| Forfatter |
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej her er hvad Mobolake skrev om kablet (Verbatim), så må jeg jo se om jeg kan høre det samme i mit setup..
Hej Kim ja hvordan kan jeg beskrive lyden jo den er kulsort sort som en mine og detaljerne er der bare nogle valgte ligefrem dette kabel frem for Valhalla, det fik jeg at vide af nogle andre som havde samme type sæt og må sige det tager man som en kompliment...
mvh Mobolake __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige dette Højtalerkabel " Verbatim" er fremragende. Det er det første kabel jeg har hørt der bare kan det hele. Stort rum, perspektiv, dybde, suveræn mellemtone, luft omkring de udøvende. Ja sagt kort "det må jeg ba  re have...."   __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen gange går det bare for stærkt med at sammenligne.. Efter jeg har hørt på Ragtime blues i godt en uge, så må jeg sige at jeg er nød til at aflevere Verbatim tilbage og købe det Ragtime Kabel. Det kan jeg sku ikke undvære nu.. Dem der har hørt det vil måske give mig ret.. Det kan bare noget de andre ikke kan...  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
| Nogen gange går det bare for stærkt med at sammenligne..
/SNIP/
Det kan bare noget de andre ikke kan... |
|
|
Hehe - ja den med at være for hurtig kender jeg godt . Men nu er jeg nysgerrig: kan du uddybe hvad det er Ragtime "bare kan "? __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Brutalis47 skrev:
| Nogen gange går det bare for stærkt med at sammenligne..
/SNIP/
Det kan bare noget de andre ikke kan... |
|
|
Hehe - ja den med at være for hurtig kender jeg godt . Men nu er jeg nysgerrig: kan du uddybe hvad det er Ragtime "bare kan "?
|
|
|
Hej jeg vil prøve at beskrive det: Detaljer i musikken du bare ikke har hørt før,lydbilledet blevet større/bredere/dybere og en fantastisk ro. Man føler endvidere at man kommer tættere på den udøvende musiker/luft omkring den udøvende. Tonalt hænger lydbilledet sammen fra top til bund (masser af kontrol og man fornemmer "sort baggrund"..)
håber du kan bruge det til noget.. Men prøv at høre mictor om du evt. kan låne et til Lyt..
P.s. det jeg har er Bi-wiring...
med venlig hils brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt at Hi-Fi klubben skal til at sælge mictors kabler. Både sax,fox signalkabler og hans højtalerkabler Ragtimeblues...
Så helt tosset kan det ikke være... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Har lige bestilt Mictors højtalerkabler i biwiring..De hedder:
Ragtime Blues Uden overdrivelse et af verdens bedst lydende speakercables og så til en særdeles rimelig pris. Her får Du et kryogenbehandlet 19 ledet solidcore forsølvet specialbehandlet kobberkabel med en helt ufattelig live gengivelse. Her bliver hverken lagt til eller trukket fra. Du får den ægte vare serveret på 1. række. Anvender Kapton teknologi.
Kan I forstå jeg glæder mig til at høre dem??
Har tidligere købt hans sax signalkabel, som er uovertruffen..
|
|
|
Citat:
Ragtime Blues Uden overdrivelse et af verdens bedst lydende speakercables og så til en særdeles rimelig pris. Her får Du et kryogenbehandlet 19 ledet solidcore forsølvet specialbehandlet kobberkabel med en helt ufattelig live gengivelse. Her bliver hverken lagt til eller trukket fra. Du får den ægte vare serveret på 1. række. Anvender Kapton teknologi.
Har du selv skrevet dette, eller er det et citat fra Mictors marketingsafdeling? 
Hvad er "Kapton teknologi"??
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Niels Kapton teknologi er: Kryogen behandlingKablerne kryogenbehandles. 72T nedfrysning ved -196 grader C. giver 40% mere samlet molekyler, som sikrer den helt rene gengivelse.
Er det svar nok... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt at Mictor kryogen behandler deres kabler, men kapton er et isoleringsmatriale, som Mictor anvender i deres kabler.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
|
Det er rigtigt at Mictor kryogen behandler deres kabler, men kapton er et isoleringsmatriale, som Mictor anvender i deres kabler. |
|
|
Tak for informationen..  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mine Ragtimeblues ved at være tilspillede og de har lukket mit lydbillede helt om, mere af alting..atmosfære højt til loftet og musikerne er rykket frem på første række. Dem af jer der ikke har hørt det, har virkelig noget til gode...
mvh Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Så er mine Ragtimeblues ved at være tilspillede og de har lukket mit lydbillede helt om, mere af alting..atmosfære højt til loftet og musikerne er rykket frem på første række. Dem af jer der ikke har hørt det, har virkelig noget til gode...
mvh Brutalis
|
|
|
Jeg kan endvidere følge op med at jeg har taget en gammel sag i brug igen til cd mediet, en såkaldt stabilistor fra Holfi(42 gram), som så dagens første lys for omkring 10 år siden(så vidt jeg husker) og den har rusket endnu mere op i tingene.. strammere bund/ro i lydbilledet..Kan varmt anbefales, hvis den stadig er til at opdrive..
hilsen Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen ud over mig der evt. har købt Mictor højtalerkabler af mrk. Ragtime Blues?? Jeg skriver dette p.g.a jeg godt kunne tænke mig at få nogle tilbagemeldinger og lidt nysgerrighed om hvad man tidligere kørte med..
Brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Er der slet ingen ud over mig der evt. har købt Mictor højtalerkabler af mrk. Ragtime Blues?? Jeg skriver dette p.g.a jeg godt kunne tænke mig at få nogle tilbagemeldinger og lidt nysgerrighed om hvad man tidligere kørte med..
Brutalis
|
|
|
Nix, beklager. Men kan se at Mictor er på banen med 2 nye RCA kabler. Mictor FOX og Mictor GROOVE 100. Ser frem til Groove. Skulle være rettet mod plovlyd. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
Jeg gik fra kimber 8tc til ragtime blues og sikke en verden til forskel i mit setup,da jeg så fik focus audio 888 til biwire bestilte jeg ragtime biwire og det har jeg ikke fortrudt,som du siger meget mere af det hele og en fornemmelse af musikken lyder rigtig
Mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Brutalis47]
Jeg har hørt at Hi-Fi klubben skal til at sælge mictors kabler. Både sax,fox signalkabler og hans højtalerkabler Ragtimeblues...
Så helt tosset kan det ikke være...
Det har nu aldrig været på tale, og der er ingen planer om det.
Mvh - Michael.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mictor001 skrev:
| [QUOTE=Brutalis47]
Mvh - Michael.
|
|
|
Hej Michael...
Fint at få korrigeret (forkerte) oplysninger...
Denne gang nåede fjeren ikke at blive til syv høns! ;-)
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mictor001 skrev:
| [QUOTE=Brutalis47]
Mvh - Michael.
|
|
|
Sorry, jeg fik det at vide af en ansat fra Roskilde Hi-Fi klub for et godt stykke tid siden..
Brutalis.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
mictor001 skrev:
| [QUOTE=Brutalis47]
Mvh - Michael.
|
|
|
Hej Michael...
Mvh.
Nilau
|
|
|
Det er vel ingen skam når man føler og tror på at kilden skulle være troværdig nok,(manden arbejder i Klubben i Roskilde)..
Oplysningen er helt tilbage fra December 2006....
Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Nilau skrev:
| [QUOTE=mictor001][QUOTE=Brutalis47]
Mvh - Michael.
|
|
|
Hej Michael...
Mvh.
Nilau
|
|
|
Det er vel ingen skam når man føler og tror på at kilden skulle være troværdig nok,(manden arbejder i Klubben i Roskilde)..
Oplysningen er helt tilbage fra December 2006....
Brutalis
Hej Brutalis
No hard feelings herfra - men som sagt, er det ikke noget snak, jeg har været involveret i.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solid Core 19 leder. Her er en modsætning. Kapton teknologi fy for den lede. Man får altid strammere bas når diskanten bliver fremhævet<som på Classe D>
|
| Til top |
|
| |