| Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået Spotify til at køre på min Transporter. Lydkvaliteten er overraskende god. En del bedre end WIMP. Der streames i 320 kbs kvalitet og der er mulighed for justering af lydniveau, så der skrues kraftig ned for "Loudness War" optagelserne.
Samlet er det virkelig et skridt i den rigtige retning. Koster 99 kr. om mdr. ligesom WIMP.
Har ikke lige så mange Danske udgivelser som WIMP, men lyden er klart bedre. Man kan kun håbe på at lydkvalitet bliver en konkurrence parameter for streaming tjenesterne, så vi en dag har alt i 24/96 eller højere......(Jeg ved jeg drømmer... :) )
__________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
mortenhjort Branchemedlem

CPHREC
Bruger siden: 10 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 19 September 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også indrømme at jeg er forundret over den klart bedre lydkvalitet der er i Spotify konta WiMP. Dog er Spotify's
interface markant ringere end WiMPs (som dog ikke er native), så kan kun anbefale folk at prøve begge af (når det bliver
muligt).
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
Jeg må også indrømme at jeg er forundret over den klart bedre lydkvalitet der er i Spotify konta WiMP. Dog er Spotify's interface markant ringere end WiMPs (som dog ikke er native), så kan kun anbefale folk at prøve begge af (når det bliver muligt). |
|
|
Det skyldes den højere bitrate, samt at de streamer i OGG/VORBIS som generelt lyder bedre end MP3. Og så er der mulighed for anvendelse af replay gain, så der bliver skruet kraftigt ned for de fleste overboostede nyere CD'er. Dette kan man ikke med WIMP.
Virker WIMP stadig på din(e) squeezeboxe.?? Min APP er forsvundet og hvis jeg går ind på MYSQUEEZE.COM og prøver at installere den, så peger link på installation en ABSOLUTE RADIO UK app!! __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |

CPHREC
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu WiMP bruger AAC, som er væsentligt bedre end MP3.
Hvad er Replay Gain og hvor finder du den?
Jeg har ikke skiftet til Sverige endnu på min Squeezebox, så har stadig WiMP-app'en. Havde du skiftet?
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
fungerer Spotify problemfrit på F.eks Squeezebox touch.?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
| fungerer Sportify problemfrit på F.eks Squeezebox touch.? |
|
|
Spotify fungerer fint på SB Touch. Den officielle spotify/Logitech app er fin men interfacen på SB Touch/Radio er lidt mangelfuld ift interfacen på pc/mobil. Når man har søgt frem til et nummer man afspiller kan man for eksempel ikke tilføje dette nummer til spillelister. Her skal man have fat i pc/mobil. Udover dette er den superfin og SB produkterne kører samme høje bitrate som pc (320)!
|
| Til top |
|
| |

CPHREC
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
strecker skrev:
|
|
Spotify fungerer fint på SB Touch. Den
officielle spotify/Logitech app er fin men interfacen på SB Touch/Radio er lidt mangelfuld ift interfacen på pc/mobil. Når man har
søgt frem til et nummer man afspiller kan man for eksempel ikke tilføje dette nummer til spillelister. Her skal man have fat i
pc/mobil. Udover dette er den superfin og SB produkterne kører samme høje bitrate som pc (320)! |
|
|
Men man skal skifte land på sin afspiller ik? Jeg har i hvert fald ikke kunne finde Spotify under apps
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
strecker skrev:
|
|
Spotify fungerer fint på SB Touch. Den officielle spotify/Logitech app er fin men interfacen på SB Touch/Radio er lidt mangelfuld ift interfacen på pc/mobil. Når man har søgt frem til et nummer man afspiller kan man for eksempel ikke tilføje dette nummer til spillelister. Her skal man have fat i pc/mobil. Udover dette er den superfin og SB produkterne kører samme høje bitrate som pc (320)!
|
|
|
jeg kører med iPeng på min iPad til styring af SB touch, den fungerer vel også sammen med spotify ik.?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
nicoleif skrev:
strecker skrev:
|
|
|
|
|
jeg kører med iPeng på min iPad til styring af SB touch, den fungerer vel også sammen med spotify ik.? |
|
|
Der er både den officielle SB app til Android samt flere uofficielle. Jeg bruger den officielle og den virker også fint til spotify. Det kan lige nævnes at SB Controlleren også virker til betjening af spotify på SB Touch/Radio men man kunne ligeså godt bruge sin smartphone. Går ud fra at den officielle SB app også findes til apple produkterne.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
Jeg tror nu WiMP bruger AAC, som er væsentligt bedre end MP3.
Hvad er Replay Gain og hvor finder du den? Jeg har ikke skiftet til Sverige endnu på min Squeezebox, så har stadig WiMP-app'en. Havde du skiftet? |
|
|
Replay Gain er et tag på dine lydfiler, som justerer lydstyrken på tracket. Normalt måles det gennemsnitlige lydniveau til -89db og så er der 11 db til peaks. Normalt skrues der 8-9 db ned for de fleste nye CD'er og helt op til 11-12 DB for de værste....
På Spotify er lydnivauet dog lidt over de -89db men stadig væsentlig lavere end WIMP(på numre lavet efter "loudness war" princippet).
Hvis du vil anvende "replay gain" på Spotify, skal du under Prefrences sætte flueben ved "set the same volume for all tracks".
Grunden til jeg ikke længere kunne finde WIMP, var at jeg for at få Spotify til at køre, havde ændret mit land til "United Kingdom" og så virker WIMP ikke.
__________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |

CPHREC
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
mortenhjort skrev:
Jeg tror nu WiMP bruger AAC, som er væsentligt bedre end MP3. Hvad er
Replay Gain og hvor finder du den? Jeg har ikke skiftet til Sverige endnu på min Squeezebox, så har stadig WiMP-app'en.
Havde du skiftet? |
|
|
Replay Gain er et tag på dine lydfiler, som justerer lydstyrken på tracket. Normalt måles det gennemsnitlige lydniveau til -
89db og så er der 11 db til peaks. Normalt skrues der 8-9 db ned for de fleste nye CD'er og helt op til 11-12 DB for de
værste....
På Spotify er lydnivauet dog lidt over de -89db men stadig væsentlig lavere end WIMP(på numre lavet efter "loudness
war" princippet).
Hvis du vil anvende "replay gain" på Spotify, skal du under Prefrences sætte flueben ved "set the same volume for all
tracks".
Grunden til jeg ikke længere kunne finde WIMP, var at jeg for at få Spotify til at køre, havde ændret mit land til "United
Kingdom" og så virker WIMP ikke.
|
|
|
Hmmm det lyder nu ikke som en feature som er god at bruge. Jeg har aldrig oplevet noget som kunstigt har kunnet gøre
lydfilerne bedre, men det skal da selvfølgelig prøves af
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
callesoroe skrev:
mortenhjort skrev:
Jeg tror nu WiMP bruger AAC, som er væsentligt bedre end MP3. Hvad er Replay Gain og hvor finder du den? Jeg har ikke skiftet til Sverige endnu på min Squeezebox, så har stadig WiMP-app'en. Havde du skiftet? |
|
|
Replay Gain er et tag på dine lydfiler, som justerer lydstyrken på tracket. Normalt måles det gennemsnitlige lydniveau til - 89db og så er der 11 db til peaks. Normalt skrues der 8-9 db ned for de fleste nye CD'er og helt op til 11-12 DB for de værste....
På Spotify er lydnivauet dog lidt over de -89db men stadig væsentlig lavere end WIMP(på numre lavet efter "loudness war" princippet).
Hvis du vil anvende "replay gain" på Spotify, skal du under Prefrences sætte flueben ved "set the same volume for all tracks".
Grunden til jeg ikke længere kunne finde WIMP, var at jeg for at få Spotify til at køre, havde ændret mit land til "United Kingdom" og så virker WIMP ikke.
|
|
|
Hmmm det lyder nu ikke som en feature som er god at bruge. Jeg har aldrig oplevet noget som kunstigt har kunnet gøre lydfilerne bedre, men det skal da selvfølgelig prøves af |
|
|
Replay Gain gør IKKE noget ved dine lydfiler, hvis du sætter det på efter du har rippet din CD/download. Den tilføjer blot et TAG med information om hvor kraftig nummert er. Hvis du anvender replay gain, kommer der ikke noget klippet signal til din forstærker. Du skal selvfølgelig så skrue væsenligt højere op for din forstærker, men det skal du jo også på gode dynamiske indspilninger. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |