Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Audioquest vs Tara Labs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er jo tidliger "køber alt i HFK" men der er jo med tiden sket meget.

Cerwin Vega, Dali, B&W og NAD er ude af mit liv  Og nu er der kræs for ørene med Sonus Faber, både som speaker og amp.

På kabelsiden har Tara Labs dog altid hængt ved (lige pånær billedesiden hvor der bruges supra)
Men jeg må indrømme de mange fantastiske demostrationer med Audioquest's lækre og vellydende kabler, har gjordt at jeg altid gerne har villet prøve disse kabler hjemme hos mig selv.

Her den anden dag opdagede jeg at Sun Audio i Ålborg havde et demo tilbud på et Audioquest Jaguar signalkabel (Halv Pris) og mon så ikke jeg bad en ven i Ålborg om hjælp?

Nu sidder jeg her med en jaguar spændt for mine Faber drenge og det hele er "naturligvis" bare meget bedre.

Der er simpelthen bare meget mere hul igennem og musikken køre generelt mere langsomt og roligt, flere detaljer og bedre afrundelser af enderne.

Eneste minus er at den mere åbne gengivelse har en tendens til at frembringe en smugle Sss lyde. og lyden er en anelse mere skarp i gengivelsen. Men det er så småt at det ikke er af betydning og jeg ser det nærmere som en mere rigtig gengivelse af materialet.

Kort sagt. Endnu et slør er fjernet.

Tak til Audioquest og Sun Audio.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Glæder mig du er godt tilfreds med Audioquest kablet.

Jeg anvender selv deres Caldera hjt. kabel og har bl.a. haft signalkablet Colorado sammen med mine Sonus Faber højtalere. Smag og behag er forskellig, men jeg synes også det fungerer fint sammen.

Fortsat god fornøjelse.

mvh

Thomas P

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej

Jeg anvender selv deres Caldera hjt. kabel og har bl.a. haft signalkablet Colorado sammen med mine Sonus Faber højtalere. Smag og behag er forskellig, men jeg synes også det fungerer fint sammen.

Fortsat god fornøjelse.

mvh

Thomas P

Mange tak.

Men en anden der også har valgt bruge Audioquest på SF. Så kan det ikke være helt galt  Med mindre vi begge har dårlig smag

Men mit næste projekt bliver at skifte højttalerkabler til Audioquest. Har lyttet til nogle der også var i den grønne farve som jeg også var meget overrasket over. Ved bare ikke lige hvad de hed.

Lars.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
[QUOTE=Thomas P]

Hej

Fortsat god fornøjelse.

mvh

Thomas P

Mange tak.

Men en anden der også har valgt bruge Audioquest på SF. Så kan det ikke være helt galt  Med mindre vi begge har dårlig smag

Men mit næste projekt bliver at skifte højttalerkabler til Audioquest. Har lyttet til nogle der også var i den grønne farve som jeg også var meget overrasket over. Ved bare ikke lige hvad de hed.

Hej er det mon det her..?

http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=5&am p;product_number=6905018

Hilsen Lars.

Til top Vis Lars.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars.S

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Lars.S skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
[QUOTE=Thomas P]

Hej

Fortsat god fornøjelse.

mvh

Thomas P

Mange tak.

Hej er det mon det her..?

http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=5&am p;am p;product_number=6905018

Hilsen Lars.

Det er svært at sige. Syntes bare ikke der var det hvide der i. Men er meget usikker på det.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Eneste minus er at den mere åbne gengivelse har en tendens til at frembringe en smugle Sss lyde. og lyden er en anelse mere skarp i gengivelsen. Men det er så småt at det ikke er af betydning og jeg ser det nærmere som en mere rigtig gengivelse af materialet.

Du er den perfekte kunde i en hifi-forretning!

Jeg vil dog mene, at du burde være knap så 'storsindet' i din reaktion på de nytilkomne Sss-lyde.
Er det kablet der gør det, eller afslører det [kablet] at der er problemer i ét eller flere apparater længere fremme?
Hvis du allerede har bemærket nogle kedelige Shh-lyde efter få minutter eller timer, er det stensikkert noget der vil komme til at gå dig på nerverne fremover!

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Det "grønne" Audioquest hjt. kabel du omtaler kunne være modellerne CV4 eller de gamle Forrest. Hvis det har været med flettet beklædning er det nok CV4. Den gamle Forrest model har der været delte meninger om her på forummet, men igen smag og behag. Det hænder forøvrigt at man ser dem på KSB til forholdsvis billige penge så det kunne da være et forsøg værd.

Jeg valgte forøvrigt selv at skille mig af med Colorado signalkablerne, med en økonomisk lussing til følge, fordi jeg opfattede dem som årsag til fremtræden ssssss tendens. Det var det ikke, men derimod driverrørene i mine rørblokke. Det faktum fandt jeg desværre først ud af bagefter, hvilket ærgerer mig en del, for opløsning, 3D, osv var formidabelt med dem.

Jeg har talt med andre omkring lige netop dette fænomen i sammenhæng med Audioquest kabler, og alle har været af dem opfattelse at det bestemt ikke er en egenskab specifikt for dette kabelmærke. Altså er årsagen nok at finde andetsteds i dt system.

mvh

Thomas P

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Du er den perfekte kunde i en hifi-forretning!

Jeg vil dog mene, at du burde være knap så 'storsindet' i din reaktion på de nytilkomne Sss-lyde.
Er det kablet der gør det, eller afslører det [kablet] at der er problemer i ét eller flere apparater længere fremme?
Hvis du allerede har bemærket nogle kedelige Shh-lyde efter få minutter eller timer, er det stensikkert noget der vil komme til at gå dig på nerverne fremover!

Mvh.
Niels L.

Hvor skylden ligger vides ikke. Det kan jo være så meget, men tror nu det er i kablet det ligger. Men jeg kan tage fejl.

Men jeg ser det nu ikke som en negativitet. Sss lyde er noget som i mange tilfælde (ikke alle men var jeg da bare milionær) er en del af et mere åbent lydspekter. Sss lydene er noget jeg bemærkede efter allerede 2 minutters lytning. Nu er der gået 4 dage og har byttet lidt om igen og det gamle lyder nu nærmest som om de synger med en klud for munden.

Og om det kommer til at irretere mig, skal jeg ikke kunne sige, men tror det næppe, den mere skarpe focon der nu spilles på syntes jeg klæder den samlede lyd. (med mulighed om senere at ændre mening  )

Men den perfekte kunde. Tjaa meget muligt, det må forhandlerne jo så glæde over.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 03:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt sssss lyde i et Audioquest kabel. Solid core kabler laver normalt ikke den slags unoder. Min erfaring er, at de faktisk er tilbøjelige til at dæmpe ssssss lyde lidt for meget.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Jeg har aldrig hørt sssss lyde i et Audioquest kabel. Solid core kabler laver normalt ikke den slags unoder. Min erfaring er, at de faktisk er tilbøjelige til at dæmpe ssssss lyde lidt for meget.

Nu skal det heller ikke lyde som om at Sss lydene er meget kraftige. Det er bare en smugle mere end på TaraLabs.

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Har haft samme 'problem' med Sss lyde og kabel skifte.

Men det var med skift fra Chord kalbler til Nordost.

Især med f.eks. Diana Krall 'The Girl in the Other Room' . Har også haft (billigere) Audioquest kabler uden problemet.

Mener også at lyden er ellers mere åben.

Er det et eller andet 'synergi' effekt?

mvh.

Peter

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hey....

Kører med Sky og Volcano og det er det bedste jeg har hørt. Har haft The One hele vejen også men det var ikke ligeså godt som Audioquest...

Har ikke hørt de billiger kabler fra AQ, men kan kun tilslutte mig, at der er ekstemt meget hul igennem AQ kabler og så lyder de stadig meget naturligt uden nogen form for hårdhed....

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juni 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

minime skrev:

Hey....

Kører med Sky og Volcano og det er det bedste jeg har hørt. Har haft The One hele vejen også men det var ikke ligeså godt som Audioquest...

Har ikke hørt de billiger kabler fra AQ, men kan kun tilslutte mig, at der er ekstemt meget hul igennem AQ kabler og så lyder de stadig meget naturligt uden nogen form for hårdhed....

Er også min erfaring.

Kunne være sjovt at prøve deres netkabler i stedet for mine supra som rigtig mange netop anser for meget lukkede.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes