| Forfatter |
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl skrev:
| Jeg kunne forstå, hvis det var en fra afrika, du ikke gad at sende til. Men jeg ville blindt stole på en fra Australien. Jeg kan ikke se hvorfor de skulle være mindre troværige end danskere.
500 kr er ikke nok for, at en australier gider lave det helt store fupnummer.
Hvis du fik en Australsk adresse uden postboks, så ville jeg være tryg nok. Og endda værdsætte at kunne bidrage til den fri konkurrence.
Det er jo ikke fordi det er svært at sende til Australien.
Jeg synes i er lidt for bange for at blive snydt... |
|
|
Nej, svært er det ikke, men det koster nu 219.- kr eller 259.- kr for at sende en pakke fra Danmark til Australien alt efter hvor hurtig den skal nå frem. Er jeg den eneste der syntes at det er lidt mærkeligt at købe en vare på den anden siden af jordkloden og give 1/3 del i fragt........ bare en tanke. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det tror jeg, hvor i ausie. skulle han få fat på den fjernbetjening?
Smeden
Tillquist skrev:
Niels_arl skrev:
| Jeg kunne forstå, hvis det var en fra afrika, du ikke gad at sende til. Men jeg ville blindt stole på en fra Australien. Jeg kan ikke se hvorfor de skulle være mindre troværige end danskere.
Hvis du fik en Australsk adresse uden postboks, så ville jeg være tryg nok. Og endda værdsætte at kunne bidrage til den fri konkurrence.
Jeg synes i er lidt for bange for at blive snydt... |
|
|
Nej, svært er det ikke, men det koster nu 219.- kr eller 259.- kr for at sende en pakke fra Danmark til Australien alt efter hvor hurtig den skal nå frem.
Er jeg den eneste der syntes at det er lidt mærkeligt at købe en vare på den anden siden af jordkloden og give 1/3 del i fragt........ bare en tanke.
|
|
|
__________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillquist skrev:
Niels_arl skrev:
Jeg synes i er lidt for bange for at blive snydt...
|
|
|
Nej, svært er det ikke, men det koster nu 219.- kr eller 259.- kr for at sende en pakke fra Danmark til Australien alt efter hvor hurtig den skal nå frem.
Er jeg den eneste der syntes at det er lidt mærkeligt at købe en vare på den anden siden af jordkloden og give 1/3 del i fragt........ bare en tanke.
|
|
|
Manglede jeg en fjernbetjening til mit Krell ville jeg absolut også være villig til at betale 2-300 for fragt fra USA hvis jeg opdrev en fjernbetjening derovre.
Jeg tror ikke Densen er det nemmeste at finde i Australien, selvom han måske ville kunne finde en forhandler derovre som var villig til at tage en fjernbetjening hjem, så ville han fortsat være nødt til at betale fragt + forhandler fortjeneste + nypris. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ignorér ! (men det har du jo også klogt valgt at gøre)
Det er et forsøg på svindel!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
MJohansen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Hvorfor skulle det være svindel ? og hvor i skulle svindelen da bestå ?
Jeg synes da henvendelsen er reel nok. Fordi personen har oversat sin henvendelse online er det jo ikke ensbetydende med svindel. Kan jo tænkes han ikke ved noget om hvorvidt det er gangbart at anvende engelsk i DK.
Han tilbyder betaling via PP + fragt up front, det er da til at forholde sig til. Hvis adressen der skal sendes til ligeledes er den af PP bekræftede adresse knyttet til betalingsmidlet er det da lige for.
Afslutningsvis vil jeg mene at det er almindelig høflighed at svare folk på deres mails/henvendelser.
Jeg har, som andre, handlet massivt via PP gennem årene og aldrig haft problemer med svindel.
Igen, som andre påpeger, er det da oplagt at fyren synes at det er en god pris ifht. detailprisen i AUS og han vil derfor gerne betale fragten også.
/M
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være svindel.
Det er sikkert rigtig svært at få fat i densen på den anden side af jorden. Og at han sender en mail på lidt gebrokken dansk, er der vel ikke så meget mærkeligt i. Der findes jo rigtig mange sider der oversætter sprog. Han ville vel bare være venlig og sende det på dansk så han var sikker på at du kunne læse det.
Hvis kan vil overføre det fuldebeløb og fragt. Så kan jeg ikke se hvorfor du skulle lade være.
Og for at være sikker på at han ikke bliver utildfreds med standen, tager du nogle gode store billeder af den og sender til ham.
Det ville jeg gøre :)
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Ignorér ! (men det har du jo også klogt valgt at gøre)
Det er et forsøg på svindel!
Vh
Freddy
|
|
|
Sælg!
Det er ikke et forsøg på svindel!
Spørgsmål: Hvordan ved jeg det? Svar: Det ved jeg heller ikke - men jeg ved mindst lige så meget om det som Freddy - og han kunne sagtens udtale sig stensikkert i sagen...
Hjælp dog manden. Tilsyneladende er det en god forretning for ham og han byder en højere pris end du har sat den til. Som regel prøver folk at få afslag i stedet.
Det er da Win-Win for dem, der har en smule nosser...
På forhånd undskyld til dem jeg støder 
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg.
At snyde for 500,- lyder helt tosset....
Og har man købt i USA, eller solgt dertil, betaling via paypal (f.eks), så er det da det samme som til Downunder!!!!
Sælg dog til ham. Han spare stadig mange penge. Tilbyd at sende nær billeder. Så finder du sikkert ud af at han er oprigtig.....
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemmer for, at du skal sælge til ham - udelukkende af den grund, at jeg er nysgerrig efter at finde ud af, om det er en reel henvendelse eller ej
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så paranoid? Og hvad er det for noget vrøvl en bringer på banen med at banken siger ditten og datten? De er for det meste fuldstændig ude af trit med hvad der foregår i disse sager. De opererer i kreditkort-verdenen og ikke i Paypal-verdenen som er markant anderledes. Og det er dem der mister på en kreditkort transaktion, hvis den bliver bestridt - ikke på Paypal, der er bankens (eller anden kortudsteders) regler ligegyldige, sålænge kreditkortet virker. Betaler han endelig med et stjålet kort, så er det kortudsteder (subsiduært kortindehaver) der mister pengene - ikke dig. Du kan intet miste i en Paypal transaktion. Skræmme-eksemplet (lyder opdigtet) har jo ingen relevans i forhold til denne situation. Jeg har brugt Paypal i mange år, og som modtager er du fuldstændig sikret, sålænge varen kommer frem. Han får ikke sine penge igen ligemeget hvor meget han tuder, hvis han bare har modtagen varen (Som du kan bevise via speditøren at han har - læs Paypal reglerne hvis du er tvivl). Og det er ikke mere usikkert at sælge til en australier via Paypal end at sælge til en i Esbjerg via en bankoverførsel....
Er du nervøs for hvorvidt det er en reel henvendelse, så skriv til ham og spørg hvorfor han vil gøre det besvær at købe den i Danmark - ud over at han jo sparer 60-70% i forhold til at købe en ny... Hvilket jeg synes er en udmærket grund.
__________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Men... Der skulle vel ikke kunne ske noget hvis afregning sker gennem PayPal? Så modtager man jo pengene inden man sender, og har man først pengene er det fordi PayPal også har modtaget pengene, og så kan de ikke trækkes tilbage. |
|
|
Jo. Modtageren klager bare til PayPal over ikke at have modtaget varen, og så får han helt automatisk sine penge tilbage efter et par uger. PayPal er sikkert for køberen - ikke sælgeren. Det er kun hvis sælgeren kan bevise at varen er sendt, at køberen ikke får pengene retur. Jeg har heldigvis ikke været i den situation endnu, men jeg er ikke sikker på PayPal kan finde ud af andet end UPS/FedEx forsendelser i den sammenhæng... Hvis du sender noget med posten, skal det sendes som pakke, eller anbefalet brev, så forsendelsen er registreret (og har et nummer). Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg - så sælg dog for satan! Eller efter Google translate: Sell - then sell too devil! Hvad sker der med paranoiaen
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt i denne sag?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg endte med at sælge fjernbetjeningen til anden side i sidste uge til en i Odense
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu modigt. Har hørt at dem i Odense er meget utroværdige og bionder dig altid historier på ærmet. Noget med en H. C. et eller andet der altid fortalte eventyr og røverhistorier, og så kommer de nogle gange syltetøj på leverpostej  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er jo syge ...
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er underlige... Og jeg danner par med en halv fynbo... der er noget gris...
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
| Ja, de er underlige... Og jeg danner par med en halv fynbo... der er noget gris... |
|
|
Det kan jeg forestille mig.
Hvad er der sket med den anden halvdel? __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
| Til top |
|
| |