| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har lige købt følgende LP'er med Beatles: Abby Road og White Album, begge udgivet på EMI.
Gav 40 kroner for det hele, perfekt lyd og uden ridser.
Spørgsmål: Er ovennævnævnte ikke oprindeligt udgivet på Beatles eget selskab - Apple? Og hvornår fik EMI Grækenland? rettigheder til genoptryk? og hvor gamle er disse "kopier" ?
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on, Beatles var et band der bl.a optrådte på vinyl i tresserne;-) Nogle må vide noget vedr. mit ovennævnte indlæg.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 03:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Abbey Road liggende, Jeg er næsten sikker på, at den er udgivet af Apple.
jeg er ikke hjemme hele den kommende uge, men kan lige tjekke hvem der har udgivet den, når jeg kommer hjem.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,
ifølge mine optegnelser (En hård dags nat - Dan Schiødt/ Karsten Jørgensen) er Abbey Road udgivet på Apple.
ALt efter "magcial mysteryal tour" udgivet på Apple.
Det før er udkommet på "parlo phone"
Altså udgivelser 1963-1967: Parlo Phone
1968-1970 er udgivet på Apple records
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tillykke med "opdagelsen" af The Beatles. Har selv lyttet begejstret siden 1962!
George Martin, som var manden der først skrev pladekontrakt med Beatles, arbejdede for pladeselskabet Parlophone! Parlophone var/er under EMI's parably, dvs Parlophone udgiver albummet, men EMI har licensen. Således har EMI retten til at udgive Beatles' albums.
Apple Corps Ltd. er et selskab Beatles stiftede i 1968 for at slippe at betale så meget skat! Derunder var også Apple records, men Beatles' Apple udgivelser, (fra og med The White Album), er stadig licenseret af Parlophone/EMI i Europa, og i USA Capitol/EMI.
Hvis du ser på fx. "Let It Be... Naked", udgivet i 2003, står der på coveret: The copyright in this sound recording is owned by Apple Corps Ltd./EMI Records Ltd. Samtidig finder man stadig Parlophone's label ved siden af Apples.
At EMI har retten til at udgive Beatles, ses bla. på CD udgaven af Abbey Road fra 1987. Den er udgivet af EMI, men bærer også Parlophones label, men Apple Records er ikke nævnt. Det samme gør sig gældende for Mobile Fidelity Sound Labs master recording af Abbey Road, ikke et ord om Apple, men kun EMI, og nu Capitol i stedet for Parlophone, da den er udgivet i USA.
Alt i alt et lidt speget konstruktion, det er måske også derfor at Apple Corp Ltd.( læs de resterende 2 beatler), er ved at lægge sag mod EMI, da de føler sig snydt for penge....mange penge.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry for OT men håber jeg er tilgivet.
Hvor mange skiver har de egentlig udgivet, er der nogle som ved det?
Jeg har arvet en ordentlig "stak" som desværre er komprimeret ned i mp3 og jeg er i tvivl om hvorvidt de er der alle sammen, da jeg kan se at de mange af dem "bare" er singler.
Michael
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absalon skrev:
Hej
Tillykke med "opdagelsen" af The Beatles.Har selv lyttet begejstret siden 1962!
George Martin, som var manden der først skrev pladekontrakt med Beatles, arbejdede for pladeselskabet Parlophone!Parlophone var/er under EMI's parably, dvs Parlophone udgiver albummet, men EMI har licensen. Således har EMI retten til at udgive Beatles' albums.
Apple Corps Ltd. er et selskab Beatles stiftede i 1968 for at slippe at betale så meget skat!Derunder var også Apple records, men Beatles' Apple udgivelser, (fra og med The White Album),er stadig licenseret af Parlophone/EMI i Europa, og i USA Capitol/EMI.
Hvis du ser på fx. "Let It Be... Naked", udgivet i 2003, står der på coveret: The copyright in this sound recording is owned by Apple Corps Ltd./EMI Records Ltd. Samtidig finder man stadig Parlophone's label ved siden af Apples.
At EMI har retten til at udgive Beatles, ses bla. på CD udgaven af Abbey Road fra 1987.Den er udgivet af EMI, men bærer også Parlophones label, men Apple Records er ikke nævnt.Det samme gør sig gældende for Mobile Fidelity Sound Labs master recording af Abbey Road,ikke et ord om Apple, men kun EMI, og nu Capitol i stedet for Parlophone, da den erudgivet i USA.
Alt i alt et lidt speget konstruktion, det er måske også derfor at Apple Corp Ltd.( læs deresterende 2 beatler), er ved at lægge sag mod EMI, da de føler sig snydt for penge....mange penge.
Med venlig hilsen
|
|
|
Hej "Absalon",
det var da en dejlig fyldestgørende udredning - godt med deling indimellem af viden om det væsenlige i dette forum nemlig musikken __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Sorry for OT men håber jeg er tilgivet.
Hvor mange skiver har de egentlig udgivet, er der nogle som ved det?
Jeg har arvet en ordentlig "stak" som desværre er komprimeret ned i mp3 og jeg er i tvivl om hvorvidt de er der alle sammen, da jeg kan se at de mange af dem "bare" er singler.
Michael |
|
|
Jeg prøver lige at liste dem jeg lige kan komme i tanke om:
Abbey Road, A hard Days Nyght, The Beatles (white album), Let it be, Yellow Submarine, One, Revolver, Rubber Soul, Help!, Beatles for Sale, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Please Plaese me, With The Beatles, Magical Mystery Tour, Past Masters
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til Rattanhuset: Prøv at gå ind på http://www.beatles-discography.com/. Det er ikke nemt at give en entydig liste af hvad Beatles har udgivet, det afhænger af om man taler USA udgivelser (Capitol) eller UK udgivelser(Parlophone).
Ny udgivelser blev vistnok først koordineret mellem Parlophone og Capitol fra og med Rubber Soul 1965, med en enkelt svipser med Revolver, hvor track-listerne ikke er helt indentiske.
Til mn1974: Mange tak.
med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja Dyrmann, din hukommelse fejler ikke noget. Hvis man trækker Past Masters, One samt Magical Mystery Tour fra, har du alle Beatles' UK LP ny udgivelser med.
Magical Mystery Tour, var lidt af en hybrid, det var en dobbelt EP (another first fra Beatles)
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absalon skrev:
|
At EMI har retten til at udgive Beatles, ses bla. på CD udgaven af Abbey Road fra 1987. Den er udgivet af EMI, men bærer også Parlophones label, men Apple Records er ikke nævnt. Det samme gør sig gældende for Mobile Fidelity Sound Labs master recording af Abbey Road, ikke et ord om Apple, men kun EMI, og nu Capitol i stedet for Parlophone, da den er udgivet i USA.
Med venlig hilsen
|
|
|
Kan den fåes endnu, har ledt på nettet og fundet 0, den er heller ikke på MFSL egen shop længere? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent L
Jeg købte den i "sealed" tilstand på ebay for nogle måneder siden, sammen med Let It Be. Jeg mener jeg har set den siden på ebay. Det er virkelig klasse!!
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Så kom der hul på bylden;-)
I skal have mange tak for oplysningerne, men mangler stadig svar på mit spørgsmål vedr. EMI Grækenland, for hvor "gammel" kan mit White album være? Den er dateret 68, men det kan umuligt være korrekt, for på det tidspunkt udkom den på Apple, og må således være et genoptryk, men hvor gammelt?
Ps. Har en original MMT EP fra 67 liggende i org. cover udg. på Parlophone 7Yce18434-37, er den noget værd?
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan du ikke gi' lidt flere oplysninger? Katalognummer på cover eller plade mv.
7Yce18434-37 hvor har du det fra?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absalon skrev:
|
Hej
Kan du ikke gi' lidt flere oplysninger? Katalognummer på cover eller plade mv.
7Yce18434-37 hvor har du det fra?
Med venlig hilsen
|
|
|
Numrene er indgraveret i /på vinylen efter sidste spor, det mener jeg gælder for alle plader.
Katalog nr. er jeg ikke helt stiv i men der står på coveret: SMMT-1 A&B Stereo. Håber det kan hjælpe lidt. Ved at den er 100% original og udgivet på Parlophone/Northern Songs NCB. Det er den med 28 siders indlæg med billeder og tekster.
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sådan en MMT kan købes på ebay for 10-100 dollars, afhængig af udgave mv.
p.s. Northern Songs er det firma der har copyright på tidlige Beatles og alle Lennon/McCartney kompositioner. Ejes nu af Michael jackson. Paul McCartney vil meget gerne købe! George Harrison stiftede Harrisongs.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her lyder jo godt: TorontoSun is reporting that Apple and EMI are on the verge of announcing the digital release of the Beatles' catalog. As
per usual, Apple/EMI is presently mum, but sources with knowledge of
the project say that two scenarios are possible for the release of the
minimum 11 UK albums.
One early Page 2 report
claimed the release would come on or around Valentine's Day (Feb 14th).
TorontoSun lays out a couple of possibilities for the release,
including a more gradual launch over the coming months, or the,
instead, entire UK catalogue hitting stores the first week of June.
As previously reported, the remastered Beatles collection is expected to be exclusive to the iTunes Store for three months.
The article also claims that Apple has a "special" announcement scheduled for a Super Bowl commercial on February 4th.
Many have noted that Steve Jobs used Beatles songs to demonstrate the
iPhone during the Macworld San Francisco 2007 keynote, possibily
hinting at an imminent annonucement. http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070117125355.shtml Jeg køber dem på cd om 3 mdr Hvis de da ikke er komprimeret.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg krydser alt hvad der kan krydses, og håber på CD/DVD-Audio combo udgivelser. Love på DVD-Audio er intet mindre end et mesterværk
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det her lyder jo godt: TorontoSun is reporting that Apple and EMI are on the verge of announcing the digital release of the Beatles' catalog.
As per usual, Apple/EMI is presently mum, but sources with knowledge of the project say that two scenarios are possible for the release of the minimum 11 UK albums.
One early Page 2 report claimed the release would come on or around Valentine's Day (Feb 14th). TorontoSun lays out a couple of possibilities for the release, including a more gradual launch over the coming months, or the, instead, entire UK catalogue hitting stores the first week of June.
As previously reported, the remastered Beatles collection is expected to be exclusive to the iTunes Store for three months.
The article also claims that Apple has a "special" announcement scheduled for a Super Bowl commercial on February 4th.
Many have noted that Steve Jobs used Beatles songs to demonstrate the iPhone during the Macworld San Francisco 2007 keynote, possibily hinting at an imminent annonucement. http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070117125355.shtml
Jeg køber dem på cd om 3 mdr Hvis de da ikke er komprimeret. 
|
|
|
...og pludselig er der tale om et helt andet Apple. Havde slet ikke tænkt over, at det også er derfor Apple (altså Jobs') er særligt interesseret i Beatles.
Mon ikke det er lidt optimistisk at satse på DVD-audio-udgivelser samtidig med lancering af Beatles på iTunes?
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
...og pludselig er der tale om et helt andet Apple. Havde slet ikke tænkt over, at det også er derfor Apple (altså Jobs') er særligt interesseret i Beatles.
Mon ikke det er lidt optimistisk at satse på DVD-audio-udgivelser samtidig med lancering af Beatles på iTunes? |
|
|
Jo, men jeg håber stadigvæk  . Jeg troede også at Sony havde opgivet deres eget SACD format, da de gik over til Dual Disc. Nu lancerer de 2 SACD'er til bilen. http://www.lydogbilde.no/verdens-foerste-bilstereo-med-sa-cd .422833-45376.html__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |