Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Dantax utopia 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 25 August 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

defac3 skrev:
Jan Eskildsen skrev:
defac3 skrev:
Tak for rosen Jan

Ja, det var faktisk mine Dantax Utopia 7 han hørte.  Jeg har forgæves forsøgt at finde noget negativt at skrive om dem,
men må melde pas. De spiller dybt og rent, og er med dees lukkede kabinet særdeles nemme at placere. Følsomheden på
7'eren er 92 db, så min rørslæde har med sine 60 watt rigeligt med kræfter. 5'eren må ligne en hel del, men måske med en
anelse "tyndere" bas. Men næppe noget man vil lægge mærke til i den daglige lytning. Tillykke med dem.

http://www.dantaxint.com/utopia_index.html

Ja, men dog. Hvordan kan du mon vide det? findes der kun ét sæt?

Tjah, eftersom du sad i min sofa og voldlyttede til egne og mine cd'ere, så begge vores ører var ved at bløde, gik jeg da
stille og roligt ud fra, at det var denne sublime seance du henviste til. I øvrigt tror jeg faktisk ikke, der er solgt ret mange af
slagsen (7'eren) i Danmark. Så risikoen for, at du skulle have hørt et andet par på en rørforstærker er sgu nok minimal,
slambert

I øvrigt kan jeg da oplyse, at jeg købte mit sæt af samme personage, som stiller sine 5'ere til salg på dba. Han har haft
dem som front og baghøjttalere i sin hjemmebiograf

Ser først dette nu. Hahahaha...

John S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2011 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

defac3 skrev:

Hej John

Jeg kiggede lige på bagsiderne af mine 7'ere. De er så glatte og fine som en barnerumpe, og jeg er simpelthen så glad for dem. Selv min kone
har måtte overgive sig på trods af, at de sådan ca. er fem gange så store som hendes maksimum. Oven i købet har hun dekreteret, at frontstoffet
skal pilles af, så man kan se, hvad det er. Men lyden er også bare suveræn, og alene af den grund hører jeg i dag musik, som jeg før ville
undgå.Synd du måtte sælge dine, men det er altså nok ikke dem, jeg har købt. Mine havde i øvrigt bopæl i Tyskland,da jeg købte dem.

Til gengæld kan jeg sige, at det er synd for dig at det ikke var mine du havde fået fingre i, på trods af ridsen på bagsiden.

Det ligger nemlig sådan, at det par var det allerførste som blev bygget, og det fungerede som prototype for alle de andre, og ridsen fik det da de
blev præsenteret på en messe i Stuttgart.

Forskellen på dem, og så eksempelvis det sæt du har, er at delefilteret er anderledes kompromisløst sammensat, for da de var som de skulle være,
blev der "produktionsmodnet" inden de kom i produktion, og der blev der desværre gået lidt på kompromis med nogen ret dyre komponenter i
filteret. Jeg tvivler dog på at jeg ville kunne høre forskel, men så vidt jeg husker var der da målbare forskelle, som ærgrede alle der havde en
finger med i spillet.

En anden detalje: Flere siger at de minder lidt rigeligt om Jamo, men sagen er at det faktisk var Jamo som efterlignede Dantax i dette tilfælde ;)

Kunne jeg få fingre i mine de gamle, ville jeg købe dem uden at blinke. (Med mindre prisen var helt uhyrlig)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes