| Forfatter |
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med bhaagensen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Jeg er enig med bhaagensen |
|
|
i? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Johan N skrev:
Jeg er enig med bhaagensen |
|
|
i?
Mvh. Niels
|
|
|
Læs hvad han citerer? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
bhaagensen skrev:
| En lille præcisering. Duet (receiver) kan afspille højst 24/48 - men serveren omkoder automatisk hvis den oprindelige opløsning er højere. |
|
|
Jeg tror ikke du har ret, idet flac behandlingen sker i receiveren og ikke på serveren. WMA sker på serveren og her kan den ikke håndtere 24/96. Min foreståelse af dokumentation, forstås, jeg kan jo tage fejl |
|
|
Haagensen har ret.... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transcoding af bl.a. flac filer bliver gjort på serveren med SOX, opsætning via config fil på serveren.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 24 April 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| I al velmenende. Det gør den ikke. Prøv at tjeck dine serverprocesser når du afspiller high res. SOX :) |
|
|
Konsollen på min WHS server giver ikke lige adgang til processerne, men en forespørgsel til Logitech suppport gav tilgengæld et hurtigt svar som bekræfter at du har ret. Der downsamples til 48 Khz, når der afspilles med højere samplefrekvenser. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 25 April 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker 'tasklist' ikke på WHS? Kom også i tanke om at man normalt, ved afspilning af en fil, kan tjekke fildetaljerne i Squeeze-systemet, hvor der under bitrate vil stå 'Konverteret til 705kbps VBR' (tallet er et tilfældligt estimat/gæt).
|
| Til top |
|
| |
johnny k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 25 April 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også duet, og lyden er fin nok for mig.
Tilgengæld er jeg røv træt af at l**tet falder ud ret ofte.
Nogen gange spiller den flere timer uden fejl. Andre gange spiller den 10 sekunder, lukker for lyden og lyser feset rødt. Nogen gange er løsningen at hiver den elendige stømforsyning fra hinanden(stik delen fra omformer delen) lidt spyt på kontakt punkterne. Det kan også ske der ikke er lys i knappen på fronten, men rødt lys inden i reciveren. Så er løsningen spyt metoden.
Nogen gange er løsningen en komplet reset af systemet..
Brugerfladen er perfekt, teknikken er noget skod.
johnny
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 26 April 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnny k skrev:
Har også duet, og lyden er fin nok for mig.
Tilgengæld er jeg røv træt af at l**tet falder ud ret ofte.
Nogen gange spiller den flere timer uden fejl. Andre gange spiller den 10 sekunder, lukker for lyden og lyser feset rødt. Nogen gange er løsningen at hiver den elendige stømforsyning fra hinanden(stik delen fra omformer delen) lidt spyt på kontakt punkterne. Det kan også ske der ikke er lys i knappen på fronten, men rødt lys inden i reciveren. Så er løsningen spyt metoden.
Nogen gange er løsningen en komplet reset af systemet..
Brugerfladen er perfekt, teknikken er noget skod.
johnny |
|
|
Lyder til at du kører trådløst. Prøv kabler eller med homeplugs (Etherner over power) det har jeg indtil videre kun haft succes med. Se vet her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50306&K W=jkjaers&PN=0&TPN=14
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
johnny k Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kører trådløst, men jeg tror ikke på det er den trådløse del der er problemet.
For i går f**kede det helt op, så en gang roden med omformer og reset. Så kørte det 4 timer uden fejl.
Her i dag. Kommer hjem og sætter musik på. Det hakker med 7-10 sekunders interval. Hiver omformer fra hinanden, sætter den sammen, starter musikken igen. kører nu på 2.time uden fejl.
Men afprøvede omformeren igår. Den levere ubelastet 8,5V og recivere skal bruge 9V. Så jeg tror mere på mit problem ligger i omformer svigt.
Så jeg tænker på at finde en 9,5-10V omformer og se hvad der sker.
|
| Til top |
|
| |
Askim Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Johnny k
Jeg har selv opgraderet min Reciever/Touch til Streamtech's kraftigere strømforsyninger og det giver et _meget_ mere fyldigt
og levende lydbillede:
http://www.streamtech.dk/audio-logitech-35/squeezebox-tilbeh oer-85/sr-psu-dc-9v-2-2a-246.html
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Askim skrev:
*Johnny k Jeg har selv opgraderet min Reciever/Touch til Streamtech's kraftigere strømforsyninger og det giver et _meget_ mere fyldigt og levende lydbillede: http://www.streamtech.dk/audio-logitech-35/squeezebox-tilbeh oer-85/sr-psu-dc-9v-2-2a-246.html
|
|
|
Streamtech PS er kun god - men dem Panos laver er SUPER...Panos PS koster også meget mere, men er absolut det værd...Har begge PS, iøvrigt
|
| Til top |
|
| |
johnny k Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver det SB l**t skrottet.... tiden hvor det rent fatisk virker, kan ikke opvejes af tiden der går med at rive mig i håret over p***et.
Det er afprøvet anden strømforsyning... stadig udfald. Der er afprøvet at køre direkte på netværkskabel... stadig udfald. Ny og kraftigere computer købt og overført alt til den nye computer.... stadig udfald. trådløst netværk opgraderet.... stadig udfald.
Så nu skal jeg finde en afløser, og aldrig igen logitech.
Så hvis der nogen der vil købe en SB duet og Boom der var været tændt mange timer, men kun spillet lidt. Så jeg det til salg.
johnny
|
| Til top |
|
| |