P Sikjær skrev:
Takker Skydiver Jeg ripper med Windows Media Player i lossless WAW og når jeg
tjekker filen på min NAS så ligger de i rigtig rækkefølge. Og med nr. 01 02 mm. Derfor undre det mig. Nu er jeg ikke lige
den hurtigste knallert i byen, så den der shuffleknap, hvad er nu det?  |
|
|
Hej Per. Jeg tror at det var dig der engang solgte et Luxman anlæg til mig, og nu kan jeg hjælpe dig! Det er Media Playren
der driller dig, den gemmer ikke track nr. i Tag'sne.
Jeg brugte også Media Playeren til at rippe ca. 1TB ukomprimeret musik for så, at opdage det du nu også har opdaget, så
er gode råd dyre (dyre=ca. 35 dollars) jeg købte DBPoweramp, et program som kan lave dine WAV filer om til flac, som
også er et ukomprimeret format, men filerne pakkes så de fylder mindre på din HDD
Jeg har nu ingen problemer med at bruge Sonos, og alle "CD'ere" vises i den rækkefølge som de er i på CD'en!
Vær dog meget opmærksom på stien (path) som DBPoweramp konverter dine file i, hvis man ikke skriver/vælger den
rigtige, så smider den eksl. alle dine Queen tracks i een mappe der hedder Queen, og ikke i en mappe der hedder Queen, så
en mappe med hver enkelts albums titel, og derefter track navene! (håber at du forstår hvad jeg mener)
Jeg bruger denne path til at rippe nye CD'ere med i DBPoweramp: [IFCOMP][IFVALUE]album artist,[album artist],Various
Artists[]\[album]\[track] [artist][][IF!COMP][IFVALUE]album artist,[album artist],[artist][]\[album]\[track][] - [title]
Og denne til konvertering af WAV -> flac filer: [origpath]\[origfilename] |