Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Mictor´s suveræne kabler.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt/købt mictors kabler? De løfter bare dit anlæg op i en anden klasse..

www.mictor.dk

Her er en af udtalelserne:  Rasmus Slyngborg, anmelder på HiFi4all. Citat ”Kablerne formår på en lang række punkter at lægge afstand til prismæssige alternativer ved at gengive en usløret og meget distinkt gengivelse krydret med myriader og nærvær, som fører lytteren ind i et univers af detaljer og mystik. Musikken får lov til at ånde med det resultat, at indtrykket af at befinde sig i selve optagelsen forstærkes med skræmmende styrke. Flot!”.

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Har lige bestilt Mictors højtalerkabler i biwiring..De hedder:

Ragtime Blues Uden overdrivelse et af verdens bedst lydende speakercables og så til en særdeles rimelig pris. Her får Du et kryogenbehandlet 19 ledet solidcore forsølvet specialbehandlet kobberkabel med en helt ufattelig live gengivelse. Her bliver hverken lagt til eller trukket fra. Du får den ægte vare serveret på 1. række. Anvender Kapton teknologi.

Kan I forstå jeg glæder mig til at høre dem??

Har tidligere købt hans sax signalkabel, som er uovertruffen..

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Nu mener jeg ikke, at "verdens bedste" og "forsølvet" kan anvendes i samme sætning, ligesom man heller ikke kan lave latté med skummetmælk (det smager i hvert fald, som forsølvet lyder). Men det er da fedt, at du glæder dig til de kommer.

Håber de indfrier dine forventninger.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Nu mener jeg ikke, at "verdens bedste" og "forsølvet" kan anvendes i samme sætning, ligesom man heller ikke kan lave latté med skummetmælk (det smager i hvert fald, som forsølvet lyder). Men det er da fedt, at du glæder dig til de kommer.

Håber de indfrier dine forventninger.

Hej David har du hørt noget til hans kabler. Det med sølv sagde man jo også en del om da Kimber lancerede deres udgave, der var der mange der måtte sluge "kamelen".. Det er stadig et af de mest fremragende kabler der er lavet..

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Tja, nu må vi se ... har bestilt et sæt sax, altid sjovt at prøve nye ting, og micotrs kabler lader til at være bygget med omtanke...

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Ragtime Blues Uden overdrivelse et af verdens bedst lydende speakercables og så til en særdeles rimelig pris. Her får Du et kryogenbehandlet 19 ledet solidcore forsølvet specialbehandlet kobberkabel med en helt ufattelig live gengivelse. Her bliver hverken lagt til eller trukket fra. Du får den ægte vare serveret på 1. række. Anvender Kapton teknologi.

Citat:

Har du selv skrevet dette, eller er det et citat fra Mictors marketingsafdeling? 

Hvad er "Kapton teknologi"??

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:

Citat:

Har du selv skrevet dette, eller er det et citat fra Mictors marketingsafdeling? 

Hvad er "Kapton teknologi"??

Mvh.

Niels L.

Ja jeg har selv skrevet dette, men det er et citat fra mictors hjemmeside fra en begejstret køber.. Kapton teknologi har jeg på et tidspunkt fået af vide af Michael, men kan ikke præcis huske hvad, men med eller uden Kapton, kablet skulle jeg sige lyder fremragende.. Brutalis

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv tidliger haft Mictors kabler hele vejen rundt, og jeg vil give dig ret i at det er et super kabel til prisen, ja jeg vil være så fræk at sige at til prisen er der ikke ret mange konkurenter.

Jeg har dog selv oplevet at det ike løfter mit anlæg der op hvor du skriver, men det gjorde Chord kablerne og da jeg nu har skiftet til AQ har det hele fået endnu et løft, men her snakker vi også en helt anden pris, og så kan man tage duskutionen om den mer ydelse jeg mener at have fået er de ekstra penge værd ( det mener jeg ).

Mictor laver fine kabler især til prisen.

Men jeg syntes da at det er skægt at du citerer mictors egen hjemmeside og virker begejstret over dette, jeg har endnu aldrig oplevet en producent skrive dårlige om hans eget produkt, og at kalde det et af verdens bedste er nu en ret vild påstand i mine øjne, men anyway jeg har heller ikke hørt alle kabler i verden

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Nej jeg synes også at de posts ser en smule mistænkelige ud..

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

glædeligt der er andet end rega der kan imponere  verdens bedste cd spiller og verdens bedste kabler. du må jo sørme ha verdens bedste setup

mictors kabler er nu bestemt spændende, det jeg har hørt har været ganske godt.

har du hørt højttaler kablerne ?

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 07 November 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Har da også et lille signalKabel i fra Mictor, Radiance  (i den billige ende..) det fungerer da udmerket. dog stikket er vel tight... så jeg er sku bange for at terminalene på forsterkeren skal gå i styker ved de/montering. (men det er vel måskje en god ting)

lyden skal jeg ikke uttale mig om da jeg ikke er udstyret med gyldne øre.. evt så er resten af mit setup for dårlig. har flere forskellige signal/ht kabler og kan ikke høre forskeld på nogle af dem

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

glædeligt der er andet end rega der kan imponere  verdens bedste cd spiller og verdens bedste kabler. du må jo sørme ha verdens bedste setup

Ja , men ikke hjemme. Har bestilt et sæt i biwiring til modtagelse indenfor 2 uger..kan desuden fortælle at jeg hidtil har haft AQ og kimber i signalvejen, som alle er blevet skiftet ud med sax..Nu mangler jeg kun højtalerkablerne, så ryger de sidste AQ ting jeg har, så de er billig til afhentning..Både signal og højtalerkabler, højtalerkablerne dog først når jeg modtager de andre og har sagt god for dem i mit setup...

Brutalis

P.S. Ja jeg mener selv at jeg er godt på vej til at have det jeg synes er et ref.. anlæg. Men smag og behag.. Der er vel ikke noget i vejen for at være himmelhenrykt over det man selv har. vel..?

Man har trods alt brugt en del penge på det hen af vejen, så hvis det hele skulle være noget skidt, ja så tror jeg nok man skulle finde en anden hobby...

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Mightyfish skrev:

Ja , men ikke hjemme. Har bestilt et sæt i biwiring til modtagelse indenfor 2 uger..kan desuden fortælle at jeg hidtil har haft AQ og kimber i signalvejen, som alle er blevet skiftet ud med sax..Nu mangler jeg kun højtalerkablerne, så ryger de sidste AQ ting jeg har, så de er billig til afhentning..Både signal og højtalerkabler, højtalerkablerne dog først når jeg modtager de andre og har sagt god for dem i mit setup...

Brutalis

P.S. Ja jeg mener selv at jeg er godt på vej til at have det jeg synes er et ref.. anlæg. Men smag og behag.. Der er vel ikke noget i vejen for at være himmelhenrykt over det man selv har. vel..?

Man har trods alt brugt en del penge på det hen af vejen, så hvis det hele skulle være noget skidt, ja så tror jeg nok man skulle finde en anden hobby...

Hvilke AQ kabler er du du har/havde ???

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Brutalis47 skrev:
Mightyfish skrev:

Brutalis

Hvilke AQ kabler er du du har/havde ???

Mvh

JmJ

Jeg har Argent, Blue, Rubin,midnight blue og et sæt clear. Jeg har også nogle Duelund silke signalkabler liggende, er også ganske fremragende. Kimber Kcag + kimber PBJ, det ene i 1/2 m det andet i en meter.. Når jeg kommer hjem skal jeg gå ned i gemmerne og finde de sidste typer Aq jeg har liggende. De ryger over i en kasse hver gang jeg finder noget der er bedre..

Hilsen Brutalis

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 November 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej i Mictor-tråden

Har lige modtaget et næsten nyt sæt Mictor SAX idag, der afløser et sæt TMC white i et "high-mid-fi" setup (Pathos+VA+Original Da Vinci CD) mellem CD og forstærker.

Umiddelbart efter ganske kort tids lytning, så er de positive træk ved skiftet: strammere bas, mere "tight" sound og bedre soundstage/perspektiv. På den anden side oplever jeg mere betoning på diskanten med en lidt tilbagetrukket mellemtone (stemmer er dæmpet i forhold til diskant).

Andre erfaringer med SAX? Eller for den sags skyld Ragtime Blues singlewire?

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 November 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Hej i Mictor-tråden

Har lige modtaget et næsten nyt sæt Mictor SAX idag, der afløser et sæt TMC white i et "high-mid-fi" setup (Pathos+VA+Original Da Vinci CD) mellem CD og forstærker.

Umiddelbart efter ganske kort tids lytning, så er de positive træk ved skiftet: strammere bas, mere "tight" sound og bedre soundstage/perspektiv. På den anden side oplever jeg mere betoning på diskanten med en lidt tilbagetrukket mellemtone (stemmer er dæmpet i forhold til diskant).

Jeg oplever de samme ting som du gør, diskanten har en lidt skinger tendens i mit setup.
Så de ryger tilbage...

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Hej i Mictor-tråden

Jeg havde samme oplevelse da jeg modtog mine sæt, men efter et par ugers uafbrudt spilletid, så gled diskanten på plads og blev meget detaljeret og på ingen måde øretrættende..

P.S: kender ingen endnu der har hørt et sæt ragtime blues på eget anlæg, men jeg skulle modtage mit sæt en af dagene..Hvor Michael er i Næstved alligevel.

Brutalis

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 November 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Ang. Ragtime. Prøv at sende en pb til Happy. Han har eller har haft dette kabel i sit setup. Og SAX som XLR kabel.

Jeg selv har et Clearwater Mk II og et SAX kabel. 2 kabler som til prisen er svære at slå. Clearwater erstattede i sin tid et Argento Silver(da det var blevet for kort).

Mictor kablet er fremragende, men slår IMO ikke Argento Silver kablet. (Er stadig mit referencekabel, men tager man prisen i betragtning, såååå)

Clearwater var det bedste alternativ jeg kunne finde dengang. Da SAX blev introduceret hoppede jeg med på den. Det er på visse måder et bedre kabel end Clearwater, på andre ikke. Der hvor SAX falder lidt (lidt) af er i diskantområdet. Lidt for meget s-betoning, mellemtonen er god, men det er i bassen gevinsten kommer. Den er fast/stram.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Jeg havde samme oplevelse da jeg modtog mine sæt, men efter et par ugers uafbrudt spilletid, så gled diskanten på plads og blev meget detaljeret og på ingen måde øretrættende..

OK - de får selvfølgelig lige lidt itd, selv om jeg ikke har den store tiltro til tilspilning af kabler - det første indtryk holder som regel, ellers vænner man sig bare til lyden?

- men tak for feedback

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Ang. Ragtime. Prøv at sende en pb til Happy. Han har eller har haft dette kabel i sit setup. Og SAX som XLR kabel.

(SNIP)

Da SAX blev introduceret hoppede jeg med på den. Det er på visse måder et bedre kabel end Clearwater, på andre ikke. Der hvor SAX falder lidt (lidt) af er i diskantområdet. Lidt for meget s-betoning, mellemtonen er god, men det er i bassen gevinsten kommer. Den er fast/stram.

Tak for svaret. Vil de sige at Clearwater har en bedre diskant, men knap så stram bas?

S-betoninger er ikke lige min favorit, så jeg skal have nærlyttet på fænomenet før jeg afgør om SAX bliver eller ej. Men jeg kan rigtig godt lide den stramme bas

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes