Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Subwoofer til Marantz PM7200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Marantz PM7200 med 4 Cerwin-Vega HD63 højtalere på væggen. Jeg vil gerne have en subwoofer tilsluttet, her
tænker jeg på en Cerwin-Vega CLS-12s.
Men alle mine 4 udgange er brugt på højtalerne, mit spørgsmål er så om det alligevel er muligt at tilslutte en subwoofer?
Til top Vis cule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cule

cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Der må da være nogen der lige hurtigt kan svare på det...?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hvis der en "pre" out på din receiver, tilslutter du blot subben dér og til Line In på subben. Ellers kan kan tilslutte subben med ht ledning på en af udgangs terminalerne på receiveren, både højre og venstre og på ht terminalerne på subben. Subben laver så ht signalet om til almindeligt phono signal. I begge tilfælde, kan du styre volumen sammen med resten på subben. Kablet behøver ikke at være så tykt, så du derfor kan få plads til det.

cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2011 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis der en "pre" out på din receiver, tilslutter du blot subben dér og til Line In på subben. Ellers kan kan tilslutte subben med ht ledning på en af udgangs terminalerne på receiveren, både højre og venstre og på ht terminalerne på subben. Subben laver så ht signalet om til almindeligt phono signal. I begge tilfælde, kan du styre volumen sammen med resten på subben. Kablet behøver ikke at være så tykt, så du derfor kan få plads til det.

Tak for svaret.
Men jeg bliver lige nødt til at være helt sikker. En "pre" out. Hvad er det?
Jeg har indgang til CD, turner, AUX 1, AUX 2 og den slags.

Jeg går ligeledes ud fra at første løsning med "pre" out er den bedste løsning fremfor den løsning med HT ledning?

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Nogle modeller, af Marantz PM-7200 havde pre-out (forforstærker udgang) og main-in (effektforstærker indgang) her vil typisk sidde et par kortslutnings bøjler imellem et par af phono stikkene.

Har du ikke pre-out – bliver du nød til at bruge et sæt af dine højttaler udgange..!? dette betyder ikke noget at du køre et af dine sæt parallelt med de andre højttaler, da modstanden i subwooferen er enorm (lydkvaliteten vil heller ikke forringes)

Jeg vil anbefale dig at afskære denne fire andre højttaler (hvis du blot lader dem spille hele frekvens området, og samtidig sætter en sub på, vil du få dobler effekt i nogle områder, og udfasning ved andre igen. En hurtig måde at løse dette på..! køb 4 stk. eks. 100 micro farad- bipolar kondensatorer og sæt dem i serie på plus ledningen til hver højttaler..!? dette vil give en afskæring af bassen omkring de 100 Hz. Lidt afhængigt, om det er 4 ohm eller 8 ohm højttaler (men de fleste producenter laver 4 ohm ”det kræver mindre magneter”)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes