Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Power tweak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KalleK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen
jeg er begyndt på at skifte mine netkabler ud fordi jeg har oplevet en del støj og kunne forstille mig det kom fordi mine netkabler ikke er skærmede og nu overvejer jeg også at købe en stikdåse med netfilter og faldt over denne http://shop.klik1stik.dk/product.asp?product=1402

er der noget som har erfaringer med denne? eller noget andet i samme prisklasse. for jeg har ikke tænkt mig at bruge 1000kr på en netskinne

Til top Vis KalleK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KalleK

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal søge lidt her inde på netstøjsfiltre, da mange mener at det snupper dynamiken i lyden.

Men du kan finde en masse læsestof før du beslutter dig.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Mit bedste bud på et netstøjsfilter er, en DC-spærre efterfuldt af små kondensatorer som filter til højfrekvent støj.

Helst ingen spoler i serie, da det virker dynamikdræbende på forstærkere med begrænset lytkapacitet.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

audioareal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

jeg vil vove at foreslå måske byg selv det hej jeg gjort og det var "næsten"gratis et støjfilter med 8 udtag og sperat filter på hver+dc spørre i indgang ja jeg sagde næsten gratis da hele iden gik ud på genbrugskomponenter så ville jeg da ikke tabe penge hvis det ikke gav resultat kabinettet er fra en gammel netværksruter i 19´`størelse som jeg fandt sammen med det afskærmede netkabel i brokcontaineren på mit arbejde alle filterkomponenter er fra skrottde pc psu´ér som jeg kun skulle lave nye print til for go ordens skyld vil jeg lige sige at filteret kun forsygner div.signalkilder + preamp. så der ikke trækkes de store strømme.og virker det så???ja det fornemmer jeg ved måske lidt bedre diskant / mellemtone ellers er det måske bare indbildning men det burde da være bedre end ingen ting og gratis udtagene er fra lk-nes fra bla. gamle toiletlamper med udtag t. barbermaskin som er blet grundigt renset først.jeg har senere fået fat i 35 A filter spoler fra gammel frekvens omformer så jeg overvejer at prøve at bygge noget til power amp.´érne på et senere tidspunkt hvis andre hifi4all brugere suntes det virker interasant eller måske helt tosset vil jeg meget gerne ha komentar eller måske foreslag til forbedringer og så ku jeg måske lægge nogle billeder ind af mit project da jeg syntes det er et spændene emne mvh.Thomas
Til top Vis audioareal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audioareal

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

audioareal skrev:
jeg vil vove at foreslå måske byg selv det hej jeg gjort og det var "næsten"gratis et støjfilter med 8 udtag og sperat filter på hver+dc spørre i indgang ja jeg sagde næsten gratis da hele iden gik ud på genbrugskomponenter så ville jeg da ikke tabe penge hvis det ikke gav resultat kabinettet er fra en gammel netværksruter i 19´`størelse som jeg fandt sammen med det afskærmede netkabel i brokcontaineren på mit arbejde alle filterkomponenter er fra skrottde pc psu´ér som jeg kun skulle lave nye print til for go ordens skyld vil jeg lige sige at filteret kun forsygner div.signalkilder + preamp. så der ikke trækkes de store strømme.og virker det så???ja det fornemmer jeg ved måske lidt bedre diskant / mellemtone ellers er det måske bare indbildning men det burde da være bedre end ingen ting og gratis udtagene er fra lk-nes fra bla. gamle toiletlamper med udtag t. barbermaskin som er blet grundigt renset først.jeg har senere fået fat i 35 A filter spoler fra gammel frekvens omformer så jeg overvejer at prøve at bygge noget til power amp.´érne på et senere tidspunkt hvis andre hifi4all brugere suntes det virker interasant eller måske helt tosset vil jeg meget gerne ha komentar eller måske foreslag til forbedringer og så ku jeg måske lægge nogle billeder ind af mit project da jeg syntes det er et spændene emne mvh.Thomas

Et par velvalgte punktummer i teksten ville ikke være dårligt. Jeg er sikker på, at både punktummer (og store bogstaver) findes på dit tastatur. Det vil gøre teksten meget lettere at læse.

Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

audioareal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej Niels. og undskyld men jeg fik nok ikke de bedste karakter i skriftlig dansk, og så gik det lige lidt for hurtigt..
Til top Vis audioareal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audioareal

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

audioareal skrev:
Hej Niels. og undskyld men jeg fik nok ikke de bedste karakter i skriftlig dansk, og så gik det lige lidt for hurtigt..

Det er helt i orden. Bare ro på under skrivningen - så bliver alle glade!  :-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes