://www.aprilmusic.com/eng/main/sub02_03_05.html
http://www.digitalaudioblog.com/2011/06/stello-u3-usb-to-spd if-converter.html

Søg på "Stello U3" her: http://www.computeraudiophile.com/

Test:
http://www.6moons.com/audioreviews/aprilmusic8/1.html

Mvh.

Til top Vis CPHMALMO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPHMALMO

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 September 2011 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Til dem, der ABSOLUT IKKE er bange for DIY, synes lige, I skulle checke denne ud:

http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/behringer/Behringe r.html

.

Tak for linken Boydk. Det er hver gang spændende at se, når nogen går agurk med loddekolben og gynger lystigt rundt med stumper og monteringskabler

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg skal da gerne forsøge at holde jer opdaterede, hvis jeg kan finde ud af det dér med billeder. Fik blod på tanden igen efter at ha´ ligget stille lidt, da en kammerat smed en opgave med at bygge ham en dac. Han lånte en af mine modificerede Philips CD-620 (no.2) efter "Lampizators" opskrift med 2 stk. russiske 6N2P-EV som eneste forstækning efter TDA 1541. Den "smadrede" hans Stello drev/dac kombination med så mange hestelængder, at opgaven opstod. Som sideoplysning kan indskydes, at den lyder forrygende. Den første jeg lavede, tog jeg med ud til en anden "kompis" med det resultat: Ordret sagde han, "den får du ikke med hjem igen", så nåede aldrig at høre den hjemme hos mig selv. Ligger så nu og leger med TDA 1541, CS 4398 og PCM 1798, og syntes så lige, at til prisen skulle Behringer´en med ind over.
Opdaterer løbende, hvis I har oceaner af tålmodighed.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2011 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Exa U2I kan køre 32 bit 384 khz. Som en Buffalo Dac også kan. Det oplagte valg for mig.    Simply the best.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Jamen jeg skal da gerne forsøge at holde jer opdaterede, hvis jeg kan finde ud af det dér med billeder. Fik blod på tanden igen efter at ha´ ligget stille lidt, da en kammerat smed en opgave med at bygge ham en dac. Han lånte en af mine modificerede Philips CD-620 (no.2) efter "Lampizators" opskrift med 2 stk. russiske 6N2P-EV som eneste forstækning efter TDA 1541. Den "smadrede" hans Stello drev/dac kombination med så mange hestelængder, at opgaven opstod. Som sideoplysning kan indskydes, at den lyder forrygende. Den første jeg lavede, tog jeg med ud til en anden "kompis" med det resultat: Ordret sagde han, "den får du ikke med hjem igen", så nåede aldrig at høre den hjemme hos mig selv. Ligger så nu og leger med TDA 1541, CS 4398 og PCM 1798, og syntes så lige, at til prisen skulle Behringer´en med ind over.
Opdaterer løbende, hvis I har oceaner af tålmodighed.

Jeg vil i hvert fald gerne holdes opdateret. Har efter dit indlæg selv overvejet at købe en, til trods for mine mindre gode loddeegenskaber - men man skal jo starte et sted (det kan også være jeg kan bruge dine opdateringer som en ekstra guide).

Ville du bruge den som DAC (f.eks. CD-afspiller-->Behringer-->forstærker) eller ville du kun bruge den som upsampler (f.eks. CD-afspiller-->Behringer-->DAC-->forstærker)?

Hvis du har mulighed for også at beskrive hvordan den lyder (før og efter), samt hvis du har en reference at holde den op imod, hører jeg også gerne om dette.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Jamen du læser såmænd bare linket fra ende til andet, også linket i bunden med mikroversionen inde i Behringers egen kasse. Har lært efterhånden, at hans (Lukasz) lyttebeskrivelser er hudløst ærlige, hører i hvert fald det samme vedrørende forskellige rørtypers detaljegrad varme (eller mangel på samme) det gælder også hans kondensatorbeskrivelser. Og som svar på dit spørgsmål, den skal bruges som dac med upsampling. Min reference er stadig Philips´s TDA 1541 med velmodificerede kredsløb omkring den. Preference: Jeg kan sagtens gi´ køb på analytisk gengivelse af de yderste mikrodetaljer til fordel for varm, analog lyd, stort soundspace og musikkens sjæl (svært at definere) men åååhhhhhhh, den sjæææææl

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Jamen du læser såmænd bare linket fra ende til andet, også linket i bunden med mikroversionen inde i Behringers egen kasse. Har lært efterhånden, at hans (Lukasz) lyttebeskrivelser er hudløst ærlige, hører i hvert fald det samme vedrørende forskellige rørtypers detaljegrad varme (eller mangel på samme) det gælder også hans kondensatorbeskrivelser. Og som svar på dit spørgsmål, den skal bruges som dac med upsampling. Min reference er stadig Philips´s TDA 1541 med velmodificerede kredsløb omkring den. Preference: Jeg kan sagtens gi´ køb på analytisk gengivelse af de yderste mikrodetaljer til fordel for varm, analog lyd, stort soundspace og musikkens sjæl (svært at definere) men åååhhhhhhh, den sjæææææl

Jeg har skam læst hele linket (dog ikke mikroversionen i bunden). Jeg forholder mig bare kritisk overfor "anmeldelser", og det er derfor rart at høre fra flere sider.
Nåh men tror også jeg vil kaste mig ud i det og bestille sådan en fyr. Om jeg så kan finde ud af hvad og hvordan den skal modificeres må tiden vise.

Om ikke andet så kan jeg da overføre musikken fra min PC gennem Behringer'en ved brug af en USB-->spdif konverter (læs V-link). Medmindre nogle har bedre forslag som forbindelse mellem PC og Behringer'en?

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Søren, med bedste evner indenfor skovl/spade, synes jeg det er fu****g godt gået. Med manglende loddekursus og "alles", skal nok hjælpe, hvis det bli´r nødvendigt.

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Søren, med bedste evner indenfor skovl/spade, synes jeg det er fu****g godt gået. Med manglende loddekursus og "alles", skal nok hjælpe, hvis det bli´r nødvendigt.

Det tager jeg som et kompliment . Og det er bestemt ikke utænkeligt at jeg får brug for din hjælp.

Lige for at høre om noget helt andet; ved du hvor god den analoge "balancerede" XLR udgang er? Spørgsmålet er nemlig om der ville være noget at vinde ved at købe et sæt ballancerede kabler og bruge dem til at forbinde Behringer til min forstærker?
Tænker f.eks. på at købe: http://www.av-connection.dk/?PGr=2144&ML=307
ELLER jeg er faldet over disse, og hvis det er et godt kabel, så er det noget billigere: http://www.4sound.dk/shop/multikabler/supreme-pro-cables/mcx x2-2-meter-8-x-xlr-male-xlr-female.html

Jeg har aldrig arbejdet i balancerede kabler, så har ingen ide om hvad jeg skal kigge efter.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2011 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

Heller ikke hér, så der kan jeg ikke hjælpe, har altid kun kørt single-ended. Det ville også betyde, at jeg skulle skifte pre-amp, og modificere mine udgangstrin, og jeg er rigtig glad for den lyd, jeg har p.t. sååååhhhhh..................... det forbli´r S.E..

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 19 September 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Har bestilt en Abrahamsen V6,0 DAC der som eks. DACmagic fra Cambridge har det, har en USB indgang foruden de alm. coax og optiske.

Her skulle man efter sigende kunne plugge sin Pc/paptop direkte til via USB kabel og afspille fra direkte Winamp eller Win media player, helt uafhængig af lydkort direkte til DAC'n.

Ser frem til at prøve hvordan DET lyder, med tabsfrie filer, og ligeledes at bruge pc'n som cd. transport direkte?  

Dette op imod min Denon DCD3560 via alm. coax digital kabel.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes