| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står i den lykkelige situation at jeg lige har anskaffet mig en projektor og det betyder at mine front-højtalere skal stå et nyt sted i min stue. Jeg skal derfor have anskaffet mig noget nyt højtalerkabel til den nye placering. Kablet skal være 11m langt (ja, det er godt nok i den lange ende) da det skal over en dør.
Kablerne skal for tiden gå mellem en gammel Sony TA-N80ES forstærker og et sæt Infinity Renaissance 90 højtalere. Forstærkeren bliver dog meget snart udskiftet med en Marantz MM8003 effektblok som skal køre bi-amping på fronthøjtalerne. Jeg regner derfor med at lægge kablerne dobbelt med det samme og så bare køre bi-wiring på dem indtil Marantz forstærkeren ankommer.
Af indretningshensyn gør det slet ikke noget hvis kablet er nogenlunde fleksibelt og også gerne i den hvidlige ende, men jeg kan dog smide kabel-kanaler op om nødvendigt.
Jeg vil helst holde det på en ca. 5000kr eller derunder for hele kabeltrækket, men det er ikke en hård grænse.
Jeg har indtil videre kigget på følgende kabler som mulige bud: QED Silver anniversary (65kr/m) VDH CS-122 Hybrid (115kr/m) Chord Carnival Silverscreen (80kr/m)
Der er sikkert andre bud derude som jeg ikke er opmærksom på, så jeg vil meget gerne høre om fornuftige forslag til kabler, og om hvilke af de ovennævnte der bør være bedste bud.
|