Emne: Netkabel til Martin Logan ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Det er bare at gå i gang! 
Jeg har ikke Martin Logan-højttalere af allernyeste aftapning, men kan da oplyse, at der er kæmpeforskel på 'lyden' når man går fra det ene kabel til det andet. Jeg har prøvet masser af netkabler på mine (spørg mig ikke om mærker og modeller!), men fandt aldrig nogen der passede mig 100%. Så jeg har lavet mine egne i finsølv. Fire ledere (ø0.8mm) isoleret hver for sig i Teflonslanger. Løs fletning eller snoning.
Én erfaring har været gennemgående i mine eksperimenter med netkabler til Martin Logan: Tværsnittet må ikke være for stort, og uskærmede kabler lyder bedst!
Det værste som jeg har været ude for i denne sammenhæng var Supra netkabler. Jeg troede vitterligt at mine højttalere var gået stykker! Lyden var totalt livløs og kedelig, uden nogen form for dynamik. Fine detaljer var en by i Rusland. Don't ask me why.
De næstværste til ML (som jeg har prøvet) var de 'berømte' røde Hospitalskabler. Det lød nærmest som om lyden blev gengivet i en megafon - eller en meget ringe konstrueret hornhøjttaler. Det var ren tragt! 
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Niels hvilke højttalere var det du oplevede supra kabler var så dårlige på???
Det er jo interessant eftersom jeg KUN har kørt med supra på mine vantage, jeg har slet ikke prøvet andet.
Men uanset om jeg bytter kabler til højttalerne så sidder de jo stadig i supra dåsen og fra den til væggen er der jo også et supra kabel, det lyder bare helt vildt at de skulle være sådan en stor forskel og så til det negative endda???...?
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Nilau skrev:
|
Det er bare at gå i gang! 
Jeg har ikke Martin Logan-højttalere af allernyeste aftapning, men kan da oplyse, at der er kæmpeforskel på 'lyden' når man går fra det ene kabel til det andet. Jeg har prøvet masser af netkabler på mine (spørg mig ikke om mærker og modeller!), men fandt aldrig nogen der passede mig 100%. Så jeg har lavet mine egne i finsølv. Fire ledere (ø0.8mm) isoleret hver for sig i Teflonslanger. Løs fletning eller snoning.
Én erfaring har været gennemgående i mine eksperimenter med netkabler til Martin Logan: Tværsnittet må ikke være for stort, og uskærmede kabler lyder bedst!
Det værste som jeg har været ude for i denne sammenhæng var Supra netkabler. Jeg troede vitterligt at mine højttalere var gået stykker! Lyden var totalt livløs og kedelig, uden nogen form for dynamik. Fine detaljer var en by i Rusland. Don't ask me why.
De næstværste til ML (som jeg har prøvet) var de 'berømte' røde Hospitalskabler. Det lød nærmest som om lyden blev gengivet i en megafon - eller en meget ringe konstrueret hornhøjttaler. Det var ren tragt! 
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Niels hvilke højttalere var det du oplevede supra kabler var så dårlige på???
Det er jo interessant eftersom jeg KUN har kørt med supra på mine vantage, jeg har slet ikke prøvet andet.
Men uanset om jeg bytter kabler til højttalerne så sidder de jo stadig i supra dåsen og fra den til væggen er der jo også et supra kabel, det lyder bare helt vildt at de skulle være sådan en stor forskel og så til det negative endda???...?
Tommy
|
|
|
Hej Tommy....
Mine ML/netkabel-erfaringer gælder ML Sequel II. Jeg tror ikke der er de helt store forskelle på det elektriske i forhold til Vantage/Summit-modellerne.
I øjeblikket kører jeg med aktiv bas på mine højttalere. Separat effektforstærker, kombineret med elektronisk delefilter/EQ til "udglatning" af et par peaks i basområdet 20-250Hz. Basenhederne drives direkte, helt uden om ML-delefiltrene. En meget anbefalelsesværdig løsning, der der bare skal, og kan, høres! (Signalet til selve panelerne kører ikke igennem delefilter/EQ, og er således uberørt af den ekstra elektronik. Så længe man nøjes med at kompensere for peaks - og ikke dips - er det utrolig effektivt. Faktisk har man aldrig rigtig hørt hvad ens højttalere egentlig formår i det område som panelerne tager sig af, før man har et perfekt lytterum eller har kompenseret for de værste områder ad elektronisk vej. Forbedringerne er faktisk tydeligst i panelernes arbejdsområde. Baspeaks kan virkelig maskere over en meget stor del af frekvensområdet...selv i diskanten!
Netkabelfoskelle er dog stadig i høj grad hørbare.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Og så er jeg iøvrigt ret træt af at være underlagt mistro til egne lytteoplevelser når jeg skriver om dem, bare fordi jeg af og til sælger et kabel. Altså det er da noget af et handicap for forums som dette, om man ikke kan deltage i en diskussion man synes er interessant, og at ens meninger og erfaringer bliver disset bare fordi man er branchemedlem.
|
|
|
Det er muligt at du er træt af det, men det bliver du nok nødt til at leve med. Din kommende konkurrent cvonengberg er lige startet med at skrive herinde. Han startede med at finde en masse gamle tråde frem om kabler og genopfriske dem ved at indrykke en reklame for de kabler han åbenbart skal til at sælge. Det blev så forsøgt stoppet af administratrator, men idag fortsætter han med :
cvonengberg skrev:
De kabler som I refererer til er af mærket Lapp, fra Stuttgart.. Eftersom det er ment til industrien, ligger prisen ret lavt sammenlignet med andre konkurrenter...
Hilsen Christian Justcables.dk PS: hvis du undrer dig over hvorfor du ikke kan gå ind på min shop, er det fordi, den ikke kører endnu, men fortvivl ikke - jeg er snart i luften! |
|
|
Synes du ikke at det lyder som endnu et forsøg på at reklamere for kabler fra Lapp ?
For ikke at tabe kunderne til en så ihærdig konkurrent, kommer du så ind i kampen :
hifihuset.dk skrev:
Om dine ML udviser forskel ved jeg ikke, det er jo op til dig at prøve. Og jeg har tilfældigvis både et elkabel fra GM Sound som I omtaler i tråden her og en VDH. Du kan få begge til udlån, så ka du selv afgøre hvad der er ret og vrang, som man siger i tøjbranchen.
|
|
|
Jeg har set mange indlæg fra alm. brugere blive slettet fordi salg gennem forum ikke er tilladt. Det du foretager dig her er da vist også meget tæt på at være salg gennem forum ?
Jeg mener at vi som brugere herinde er nødt til at se jer som kabelsælgere og ikke som neutrale debattører. Jeg mener absolut heller ikke at debatten bliver bedre af at blive lavet om til en markedsplads fyldt med mere eller mindre skjulte reklamer.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
hifihuset.dk skrev:
Og så er jeg iøvrigt ret træt af at være underlagt mistro til egne lytteoplevelser når jeg skriver om dem, bare fordi jeg af og til sælger et kabel. Altså det er da noget af et handicap for forums som dette, om man ikke kan deltage i en diskussion man synes er interessant, og at ens meninger og erfaringer bliver disset bare fordi man er branchemedlem.
|
|
|
Det er muligt at du er træt af det, men det bliver du nok nødt til at leve med. Din kommende konkurrent cvonengberg er lige startet med at skrive herinde. Han startede med at finde en masse gamle tråde frem om kabler og genopfriske dem ved at indrykke en reklame for de kabler han åbenbart skal til at sælge. Det blev så forsøgt stoppet af administratrator, men idag fortsætter han med :
cvonengberg skrev:
De kabler som I refererer til er af mærket Lapp, fra Stuttgart.. Eftersom det er ment til industrien, ligger prisen ret lavt sammenlignet med andre konkurrenter...
Hilsen Christian Justcables.dk PS: hvis du undrer dig over hvorfor du ikke kan gå ind på min shop, er det fordi, den ikke kører endnu, men fortvivl ikke - jeg er snart i luften! |
|
|
Synes du ikke at det lyder som endnu et forsøg på at reklamere for kabler fra Lapp ?
For ikke at tabe kunderne til en så ihærdig konkurrent, kommer du så ind i kampen :
hifihuset.dk skrev:
Om dine ML udviser forskel ved jeg ikke, det er jo op til dig at prøve. Og jeg har tilfældigvis både et elkabel fra GM Sound som I omtaler i tråden her og en VDH. Du kan få begge til udlån, så ka du selv afgøre hvad der er ret og vrang, som man siger i tøjbranchen.
|
|
|
Jeg har set mange indlæg fra alm. brugere blive slettet fordi salg gennem forum ikke er tilladt. Det du foretager dig her er da vist også meget tæt på at være salg gennem forum ?
Jeg mener at vi som brugere herinde er nødt til at se jer som kabelsælgere og ikke som neutrale debattører. Jeg mener absolut heller ikke at debatten bliver bedre af at blive lavet om til en markedsplads fyldt med mere eller mindre skjulte reklamer.
|
|
|
Nu er der ved at gå off topic i denne tråd, svært at undgå når ting bliver blandet sammen. Jeg vil godt give dig ret Stanley !. Vi skal så vidt muligt holde holde os til trådens indhold og ikke gå off piste. Reklame og salgsfremstød skal efter reglerne ikke foregå i trådene. Jeg har oplevet at modtage private beskeder fra branchemedlemmer som har scannet ens indlæg for potientielle salgsmuligheder. Helt fint med mig og helt sikkert også et værktøj jeg ville benytte mig af hvis jeg var i branchen. Det står jo frit for om folk vil benytte sig af det. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
cvonengberg skrev:
|
|
[QUOTE=hifihuset.dk]
|
|
|
Jeg mener at vi som brugere herinde er nødt til at se jer som kabelsælgere og ikke som neutrale debattører. Jeg mener absolut heller ikke at debatten bliver bedre af at blive lavet om til en markedsplads fyldt med mere eller mindre skjulte reklamer. Citat slut.
Svar; Mine motiver er ikke så banale og entydige som du vil gøre dem til. Faktisk overser du, åbenbart med vilje da du nu har sat dig for at være politibetjent overfor de slemme branchefolk, at jeg gerne vil bidrage og inddrages i debatten, når jeg kan se der reelt mangler input og erfaring. Sjovt nok så er jeg IKKE i branchen for at leve af det. Min butik er en ved-siden-af butik og de håndører der kommer ud af det er ligegyldige set i fht en årsindkomst. Det jeg synes du skulle sætte fokus på, er om nogle branchemedlemmer kan bidrage til DEBATTEN og kun debatten, så der bliver en større pool af viden og erfaringer i en given tråd. Never mind deres mere eller mindre skjulte agendaer, du ka jo bare la være med at købe hos dem.  At du vælger at se mig som "kabelsælger" er jo i den grad nedværdigende og forfladigende. Og det gør diskussionen om kablers egenskaber og output en hel del fladere, når man rask væk beslutter at nogle deltageres mening er andenrangs pga deres ståsted.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Svar; Mine motiver er ikke så banale og entydige som du vil gøre dem til. Faktisk overser du, åbenbart med vilje da du nu har sat dig for at være politibetjent overfor de slemme branchefolk, at jeg gerne vil bidrage og inddrages i debatten, når jeg kan se der reelt mangler input og erfaring.
Sjovt nok så er jeg IKKE i branchen for at leve af det. Min butik er en ved-siden-af butik og de håndører der kommer ud af det er ligegyldige set i fht en årsindkomst.
|
|
|
Det er vel ikke så afgørende for denne debat om du kan leve af din forretning eller ej. Det afgørende er at du tjener penge på at sælge kabler. Når du forsøger at sælge et par kabler til Music4life kan du da godt sige at du kun gør det for at bidrage med input i debatten. Når jeg tvivler lidt på det, skyldes det at jeg ikke er vant til at møde sælgere der kun sælger for kundernes skyld og mener at fortjenesten er ligegyldig. Jeg er også ret sikker på at hvis jeg havde skrevet at jeg havde lige de kabler han mangler og han kunne købe dem "billigt", ville mit indlæg blive slettet af administrator da salg ikke er tilladt gennem forum.
hifihuset.dk skrev:
|
Det jeg synes du skulle sætte fokus på, er om nogle branchemedlemmer kan bidrage til DEBATTEN og kun debatten, så der bliver en større pool af viden og erfaringer i en given tråd. Never mind deres mere eller mindre skjulte agendaer, du ka jo bare la være med at købe hos dem.
|
|
|
Nu handler det jo ikke kun om hvad jeg køber. Det handler om at opnå en seriøs debat der ikke er fyldt med reklamer og salgstilbud. Det lyder da fint med en større pool af viden og erfaringer, men hvad er det værd hvis man ikke kan skelne mellem de reelle indlæg og reklameindlæg. Hvis du har læst de indlæg cvonengberg har spammet debatten med de sidste par dage, må du da give mig ret i at de ligner et reklamefremstød for hans forretning?
hifihuset.dk skrev:
|
At du vælger at se mig som "kabelsælger" er jo i den grad nedværdigende og forfladigende. Og det gør diskussionen om kablers egenskaber og output en hel del fladere, når man rask væk beslutter at nogle deltageres mening er andenrangs pga deres ståsted.
|
|
|
Du er kabelsælger og det mener jeg ikke at der er noget galt i. Jeg mener da heller ikke at din mening er andenrangs, men jeg mener da at det er vigtigt at være opmærksom på om branchemedlemmers indlæg er udtryk for deres ærlige mening eller de måske er farvede af økonomiske interresser. Den tvivl bliver du nok nødt til at leve med. Forestil dig at der kom et nyt kosttilskud på markedet som skulle kunne forebygge og helbrede gigt. I en debat om kosttilskuddets virkninger og bivirkninger ville du vel også vægte folks meninger forskelligt alt efter om de var læge, professor eller producent af kosttilskuddet ?
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se vi spilder tiden helt enormt nu, så jeg skriver ikke mere til denne tråd.
Jeg gider ikke indlade mig på en argumentationslinie der strækker sig så langt øjet rækker - om stort set ingenting...
Vi har for længst, hver for sig her, skrevet de pointer og argumentationer der dækker vores synspunkter, så at gentage dem for Kong Hans er nok ikke lige det der skal ske nu.
Over and out!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at denne tråd er gledet så langt ud nu at emnet i tråden ikke længere har sin relevans. Men fint og proffesionelt at hifihuset bryder ud og siger at nu er det nok. Personlige angreb og fnidder, fnadder hører ikke hjemme på forum. Det er forkasteligt og mange gange pinligt at være vidne til.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Jeg kan se at denne tråd er gledet så langt ud nu at emnet i tråden ikke længere har sin relevans. Men fint og proffesionelt at hifihuset bryder ud og siger at nu er det nok. Personlige angreb og fnidder, fnadder hører ikke hjemme på forum. Det er forkasteligt og mange gange pinligt at være vidne til.
|
|
|
Jeg mener nu stadig at debatten om branchemedlemmers reklame i debatten er væsentlig og ikke skal opfattes som et personligt angreb. At jeg tog debatten her skyldes cvonengbergs indlæg hvor han fortsætter med at reklamere selvom han lige har fået slettet flere indlæg p.g.a reklame og har indrømmet i en anden tråd at det var bevidst reklame. Når man så ihærdigt og bevidst overtræder reglerne, må man også kunne tåle at blive sagt imod. At det så blev hifihuset der tog debatten for ham er tilfældigt. Min anklage mod ham gik kun på hans forsøg på salg gennem forum, resten gjaldt branchemedlemmer generelt.
Jeg kan dog godt se at jeg nok burde have startet en ny tråd og taget debatten der. Det beklager jeg at jeg ikke gjorde.
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej og nej. Jeg skrev godt nok jeg ikke ville skrive mere i denne tråd, men nu en lavmålet nået og jeg må reagere igen. Til Hr. Stanley: Pointen er ikke at du skulle have taget din gentagne kritik af branchemedlemmer over på en nystartet tråd. Pointen er at du advarer mod branchefolks indblanden, eller branchefolk i det hele taget, som om de stjæler og lyver og narrer og det der er værre! Ved du hvad? Alle herinde er da fuldstændigt klar over, at når man ser en avatar til venstre i billedet ved siden af et indlæg og at der nedenunder står BRANCHEMEDLEM - så skal man nok tage vedkommendes forslag om indkøb med et gran salt. Det ved vi alle. Der har været skrevet 555 indlæg om det tidligere. Moderatorer monitorerer dagligt alle indlæg, der er oprettet specielle krav og regler for (de fæle) branchemedlemmer, så de ikke reklamerer for egne sager og ikke piser på de andres sager. Så vi er vist allesammen helt klar over hvad der foregår. Så derfor behøver vi ikke endnu en som råber "Ulven kommer". Der er ingen ulve mere, højst et par hundehvalpe der bjæffer uskyldigt...  Og hvad er det egentlig du vil redde "folk" fra? At købe hifi? Det gør de da alligevel. De må da osse have købt det de har nu et eller andet sted. Og det ser de da ikke ud til at have taget skade af? Glem den snak om "os og dem" - alias de gode og de onde. Alle her på forum ser bestemt ud til at have en velvoksen kritisk sans, men alt kan jo overdrives!
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Nej, nej og nej.
Jeg skrev godt nok jeg ikke ville skrive mere i denne tråd, men nu en lavmålet nået og jeg må reagere igen.
|
|
|
Øh, hvor har jeg nået lavmålet i mit sidste indlæg? Det er vel mine tidligere indlæg du svarer på nu igen.
hifihuset.dk skrev:
Til Hr. Stanley: Pointen er ikke at du skulle have taget din gentagne kritik af branchemedlemmer over på en nystartet tråd.
|
|
|
Hvis pointe ? Når jeg skrev at jeg burde have startet en ny tråd var det udelukkende ment som en undskyldning til Music4life for at have medvirket til at ødelægge hans tråd. Det kunne ( og burde ) jeg have undgået ved at starte en ny.
hifihuset.dk skrev:
Pointen er at du advarer mod branchefolks indblanden, eller branchefolk i det hele taget, som om de stjæler og lyver og narrer og det der er værre!
|
|
|
Jeg har på intet tidspunkt beskyldt branchefolk for noget kriminelt, kun skrevet om mere eller mindre skjult reklame i debatten. Min pointe er at branchefolk ofte er påvirket af økonomiske interresser når de udtaler sig. Det kan vel dårligt nok kaldes kritik, da jeg mener at det er helt naturligt og menneskeligt. Netop derfor er det også svært at undgå, men det gør det jo ikke mindre vigtigt at vi andre er opmærksomme på det.
hifihuset.dk skrev:
Ved du hvad? Alle herinde er da fuldstændigt klar over, at når man ser en avatar til venstre i billedet ved siden af et indlæg og at der nedenunder står BRANCHEMEDLEM - så skal man nok tage vedkommendes forslag om indkøb med et gran salt. Det ved vi alle. Der har været skrevet 555 indlæg om det tidligere. Moderatorer monitorerer dagligt alle indlæg, der er oprettet specielle krav og regler for (de fæle) branchemedlemmer, så de ikke reklamerer for egne sager og ikke piser på de andres sager.
Så vi er vist allesammen helt klar over hvad der foregår.
|
|
|
Du startede vel egentlig debatten ved at skrive at jeg var nedladende når jeg kaldte dig kabelsælger, nu skriver du at alle er helt klar over hvad der foregår. Du skrev tidligere :
hifihuset.dk skrev:
|
At du vælger at se mig som "kabelsælger" er jo i den grad nedværdigende og forfladigende. Og det gør diskussionen om kablers egenskaber og output en hel del fladere, når man rask væk beslutter at nogle deltageres mening er andenrangs pga deres ståsted.
|
|
|
De to indlæg er da lidt selvmodsigende? Hele vores debat har vel gået på at du blev fornærmet over at jeg skelner mellem branchemedlemmer og andre, og nu skriver du at alle er helt klar over at de bør være kritiske overfor forslag fra branchemedlemmer. Nu mener du altså præcis det som du blev fornærmet over at jeg skrev ?
hifihuset.dk skrev:
Så derfor behøver vi ikke endnu en som råber "Ulven kommer". Der er ingen ulve mere, højst et par hundehvalpe der bjæffer uskyldigt...
Og hvad er det egentlig du vil redde "folk" fra? At købe hifi? Det gør de da alligevel. De må da osse have købt det de har nu et eller andet sted. Og det ser de da ikke ud til at have taget skade af?
Glem den snak om "os og dem" - alias de gode og de onde. Alle her på forum ser bestemt ud til at have en velvoksen kritisk sans, men alt kan jo overdrives!
|
|
|
Jeg tror nu at der er mange der opfatter branchemedlemmers indlæg som ekspertudsagn. Det mener jeg ikke at de altid er. Jeg kunne godt finde eksempler, men det vil jeg undlade netop for ikke at blive personlig. Jeg appellerer netop til den kritiske sans, da jeg mener at den svigter en gang imellem hos nogle brugere.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|