Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvordan bruger jeg min stikdåse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Det er jo så lidt værre med schuko stikdåsen... Der er der ikke så meget at gå efter... har du nogle gode tricks til at se jord på dem? Jeg har nemlig prøvet det med at føle på chassiet, men jeg kan ikke mærke forskel...

Jeg har lige kigget på den igen, og der står noget tekst nede i plug'en (er det det man kalder en brønd?). Der hvor det ene ben skal ned står der FI-E30, og ved det andet står der 16/250~. Er det noget man kan tillægge noget betydning?

EDIT: endnu en opdagelse; kan se på schuko han-stikket at der ved det ene ben også står 16/250~, mon ikke det er det ben der skal ned i hullet hvor det samme står?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hold netlisten så du har IEC hunstikket i fordelerdåsen nærmest din mave, kig på tegningen næsten nederst: http://www.furutech.com/news/e-TP80e.htm: Jord er det øverste ben i midten, venstre er fase, højre er så nul. (Set ind i stikket)

Schuko-netbrøndene: Det er så nok de venstre huller som er fase, men det kan du "ohme" dig ud af?! (Er der elektrisk forbindelse, er modtstanden 0 ohm eller ej?)

Schuko-hanstikkene (bare en gang til): Hold stikket så benene vender væk fra dig OG jordingshullet vender OPAD, så har du fase til venstre og nul til højre. Lige omvendt af LK-nes hanstik som skal have jordingbenet NEDAD.

Du når nok længst ved at "ohme" med et "mindre end 100kr´s multimeter" fra det lokale lavpris byggemarked.

Her set MOD benene: Jordhul opad, fasen er det højre ben, fasen er det venstre ben.

3 er fasen.

Venligst. 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Et bedre billede:
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Passer det ikke også meget godt med det jeg skrev? Prøver lige at checke når jeg kommer hjem

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Meget, meget mærkeligt... har lige kigget på min fordeler, og brøndene sidder ikke som på tegningen, eller billederne af den... brøndene er drejet 90 grader, så når man har fordelerens hunstik ind mod maven, så sidder hullerne i brøndene over hinanden.

Men tror nu bare man skal matche det ben markeret med 16/250~ med hullet i brønden med samme markering. Det virker i hvert fald fornuftigt.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg tror at jeg har fået forklaret mig, så vi taler om det samme.

Angående de 90 grader vendte huller; køb eller lån et multimeter, og "ohm" fra hunstikket og videre til hullerne. Er der forbindelse, 0 ohm, så har du fat i det rigtige hul. Mål til de fire ufiltrede huller, så er der med garanti ingen elektriske komponenter imellem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes