| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har investeret i en Kenwood KD990 pladespiller som jeg er meget glad for. Jeg spillede på en Rega Planar 3 før, men Kenwood`en har lige løftet det hele et niveau med samme pickup som er en Ortofon MC 3 Turbo. Dog har jeg et problem med akustisk tilbagekobling. Mine vægge i huset er lavet af et materiale der hedder Siporex(eller i den stil!!!!) En slags letbeton. Pladespilleren er monteret på væg da jeg har trægulv og stereobænk. Jeg har hængt nogle meget stærke hyldeknægte op i rent jern. Ovenpå dem er der først dæmpepuder og derefter følger en blok af mdf- plader som er ca. 40 cm. høj og vejer forbi de 20 kg. Pladespilleren vejer 14 kg. og har direct drive og har ikke flydende ophæng. Jeg tror derfor at den er noget følsom overfor rystelser i forhold til Regaen. Når jeg skruer op for lyden på mine JBL 240 TI begynder to 14 tommer basser at flytte luft. Det er til tider voldsomt og jeg kan se på membranerne, at pladespilleren bliver kraftig påvirket. Højtalerne er afkoblet fra gulvet med SD-feet. Men jeg kan sagtens mærke på væggen at det ryster lidt i den. Jeg har efterhånden ingen løsning på problemet udover at spille i et andet lokale med almindelig væg. Problemet er bare at det nuværende rum er det absolut bedste til lyd i hjemmet, de tynde vægge til trods. Jeg har kigget lidt efter en Target-hylde, men jeg må indrømme, at jeg har svært ved at tro på at den skulle være bedre end mdf-pladerne. Er der en derude som har et forslag ellers må jeg blot acceptere at høj musik kun bliver over cd og dvd.
|