Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mcintosh mc275 mono? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 September 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Hej igen.
Ville lige følge op på tråden, da jeg nu har taget chancen og fået en 275 mere hjem så jeg kan køre mono. Var lidt risikabelt, da jeg har hørt både
for og imod. Men er glad for jeg gjorde det. Nu har jeg kun lyttet et par dage, men synes alligevel godt jeg kan sætte et par ord på.
Lyden er blevet mere præcis, en anelse mere kontrolleret, mere overskud og letflydende, har stadig den varme musikalske lyd, og så er der altså
masser af saft og kraft. Fedt. Indtil videre er det ihvertfald noget jeg kan anbefale:-) søren

Er de to forstærkere helt ens mht. rør osv?

(Læs: De skal være 100% identiske!)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 September 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for det, så prøv nogle andre signal-kabler.

Har dog kun selv erfaring med et ældre MIT Terminator 2 højttaler kabel, men der er lyden helt klart mere svampet i bassen end det DNM kabel jeg bruger nu. Men ved som sagt ikke om det gør sig gældende for de kabler du benytter.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

sborup skrev:
Hej igen.
Ville lige følge op på tråden, da jeg nu har taget chancen og fået en 275 mere hjem så jeg kan køre mono. Var lidt risikabelt, da jeg har hørt både
for og imod. Men er glad for jeg gjorde det. Nu har jeg kun lyttet et par dage, men synes alligevel godt jeg kan sætte et par ord på.
Lyden er blevet mere præcis, en anelse mere kontrolleret, mere overskud og letflydende, har stadig den varme musikalske lyd, og så er der altså
masser af saft og kraft. Fedt. Indtil videre er det ihvertfald noget jeg kan anbefale:-) søren
Er de to forstærkere <span style="font-style:
italic;">helt </span>ens mht. rør osv? (Læs: De skal være 100% identiske!)Mvh.Niels
Jep, samme rør i begge. Svetlana. Forstærkerne er
hhv 2 og 3 md gamle, så der burde ikke være den store forskel i hvor lang tid rørene har kørt. Små rørene er der ikke pillet v, endnu:-) mvh søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2011 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:

Har dog kun selv erfaring med et ældre MIT Terminator 2 højttaler kabel, men der er lyden helt klart mere svampet i bassen end det DNM kabel
jeg bruger nu. Men ved som sagt ikke om det gør sig gældende for de kabler du benytter.

Er altid sjovt og lege m kabler:-) ku
sagtens være jeg også skulle gi det et forsøg. Selvom det altså spiller fedt :-)

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hvis det kun er en "anelse" bedre med en ekstra blok, ville det så ikke være mere fornuftigt at skifte forstærkeren til en der har mere kontrol i bunden?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Hvis det kun er en "anelse" bedre med en ekstra blok, ville det så ikke være mere fornuftigt at skifte forstærkeren til en der har
mere kontrol i bunden?
Hé he. Det kan du ha ret i. Og havde også overvejet det. Men synes i det store hele at forstærkeren har så
mange kvaliteter, specielt i ml tone og top, som det kan være svært at finde i en kraftig transistorforstærker, som jo så nok ville ha bedre fat i
bunden. Det er svært. Men synes det fungere rigtig godt nu, også i det at den har fået de flere krafter. Gir lige det overskud. Og så er forstærkerne
altså bare super fede, bare min mening :)

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 29 September 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:

Har dog kun selv erfaring med et ældre MIT Terminator 2 højttaler kabel, men der er lyden helt klart mere svampet i bassen end det DNM kabel jeg bruger nu. Men ved som sagt ikke om det gør sig gældende for de kabler du benytter.

Et Terminator 2 højtalerkabel er ca 17 år gammelt..... Og det var fantastisk dengang, men der er sket noget siden.... De udvikler konstant nye og bedre produkter.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2011 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Er ikke i tvivl om der sker nyt med hensyn til MIT's produkter, også derfor jeg pointerede hvilket kabel jeg har hørt. Der blev
ikke nævnt om det var nye eller ældre kabler fra MIT.
Men har de da fået styr på bunden nu. Og hvilken model bør man kigge efter. Har hørt fra flere, at det har svinget en del med
kvaliteten fra MIT. At, nogle serier var fremskridt, mens andre var tilbageskridt i forhold til den model de skulle afløse. Men er
jo svært at vide, når jeg ikke har hørt dem.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
Er ikke i tvivl om der sker nyt med hensyn til MIT's produkter, også derfor jeg pointerede hvilket kabel jeg har hørt. Der blev
Men har de da fået styr på bunden nu. Og hvilken model bør man kigge efter. Har hørt fra flere, at det har svinget en del med
kvaliteten fra MIT. At, nogle serier var fremskridt, mens andre var tilbageskridt i forhold til den model de skulle afløse. Men er
Hej igen. Kablerne fra MIT er fra den nye serie. Ht kablet er cvt 1 biwire. Efter min mening
et kabel der har en rigtig lækker klang, aldrig hårdt lydende i top, men stadig føles det ikke som om der mangler noget, ren ml tone, og en
fabelagtig bund. Efter jeg fik det på var det som om ht gik en oktav dybere:). Signal kabel er fra shotgun serien og har efter min mening samme
kvaliteter. Kender flere der har haft problemer m lidt spids/hård lyd via cd, og som har haft gode resultater m at smide et MIT kabel ml cd og
forstærker. Mvh søren

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 29 September 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Fik du prøvet 4 ohms udgangene?
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 29 September 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:

Ja, folk de snakker og snakker..... Og meget få der egentligt har hørt det.... Har hørt fra flere at jorden er flad.... Men jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt....:-).... Men det har jeg læst på nettet, så der er nok noget om det...... Man skal nok læse lidt mindre, og "høre" lidt mindre på andre.... Og rent faktisk prøve at finde ud af hvad der er rigtigt, inden man udtaler sig.... Det er lidt mere seriøst, uanset hvilke produkter man taler om.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det sjove er at det er tidligere forhandlere af MIT der har oplyst mig om det. Går ud fra de har hørt deres produkter.
Men hvis du gad læse indlæggene gør jeg også opmærksom på jeg ikke har hørt andre kabler end det omtalte Terminator 2.
Og der er jo ikke sjældent at en producent har en bestem lyd i deres produkter. Derfor er det jo oplagt at oplyse om den
oplevelse jeg selv har haft.
At du ikke mener jeg er seriøs, må det stå for din egen regning. Men vi har jo også tidligere fundet ud af at vi to har klart
forskellige meninger om hvad der er seriøst eller ej. Men det er jo klart at som forhandler skal du forsvare dine egne
produkter.
Over and out.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
Fik du prøvet 4 ohms udgangene?

Ja, og tak for rådet. Synes ik rigtigt der var hørbar forskel. Kan selvfølgelig prøve samme trick nu og de hvordan det arter sig, altså v
mono :) mvh søren

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 29 September 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
Det sjove er at det er tidligere forhandlere af MIT der har oplyst mig om det. Går ud fra de har hørt deres produkter.
Men hvis du gad læse indlæggene gør jeg også opmærksom på jeg ikke har hørt andre kabler end det omtalte Terminator 2.
Og der er jo ikke sjældent at en producent har en bestem lyd i deres produkter. Derfor er det jo oplagt at oplyse om den
oplevelse jeg selv har haft.
At du ikke mener jeg er seriøs, må det stå for din egen regning. Men vi har jo også tidligere fundet ud af at vi to har klart
forskellige meninger om hvad der er seriøst eller ej. Men det er jo klart at som forhandler skal du forsvare dine egne
produkter.
Over and out.

Hvis du ikke har hørt andre end de nævnte Term 2, så er det måske ikke så smart at udtale sig om lyden på deres andre produkter...... Jeg har solgt de nævnte produkter i 17 år, så jeg ved godt hvad jeg snakker om..... Og jeg udtaler mig kun om ting jeg har hørt....  Og selvfølgelig skal jeg forsvare de produkter jeg sælger, det siger sig selv.... Og sjovt du nævner det, der er visse forhandlere der ikke kunne forhandle produkterne mere, efter de skiftede importør, og så var alle de nye kabler, som de ikke kunne sælge, eller havde hørt, lige pludselig noget værre LO..  nogen gange skal man måske tænke lidt over hvad tidligere forhandlere, der ikke kan få kablerne mere, siger om produkterne.... Bare et godt råd...

Og du er meget velkommen til at komme forbi og prøve nogle af de nye typer...

Mvh

Allan

the power
Branchemedlem
Branchemedlem
Bindesbøl Audio

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 September 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

En anden måde at få mere slam i bunden på, kunne være at prøve med noget KT120 Fra Tungsol,
de er ikke særlig varme i lyden, men det dur
Til top Vis the power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the power

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

the power skrev:
En anden måde at få mere slam i bunden på, kunne være at prøve med noget KT120 Fra Tungsol,
de er ikke særlig varme i lyden, men det dur
Mc275 kan ikke bruges m kt 120 rør. Kun m 6550 ell kt 88 :) Men er faktisk også ret
godt tilfreds m lyden; har lige givet lidt ekstra m en ekstra blok, bla lidt af det jeg savnede, heldigvis. Så hvis der skal tunes på forstærkerne bliver
det m smårørene :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes