| Forfatter |
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
|
[QUOTE=Jonas bojer]Man ved hvad købeloven siger omkring almindelige fejl og mangler, men hvad med alle tvivlstilfældende?
Summa summarum. Ved køb af parallel-import bevæger man sig automatisk ind i en gråzone hvad angår service. Man vinker helt sikkert farvel til fabrikantens ekstra-services (som f.eks. specielle pixel garantier) men selv reparation af almindelige fejl kan ende med en "kamp" imellem dig som kunde og butikken.
/Lars
|
|
|
Go beskrivelse Lars, meeen. .
Der findes så også forhandlere af parallelimportere produkter, som rent faktisk giver bedre ombytnings-betingelser end købeloven foreskriver. Og du er i en hvilken som helst DK nethandel altid garanteret 14 dages fuld returret, (. . . pixel fejl ! ).
Jeg synes ikke der er grund til berøringsangst mht parallelimportered varer, - men lav lige lidt research på butikken - og vurder besparelsen. .
|
| Til top |
|
| |
Huleboer Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille rettelse til Lars' ellers rigtigt gode indlæg.
Reklamationsretten er rigtigt nok på 2 år, men det er kun de første 6 måneder den er sælgers ansvar. Derefter er det køber der skal kunne bevise en fejl.
Du er sikkert klar over dette, men din formulering var lidt uheldig 8)
Lennon: 14 dages returret har intet med fejl og mangler at gøre. Den er der udelukkende fordi internet handel er under dørsalgsloven, hvor man skal have en retur periode da en vare ikke kan købes beset. Og at loven siger du har 14 dages returret er heller ikke altid ensbetydende med at du kan gøre brug af den. Der findes vist mere end et tilfælde med den slags hvis man tænker på Getmore og Pixmania...
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huleboer skrev:
Lennon: 14 dages returret har intet med fejl og mangler at gøre. Den er der udelukkende fordi internet handel er under dørsalgsloven, hvor man skal have en retur periode da en vare ikke kan købes beset. Og at loven siger du har 14 dages returret er heller ikke altid ensbetydende med at du kan gøre brug af den. Der findes vist mere end et tilfælde med den slags hvis man tænker på Getmore og Pixmania...
|
|
|
Min pointe relaterer mest til pixelgarantien. Er der en pixelfejl på et produkt, er den der i de fleste tilfælde fra fabrikken.Bla. Samsung Nordic kører vist med en udviddet pixelgaranti,som feks Samsung Tyskland ikke matcher. Her udligner returretten til dels garantiforskellen.Omvendt har Pioneer en noget tåget pixelgaranti, hvor de går ind og vurderer om pixelfejlen er generende v normal (?) brug.Her er man så faktisk bedre stillet ved køb i en seriøs netbutik, der overholder returretten. . .
Jeg har kendskab til i hvert fald en parallelimportør,der udover de 14 dages fuld returret, tilbyder yderligere 14 dages ombytningsret. Hvilket betyder at man har en måned til at fortryde sit køb.
Men igen, - vurder butikken, og vurder besparelsen.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer og Pixelgaranti??? Pioneer har ikke nogen pixelgaranti idet de ikke laver LCD skærme (endnu)...
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs længere nede i forumet om "Død pixel på Pioneer LX608" . . .
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay... Den havde jeg ikke læst, men der er jo ikke pixels i en plasmaskærm... Det er jo små gasfyldte celler, derfor synes jeg det er forkert at kalde det pixelgaranti... Men meningen er selvfølgelig den samme...
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Ja okay... Den havde jeg ikke læst, men der er jo ikke pixels i en plasmaskærm... Det er jo små gasfyldte celler, derfor synes jeg det er forkert at kalde det pixelgaranti... Men meningen er selvfølgelig den samme... |
|
|
Pixel er blot en forkortelse for "Picture Element" (Og "pix" er en populær forkortelse for picture)
Betegnelsen dækker over et enkelt punkt i et grafisk billede. Og det er ikke en prik eller en firkant, men dækker over hvad der nu udgør det punkt i billedet. Sidder der 3 "celler" ved siden af hinanden, for at tegne det punkt, så udgør de 3 celler tilsammen en pixel.
Det er ikke bundet til nogen speciel teknologi. Der er derfor pixels i LCD, LED, Plasma, SED og OLED, og hvad fremtiden ellers måtte byde af skærmteknologier der er opbygget af "punkter".
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |