| Forfatter |
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv noget brugt,kabler bliver ikke "slidt",har selv købt AN-
sølv-højtalerkb.,gav 2800 for dem.....nypris 7000.....
hva var lige det med træklodser???
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
|
|
|
http://www.dyrholmdesignaudio.dk/Tilbud.htm
De bliver nok heller ikke slidte, men de skal måske have Gori engang imellem for at lyde helt rigtigt. 
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
lexus skrev:
|
|
|
http://www.dyrholmdesignaudio.dk/Tilbud.htm
De bliver nok heller ikke slidte, men de skal måske have Gori engang imellem for at lyde helt rigtigt. 
|
|
|
Det er sgi god (træ)værkstedshumor  men bør man ikke tweake dem yderligere ved at efter-polere klodserne med linolie og lammeuld??
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun ét svar: Prøv dig frem find nogle kabler der passer dine forestillinger mht pris og prøv så nogle forskellige materialer og mærker af og test mod billigere kabel. Du bør efter min mening kun bruge folks anbefalinger meget løst. Hvis du f.eks. bestemmer dig til to forskellige kabler ud fra anbefalinger her, vil du ikke opdage at der måske slet ikke er forskel på dem og et andet kabel til langt færre penge.
Min filosofi (altså noget jeg har tænkt mig til - deraf filosofi) er, at et kabel kun kan trække fra lyden. Du kan i allerbedste fald have et kabel der intet gør ved lyden fra forstærkeren. I kablet snakker vi jo om elektrisk spænding, og hvis den skal nå intakt ud til højttalerne, ja så skal modstanden være så lille som muligt. Jo mindre modstand = jo bedre kabel. Jeg har meget svært ved at forestille mig, der er andet der har indflydelse.
Og så prøv lige at tænke over min logik før I overfalder mig med ting som "ja, du forestiller dig, men du ved ingenting" kære kabelforkæmpere __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Min filosofi (altså noget jeg har tænkt mig til - deraf filosofi) er, at et kabel kun kan trække fra lyden. Du kan i allerbedste fald have et kabel der intet gør ved lyden fra forstærkeren. I kablet snakker vi jo om elektrisk spænding, og hvis den skal nå intakt ud til højttalerne, ja så skal modstanden være så lille som muligt. Jo mindre modstand = jo bedre kabel. Jeg har meget svært ved at forestille mig, der er andet der har indflydelse. Og så prøv lige at tænke over min logik før I overfalder mig med ting som "ja, du forestiller dig, men du ved ingenting" kære kabelforkæmpere  |
|
|
Nu ville det nok være en joke og kalde mig kabel forkæmper men du ved ingenting!
Det du har tænkt dig til, skal lige fin pudses lidt så passer det næsten ind i ohm's lov, men respekt hvis du helt selv har tænkt dig frem til det, hr Ohm var ganske længe om det. Det er ikke noget problem og få en fin spænding til og ligge over et kabel fra den ene til den anden ende, det er strøm og elektroner det handler om her, altså hvor nemt de har det med at løbe, dvs. lav modstand er vigtigt. Derudover skal kablet have de rigtige kapacative og induktive værdier(vekselstrømsmodstand) populært LCR, da de ellers os kan udgøre et filter. Det kommer af eksempelvis afstanden mellem ledere, vikling på kabler osv. Teoretisk kan et kabel dog også tilføre noget, idet det i isoleringen kan opbygge statisk elektricitet som måske kan have en indflydelse, forskellige matrialer har forskellige egenskaber med henhold til statisk elektricitet, naturlige matrialer er de bedste, syntetiske som teflon, osv er de værste. Derudover påstår nogle impedans tilpasning også kan have indflydelse.
En ting er sikkert, der er intet bevis, eller logisk forklaring på matriale valget eksempelvis sølv/kobber skulle have det mindste og sige, ovenstående er måleligt det kan have indflydelse, men hvis man kan høre forskel er der vidst en der har en udfordring hvor man kan vinde en million __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkt er så meget sagt. Jeg har selvfølgelig haft fysik i folkeskolen til at hjælpe mig på vej
Og denne side har gjort mig ret sikker i min sag.  Det er jo en af de tunge drenge
Mht til at tilføje noget tænkte jeg nu mere på lydmæssigt, hvis du forstår. Du kan jo ikke få et kabel der får ting frem der ikke findes på originalen (at det kan føles sådan er en helt anden snak - placebo, anyone?  ).
Men det du siger med beklædningen er vældig interessant. Hvad ville man få med et kabel uden beklædning? Korrosion? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Men det du siger med beklædningen er vældig interessant. Hvad ville man få med et kabel uden beklædning? Korrosion? |
|
|
Jeg vil tro en masse ville få stød , og resten ville nok bare brænde deres forstærkere af når lederne røre ved hinanden, men ja luft som isolering ville være optimalt, måske endda ioniseret luft(fjerner statiske felter)?
Korrosionen er nem at undgå kablet skal vel bare have en guldbelægning som så mange stik osv. har i dag.
men igen et felt der skulle kunne påvirke en membran på en ht så vi kan høre det fremkommer vidst ikke ved et tilfælde i dagligdags hifilytning, selvom visse kabel guru'er herinde virker ret elektriske. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
offroad32 Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
`
Dali SilverWave 4 det er forsølvet kobber og jeg syntes det spiller godt i min stue __________________ analog er det nye digital...
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet mine egne ud fra teflon og finsølv. 4*0.8mm koster ca200kr/meteren at lave. Jeg har en post herinde hvor jeg går lidt mere i detaljer.
Forskellen fra mine gamle kabler var meget stor (og jeg er en af dem der ikke troede på det, men bare 'faldt' over nogle meter sølv og teflontubing)
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
En ting er sikkert, der er intet bevis, eller logisk forklaring på matriale valget eksempelvis sølv/kobber skulle have det mindste og sige, |
|
|
Så er der vel ingen grund til at Startrek behøver lede efter et sølvkabel? Nu har han lært det og så kan tråden lukkes, eller?
mvh
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke de samme kabler som http://www.csn-teknik.dk/ sælget under deres navn, reenberg ?
Og der er jo ingen grund til at lukke tråde, nu hvor det først er ved at blive intrssant
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Jeg har lavet mine egne ud fra teflon og finsølv. 4*0.8mm koster ca200kr/meteren at lave. Jeg har en post herinde hvor jeg går lidt mere i detaljer.Forskellen fra mine gamle kabler var meget stor (og jeg er en af dem der ikke troede på det, men bare 'faldt' over nogle meter sølv og teflontubing)
|
|
|
Vil du ikke linke til tråden? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Per N skrev:
|
En ting er sikkert, der er intet bevis, eller logisk forklaring på matriale valget eksempelvis sølv/kobber skulle have det mindste og sige, |
|
|
Så er der vel ingen grund til at Startrek behøver lede efter et sølvkabel? Nu har han lært det og så kan tråden lukkes, eller?
mvh
|
|
|
Prøv og argumentere udfra de argumenter jeg kom med LCR, statisk elektricitet, ohm osv., eller kom med dine egne argumenter, så kan vi snak om det udfra dem
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg kører med Audio Note Sogon sølv, men synes jeg det vigtigste er at kablet er ens hele vejen for at få den mest homogene lyd.
Det er selvfølgelig en beskostelig affære når de gælder a.n-sølv,men det virker også ved væsentlig billigere kabler.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av for en pris! men ok de har da i det mindste gjort et forsøg på noget istedet for bare at gange produktionsprisen med 30.000 og kalde det noget eksotisk
ja vacuum må være endnu mere optimalt en luft. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum,det her er sjovt.Da jeg i sin tid prøvede silverwave 4 kablet satte jeg kun det ene på til den ene kanal, i kan tro det eller lade være men det var som om der lå et tæppe over den anden kanal som kørte med det gamle kablet der var stor forskel, så det blev et par nye silverwave 4 kabler. jeg holder stadigvæk fast i at der er meget at hente i div. kabler til en grænse og det er prisen. MVH 1966
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin tråd med billeder og det hele
------------Klippet fra nedenstående tråd-----------------------------
Så er det blevet min tur med sølv HT kabler.
Bestilte 0.8mm finsøltråd hos dansk ædelmetal og pakkede det ind i teflon rør ( pris alt i alt ca 50kr/m pr leder, Teflonen koster næsten det samme som sølvet). Jeg gik fra et sæt relativt billige prismi omni fra taralabs til sølvleder, og forskellen er sku ret stor. Stemmer og de 6 øverste oktaver af klaveret bliver noget mindre pressede i lyden, bassen er jeg ikke helt blevet enig med mig selv om endnu ;-) men det har bestemt været pengene værd. Måske man skal prøve at lave et sæt signalkabler også.... --------------------------------------------------
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56443&K W=s%F8lv+ht
|
| Til top |
|
| |