Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Optisk kabel virker ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aarhusianeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har et set-up bestående af Apple Airport Express > Xtremehd optisk kabel (http://www.xtrememac.com/xtremehd/toslink/index.php) > Thule DAC.

Jeg har nu udskiftet det optiske kabel med et lidt længere kabel (et 3m Lindy, http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY35243&ML=312), hvorefter DAC'en pludselig ikke siger en lyd

Nogen ideer til, hvad problemet kan være? Lindy'et er kun en meter længere og ganske vist ikke just high-end, men det var det gamle jo heller ikke, så det burde vel kunne fungere? Der er lys i kablet, så der er tilsyneladende "hul i gennem"...

Til top Vis Aarhusianeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aarhusianeren

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det der lige falder i øjene når jeg ser på de to links er at det første direkte fortæller at her kan man forbinde nogle Apple-produkter med dette kabel.

Når jeg læser link nummer to - så er ordet Apple slet ikke nævnt - og jeg ved at Apple har deres egen måde at forbinde tingene på - og det passer nødvendigvis ikke ind i PC'en så jeg tror at link to udelukkende er til PC - ikke til MAC.

Hilsen EyeOfBeauty

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

Aarhusianeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Mange tak herfra for det bud - det kunne måske være problemet. Også selv om jeg ville tro, at et optisk kabel var et optisk kabel

I denne artikel http://www.stereophile.com/accessoryreviews/505apple/index.h tml bruges et Monster-kabel, men det kan også være speciel "Apple-teknologi", da det sandsynligvis er det samme, som kan købes i Mac-butikken ( http://store.apple.com/dk/product/TF331ZM/A?fnode=home/shop_ mac/mac_accessories/airport_wireless&mco=MjQ0MTY ).

Nogen der kan be- eller afkræfte, om Mac har sine egne versioner af optiske kabler? Eller, alternativt, om det kunne være toslink-adapteren der er speciel, når det er en Apple?

Til top Vis Aarhusianeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aarhusianeren

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

dit kabel kan jo være defekt....har du prøvet det på noget andet udstyr?? for hvis det har et brud eller ligende sker der ikke noget og nogle optiske kabler kan være meget sarte med sådan noget
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Apple bruger ikke 'specielle' optiskekabler. Det eneste der er lidt eksotisk, er deres brug af en kombineret minijack/optisk udgang.

1. Kommer der lys igennem kablet?
2. Har du ændre nogle indstillinger på APX'en / computeren?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes