Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Squeezebox Duet eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larsemil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på udkig efter muligheden for at høre internet radio på mit anlæg. Så faldt jeg over Squeezebox Duet som jeg syntes ser ret godt ud og har nogle gode funktioner.

Internetradio er det jeg primært vil have mulighed for, men afspilning af musik fra min computer (som Squeezebox Duet kan) trækker da også noget.

Men er der et produkt jeg hellere bør overveje at investere i?

Til top Vis larsemil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsemil

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 17 August 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Ingen grund til at overveje mere - Køb
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 August 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har den og er nogenlunde tilfreds. Desværres skal controlleren nogengange slukkes og tændes igen, før betjening foregår ordentligt. Når enheder har fundet hinanden kører det fint. Jeg kan ikke svare på om det er et generelt problem eller om jeg sidder inde med en mandagsmodel.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Der er også en Airport Express hvis du bruger iTunes. Så er der masser af radiostationer!

Den koster kun 750...

EDIT: Den kan selvfølgelig også spille det musik som du har liggende på computeren via trådløs

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Jeg har den og er nogenlunde tilfreds. Desværres skal controlleren nogengange slukkes og tændes igen, før betjening foregår ordentligt. Når enheder har fundet hinanden kører det fint. Jeg kan ikke svare på om det er et generelt problem eller om jeg sidder inde med en mandagsmodel.

Måske en firmware update? Ingen problemer her...
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 August 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Der er også en Airport Express hvis du bruger iTunes. Så er der masser af radiostationer!

Den koster kun 750...

EDIT: Den kan selvfølgelig også spille det musik som du har liggende på computeren via trådløs

Kan den ikke kun styres fra computeren? Hvad er så pointen?

Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Skobbolop skrev:
thuekay skrev:

Den koster kun 750...

Jo. Umiddelbart. Skal ikke kunne sige om den også kan styres fra iPhone / iPod. Skulle ikke undre mig hvis den kan. Har ikke lige undersøgt det endnu.

Pointen. Ingen Ledninger. Du kan have computeren til at stå på kontoret og så streame musikken til anlægget i stuen. Eller sidde med den i skødet. Jeg syntes det er smart. Og billigt !

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Skobbolop skrev:
thuekay skrev:

Den koster kun 750...

KAN styres af en iPod Touch

larsemil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Lige et par spørgsmål om Squeezebox Duet:

1) Kan man på computeren oprette playlister med musik fra computeren og lister med internet radio-stationer. Eller skal det hele foregå fra Squeezebox enheden?

2) Når man "bladrer" gennem mapperne med musik på computeren over et trådløst netværk, på Squeezebox enheden, hvordan er hastigheden så? Skal man vente lang tid hver gang man går ind i en mappe?

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

larsemil skrev:

1) Kan man på computeren oprette playlister med musik fra computeren og lister med internet radio-stationer. Eller skal det hele foregå fra Squeezebox enheden?

2) Når man "bladrer" gennem mapperne med musik på computeren over et trådløst netværk, på Squeezebox enheden, hvordan er hastigheden så? Skal man vente lang tid hver gang man går ind i en mappe?

1: Man kan godt oprette playlister via Computer via Squeezecenter web interface.

2: Hvis du kører squeezecenter på en hurtig pc, er der hurtig respons. Kører du via en langsomere NAS-server, kan der være lidt delay.

Men dit trådløse netværk skal selvfølgelig være i orden. Det er der de fleste løber ind i problemer.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 18 August 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

larsemil

Du kan roligt købe en squeezebox duet !  du kan godt nøjes med reciveren alene og så undlade controlleren, hvis du vil nøjes med at styre det hele fra din pc, men jeg ved ikke om det kan betale sig rent prismæssigt. ! Jeg vil dog anbefale dig at ofre en ekstra DAC på sagen, da selve squeezeboxen i sig selv ikke spiller overbevisende ! Se evt mit eget setup ( link nederst ) !

Du kan sagtens høre radio UDEN at din pc er tændt ( Nogle tusinde forskellige vil jeg tro !  )

Playlister og favoritter KRÆVER at din pc er TÆNDT, da den bruger den som "hukommelse" !

Hastigheden er ganske glimrende, i hvert fald på min pc og jeg har ikke haft nogen problemer med software der hænger eller skal genstarte !

Kig evt. her :  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577   kan kun anbefale DacMagic sammen med squeezeboxen ISÆR med mit batterisetup, spiller kanon !

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

larsemil skrev:

Du kan også oprette playlister som kan styres direkte fra controlleren, hvis du ikke gider gå hen til computeren.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

larsemil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

larsemil

Du kan roligt købe en squeezebox duet !  du kan godt nøjes med reciveren alene og så undlade controlleren, hvis du vil nøjes med at styre det hele fra din pc, men jeg ved ikke om det kan betale sig rent prismæssigt. ! Jeg vil dog anbefale dig at ofre en ekstra DAC på sagen, da selve squeezeboxen i sig selv ikke spiller overbevisende ! Se evt mit eget setup ( link nederst ) !

Du kan sagtens høre radio UDEN at din pc er tændt ( Nogle tusinde forskellige vil jeg tro !  )

Playlister og favoritter KRÆVER at din pc er TÆNDT, da den bruger den som "hukommelse" !

Hastigheden er ganske glimrende, i hvert fald på min pc og jeg har ikke haft nogen problemer med software der hænger eller skal genstarte !

Kig evt. her :  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577   kan kun anbefale DacMagic sammen med squeezeboxen ISÆR med mit batterisetup, spiller kanon !

MVH Frankie

Hvad er sådan en DAC?

Jeg havde bare tænkt mig at sætte et kabel fra Squeezeboksen til min forstærker, og så burde det vel køre?

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 22 August 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

larsemil skrev :

Hvad er sådan en DAC?

Jeg havde bare tænkt mig at sætte et kabel fra Squeezeboksen til min forstærker, og så burde det vel køre?

Det gør det skam også, hvis man kan leve med den lyd som sq boksen har !

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes