Bruger siden: 23 Oktober 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
Hejsa,
jeg skal hjælpe min ven med at sætte noget lyd op i hans restaurant.. min ide er lidt at tage 2 pa forstærkere med 4 udgange
og sætte 2 8 ohms højtalere på hver udgang.
det er ikke et sted der skal spilles særligt højt _ men lyden må jo gerne dække alle bordene og det er nogle forholdsvis store
lokaler =)
er der nogen der har noget erfaring eller bare gode ideer til hvordan jeg skal gøre - hvad jeg skal bruge - eller bare noget jeg
kunne gøre anderledes - så hører jeg rigtig gerne fra jer =)
Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
Jeg vil anbefale små aktive højttalere. Så skal du bare trække signalkabler (balancerede selvfølgelig) fra en mixer + evt.
fordeler box. Højttalerne skal så selvfølgelig have strøm, men det er langt at foretrækker frem for en central forstærker der
skal trække 16 højttalere.
Hvis I ikke vil trække kabler findes der mange former for trådløse løsninger.
Fordel ved en Rotel RMB-1512 DISTRIBUTION AMPLIFIERS, er at den kan seriekoble med fx. en anden 6 kanaler
AMPLIFIERS,
så man komme op på de 16kanaler. dette kunne være en
Rotel RMB-1506 DISTRIBUTION AMPLIFIERS.
Man kan også overveje indbygningshøjttalere i loftet. Personligt er jeg træt af at sidde i restauranter hvor jeg kommer til at sidde ved siden af en højttaler, derfor mener jeg en loftmontering er optimalt.
Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
Hvad med ganske enkelt at søge professionel bistand til dette arbejde? Det behøver måske ikke engang blive meget dyrere i længden at få det gjort ordentligt fra starten!
__________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Man kan også overveje indbygningshøjttalere i loftet. Personligt er jeg træt af at sidde i restauranter hvor jeg kommer til at sidde ved siden af en højttaler, derfor mener jeg en loftmontering er optimalt.
Det er den rigtige løsning.
Har selv gode erfaringer med denne løsning med 100 volt system, en Monacor PA 1240 med cd/tunermondul, den driver 12 højtalere både store og små loftmonteret, det spiller fint en 25 meter svømmehal + omklædning op.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum