Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Valg af højtalerkabel til halvlangt træk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shades
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg står i den lykkelige situation at jeg lige har anskaffet mig en projektor og det betyder at mine front-højtalere skal stå et nyt sted i min stue. Jeg skal derfor have anskaffet mig noget nyt højtalerkabel til den nye placering. Kablet skal være 11m langt (ja, det er godt nok i den lange ende) da det skal over en dør.

Kablerne skal for tiden gå mellem en gammel Sony TA-N80ES forstærker og et sæt Infinity Renaissance 90 højtalere. Forstærkeren bliver dog meget snart udskiftet med en Marantz MM8003 effektblok som skal køre bi-amping på fronthøjtalerne. Jeg regner derfor med at lægge kablerne dobbelt med det samme og så bare køre bi-wiring på dem indtil Marantz forstærkeren ankommer.

Af indretningshensyn gør det slet ikke noget hvis kablet er nogenlunde fleksibelt og også gerne i den hvidlige ende, men jeg kan dog smide kabel-kanaler op om nødvendigt.

Jeg vil helst holde det på en ca. 5000kr eller derunder for hele kabeltrækket, men det er ikke en hård grænse.

Jeg har indtil videre kigget på følgende kabler som mulige bud:
QED Silver anniversary (65kr/m)
VDH CS-122 Hybrid (115kr/m)
Chord Carnival Silverscreen (80kr/m)

Der er sikkert andre bud derude som jeg ikke er opmærksom på, så jeg vil meget gerne høre om fornuftige forslag til kabler, og om hvilke af de ovennævnte der bør være bedste bud.

Til top Vis shades's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shades

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dette kabel - et W&M 4*4 mm2 skærmet kabel til en yderst rimelig pris.

Se mere på Hificable

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes