Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: X-box Arcade > Sanyo Z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens

Jeg skal tilslutte en vens x-box 360 arcade til min projektor og anlæg, men jeg er slet ikke inde i konsolverdenen, så jeg håber I kan hjælpe lidt.

Jeg vil tilslutte x-boxen således at det er bedst billedkvalitet, lydkvalitet og forholdsvist billigt. Med x-boxen medfølger der et kabel som tilsluttes x-boxen eget specielle stik og i den anden ende er der composite-kabler og herudover medfølger der en adapter som transformerer compositekablerne til scart. Min Sanyo Z3 har component og HDMI indgang:

http://farm1.static.flickr.com/67/211706661_27b6af1a3e.jpg?v =0

Hvilken kabelløsning vil I vælge? Det skal siges at kablet nok skal være 2 meter eller over – altså relativt langt.

Umiddelbart ville jeg da sige et HDMI-HDMI kabel? Eller måske et HDMI-component-kabel er bedre? Måske en helt tredje løsning?

Noget andet er hvordan bliver lyden tilsluttet fra X-box til projektoren?

Beklager hvis dette emne har været op at vende før. Jeg har ledt i andre tråde, men da jeg er ret ny på området, ville jeg sætte pris på at blive hold i hånden af jer kyndige folk.

VH Bager

Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hvis hans arcade har hdmi-udgang så skal du helt sikkert bruge det. Det er lige en smule bedre end component(hvilket selvfølgelig kommer an på billedfremviseren). Så skal du bare huske at sætte den til hd så du får udnyttet den fuldt ud. Har du et vga-kabel liggende så kan det også bruges til at overføre i hd-opløsning.
Hvis du har receiver med hdmi så burde du vel køre billede igennem der så den kan pille lyden ud. Ellers foreslår jeg at du bruger optisk(hvilket kræver en adapter af en art når man bruger hdmi) så du kan få noget surround.

Hvis der er andet eller du skal have præciseret noget så siger du bare til.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret.

Jamen jeg skal vel ud og investere i et HDMI-kabel så. Noget ala:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2899&ML=785

Mht lyd, så har min forstærker kun 4 line-udgange, dvs. phonostik. Der skal vel gå et eller andet kabel mellem kilden - altså x-boxen - og forstærkeren går jeg ud fra? Men hvilket kan jeg ikke helt gennemskue.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du bare skal bruge 2-2.5m ser jeg ingen problemer i at bruge kablet du linker til. Kender dog intet til det.

Havde ikke lige beærket du bruger en stereoforstærker. Men ud fra hukommelsen så er der et medfølgende kabel til xboxen med rca-stik til stereo. Men du kan vel bruge din AA til at dekode lyden vil jeg mene. Så skal du igen bruge et optisk kabel. O din dac er bedre end xboxens skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
Bare husk at stille xboxen til stereo inde i opsætningen.

Mvh. l´Blundt

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Bliver det da et problem hvis kablet er over 3 meter?

Jeg tror ikke der er medfølgende RCA-kabler. Der medfølger composite-kabler og i den anden ende er der et specielt x-box stik som skal sidde i x-boxen og når det gør det, så dækker der for HDMI-indgangen. hmmm :/

Iøvrigt så har jeg solgt min duet og AA  ://

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Burde ikke blive et problem over 3m nej. Men er ikke alle hdmi-kabler der klarer 1080 over 10m.

Det er netop det med at den skygger for hdmi-udgangen der er et problem hvis ikke man kigger dybt i boksen den kommer i. Der er sådan en forlænger-tingest(bedste udtryk jeg kan komme på) som giver plads til at hdmi-udghangen bruges sammen med rca-kabler. På denne forlænger er der optisk-udgang og stereo-rca.
Alt dette er ud fra min egen erfaring med en Elite. Så kan godt ske at det ikke er alt der er fulgt med til din vens arcade.

Mvh. l´Blundt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes